Skrevet av Emne: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?  (Lest 142807 ganger)

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #435 : 28. mai 2006, 20:00 »
Vell, når man har trent i mange mange år, og veier mange mange kilo, og fortsatt løfter med under 10 kilo, da er det jo noe som ikke stemmer, eller?
Ja restitusjonstrening heter det.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
SV: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #436 : 28. mai 2006, 22:47 »
antall kg man tar i sidehev er jo uinteressant. Smiley

markløft er en mye bedre øvelse for å se hvor sterk man er. .)

Styrke er en relativ ting. Hvilken muskel skal en måle styrken til? Under hvilke forhold (med/uten utstyr ... hvorfor skal en f.eks benytte benkdrakt om en skal finne den reelle styrken i armer og bryst f.eks?)? osv osv ...

Kikka forresten på en av de løftevideoene dine ... og kom til en sesjon som var tekstet med "Good effort, bad shape" ... jeg sperret øynene opp her jeg satt, fordi jeg nesten betraktet det som en ingeniørmessig bragd at du ikke tippet fremover og la haken i betongen. Ryggen stod jo i vinkel ... fremover

Ellers generelt bra løfting på deg da  Smile

 Knebøy

Utlogget Kenneth :)

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 96

SV: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #437 : 30. mai 2006, 10:19 »
Det rareste jeg har sett på trenigsenteret, der jeg trener, er en polak som bruker og trene der, når han løfter i benken, så har han på ca.100 - 120 kg, men han tar ikke stanga ned til brystet, den går ikke mere ned en rundt 5-10 cm Smiley

og når han tar chins, så løfter han seg bare 5-10 cm opp..hehe,, skjønner ikke helt hvorfor..  Tongue
alder: 16
vekt: 80kg    startvekt: 60kg
høyde: 173

benk:95kg
knebøy:150kg
markløft:130kg

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

SV: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #438 : 30. mai 2006, 11:35 »
Det dummeste jeg ser er hver gang en PT skal instruere en stakkars nybegynner. Bryst sier du? Da er selvsagt 5 sett på Pec Decen det du trenger!
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

SV: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #439 : 30. mai 2006, 12:05 »
Der jeg trener var det en som sto i kabel-crossmaskinen og dro fra det nederste håndtaket i ekstremt eksplosive bevegelser, kun med den ene hånda. Han sto å gjorde akkurat det samme i over en halvtime, før jeg gikk bort til han å spurte hva i alle dager han holdt på med?
Da svarte han at han hadde en veldig tungstartet snøscooter Grin
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget Blækfæt

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

SV: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #440 : 30. mai 2006, 12:38 »
Det dummeste jeg ser er 70-åringer som går i tights, som er dradd langt opp på magen, og boxershortsen stikker ut  på låret.

Synes også det er latterlig å se folk som(for eksempel trener skråbenk): Når de har tatt 2-3 sett, så hiver de på to 20-kilos skiver, sitter ved benken i 4-5 minutter for så å gå...

Utlogget Sympatico

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

  • Kjekkasaspirant
SV: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #441 : 30. mai 2006, 13:40 »
jeg har ikke sett så mye flauser enda,med unntak av en fyr som skulle kjøre noen sett med nedtrekk.jeg har alltid trodd at man skal sitte nogenlunde rett på setet,men denne fyren prøvde visst å bruke nedtrekkapparatet til en form for roing.han rykket ryggen bakover og ned til stanga var omtrent på brystkassa.fikk lyst til å si fra til fyren,men har ikke sett noe mer til han heller.
Its an insane world,and I`m proud to be a part of it

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #442 : 30. mai 2006, 13:53 »
Jeg husker det var to styrkeløftere på gymmet som hadde kjørt markløft i power rack med 280 kg. En av de fjernet alle skivene på den ene siden av stanga mens den andre holdt stanga nede inne i racket så den ikke skulle vippe opp på den andre siden. Plutselig var det en annen fyr ved racket som bøyde seg ned for å ta opp en skive, og han fikk rumpa borti den enden av stanga som ikke hadde skiver. Akkurat da så nøs han som holdt i stanga inne i racket, slik at han måtte slippe stanga. Resultatet var at den enden av stanga som hadde skiver på (130 kg) dundret i gulvet, mens den andre enden uten vekter føyk opp i lufta og inn i rumpa på han som bøyde seg. Han ble hengende oppe i lufta med stanga inne i rumpa. Han dreit på seg av sjokket, så det rant nedover låret mens han hang der. Da lo jeg godt.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Forn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 398
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 398

SV: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #443 : 30. mai 2006, 14:11 »
Jeg saa noe merkelig igaar, to middelaldrende karer paa gymmet som satt og trente press bak nakken og klagde over hvor vondt de fikk i skuldrene, for saa og bare sette paa mer vekt og uttale "ja, det er en vanskelig Ovelse"
All that is gold does not glitter...

Utlogget Krollo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 772
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 772

SV: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #444 : 30. mai 2006, 14:13 »
Jeg husker det var to styrkeløftere på gymmet som hadde kjørt markløft i power rack med 280 kg. En av de fjernet alle skivene på den ene siden av stanga mens den andre holdt stanga nede inne i racket så den ikke skulle vippe opp på den andre siden. Plutselig var det en annen fyr ved racket som bøyde seg ned for å ta opp en skive, og han fikk rumpa borti den enden av stanga som ikke hadde skiver. Akkurat da så nøs han som holdt i stanga inne i racket, slik at han måtte slippe stanga. Resultatet var at den enden av stanga som hadde skiver på (130 kg) dundret i gulvet, mens den andre enden uten vekter føyk opp i lufta og inn i rumpa på han som bøyde seg. Han ble hengende oppe i lufta med stanga inne i rumpa. Han dreit på seg av sjokket, så det rant nedover låret mens han hang der. Da lo jeg godt.

Hahahahaha! Hadde det bare vært sant!
Stats:
19 år
178cm
85kg


Loggbok!


Bildeprofil

Utlogget minimaSS

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 853
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 853

SV: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #445 : 30. mai 2006, 15:01 »
Det dummeste jeg har sett er faktisk noe av det som har irritert meg mest.
Hva skal man gjøre når det står en kar å kjører noe knebøy-liknende i (stående)tåhevmaskinen?
Mål 2013: Fullføre Berlin maraton
Startvekt Nov-2012 : 160kg
Loggbok

Utlogget Even

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 196
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 196

  • Tough aint enough !
SV: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #446 : 30. mai 2006, 15:39 »
rofl!!

har nesten klart det samme. hadde melk og pulver i shakern , men glemte å sette på lokket.... må ha vært ekstremt trøtt Cheesy
satt til å riste , og GUD hvor det spruta veggimellom.....

Ikke aleine om den der gitt!
Maaange ganger!!

 
Dont you evva evva fuck with Benny the cop!


Duke Nukem
It`s time to kick ass and chew bubblegum, and im ALL out of gum..
Damn! Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #447 : 30. mai 2006, 16:27 »
Det dummeste jeg har sett er faktisk noe av det som har irritert meg mest.
Hva skal man gjøre når det står en kar å kjører noe knebøy-liknende i (stående)tåhevmaskinen?

Bruk en 1,25 kg skive som diskos og kast den av all kraft på akillesen hans.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Ventura

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 636
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 636

SV: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #448 : 30. mai 2006, 21:07 »
Det dummeste jeg har sett er faktisk noe av det som har irritert meg mest.
Hva skal man gjøre når det står en kar å kjører noe knebøy-liknende i (stående)tåhevmaskinen?


Knebøy i tåhev-apparatet er jo en vanlig øvelse (Om det er lagd slik at man kan fjerne den dingsen man står på).

Utlogget Aunis

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

SV: Hva er det dummeste du har sett i gymmen?
« #449 : 30. mai 2006, 21:21 »
Hehe, noe av det dummeste jeg ser på gymmet ila uken, en gjeng gutter i 22årsalderen, uansett hva alle i denne "gjengen" trener, så gjør de det i topphastighet og null kontroll!!! UANSETT!!

F.eks når de trener benkpress så senker de ikke vekten, men de gjør en rep så kjapt at de drar stangen nedover raskere enn tyngdekraften selv!!
Det er snart 500 medlemmer på gymmet der jeg trener, og MANGE trener riktig, men det virker ikke som om disse karene har øye for å se og lære av hvordan andre utfører øvelser..Må nesten bare le av de..  Erter

Dette er kanskje en av grunnene til at kroppene dems er akkurat lik i dag som de var for 2 år siden.. rofl

Min DC treningslogg
Min bilde profil
---
A good friend will come and bail you out of jail, but a true friend will be sitting next to you saying "WE screwed up!!"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!