Skrevet av Emne: Arild Haugen legger opp strongman  (Lest 70868 ganger)

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #135 : 28. oktober 2008, 23:50 »
Ja, en annen ting er at man kan stille spørsmål ved hvor etisk av han det er å bli bokser nå etter at han har stappet seg full av roids i flere år for å bygge opp en ekstrem styrke. Det synes jeg egentlig er urettferdig overfor de konkurrentene som har trent rent hele livet.

Om dette kommer til å gjøre han til en skrekkelig god bokser blir et annet spørsmål.

For du tror virkelig alle de som har vokst opp i ghettoene rundtomkring og satser alt på å bli bokser for å leve ikke bruker prestasjonsfremmede midler? I land som USA, RUSSLAND, osv?
Hva røyker du? For hva enn det er så vil jeg ha litt...

La oss få en ting klinkende klart, doptestet idrett og dopingfri idrett er 2 forskjellige ting. Og Sistnevnte har aldri eksistert og kommer ei heller aldri til å eksistere Wink
Non Plus Ultra

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #136 : 29. oktober 2008, 00:07 »
Hva vet du om hva Arild har "proppet" i seg, og evt hans nye motstandere?
La oss kalle en spade for en spade Gjerdrum....



Dette skjer ikke uten medikamenter, spesielt ikke mtp. alder og hvor lenge han har trent. Jeg sikter da til fysikken, ikke vektene han løfter. Det blir det samme som å si at Ronnie Coleman var rein gjennom hele karrieren, det er bare ikke mulig og det vet du utmerket godt.

Legg også merke til at jeg spesifikt skriver at det er urettferdig overfor de motstanderne hans som har trent reint hele livet. Jeg skrev ikke at det var urettferdig over noen andre enn det. De motstanderne hans som evt. har brukt slike midler tråkker selvsagt i samme etiske minefelt.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #137 : 29. oktober 2008, 00:09 »
Av ren nysgjerighet, testes det for doping i boksing? Er det under ADN?
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #138 : 29. oktober 2008, 00:09 »
For du tror virkelig alle de som har vokst opp i ghettoene rundtomkring og satser alt på å bli bokser for å leve ikke bruker prestasjonsfremmede midler? I land som USA, RUSSLAND, osv?
Hva røyker du? For hva enn det er så vil jeg ha litt...

La oss få en ting klinkende klart, doptestet idrett og dopingfri idrett er 2 forskjellige ting. Og Sistnevnte har aldri eksistert og kommer ei heller aldri til å eksistere Wink
Hva jeg røyker på min egen fritid er en privatsak  Grin

Men for å være seriøs: jeg skriver at det er urettferdig overfor de som har trent rent hele livet...... Les før du kritiserer.

Og enda et forbehold: Dette gjelder selvsagt kun dersom forbundet han skal bokse i har reglement mot bruk av doping. Hvis det ikke har det ser jeg selvsagt ingen problemer med saken.

Og enda en presisering:
Jeg spør bare spørsmål om etikken rundt dette, jeg dømmer han ikke nord og ned. Men jeg synes ihvertfall at det er en debatt som er verdt å ta.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #139 : 29. oktober 2008, 00:30 »
Ja, en annen ting er at man kan stille spørsmål ved hvor etisk av han det er å bli bokser nå etter at han har stappet seg full av roids i flere år for å bygge opp en ekstrem styrke. Det synes jeg egentlig er urettferdig overfor de konkurrentene som har trent rent hele livet.

Om dette kommer til å gjøre han til en skrekkelig god bokser blir et annet spørsmål.

Mesteparten av styrken Arild har bygget opp som strongman vil være en ulempe hvis gutten skal satse seriøst som bokser. Han må trene seg vesentlig ned i vekt for å kunne ha en fysikk som takler 36 minutter hardkjør mot kompetente motstandere (med utgangspunkt i at han ønsker å nå den desiderte toppen).

Eneste fordelen Arild har som utøver er at merkenavnet "Arild Haugen" i noen sammenhenger kan være lettere å selge inn (ovenfor nordmenn i det minste). Generellt sett som bokser starter han på bar bakke og må gå skolen som alle andre. Hvor langt han kan nå avhenger av talentet hans og folkene han vil ha rundt seg, noe som vi vet ganske lite om på nåværende tidspunkt.

Jeg synes det er mye mer interessant å diskutere rammebetingelsene for å bli en toppbokser, heller enn disse evinnelige trådene om hva den ene og andre har "stappet i seg". Til din opplysning så er det også fint lite med dagens proffboksing som er tuftet på "etikk & moral". Dette er big business hvor lite overlates til tilfeldighetene.

Bedre å få tråden inn på rett kjøl. F.eks med å besvare følgende spørsmål:
1) Hvor talentfull tror dere Arild Haugen er som bokser? (her må en synse)
2) Hvem tror dere trenerteamet rundt Arild Haugen vil være? (her må en også synse)
3) Hva skal til for at Arild Haugen skal bli en kompetent topp-bokser? (Her kan en fremme kvalifiserte /kvantifiserbare standpunkt/parametre)
4) Hvem vil bli en ideell debutmotstander i første kamp?

5) (Digresjon): Hvem vil ta over tronen som NSM '09? Osv ...

 Grin


Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #140 : 29. oktober 2008, 00:31 »
Nsm 09= richard skog Wink
Non Plus Ultra

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #141 : 29. oktober 2008, 00:35 »
Av ren nysgjerighet, testes det for doping i boksing? Er det under ADN?

All den tid det ikke engang er lov å arrangere proffkamper her til lands, så blir det ganske meningsløst å involvere ADN. Dopingtester vil i så fall avhenge av reglene til de ulike forbundene internasjonalt (som det finnes en hel drøss av). Uten at jeg har finlest noen av dem, så tror jeg de har et "avslappet" forhold til slikt.

Utlogget Nuffe

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #142 : 29. oktober 2008, 00:37 »
Hva jeg røyker på min egen fritid er en privatsak  Grin

Men for å være seriøs: jeg skriver at det er urettferdig overfor de som har trent rent hele livet...... Les før du kritiserer.

Og enda et forbehold: Dette gjelder selvsagt kun dersom forbundet han skal bokse i har reglement mot bruk av doping. Hvis det ikke har det ser jeg selvsagt ingen problemer med saken.

Og enda en presisering:
Jeg spør bare spørsmål om etikken rundt dette, jeg dømmer han ikke nord og ned. Men jeg synes ihvertfall at det er en debatt som er verdt å ta.

De fleste gir vel en god f*en i hvorvidt DU har problemer eller ikke med hvilket forbund Arild bokser i. Og hvem er det som har trent rent hele livet?, de som aldri har testet positivt? Arild har aldri testet positivt han heller.

Nuffe ønsker Arild lykke til!!, selv om Nuffen er skeptisk til om valget var lurt. Verden sterkeste er jo verdens kuleste tittel.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #143 : 29. oktober 2008, 00:42 »
De fleste gir vel en god f*en i hvorvidt DU har problemer eller ikke med hvilket forbund Arild bokser i.
Jeg har vel heller ikke påstått at dette er noe de fleste bryr seg om. Jeg skriver kun det jeg mener, og dersom folk ikke bryr seg om det jeg skriver så er det ikke noe i veien for å ignorere det.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #144 : 29. oktober 2008, 01:25 »
det virker som om folk her tror at Arild blir den eneste dopede proffbokseren i verden.(hevder ikke bastant at han er det, for det driter jeg litt i), men om han nå er/ har vært det så er han ikke den eneste for å si det sånn. Makan til heksejakt, "tror ikke han gjør det bra, men om han gjør det så er det feil pga den fordelen han kan ha fått" jada, haugen er satan som bokser mot alle de pure reinkarnasjonene av jesuser i bokseringen:) boksing er en hard sport.
eksemplene er mange på utbredt dopbruk i bokseringen. Det testes, og mange blir tatt(og det er vel og bra), som James Tony,og mange blir ikke tatt, selv etter mange år med misbruk. Som for eksempel Tommy Morrison.

http://www.youtube.com/watch?v=JaYS2eTtzNE

Selvsagt hadde det ultimate vært om prestasjonfremmende aldri hadde blitt til. I mellomtiden, la Hulken få prøvd seg i ringen.  Blir garantert SHOW. Om det blir kortvarig gjennstår å se.

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #145 : 29. oktober 2008, 02:02 »
Arild Haugen verdensmester i tungvekt 2012. Smiley
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #146 : 29. oktober 2008, 02:06 »
Dette blir fort dumt... Arild har selv valgt og gå til boksing, noe jeg støtter han 100:% med. Hva Arild eventulet har gjort eller ikke DRITER jeg egentlig i. Det er stor forskjell på strongman og boksing... strongman er underholdning/"sirkus" og er ikke på lik linje med andre sporter, derfor synes jeg det er supert at Arild har gjort det han har gjort. Nå har han virkelig mulighet til og bevise hva han er god for, og hadde det ikke vært for Arild hadde ikke strongman vært der det er i dag. Ønsk nå mannen lykke til Smiley
Smil med det smilet du har.

Utlogget getfatordietrying

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #147 : 29. oktober 2008, 08:39 »
Hva vet du om hva Arild har "proppet" i seg, og evt hans nye motstandere?
Masse-monstre lever i en illusjon at de kan fremstå med 120 kg muskler UTEN å bli beskyld for doping. Hvorfor ikke manne opp og erkjenne sine handlinger? Majoriteten av (ikke-naturlige) kroppsbyggere har faktisk så komplekser at de blir sinna og blånekter når de blir konfrontert med sitt bruk. Hva skal du si til pipestilk1 og pipestilk2 når de spør deg om hvorfor din fysikk er så annerledes fra deres?

Hvor mye respekt har du for personer som ikke tør erkjenne sine egne handlinger?

Bodybuilding og strongman er 100% freakshow, og slik skal det være. Man skal ha segregerte linjer mellom hva som er freakshow og hva som er idrett.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #148 : 29. oktober 2008, 08:49 »
Man kan tenke og mene hva man vil. Men det er ikke bra å slenge rundt seg med antagelser.

Ingen av oss VET noe om Arild sin helse eller tilstand. Derfor syns jeg vi skal holde oss for gode til å kaste stein. Enough of this.

Når det gjelder tungvektsboksing... Ta en titt på tjukassene og de dvaske halvhøye gorgene. Jeg tviler på at de matcher Arild om et år i både spurt, langkjøring eller på hvilken som helst kardiomaskin.
Det ser ikke ut som de er i stand til å hverken hoppe tau eller gjøre greie bevegelighetsøvelser.

Jeg tror arild kan overraske.

Utlogget ubertass

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 768
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 768

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #149 : 29. oktober 2008, 09:14 »
Og eg trur du undervurderer dagens boksere.

Blir arti å se Arild i ein boksering, uansett utfall, men fysikken hans heller kanskje meir mot MMA.
http://ubertass.blogspot.com
RPE handler om å leve i nuet !
There is nothing worse than aggressive stupidity.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!