Skrevet av Emne: motivasjon  (Lest 941 ganger)

Utlogget brutulius

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

motivasjon
« : 04. november 2008, 23:37 »
hei, jeg har prøvd å komme meg i bedre form men sliter rett og slett med å holde motivasjonen oppe, noen dager går det veldig bra men med engang jeg legger meg og står opp dagen etterpå er all motivasjonen borte og jeg er tilbake til å spise usundt.. noen som har tips som kan hjelpe å holde motivasjonen gående?

Utlogget Liern

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 529
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 529

Sv: motivasjon
« #1 : 04. november 2008, 23:46 »
hvis du er vandt til å spise usunt.. så begynn i det små.. spis litt sunere.. etterhvert går det lettere Wink da kan du begynne å spise enda sunnere igjen.. vanskelig å gå fra usunt til veldig sunt over natta;) også er det ikke farlig å ete litt usunt heller. man skal kose seg Wink
UNKNOWN

Utlogget narnia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 307

Sv: motivasjon
« #2 : 08. november 2008, 01:55 »
Har du et klart, langsiktig mål med treningen?

Veldig mange trener for å bli sunnere, gå ned i vekt, føle seg bedre osv. Alt dette er flotte grunner, men de er gjerne litt vanskelig å definere hva dette betyr om man ikke setter seg noen mål.

Hva vil det egentlig si "å bli sunnere"? Går du ned 0,1 kg, så har du jo gått ned i vekt, så hvor mye vil du gå ned egentlig? Hvordan vet du at du føler deg bedre? Gjør du noe for å sjekke dette?

Jeg kan bruke meg selv som et eksempel her: Da jeg begynte å trene igjen for noen måneder siden, så var det for å gå ned i vekt. Jeg satt meg et klart mål (komme meg ned til 100 kg på seks måneder), og så satt jeg meg flere delmål på veien. Jeg bestemte meg for at det var nå eller aldri, og da må jeg bare trene. Det er ikke noe alternativ. Tre ganger i uken. Ingen unnskyldninger.

Samtidig er det viktig å kartlegge progresjonen nøye. Jeg veide meg en gang i uken, noterte ned vekten og førte litt statistikk. Det kan høres kjedelig ut, men den uken du kun går ned 0,2 kg og er litt skuffet og fristet til å gi opp, så er det utrolig motiverende å se på det dokumentet og tenke på hvor langt du er kommet.

Det siste tipset jeg kan gi deg er dette: Si til alle du kjenner at du nå skal bli sunn og frisk. Det har jeg gjort, så nå kan jeg på en måte ikke snu. Nå har jeg skrøte av hvor flink jeg er og fremgangen jeg har gjort. Jeg kan ikke da om 2 måneder ha begynt på alle dårlige uvaner igjen. Det er jo bare flaut. ;0)
I firmly believe that any man's finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious. - Vince Lombardi

Utlogget Active

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

  • Sånn passe kul
Sv: motivasjon
« #3 : 08. november 2008, 13:10 »
Jeg trente en del alene, men så begynte jeg å trene med en venn. Det er MYE bedre på  alle måter.

Utlogget Gunnar Strand Jacobsen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 52

  • Kaliber Treningsstudio
Sv: motivasjon
« #4 : 10. november 2008, 02:04 »
Slutter meg til det narnia sier her. Du må ha et klart definert mål. Og ikke bare et langsiktig mål, men ditt langsiktige mål må deles ned i delmål. Og dernest må du ha en PLAN. En detaljert plan for NÅR du skal trene, hvor lenge du skal trene, hvor du skal trene og hva du skal trene. Det hjelper selvsagt også å vite HVORFOR du skal trene, altså hva som er begrunnelsen bak målet ditt, og så minne seg på dette hver gang motivasjonen daler.

Om du bare har en generell målsetning om å bli i bedre form eller gå ned i vekt eller få større muskler, uten noe tidsaspekt for når målet skal være nådd, uten noen spesifikk målsetning på hvor gode resultater du forventer, og hvis du samtidig mangler en plan for hvilke dager og klokkeslett du skal trene - ja da kan jeg garantere deg at du ikke kommer til å klare å følge et regelmessig, produktivt treningsopplegg!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!