Skrevet av Emne: Arild Haugen legger opp strongman  (Lest 70591 ganger)

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #150 : 29. oktober 2008, 09:21 »

La oss få en ting klinkende klart, doptestet idrett og dopingfri idrett er 2 forskjellige ting. Og Sistnevnte har aldri eksistert og kommer ei heller aldri til å eksistere Wink

Sjakk? Curling? Finnes det effektiv doping for disse (")sportene("), mon tro?




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #151 : 29. oktober 2008, 09:23 »
Sjakk? Curling? Finnes det effektiv doping for disse (")sportene("), mon tro?

Er vel mange stoffer som kan hjelpe med å roe ned nervene?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #152 : 29. oktober 2008, 09:27 »
Det går an å dope seg i sjakk og man blir dopingtestet. Det som det er noen vits å  dope seg på er diverse medikamenter som gjør deg mer våken og som gjør at du ikke kjenner trøtthet etc. Nettavisen/sjakk har en liste over dette.  

Ganske effektivt når man skal spille nesten 7 timer hver dag i over 1 uke + pugge åpningsteori mange timer mellom partiene.

Sjakk er hardcore, vet du:)
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Jorgenwr

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 59

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #153 : 29. oktober 2008, 10:39 »

Men hvorfor kan ikke en gjennomtrent 22åring med et enormt vinnerinstinkt og fantastisk styrke bli en god bokser? Han må vel ha bedre sjanser enn en halvtrent 18åring. Men om han har talent til å bli verdensmester er jo heller tvilsomt, eller rettere sagt usannsynlig.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #154 : 29. oktober 2008, 10:44 »
Den av dere som tror dere selv har bedre forutsetninger, og kan gjøre det bedre enn ham, versågod... Det er boksehansker nok til alle! Wink

Arild trenger jo sparringspartnere fremover. Kanskje vi skal skrive oss opp på en liste, og så kan vi prøve oss mot ham alle sammen!?

Noen som kanskje ville tenke seg om et par ganger nå?

Utlogget Nick95

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 328
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 328

  • ..
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #155 : 29. oktober 2008, 11:07 »
Det går rykter i Hollywood at Rocky VI skal spilles in. Kanskje skuespiller hadde vært noe for Arild.

Uansett så er det kult med folk som går mot strømmen. Det finnes ikke mange eksempler på utøvere som har hevdet seg høyt i to forskjellige idretter. Hvis han klarer det så blir det en enorm prestasjon. Skulle han derimot ikke klare det så har han jo alltids NSM tittlel, ikke ille ''bare'' det.

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #156 : 29. oktober 2008, 11:08 »
Syns det er litt tragisk av folk å begynne å diskutere om Haugen har "tatt noe innabords" eller ikke.
Han har vært utrolig sterk i flere år, og da har folk nesten holdt kjeft, men nå når han slutter med strongman, så skal folk begynne å syte. For å bli best i verden så må man kanskje se litt mellom linjene til utsagnet til Arild: "Eg ska bli best i verden. Gjer meg aldri. Då e eg døe". Noe i den duren vertfall..
For å bli best, så må det som må gjøres, gjøres, for å bli best. Arild har ikke brutt noen lover, han har trent og konkurrert på lik linje som andre strongmen! La folk tro det de tror til det motsatte er bevist, noe det sikkert aldri blir. Betyr det noe om han har vært det i det hele da? Er jo lovlig uansett...

Forstår veldig godt avgjørelsen til Arild med overgang til boksing. Han har jo selv skrevet på nettsiden sin for lenge si at han kunne tenke seg å bli norges mester i boksing.. Og etter alle de muskelavrivningene, skadene, behandlingene, ++ han har hatt. Og en gevinst på 25000 kr i for å være 8. sterkeste mann i verden, så skjønner jeg godt at han tok i mot et godt tilbud for å bli tungtvekst bokser..

Ønsker Haugen lykke til med proboksingen og jeg håper at fansen støtter han like mye selv om han går over til boksing! Syns selv at dette var et lurt trekk av Arild! Tror han kommer til å nå langt! Ikke glem hans alder!

Utlogget getfatordietrying

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #157 : 29. oktober 2008, 11:38 »
Noen som kanskje ville tenke seg om et par ganger nå?
Hva er det for en neandertal-mentalitet du forfekter her?

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #158 : 29. oktober 2008, 12:43 »
Curlingsporten er værstingsport mtp. doping!  Makan til dopingmiljø.. Har du ikke sett hvordan de koster?  woot

De har ihvertfall gode muligheter til å feie for egen dør.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #159 : 29. oktober 2008, 12:55 »
Den mentaliteten jeg forfekter, er at man skal ha ryddet i sitt eget skap før man krever at andre skal rydde i sitt, for eksempel. Smiley

ta journalister for eksempel, som angriper en eller annen politiker eller idrettsutøver som har løyet eller skjult noe.
Tror dere ikke at noen av disse journalistene har strekt sannheten, løyet i en artikkel, vært utro mot kona eller lurt en eller annen?

det er lett å kritisere og kaste stein når man selv slipper å bevise noe som helst. Jeg gjør det selv. Jeg kan gjemme meg i min utilstrekkelighet og slippe å representere landet i noen som helst slags idrett eller aktivitet. Men jeg ler av utrente landslagsspillere og toppidrettsutøvere som roter det til.

Jeg innrømmer at jeg også anklager folk for doping. Jeg har lært mer og mer å ikke spre disse påstandene, men fikk i min tid en advarsel på dette forumet da jeg anklaget Danny(sykmeldt) for doping.

Terskelen her på forumet er heldigvis litt høyere nå, jeg mener vi kan diskutere litt mer enn før. Likevel syns jeg vi kan spare oss for anklager og skit mot en ung utøver som bare prøver å bli best i det han gjør.

Kom på en ting til også... han er så ung enda, at han lett kan komme tilbake i strongman på høyt nivå igjen hvis boksingen ikke skulle passe ham. Smiley

Utlogget Svend Viking Karlsen

  • Verdens Sterkeste Mann 2001
  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 238
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #160 : 29. oktober 2008, 13:39 »
Hvorfor jeg bare ønsker Arild lykke til, og må prøve.

Jeg har stort sett, dvs hele tiden fulgt hjerte mitt når det gjelder valg av karriere. Og angrer stort sett ikke på det.......dvs et valg skulle jeg helst ha fulgt opp. For mange år siden helt i starten av min strongman satsning var det en talent speider fra NFL som fikk sett meg på trening i Finland. Han tok helt av etter at han hadde testa meg i forskjellige ting; spenst, styrke, hurtighet osv. Og ville ha meg over til Try Out i USA.
Hvorfor skulle jeg det som ikke hadde noen erfaring fra Amrikansk Fotball; spurte jeg. Det kan læres sa han. Om et av lagene tar deg opp er det som en invistering over tid.
Vi utvekslet info og han sendte meg billetter til å reise noen uker etterpå. Jeg trente da under denne tiden ting jeg var bedt om, men takket selvsagt ikke nei da Ed Coan utfordret meg i markløft uten belte.
Vi endte opp på 370 kg, hvor jeg fikk en stor muskulær avrivning. Så da var det bye, bye Try out for NFL.
Så da måtte jeg stå over den turen, og eventuelt dratt neste år. Men da var Strongman karrieren min godt i gang og jeg tenkte ikke så mye på det.
Jeg hadde sikkert Aldri lykkes i NFL, men her kommer min anger. Skulle sååååå gjerne ha prøvd. Blir svimmel bare av tanken på at det var en gang en liten mulighet for at kunne løpt ut foran 100 000 skrikende fans. Og spilt.....
Ikke for at jeg ikke er fornøyd med min vei....Jeg elsker Strongman og takker gud for at jeg fortsatt er invollvert. Og for meg betyr min ene tittel alt for meg. Ikke bare litt personlig ære.
For som min gode venn William Kazmaier sa: If you are world strongest man once......you are for life!

Så Arild følg drømmene dine og prøv..... Om du lykkes i boksing kan jeg for lite om boksing til å utale meg om......Men det jeg vet er at du har potensiale til å vinne WSM.....OG det om 5 -10 år.

Lykke til Arild Grin


Verdens Sterkeste Mann 2001
www.viking-power.no


Sjef for Legger uten grenser (57 cm @ 137 kg KV)

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #161 : 29. oktober 2008, 13:44 »
Tror ikke vi har sett det siste av Arild innen sterkmann.

At mange her på nettet uttaler seg om at Arild ikke vil lykkes i bokseringen er for meg helt uforståelig. Han har jo ett like godt utgangspunkt som alle andre som starter med boksing, kanskje bedre for alt jeg vet. Arild har ikke gått ut med noe informasjon om nårtid han skal være i sving. Kanskje 1,2 eller 3 år? At han blir en god bokser er jeg ganske så sikker på, om han blir best vet jeg ikke men det skulle ikke sjokkere meg.

Videre er en det en haug med "TYNNINGER" her som er mer opptatt av å påpeke ett evt dopbruk enn å støtte Arild videre i sporten han har valgt. Spinkle 17-18 åringer med 100kgs benkpress og dårlige gener har vel ikke annet å ta seg til...
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #162 : 29. oktober 2008, 14:14 »
Hvorfor jeg bare ønsker Arild lykke til, og må prøve.

Jeg har stort sett, dvs hele tiden fulgt hjerte mitt når det gjelder valg av karriere. Og angrer stort sett ikke på det.......dvs et valg skulle jeg helst ha fulgt opp. For mange år siden helt i starten av min strongman satsning var det en talent speider fra NFL som fikk sett meg på trening i Finland. Han tok helt av etter at han hadde testa meg i forskjellige ting; spenst, styrke, hurtighet osv. Og ville ha meg over til Try Out i USA.
Hvorfor skulle jeg det som ikke hadde noen erfaring fra Amrikansk Fotball; spurte jeg. Det kan læres sa han. Om et av lagene tar deg opp er det som en invistering over tid.
Vi utvekslet info og han sendte meg billetter til å reise noen uker etterpå. Jeg trente da under denne tiden ting jeg var bedt om, men takket selvsagt ikke nei da Ed Coan utfordret meg i markløft uten belte.
Vi endte opp på 370 kg, hvor jeg fikk en stor muskulær avrivning. Så da var det bye, bye Try out for NFL.
Så da måtte jeg stå over den turen, og eventuelt dratt neste år. Men da var Strongman karrieren min godt i gang og jeg tenkte ikke så mye på det.
Jeg hadde sikkert Aldri lykkes i NFL, men her kommer min anger. Skulle sååååå gjerne ha prøvd. Blir svimmel bare av tanken på at det var en gang en liten mulighet for at kunne løpt ut foran 100 000 skrikende fans. Og spilt.....
Ikke for at jeg ikke er fornøyd med min vei....Jeg elsker Strongman og takker gud for at jeg fortsatt er invollvert. Og for meg betyr min ene tittel alt for meg. Ikke bare litt personlig ære.
For som min gode venn William Kazmaier sa: If you are world strongest man once......you are for life!

Så Arild følg drømmene dine og prøv..... Om du lykkes i boksing kan jeg for lite om boksing til å utale meg om......Men det jeg vet er at du har potensiale til å vinne WSM.....OG det om 5 -10 år.

Lykke til Arild Grin


Meget godt sagt Svend!

For oss som mest av alt higer etter en A-4-tilværelse med trygg og god 8-16-jobb, og ser med skrekk på små forandringer i den ellers så trygge tilværelsen, er det lett å glemme at det finnes mange der ute som gir blanke i slike små bekymringer og heller ønske å følge og forsøke å realisere sine drømmer - hvor ville de enn kan virke på oss andre.

jeg synes i såmåte det står respekt av Arilds valg, og han er en opplagt kandidat mht å gjøre slikt. Vi andre hadde ikke turt å tenke tanken en gang!
Hva så om det går dritt med boksedrømmen lissom? Det finnes vel stadig andre drømmer å forfølge, eller gamle en kan gjennoppta Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget getfatordietrying

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #163 : 29. oktober 2008, 14:24 »
Videre er en det en haug med "TYNNINGER" her som er mer opptatt av å påpeke ett evt dopbruk enn å støtte Arild videre i sporten han har valgt. Spinkle 17-18 åringer med 100kgs benkpress og dårlige gener har vel ikke annet å ta seg til...
Du beviser jo helt klart hva jeg har nevnt i tidligere poster.

Jeg har ikke nevnt i noen av mine innlegg at jeg ikke ønsker Arild lykke til. Men det jeg har belyst er at det ikke skal være noen tvil om hva som er freakshow og hva som er idrett. Videre, innen homosapiens, er det IKKE er naturlig å gå fra 140-120 kg innen uker eller bære en muskelmasse på 120kg.

Kan ikke du forklare hvorfor din fysikk ikke ligner 99,9% av verdens mannlige befolkning?

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #164 : 29. oktober 2008, 14:24 »
At mange her på nettet uttaler seg om at Arild ikke vil lykkes i bokseringen er for meg helt uforståelig. Han har jo ett like godt utgangspunkt som alle andre som starter med boksing, kanskje bedre for alt jeg vet. Arild har ikke gått ut med noe informasjon om nårtid han skal være i sving.
"I 2009 vil jeg satse på proff boksing og alt det medfører."

Er nok akkurat den setningen folk stusser litt på. Han skriver jo strengt tatt at han har tenkt til å gå proffkamp innen et år. Man blir IKKE en halvdårlig bokser engang på kun et år. Samtidig vil man mangle grusomt mye erfaring. De 4-5 første gangene man går i ringen er helvete for nervene og tærer voldsomt på både teknikk og kardio, da hjelper det ikke å være sterk som fy.

(I tillegg kan det såklart også tolkes som at han bare skal trene, men da kan man også kverulere med at det er liten forskjell på trening for proff og amatør-boksing osv.)

Igjen så håper jeg virkelig han legger ihvertfall 10-20 amatørkamper bak seg før han hiver seg ut i proffsirkuset, selv om det kan være fristende å denge løs  på dimlinger som lar seg bli knocket ut for småpenger.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!