Jeg trener av og til på et lite kjellergym i naboblokka, og stedet virker til tider som en magnet på dårlig sammenskrudde personer. Et av de verste eksemplene dumpet innom for et par måneder siden da en relativt overvektig figur i 40-årene ravet inn med nosleve med 'CREW' på ryggen og dvaske kaktusarmer ut til begge sider.
Borte ved benkpressen var det et par unggutter som jeg forøvrig verken har sett før eller siden, og de lå og kjørte noen repper på rundt 30kg. Gamlefar var knapt nok innafor døra før han gikk rett bort til dem for å "lære" dem å løfte benk. I hans øyne innebar det blant annet å få rumpa opp(!). Da nykommerne i tillegg spurte hvor mye treningsguruen hadde som pers, var han ikke lite stolt av å høylydt proklamere et maksløft på hele 70kg, og fulgte opp med å presisere at det var "uten bol".
Selve treningsøkta inneholdt en rekke kreative øvelser som kort kan oppsummeres som hantelpendling og wirerykking. Det hele ble avsluttet ved at han bygget en declinebenk ved å sette en benk på tvers av curlstativet. Etter å ha klatret opp på byggverket med en 12kg-hantel i hver hånd, kjørte han 3 svært lite balanserte reps før han med et høyt brøl kastet hantlene ut til siden.
Moroa ble avsluttet med et par minutters fleksing av imaginære muskler foran speilet før han gikk. Under hele økta titta han i tillegg bort på hva jeg gjorde, men hver gang jeg så bort på han, skiftet han blikket rett opp mot taket.
Det hele virka ganske surrealistisk, og av uforståelige grunner har jeg heller ikke sett han der i etterkant...