Skrevet av Emne: Trap bar.  (Lest 13452 ganger)

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Trap bar.
« #30 : 02. november 2008, 22:49 »
nynorsk er greit det.

Ja, mht. norsk lovgivning og forumregler er det vel det. Men for oss kvæner er det helt crap =)
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget JohnAmund

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 893
  • Honnør: 124
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 893

Sv: Trap bar.
« #31 : 02. november 2008, 22:53 »
Argumenta mine er utruleg tynne ja, men berre vent til dei har fått trena markløft ei periode. Då vert dei bra Wink


Og ein digresjon: Kvifor skal vi som snakkar ekte norsk heile tida rette oss etter liksom-dansken som dykk byfolk snakkar og/eller skriv? Alle veit at språket norsk oppstod med Ivar Aasen.
Min logg
▪██─────██▪
"There is no point in being alive if you cannot do the deadlift"
- Jón Páll Sigmarsson

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Trap bar.
« #32 : 02. november 2008, 23:00 »
Kan jeg bruke rune-alfabetet når jeg skriver? For det er jo det som er ekte norsk Wink
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Trap bar.
« #33 : 02. november 2008, 23:03 »
Argumenta mine er utruleg tynne ja, men berre vent til dei har fått trena markløft ei periode. Då vert dei bra Wink


Og ein digresjon: Kvifor skal vi som snakkar ekte norsk heile tida rette oss etter liksom-dansken som dykk byfolk snakkar og/eller skriv? Alle veit at språket norsk oppstod med Ivar Aasen.

Ting forandrer seg! Bokmål er det flest nordmenn skriver, og da er det det som er mest norskt, med tanke på at flest Nordmenn skriver det!

oli

  • Gjest
Sv: Trap bar.
« #34 : 02. november 2008, 23:06 »
Nei, definitivt ikke....



du tok ikke den;-)

Utlogget JohnAmund

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 893
  • Honnør: 124
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 893

Sv: Trap bar.
« #35 : 02. november 2008, 23:07 »
Kan jeg bruke rune-alfabetet når jeg skriver? For det er jo det som er ekte norsk Wink

Joda, det skal eg forsovidt seia meg einig i, men det er eit gedigent mindretal av Noregs befolkning som faktisk ikkje beherskar nynorsken, sjølvom kanskje du gjer det.

Vil tru at dei fleste sett meir pris på, og viser større forståing for nynorsken en runealfabetet. Men om du føler ei sterk indre trang til det, so ver min gjest. Eg skal ikkje stoppe deg Smiley
Min logg
▪██─────██▪
"There is no point in being alive if you cannot do the deadlift"
- Jón Páll Sigmarsson

Utlogget JohnAmund

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 893
  • Honnør: 124
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 893

Sv: Trap bar.
« #36 : 02. november 2008, 23:09 »
Ting forandrer seg! Bokmål er det flest nordmenn skriver, og da er det det som er mest norskt, med tanke på at flest Nordmenn skriver det!

§7   - Bruk ordentlig tegnsetting og ordbruk.

Å skrive nordmenn med stor "n" er ikkje korrekt teiknsetting. Eg er sjølv og litt rotete med slikt, men om du kritiserar min skrivemåte, så kritiserar eg din.

Og i god internett-fora stil så vil nok nokon påpeike mine skrivefeil i etterkant av dette inlegget. Smiley
Min logg
▪██─────██▪
"There is no point in being alive if you cannot do the deadlift"
- Jón Páll Sigmarsson

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Trap bar.
« #37 : 02. november 2008, 23:20 »
Teiknsetting eller tegnsetting på bokmål skrives ikke tiknsetting, JohnAmund Wink

Du er synsk!






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget JohnAmund

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 893
  • Honnør: 124
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 893

Sv: Trap bar.
« #38 : 03. november 2008, 05:44 »
Og det frå ein som sjølv boikottar si flotte nynorsk dialekt på forumet Shocked Eg er vonbroten... Sad
Min logg
▪██─────██▪
"There is no point in being alive if you cannot do the deadlift"
- Jón Páll Sigmarsson

Utlogget Dipsman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Trap bar.
« #39 : 03. november 2008, 11:24 »
Det er flere grunner til at jeg vil velge å bytte ut mark og bøy med trapbar.

Jeg trener jo hver muskelgruppe/øvelse annenhver dag, så det betyr at jeg må trene bøy og mark i samme økt. problemet er at begge øvelsene er temmelig harde mot ryggen, så jeg går ofte støl i flere dager og har vondt i ryggen. jeg trener et-bens knebøy og ulike varianter av mark for å avlaste ryggen annenhver økt, men føler at dette er lite effektiv med tanke på at jeg går glipp av så mange "ordentlige" økter bare fordi ryggen tar knekken på meg.

et annet problem er det totale volumet. på overkropp er det enkelt, siden jeg kan trene dips og chins hvor begge øvelsene ikke involerer de samme muskelgruppene i noe særlig stor grad. men på underkropp blir det verre siden mark og bøy er nærmest identiske øvelser. så da tenker "kanskje jeg bør fordele det totale volumet på begge øvelsene". grei nok tanke, men jeg får jo ikke trent nok volum på hver av øvelsene. kunne trent mark og bøy annenhver økt, istedet for begge samtidig, men da får enkelte muskler for lang hvile igjen, som bant annet fremsiden av lårene som nesten ikke blir trent med mark.

hadde jeg trent en vanlig 3-5 dagers split, så kunne jeg bare f.eks. trent mark på mandag og bøy på torsdag eller noe. men trener fullkroppsprogram, så jeg må trene alle musklene/øvelsene hver eneste økt. løsningen mener jeg er trapbar. da får jeg trent både mark og bøy i en og samme øvelse + at den er mer skånsom for ryggen. en annen fordel er skaderisikoen reduseres i stor grad, siden det nesten er umulig å trene feil med trapbar. godt å slippe å bekymre seg for å skade seg. en fordel til er at jeg slipper å være avhengig av power-rack/spotter når jeg trener (som jeg ellers må ha når jeg trener knebøy.)

nå trener man jo normalt sett med kort løftebane med trapbar, men jeg tenkte å stå på noe som er såpass høyt at lårene er i 90 grader. høres da ganske perfekt ut syns jeg da.

Utlogget Bjarne G.T.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 328
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 328

Sv: Trap bar.
« #40 : 03. november 2008, 11:27 »
Ja, mht. norsk lovgivning og forumregler er det vel det. Men for oss kvæner er det helt crap =)
Endå ein gong slær denne Dolegga til. Kvifor ingen stoppar denne usaklege skitkastinga, vert for meg eit mysterium. Eit Dolegga-fritt forum vert vel kanskje ein utopi, men eg vonar den vert sett ut i røynda i framtida. Som ei mellombels løysning hadde det kanskje vore ein idé å gje han eitt par åtvaringar, og med det halde han litt i taumane?

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Trap bar.
« #41 : 03. november 2008, 11:28 »
Endå ein gong slær denne Dolegga til. Kvifor ingen stoppar denne usaklege skitkastinga, vert for meg eit mysterium. Eit Dolegga-fritt forum vert vel kanskje ein utopi, men eg vonar den vert sett ut i røynda i framtida. Som ei mellombels løysning hadde det kanskje vore ein idé å gje han eitt par åtvaringar, og med det halde han litt i taumane?

Jeg skjønte ingenting av det du skrev, skriv norsk a!

Utlogget Bjarne G.T.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 328
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 328

Sv: Trap bar.
« #42 : 03. november 2008, 11:37 »
Jeg skjønte ingenting av det du skrev, skriv norsk a!

Om det var "komikaren" i deg som tok over styringa her, er eg rett usikker på. Dersom dette innlegget var av det seriøse slaget, burde du kanskje svinge innom ein skule i nær framtid.

Utlogget Dipsman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Trap bar.
« #43 : 03. november 2008, 11:45 »
Slutt å spor av så jævlig a! Svar på innlegget mitt ovenfor Tongue

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Trap bar.
« #44 : 03. november 2008, 11:56 »
Endå ein gong slær denne Dolegga til. Kvifor ingen stoppar denne usaklege skitkastinga, vert for meg eit mysterium. Eit Dolegga-fritt forum vert vel kanskje ein utopi, men eg vonar den vert sett ut i røynda i framtida. Som ei mellombels løysning hadde det kanskje vore ein idé å gje han eitt par åtvaringar, og med det halde han litt i taumane?

Beklager, men hva er det du lider av? Skitkasting? Nårtid har jeg snakka dritt?

Hold deg on-topic du, eller si eventuelt i fra før du går off-topic, så folk slipper å lese postene dine.
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!