Skrevet av Emne: Trene tiiidlig/seint på dagen  (Lest 1778 ganger)

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
Trene tiiidlig/seint på dagen
« : 27. oktober 2008, 22:42 »
Heisann

Driver og studerer for tiden, og av den grunn blir det en del trening tidlig om morgenen, og seint om kvelden. Har blitt mest styrke nå på høsten, men skal begynne med litt mer regelmessige kardioøkter nå og.

Når jeg trener styrke om morgenen, står jeg opp ca halv 7, spise frokost, også er jeg på treningsenteret en time etterpå. Godt med et godt måltid innabords før man begynner.

Men med en joggeøkt om morgenen, får jeg et lite problem. Jeg blir fort kvalm, med "mye" matinnabords når jeg skal løpe. Hvor mye trenger jeg å spise for at kroppen skal tåle påkjenningen av trening tidlig om morgene? (tenker på katabol/anabol fase og hormonivåene).

Og litt samme problem om kvelden. Etter en lang joggetur, vil jeg helst bøttenedpå litt karbohydrater og raske proteiner. Men dette er jo seint på kvelden, som er ugunstig med tanke på karbohydrat inntak. Eller vil dette "nulle" seg ut, siden det er i forbindelse med trening, og kroppen suger det til seg?
      Men siden det er seint om kvelden, trenger jeg vel ikke det "gode" måltidet ca 1 time etterpå dette igjen?

Takker for alle svar. Wink
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
Sv: Trene tiiidlig/seint på dagen
« #1 : 06. november 2008, 21:01 »
Ingen som har noen tips eller meninger om den optimale løsninge med trening tidlig/seint?
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: Trene tiiidlig/seint på dagen
« #2 : 06. november 2008, 21:08 »
Tren når du har lyst!
Fint å trene litt på morgningen, synes jeg

Utlogget Liern

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 529
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 529

Sv: Trene tiiidlig/seint på dagen
« #3 : 06. november 2008, 21:17 »
er vel veldig smak og behag... jeg syns det er bra å trene noen timer etter jobb.. så jeg har mange måltider bak meg og fått slappa av litt etter jobb Wink
UNKNOWN

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Trene tiiidlig/seint på dagen
« #4 : 06. november 2008, 21:27 »
Trening tidlig på morgenen er gunstig når det gjelder å våkne opp skikkelig, og bli opplagt for resten av dagen, i tillegg til å få til en skikkelig døgnrytme - så dette anbefales!

Når det gjelder hvor mye mat du klarer uten å bli kvalm på morgenen får du eksperimentere på selv, men her anbefaler jeg feks en gainer som du tar sammen med den maten du klarer, for å få i deg godt med næring. Etter min mening gjør det ingenting om du bøtter nedpå med proteiner og karbs sent på kvelden, Beefcake har vel vist at det med karbohydrater sent på kvelden er en myte.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Bjarne G.T.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 328
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 328

Sv: Trene tiiidlig/seint på dagen
« #5 : 06. november 2008, 21:36 »
Trening tidlig på morgenen er gunstig når det gjelder å våkne opp skikkelig, og bli opplagt for resten av dagen, i tillegg til å få til en skikkelig døgnrytme - så dette anbefales!

Når det gjelder hvor mye mat du klarer uten å bli kvalm på morgenen får du eksperimentere på selv, men her anbefaler jeg feks en gainer som du tar sammen med den maten du klarer, for å få i deg godt med næring. Etter min mening gjør det ingenting om du bøtter nedpå med proteiner og karbs sent på kvelden, Beefcake har vel vist at det med karbohydrater sent på kvelden er en myte.

Støttar denne! Har sjølv vore igjennom ein del morgenøkter, og trykket er som regel enormt. Elles kan du få i deg så mykje næring du klarer når du står opp, for så å ta eit par bananar når du er framme på senteret. Då slepp du unna den verste svoltfølinga Wink

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
Sv: Trene tiiidlig/seint på dagen
« #6 : 06. november 2008, 22:58 »
Trening tidlig på morgenen er gunstig når det gjelder å våkne opp skikkelig, og bli opplagt for resten av dagen, i tillegg til å få til en skikkelig døgnrytme - så dette anbefales!

Når det gjelder hvor mye mat du klarer uten å bli kvalm på morgenen får du eksperimentere på selv, men her anbefaler jeg feks en gainer som du tar sammen med den maten du klarer, for å få i deg godt med næring. Etter min mening gjør det ingenting om du bøtter nedpå med proteiner og karbs sent på kvelden, Beefcake har vel vist at det med karbohydrater sent på kvelden er en myte.

Ja, det med døgnrytme er bra, selvfølgelig når man er student, for ikke å spore helt av. Bor RETT ved siden av treningsenteret, så pleier å stå opp en time før, ta en shake, skive med egg, havregryn og banan. Også prøver eg å drikke mest mulig vann før trening, men har ofte litt lite trykk syns eg. Liker som LierN å trene litt på dagen, for å ha mest mulig måltider på baken.
Det er vel gjerne smakssak/individuell sak.

Ja, det med karbs på kvelden er nok ikke så gale som folk vil ha det til, spesielt dersom man har trent rett før. Da suger jo kroppen til seg det meste, og bruker det "rett" uansett. Smiley
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!