Skrevet av Emne: Somalisk løsning på voldtektsproblemet  (Lest 3542 ganger)

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Somalisk løsning på voldtektsproblemet
« #15 : 03. november 2008, 20:27 »
"misleder folk i feil retning"... hehehe... hehehaHAHAHhehe..

eheheh

heheHIOHOHOHHEHEHAHAH!!hahah

ehhe ehhe hee.. hehe..

OK.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

Sv: Somalisk løsning på voldtektsproblemet
« #16 : 04. november 2008, 12:37 »
Er bare sykt rett og slett. Kan ikke si noe annet.
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget Explosive

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 101

  • It ain`t over `til it`s over!
Sv: Somalisk løsning på voldtektsproblemet
« #17 : 04. november 2008, 13:22 »
Man trenger ikke gå alt for mange århundrer tilbake i tid, før hendelser/overgrep som det i Somalia også skjedde i Europa/Norge. Et godt eksempel er de mange antatte djeveldyrkerne og heksene.  Den berømte vannprøven er nok sammenlignbar til steining: En antatt heks fikk hender bundet til føtter og ble kastet i vannet. Dersom den mistenkte sank ble hun frikjent, dersom hun fløt var hun skyldig.
Det var den kristne kirken som i stor grad hadde skyld i disse overgrepene. Dette er litt rart ettersom ikke noe i den kristne tro snakker for slike handlinger. Det skyldtes i større grad uopplyste fanatikere som vridde troen i sine egne meninger.
Den samme utviklingen som Europa hadde i sin tid, ser man også i flere "muslimske land". Uopplyste, egoistiske fanatikere som vrenger troen i sine egne meninger, dette til tross for at koranen ikke sier noe om slike handlinger.
Jeg synes i alle fall utviklingen er sammenlignbar. På tide med litt opplysning i Somalia?


 
Citius, Altius, Fortius

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Somalisk løsning på voldtektsproblemet
« #18 : 04. november 2008, 16:05 »
Merkelig sammenligning. Var den ment mest for å understreke at også kristendommen har blitt brukt som unnskyldning for å utføre alskens udåder, eller var det mer mening bak? (Sånn utenom å understreke det åpenbare, nemlig at landet hadde trengt en stk real utvikling)

Virker kanskje som om jeg tar meg fryktelig nær av at kristendom blir dratt inn i diskusjonen, men det gjør jeg ikke da, bare sånn for the record. Folk har jo drept og lemlestet i Jesu navn siden tidenes morgen, så det er jo ikke noen diskusjon i så måte. Det som likevel er irriterende er bare det at en eller annen alltid skal dra inn kristendommen i diskusjoner som denne, sidestille den med islam, for så å peke på at den ene ikke er noe bedre enn den andre. "Bare hold kjeften din, kristendommen er jo ikke noe bedre!" ...men det er jo ikke dette vi diskuterer? Tongue


Når det er sagt: ja.. Landet trenger utvikling. Merkelig setning, egentlig, men er ikke så mange andre måter å si det på. Men hva kan verdenssamfunnet gjøre med det? Om man skal si det på en kynisk, litt politisk ukorrekt og kanskje hjernedød måte; det virker ikke som om det er stor nok del av befolkninge som ønsker fred til at de klarer å opprettholde dette. De har en hundreårig tradisjon i å ikke klare å opprettholde et sivilisert samfunn, så hva kan man gjøre for å få forandring? En varig løsning er ikke å ta dem hit, en varig løsning ville innebære å løse problemene i landet de kommer fra så de faktisk hadde hatt mulighet til å kunne bo og leve på normalt vis der. Men hvordan kan de løse problemene på en rolig måte, når det alltid skal komme en eller annen general med en hær og drepe alle som ikke liker ham? Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Waal

  • Gjest
Sv: Somalisk løsning på voldtektsproblemet
« #19 : 04. november 2008, 16:22 »
Det er slemt å steine folk!

Utlogget Explosive

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 101

  • It ain`t over `til it`s over!
Sv: Somalisk løsning på voldtektsproblemet
« #20 : 04. november 2008, 16:50 »
Merkelig sammenligning. Var den ment mest for å understreke at også kristendommen har blitt brukt som unnskyldning for å utføre alskens udåder, eller var det mer mening bak? (Sånn utenom å understreke det åpenbare, nemlig at landet hadde trengt en stk real utvikling)

Virker kanskje som om jeg tar meg fryktelig nær av at kristendom blir dratt inn i diskusjonen, men det gjør jeg ikke da, bare sånn for the record. Folk har jo drept og lemlestet i Jesu navn siden tidenes morgen, så det er jo ikke noen diskusjon i så måte. Det som likevel er irriterende er bare det at en eller annen alltid skal dra inn kristendommen i diskusjoner som denne, sidestille den med islam, for så å peke på at den ene ikke er noe bedre enn den andre. "Bare hold kjeften din, kristendommen er jo ikke noe bedre!" ...men det er jo ikke dette vi diskuterer? Tongue


Når det er sagt: ja.. Landet trenger utvikling. Merkelig setning, egentlig, men er ikke så mange andre måter å si det på. Men hva kan verdenssamfunnet gjøre med det? Om man skal si det på en kynisk, litt politisk ukorrekt og kanskje hjernedød måte; det virker ikke som om det er stor nok del av befolkninge som ønsker fred til at de klarer å opprettholde dette. De har en hundreårig tradisjon i å ikke klare å opprettholde et sivilisert samfunn, så hva kan man gjøre for å få forandring? En varig løsning er ikke å ta dem hit, en varig løsning ville innebære å løse problemene i landet de kommer fra så de faktisk hadde hatt mulighet til å kunne bo og leve på normalt vis der. Men hvordan kan de løse problemene på en rolig måte, når det alltid skal komme en eller annen general med en hær og drepe alle som ikke liker ham? Tongue

Ser ut som du er i kranglehumør bæædbåi... sovet dårlig i natt?

Merkelig sammenligning sier du. Hvorfor det spør jeg? Å trekke linjer mellom kulturelle og historiske hendelser er da lite merkelig. Spesielt ettersom det som skjer i mange muslimske land faktisk -er- sammenlignbart med middelalderens europa.

Plager det deg at kristendom blir sammenlignet med Islam? Tror du er litt skapkristen jeg bæædbåi Wink

Påstanden min var kanskje åpenbar, men synes det er greit å få påpekt at dette er ikke  noe som har med Islam som religion å gjøre. Bare en generelt jævlig handling.

Neste gang skal jeg nøye meg med å si "uff så leit".



 

 
Citius, Altius, Fortius

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Somalisk løsning på voldtektsproblemet
« #21 : 04. november 2008, 17:09 »
Ser ut som du er i kranglehumør bæædbåi... sovet dårlig i natt?

Merkelig sammenligning sier du. Hvorfor det spør jeg? Å trekke linjer mellom kulturelle og historiske hendelser er da lite merkelig. Spesielt ettersom det som skjer i mange muslimske land faktisk -er- sammenlignbart med middelalderens europa.

Plager det deg at kristendom blir sammenlignet med Islam? Tror du er litt skapkristen jeg bæædbåi Wink

Påstanden min var kanskje åpenbar, men synes det er greit å få påpekt at dette er ikke  noe som har med Islam som religion å gjøre. Bare en generelt jævlig handling.

Neste gang skal jeg nøye meg med å si "uff så leit".
Skapkristen? Tongue Gratulerer, du er herved den eneste på hele forumet som ikke har fått med deg at jeg faktisk er en dritkjip, kranglevoren, mørkemann av en kristenfundamendalist. Har ikke noen premie til deg, men du kan jo få en klem hvis du vil.. Smiley
Ser jo nesten ut som om du gjør litt narr av meg, gutten.. Jammen bra jeg er en dumsnill kristen og ikke er en muslim; om jeg hadde vært sistnevnte hadde jeg sikkert gitt deg en klem mens jeg hadde detonert bomben jeg hadde hatt rundt livet. (Jeg bare sammenligner de to, er det greit?)

Neida, mulig det kom litt feil ut, men er ikke ute etter å krangle. Det var vel mer en kommentar som sparket i retning religions-tråder generelt, der kristendom _alltid_ blir dratt inn for sammenligning med islam. Helt ok om det er dette tråden handler om, men om dette ikke er emne som er oppe for diskusjon har ikke sammenligningen noen ting i tråden å gjøre.
Videre liker folk dårlig at jeg i tide og utide drar frem islam i negative ordelag; svaret blir da ofte det samme "kristendommen er ikkeno bedre ass!". Kristendommen er det derimot litt mer stuerent å kritisere; dog kanskje ikke så rart at folk mener som de gjør, islam er vel fortsatt relativt ukjent for de fleste nordmenn selv om man ser på tv hva de gjør i Afrika og deromkring. Kristendom, derimot, har fått et til dels begrunnet dårlig rykte (feks ved innføringen i landet). Litt mer etablert, om du vil. Menneh.. om det er dette man vil diskutere, hvorfor tar man det ikke i en annen tråd? Tongue

Det jeg vil fram til er bare at sammenligningen er meningsløs å dra inn i diskusjonen fordi det er århundrer mellom de to religionene. Dessuten har ikke kristendom noe som helst med dette å gjøre.

Handlingen har ikke noe med religionen å gjøre? Da må du gjerne forklare Sharia.

Helt til slutt: sier ikke at du gjør dette, men enkelte bruker som en unnskyldning nettopp det at de ligger så langt bak oss. De har på en måte "rett" til å gjøre som de gjør, fordi de ikke veit bedre. Jeg tuller ikke, har snakket med flere sånne. Ganske utrolig at det går an.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Somalisk løsning på voldtektsproblemet
« #22 : 04. november 2008, 17:16 »
Det står værre ting i koranen enn i GT.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Somalisk løsning på voldtektsproblemet
« #23 : 04. november 2008, 17:19 »
Det står værre ting i koranen enn i GT.
Fullstendig urelevant. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Somalisk løsning på voldtektsproblemet
« #24 : 04. november 2008, 17:57 »
Merkelig sammenligning. Var den ment mest for å understreke at også kristendommen har blitt brukt som unnskyldning for å utføre alskens udåder, eller var det mer mening bak? (Sånn utenom å understreke det åpenbare, nemlig at landet hadde trengt en stk real utvikling)

Virker kanskje som om jeg tar meg fryktelig nær av at kristendom blir dratt inn i diskusjonen, men det gjør jeg ikke da, bare sånn for the record. Folk har jo drept og lemlestet i Jesu navn siden tidenes morgen, så det er jo ikke noen diskusjon i så måte. Det som likevel er irriterende er bare det at en eller annen alltid skal dra inn kristendommen i diskusjoner som denne, sidestille den med islam, for så å peke på at den ene ikke er noe bedre enn den andre. "Bare hold kjeften din, kristendommen er jo ikke noe bedre!" ...men det er jo ikke dette vi diskuterer? Tongue


Når det er sagt: ja.. Landet trenger utvikling. Merkelig setning, egentlig, men er ikke så mange andre måter å si det på. Men hva kan verdenssamfunnet gjøre med det? Om man skal si det på en kynisk, litt politisk ukorrekt og kanskje hjernedød måte; det virker ikke som om det er stor nok del av befolkninge som ønsker fred til at de klarer å opprettholde dette. De har en hundreårig tradisjon i å ikke klare å opprettholde et sivilisert samfunn, så hva kan man gjøre for å få forandring? En varig løsning er ikke å ta dem hit, en varig løsning ville innebære å løse problemene i landet de kommer fra så de faktisk hadde hatt mulighet til å kunne bo og leve på normalt vis der. Men hvordan kan de løse problemene på en rolig måte, når det alltid skal komme en eller annen general med en hær og drepe alle som ikke liker ham? Tongue


For at vi skal bevise andre at muslimer er ikke de enste som blir styrt av noen andre sine meninger og religionens dem egentlig så må vi ta opp dette
Det står værre ting i koranen enn i GT.

Og du har studert Koranen ell?
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Explosive

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 101

  • It ain`t over `til it`s over!
Sv: Somalisk løsning på voldtektsproblemet
« #25 : 04. november 2008, 17:58 »
Skapkristen? Tongue Gratulerer, du er herved den eneste på hele forumet som ikke har fått med deg at jeg faktisk er en dritkjip, kranglevoren, mørkemann av en kristenfundamendalist. Har ikke noen premie til deg, men du kan jo få en klem hvis du vil.. Smiley
Ser jo nesten ut som om du gjør litt narr av meg, gutten.. Jammen bra jeg er en dumsnill kristen og ikke er en muslim; om jeg hadde vært sistnevnte hadde jeg sikkert gitt deg en klem mens jeg hadde detonert bomben jeg hadde hatt rundt livet. (Jeg bare sammenligner de to, er det greit?)

Neida, mulig det kom litt feil ut, men er ikke ute etter å krangle. Det var vel mer en kommentar som sparket i retning religions-tråder generelt, der kristendom _alltid_ blir dratt inn for sammenligning med islam. Helt ok om det er dette tråden handler om, men om dette ikke er emne som er oppe for diskusjon har ikke sammenligningen noen ting i tråden å gjøre.
Videre liker folk dårlig at jeg i tide og utide drar frem islam i negative ordelag; svaret blir da ofte det samme "kristendommen er ikkeno bedre ass!". Kristendommen er det derimot litt mer stuerent å kritisere; dog kanskje ikke så rart at folk mener som de gjør, islam er vel fortsatt relativt ukjent for de fleste nordmenn selv om man ser på tv hva de gjør i Afrika og deromkring. Kristendom, derimot, har fått et til dels begrunnet dårlig rykte (feks ved innføringen i landet). Litt mer etablert, om du vil. Menneh.. om det er dette man vil diskutere, hvorfor tar man det ikke i en annen tråd? Tongue

Det jeg vil fram til er bare at sammenligningen er meningsløs å dra inn i diskusjonen fordi det er århundrer mellom de to religionene. Dessuten har ikke kristendom noe som helst med dette å gjøre.

Handlingen har ikke noe med religionen å gjøre? Da må du gjerne forklare Sharia.

Helt til slutt: sier ikke at du gjør dette, men enkelte bruker som en unnskyldning nettopp det at de ligger så langt bak oss. De har på en måte "rett" til å gjøre som de gjør, fordi de ikke veit bedre. Jeg tuller ikke, har snakket med flere sånne. Ganske utrolig at det går an.

Det som var en ganske alvorlig tråd i starten begynner å bli småkomisk...

Vel, nå kommer den store overraskelsen. Jeg har faktisk fått med meg at du er alt det du nevnte... hvem kunne gjette at du var slik en kar?! Wink Det blir nok ingen klem da, damn..

Det du vil frem til er egentlig at du synes sammenligninger av dette slaget hører hjemme i en annen tråd. Hvorfor ikke bare si det? Uansett. Jeg er enig med deg. Kanskje skrev jeg det i provokasjon over at mange (sier ikke at du gjør dette) legger skylden på mange onde handlinger gjort i muslimske land over på Islam og det blir på sin side som at handlinger gjort i middelalderen skal skyldes på kristendommen. Noe som på mange måter ER feil. Men som du sier, en annen tråd, en annen gang.

Sharia? Vi tar den i en annen tråd også. Steining av en 13 år gammel jente som ville anmelde voldtekt er ikke noe man finner støtte for i sharia.

Synd at noen mener at unnskyld uttrykket, kukete oppførsel er ok bare fordi man ikke vet bedre. Da kommer man inn på om man egentlig har bruk for mennesker som finner på å steine en 13 år gammel jente..

 
Citius, Altius, Fortius

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Somalisk løsning på voldtektsproblemet
« #26 : 04. november 2008, 19:09 »

For at vi skal bevise andre at muslimer er ikke de enste som blir styrt av noen andre sine meninger og religionens dem egentlig så må vi ta opp dette
Den der skjønte jeg ingen ting av.


Explosive: vi er vel egentlig mer eller mindre enige, ser det ut som.. Tongue

Menneh.. Komisk? Huh Merkelig form for humor du har.

Nei vent.. Ah, du prøvde deg på en aldri så liten latterliggjøring? Eller syntes du bare jeg var morsom i forrige innlegg? Helt greit det altså, I get that a lot, "gjør narr av en muslim a, fortell en vits om sjølmordsbombere a". Smiley Bare å spørre om du vil ha mer.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!