Skrevet av Emne: Høye menn og trening  (Lest 5925 ganger)

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Høye menn og trening
« #15 : 21. november 2008, 14:09 »
rart at vi som er kortere blir sterkere fortere enn de som er høye, når det nevnes at de som er høye også er konstruert sterkere fra starten av? da burde jo de også bli sterkere fortere.
fylle ramma, greit nok d, men er roy holte på 172 underlegen alle som er høyere da?
alt er vel relativt, noen er bygd for styrke, uavhengi av høyde, må vel si meg eni, 2m høye jævler med samme talent for styrke som en på 180 blir vel sikkert sterkere.
Jævla surt:P

Utlogget jæren powermaskin jr.

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 576
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 576

  • Mageruter er et tegn på underernæring!
Sv: Høye menn og trening
« #16 : 21. november 2008, 14:45 »
jeg vil nok ikke si meg enig i at de høye er sterkere, i slekta mi er det på en måte to sider den ene siden er lange(ca 190+) men den andre er kortere(ca170-183) den enne siden er etter min oldefar og den andre etter broren hans. jeg er den siden som er kortere. vi har alltid hvert betydelig sterkere enn dem, men de har hatt bedre kondis. det kan godt være vi er et sjeldent eksemplar jeg vet ikke. en annen ting jeg synes er rart er at i klassen min går det en to meter høy litauer han klart ikke 50kg i benkpress når vi hadde det i gymmen, så kom det en normalt gutt i klassen som klarte det fint. litaueren er 19 år og tror han er jævli sterk, nettop pga størelsen men han får stort sett juling av normale gutter når vi lekesloss eller lignende. det er bare mine egne erfaringer, som jeg føler passer bra her, når nesten alt jeg ser står her er at høye folk er mye sterkere en de som er kortere.

Utlogget jæren powermaskin jr.

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 576
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 576

  • Mageruter er et tegn på underernæring!
Sv: Høye menn og trening
« #17 : 21. november 2008, 14:45 »
enig=uenig skrive feil

Utlogget quiller

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Høye menn og trening
« #18 : 21. november 2008, 15:15 »
Min personlige erfaring er faktisk at korte mennesker er sterkere. Jeg er selv 2 meter høy, men langt fra den sterkeste i vennegjengen, det samme gjelder resten av vennene mine over 190. Kanskje det er tilfeldig, eller at det ligger noe psykologisk bak, vi høye får en autmatisk "confidence boost" som de lavere må trene seg til  woot. Det blir vanskelig å vurdere for meg om det er hardere å oppnå muskler pga av veldig lange armer og ben i forhold til en lavere person, siden jeg aldri har prøvd å være lav før, men det kan jo hende at det er vanskeligere for meg, men at jeg har større potensial enn en på 1.70.

Utlogget Arnie

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Høye menn og trening
« #19 : 21. november 2008, 19:34 »
Må jo gå an å ta ting med en teskje salt. En 2m høy kar på 75kg vil jo ikke være særlig sterk sammenliknet en kar på 1.70 på samme høyden. Styrken ligger ikke i høyden, men når det gjelder potesiale, tror jeg det er en fordel å være høy/stor.
I'll be back( bigger than ever before)!

Utlogget -TT-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 211

  • Quincy Taylor
Sv: Høye menn og trening
« #20 : 21. november 2008, 19:46 »
Tåpelig diskusjon.
Det kommer kun an på hvilken type muskelfibre du har.
Hvis du tenker løft, så ja: en person som er 150 cm har bedre grunnlag for å løfte mer i benkpress enn en som er 230 cm. Må løfte stanga lengre, og det er ikke så gunstig vet du.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Høye menn og trening
« #21 : 27. november 2008, 16:57 »
Alle disse eksemplene folk bruker her er jo teite, som jeg kjenner en høy fyr som ikke er sterk, osv osv...
Er jo ikke bare høyden som definerer en person, alle på 180cm foreksempel løfter ikke samme vekt, noe som vil være samme situasjon på folk på 200cm, eller en person på 180cm og en på 200cm sammenlignet.

Det meste går jo på individuelt styrketalent.. Med noen forskjeller, der en person med kortere armer, vil ha mindre problemer med å foreksempel ta mer i benk og knebøy, pga lengden på armer, ben, overkropp osv..

Mens en høy person kan foreksempel ha fordel i diverse strongman øvelser.

Styrken i seg selv fra en høy og lav person vil jo ikke være noe særlig forskjellig, alt varierer fra øvelse til øvelse og individuelt talent, noe mer er det egentlig ikke snakk om ;p Folk er forskjellig, og øvelser er forskjellig, og for hver øvelse som finnes, vil det være en viss lengde og bygning som er favorisert pga den bygningen vil da være optimisert for den spesielle bevegelsen.

Utlogget Klarks

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 859
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 859

Sv: Høye menn og trening
« #22 : 12. desember 2008, 17:35 »
lev med det Wink 170 Cheesy

Utlogget Tordenskjold

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

Sv: Høye menn og trening
« #23 : 12. desember 2008, 17:41 »
De fleste som er drit høye er ofte ganske tynne, Er vel bare litt tungt og det trengs kanskje mer teknikk i starten enn oss småfolka under 2 meter <--- Tror jeg vel og merke
In Flames - Only for the weak!

Utlogget Mathi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

  • Steinløfting i fjæra
Sv: Høye menn og trening
« #24 : 13. desember 2008, 18:30 »
Hvis vi tar for oss to personer; en lav og en høy, begge har samme kroppstype, bmi og relativ styrke på 1. Den høye personen vil jo selvsakt løfte tyngre kg, selvom han har lengre armer og bein har han jo også muskler som matcher.

Det handler bare å tilpasse seg, gå bredere ut med føta i bøy og mark, hold lengre ut på stanga i benk.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!