Skrevet av Emne: Ba Gua og "ordentlige" mestere i Tai Chi, Qi Gong etc i Oslo...  (Lest 1837 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Hadde besøk av polakk en som har drevet i mange år med tai chi og Ba Gua (Pa Kua)
Han anbefalt spesielt Ba Gua. Finnes dette i Oslo? Har søkt en del uten å finne noe

En annen tur jeg lurer på er om det finnes noen "ordentlige" mestere i Oslo
innen Tai Chi, Qi Gong eller lignende. Jeg tenker da på noen som virkelig har
drevet seriøst i kansje 40-50 år eller mer.

Jeg er overhodet ikke interessert i om noen av disse er godt egnet som kampsport
eller lignende. Jeg er meste interessert i den "indre delen" av det, ikke hvor effektivt
det måtte være i forhold til andre ting.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget mrlee

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 137
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 137

  • Elvis has left the building.....
Du har ingen i Oslo som har lang erfaring i Bagua (såvidt jeg vet). Oslo Wu-Tan trener tradisjonell kinesisk Kung Fu, og hovedtreneren der driver med litt Yin style Bagua, men det er ikke hovedstilen hans. Dog, Oslo Wu-Tan har mye interessant å komme med: Chen Tai Chi, Praying Mantis, Long Fist, Bajiquan, Piguazhang, våpen, Qigong osv.

Det finnes klubber som spesialiserer seg mer mot Tai Chi og Qigong, men jeg kjenner ikke alle dem, så jeg kan ikke så hvor "gode" de er. Er du dog interessert i Chen Tai Chi, så kan jeg anbefale Chris Robinson i Oslo. Han har drevet med Chen-stilen i mange år og er veldig dyktig.

Kan også anbefale Master Bo Mikael Lindstrøm fra Hwardo Kwan Hapkido. Han er MEGET dyktig på alt som har med Chi-øvelser å gjøre, og ikke minst, bruke dette i praksis. Jeg kjenner han ganske bra og kan trygt anbefale han. Tror dog ikke han har "offisielle" undervisninger i "Ki-trening", men dette går inn som en del av hans Hapkido-trening. Dog, han har vist meg en del privat, og han har uten tvil, veldig mye bra å komme med!

Ellers så driver jeg selv en del med Qigong også, (siste 10 årene ca.), men er ikke bosatt i Oslo (holder til i Trysil), men er nedover til Oslo en gang i mellom for å trene litt med gutta i Oslo Wu-Tan.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!