Skrevet av Emne: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?  (Lest 142768 ganger)

Utlogget James95

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #705 : 02. februar 2013, 19:34 »
En fyr som latet som nedtrekk stanga var en person, og gidde den både spark og slag Smiley

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #706 : 03. februar 2013, 00:06 »
En jeg kjenner gidde meg noen tips om trening. Men jeg gadde han noen bedre tips tilbake. Så det var litt gidd og gadd kan du si.

Utlogget Emerjådd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • Bort med fleskefettet!
Sv: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #707 : 03. februar 2013, 02:15 »
Det dummeste jeg ser er når folk bokser "med seg selv" i speilet på treninga.

Er også komisk å se på dem som skal ta tricepspress - drar fra toppen av huet til knæra.

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Sv: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #708 : 15. februar 2013, 08:56 »
Det dummeste jeg til nå har sett på trening var i USA når en fyr som var vandt med kilo skulle trene med lbs, ironisk nok som alle vet er kg<lbs, selv med i det i bakhodet klarte fyren å regne så grovt feil på stangen at det løftet på 85kgx5 endte opp med 135kg+. Stangen gikk rett i brystet etter noen knappe sekunder og fyren satt mer eller mindre fast i benken med ~135kg på låret, etter å ha klart å satt seg opp litt før 3 fjonge Hollywood fruer måtte komme å hjelpe til å få over stangen og ned på gulvet.

Men men, skal sant sies var den fyren meg, jeg følte meg ikke så sterk når Hollywood fruene måtte komme til unnsetning på LA fitness... jeg er ikke så distrée til vanlig, jeg lover Smiley

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #709 : 15. februar 2013, 10:03 »
Den var fin  Grin
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #710 : 15. februar 2013, 19:09 »
En PT som jobbet på avancia ski den gang det lå på taekwondosiden av veien fortalte en klient at banan svettet fett, det var derfor det var klissete når du skar den i to. Noen stygge ryktemakere ville ha det til at denne PT hadde downs, men det tror jeg ikke stemmer da jeg aldri har sett han på tv fra tangerudbakken eller i slike sammenhenger. Men han var bra dum den fyren. Det dummeste jeg har sett.

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #711 : 15. februar 2013, 20:02 »
Jeg jobbet som treningsinstruktør ved et treningssenter som tilhører en stor norsk treningskjede. Mens jeg var på jobb, ble jeg spurt av en ganske kvass og morsk nordlending om jeg rettet på mennesker som trente med feil teknikk. Jeg svarte at jeg sa fra om jeg så noe som kunne være direkte skadelig, men lot ellers folk trene i fred om de ikke ba om hjelp. Han påstod at det var skadelig å trene markløft uten belte med over 60 kg, og mente det var min oppgave å si fra om jeg så noen trene markløft med 65 kg uten belte.

Jeg hadde litt vanskelig for å holde maska, men tror jeg klarte å skjule mine tanker ganske godt likevel. Men himmel så sinna han ble når jeg ikke kunne si meg direkte enig i dette. ^^

Jeg har også opplevd å se en fyr trene benkpress i Smith-maskin med så stor sprett i brystet at jeg var oppriktig bekymret for vedkommende på hver repetisjon (da var jeg ikke instruktør, så jeg sa ingenting). Det smalt så høyt at jeg trodde det var noen som trente markløft først. Heldigvis løftet han ikke på mer enn 50 kg.

En annen gang, mens jeg jobbet som instruktør, ble jeg spurt av en fyr som lurte på om jeg kunne spotte for ham i benk. Dette var selvsagt helt i orden, men jeg forventet ikke at jeg måtte løfte stangen for ham på HVER repetisjon! Han skulle altså løfte 80 kg, men klarte ikke én repetisjon. Derfor måtte jeg ta over, og trakk stangen opp - men da ba han meg om å slippe den igjen! Jeg valgte å ikke diskutere, og lot han prøve. Han klarte selvsagt denne repetisjonen enda dårligere, og jeg måtte løfte den igjen. Men han ville ikke at jeg skulle stoppe! Han ville at jeg skulle fortsette. Det endte med at vi kjørte 10 reps sammen (lol), og jeg måtte mer eller mindre curle den 10. på egenhånd (han sa noe sånt som "en til, kom igjen!" mellom hver rep). Da sa jeg at vi måtte sette stangen på plass, for det begynte å bli tungt for meg også. Etterpå forklarte jeg han at han burde gå ned minst 20 kg, og heller trene med vekter han kunne kontrollere. Han lyttet til meg denne dagen, men senere så jeg han trene på samme måte igjen. Det verste var at han hadde tatt med seg en enda tynnere kamerat denne gangen, som han instruerte til å gjøre det samme på 50 kg. :p

Huff! Det så ut som den tynne kameraten hans hadde skallebank etter hvert sett. Jeg ble nødt til å nevne det igjen, selvsagt.

Some people. :Smiley

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #712 : 15. februar 2013, 20:09 »
10 forced reps, hver til failure. Det neste de finner på er å trene benk - på samme måte - hver dag, 7 dager i uka. Restitusjon har de ikke peiling på.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #713 : 15. februar 2013, 20:14 »
Nei. Det og skader.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #714 : 15. februar 2013, 20:25 »
Så en fyr for noen uker siden som trente bicepscurl med masse kalk.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #715 : 15. februar 2013, 20:51 »
Ei dame som gikk på tredemølla og gjorde bicepscurl i 20 minutter
Smiley

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #716 : 15. februar 2013, 22:10 »
En 16 år gammel pjokk som tok ca 50 i benk fortalte meg alt jeg gjorde feil, og hvordan jeg egentlig skulle gjøre det. En kompis av ham tok 250 i benk.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #717 : 15. februar 2013, 22:48 »
For 2 uker sider kom en skikkelig liten og tynn kar (Les: null muskler) bort til meg på senteret og forklarte meg at jeg trente helt feil. Han hadde sett meg ta over 10 sett i knebøy, og jeg som var så stor måtte jo vite at man aldre skulle ta mer enn 3 sett i en øvelse. Så han ta 3x8 på 50kg kvartbøy senere i økta, haha Smiley
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #718 : 15. februar 2013, 23:27 »
For 2 uker sider kom en skikkelig liten og tynn kar (Les: null muskler) bort til meg på senteret og forklarte meg at jeg trente helt feil. Han hadde sett meg ta over 10 sett i knebøy, og jeg som var så stor måtte jo vite at man aldre skulle ta mer enn 3 sett i en øvelse. Så han ta 3x8 på 50kg kvartbøy senere i økta, haha Smiley
LOL

Du har rimelig stor tro på deg selv når du går opp til Norges 12. sterkeste mann og forteller han hvordan knebøy skal kjøres!

Vakkert.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #719 : 16. februar 2013, 00:23 »
En annen ting som kommer høyt opp på listen er en fyr som alltid har på kne varmere og albue varmere uansett hva han kjører.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!