Skrevet av Emne: Eg hatar nynorsk  (Lest 18913 ganger)

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Eg hatar nynorsk
« #45 : 05. november 2008, 09:24 »
Nei håddu, her har det skjedd ein hendig misforstånad. Eg skulle kanskje bytta avsnitt etter komentaren "Og der har vi kjerna i saka."

For det var berre den vesle komentaren som var meint til deg, då som ein komentar på din notis om at det er bokmålsfolka som kritiserar oss nynorskens venar, og ikkje omvendt. Resten avd et eg skreiv var meint til alle og ein kvar, og var på ingen måte meint som kritikk på deg, ditt skriftspråk, din forståelse, eller din skulegong. For enkeltheits skyld redigerar eg inlegget mitt, og problemet er løyst Smiley

Å kritisere ein av dei få bokmåls-nyttarane som ikkje klagar på nynorsk hadde vore å skyte av seg foten Tongue

Nynorskens venner? Er dette en nystartet sekt eller noe? Fy faen for noen nisser.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget JohnAmund

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 893
  • Honnør: 124
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 893

Sv: Eg hatar nynorsk
« #46 : 05. november 2008, 10:38 »
hva er det med folk som bruker nynorsk som gjør at de er så forbanna stolte og staute av det - det er ett språk for pokker, ikke ett flagg eller historisk monument. Ingenting å være stolt av.

Det høres helt grønnjævelig ut. Det er direkte slitsomt å lese. ( selv om jeg hater det, hadde jeg faktisk bra nynorsk karakterer på skolen - så ikke gå der..... )

Jeg synes dere nynorsk bønder kan holde dere i utkantnorge og "egge" dere rundt på låvedansen i hjemmebrentrusen deres, kontra å tre dette grotmålet nedover øra på oss som faktisk klarer å overleve i en by her i landet.

Kvifor skal ikkje språk kunne få fram den samme stoltheita som eit flagg eller eit monument gjer? Vi har då vitterleg kjempa for nynorsken oppgjennom åra, og vi slit fortsatt i motgang, slik som her på forumet.
Eg synest det er kjekt at du fekk ein bra nynorsk karakter på skulen, sjølvom du ikkje likar det.
Men slitsamt å lese nynorsk? Slikt tullball er berre unødig. Det er ikkje noko meir slitsamt å tyde nynorsk enn det er for oss "bønder" å tyde by-dialekt, som einstavingsordet "a".

Å kalle oss som snakkar nynorsk for bønder, og automatisk sette oss i samband med låvedans og heimbrent er forrestan kategorisering av verste sort. Og trur dy heilt ærleg ikkje at vi frå utkant Noreg kan overleve i ein by? Klart kan vi det, vi har akkurat dei same føresetnadane til å greie oss i ein by som Dykk har. Men helst i utlandet då, for då kan vi nytte engelsk, slik at vi slepp å nytta den grautjævlige bokmålen.
Min logg
▪██─────██▪
"There is no point in being alive if you cannot do the deadlift"
- Jón Páll Sigmarsson

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Eg hatar nynorsk
« #47 : 05. november 2008, 10:57 »
Grunnen til at dere bor på landet, er fordi dere er kasta ut av byn pga null sosiale antenner og invalid oppførsel samt at vi ikke ønsker nynorsk forkjempere her.

Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Fex

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 88
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 88

Sv: Eg hatar nynorsk
« #48 : 05. november 2008, 12:02 »
Nettopp det at folk kjemper for nynorsken er det som gjør det slitsomt. Skriv det jævla språket dere vil, men det at dersom man jobber i et statlig organ, så må man svare på den målformen spørsmålet /hendvendelsen ble levert på. så skal 1/3 av norskfaget gå med til å pugge nynorsk.. Great
Just great.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Eg hatar nynorsk
« #49 : 05. november 2008, 15:53 »
Nettopp det at folk kjemper for nynorsken er det som gjør det slitsomt.
Signerer denne. Som alt nevnt, hvilket mål folk foretrekker å skrive og lese er meg revnende likegyldig. Det er nå en gang sånn at flertallet bestemmer, og flertallet i landet heller nå mest i retning bokmål; likevel skal vi tvinges til å lære et skriftspråk nr 2 som vil aldri kommer til å bruke igjen etter at vi har gått ut skolen. Kun meningsløst.
 
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Eg hatar nynorsk
« #50 : 05. november 2008, 15:56 »
Derfor kjære meningsfeller - foreslår jeg at vi lager vårt eget språk, og krever at dette skal benyttes av alle statlige ansatte i besvarelser som stilles på det språket.

HVEM ER MED MEG?Huh? Ps er du ikke med meg, er du mot meg, med alt det innebærer.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Eg hatar nynorsk
« #51 : 05. november 2008, 16:06 »
Derfor kjære meningsfeller - foreslår jeg at vi lager vårt eget språk, og krever at dette skal benyttes av alle statlige ansatte i besvarelser som stilles på det språket.

HVEM ER MED MEG?Huh? Ps er du ikke med meg, er du mot meg, med alt det innebærer.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Dj Bear

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 618
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 618

  • Æ gir mæ aldri! ALDRI!
Sv: Eg hatar nynorsk
« #52 : 05. november 2008, 16:09 »
ned med nynorsk Wink støtter den du Wink
Gammel: 21år
Tung: ca 112kg
Høyde: 1.83

1rm:              Mål:
BP: - 135kg         140kg               
ML: - 215kg         220kg        
KB: - 185kg         200kg       
MP: - 85kg            90kg         

Trent siden: 30. september 2007
2010-2011: Militæret = pause
Oppstart: 20. august 2011

Min Loggbok

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Eg hatar nynorsk
« #53 : 06. november 2008, 09:26 »
Første ordet vi skal ta for oss er da Jeg, eller eg, som svina ville sagt. Dette utgår, og erstattes av barsk grynting mens man slår seg på kassa.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Figuz

  • Gjest
Sv: Eg hatar nynorsk
« #54 : 06. november 2008, 13:10 »
Flexnes for president Grin  >Cheesy

Utlogget Tricex

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

  • :)
Sv: Eg hatar nynorsk
« #55 : 07. november 2008, 00:58 »
Dokke hersens bokmål-folks lagar debattar om at dykk hatar nynorsk. Deretter kjem frøken fleksnes å seier at VI syt, at VI klagar?

Kall oss heimbrent nissar osv. Litt trist at Oslo står stille når dykk våknar til 2,3cm snøv?
And I dont give a shit if you`re not from Oslo.. Men Oslo representerer det triste bokmålet og brukarens intelligens spør du meg..

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Eg hatar nynorsk
« #56 : 07. november 2008, 02:04 »
Kremt, skal ikke bry meg med debatten om Nynorsk, annet enn at jeg synes et er meningsløst at man trenger å lære seg to skriftspråk som er omtrent like, når man heller kunne ha lært seg et fjerde språk, eller kunne få konsentrert seg om et trede ( tysk, fransk)

Anyways..grunnen til at det står stille i Oslo når snøen kommer er at Oslo er en by med rundt en halv million innbyggere, i motsetning til Tromsø, som er den største "nording" byen med svimlende 64 tusen innbyggere, det samme som den bygda jeg kommer ifra utenfor Oslo. Ford Oslo er en såpass stor by, i skandinavisk sammenheng er det logisk nok også veldig mye tung-transport på veiene i fra baltiske land, tyskland, polen, belgia, nederland osv, som ikke er vant til brått snøfall, eller særlig snø i det hele tatt, som kjører på sommerdekk. Dette skaper logisk nok kaos. Samtidig betyr 500tusen mennesker mange flere idioter, enn 64tusen mennesker, noe som desverre ødelegger for oss andre. Samtidig med at snøen like gjerne kan komme brått i oktober, som at den ikke kommer før i Januar, er det mange som glemmer, eller ikke tenker på at den plutselig kan komme. Vi hadde f.eks sol og 15 varmegrader her for ikke mange ukene siden, og bang, så var det 0 og masse snø over natten.

At du lasher ut om mennesker fra Østlandet sin intelligens er jo helt på jordet. Har du noen forskning som viser til lavere intelligens blandt mennesker ifra samme land, vil jeg gjerne se den. Jeg tror for øvrig ikke det er stor forskjell på intelligens på mennesker på jorda generelt heller.

Du må dessuten huske på at Oslo består av maange gater, ja, kanskje så mange gater som du aldri før har sett! ( regner med at du aldri har vært sør for Polarsirkelen med det innsnevra synet du har), og disse gatene må brøytes. Mangel på plasser for lagring av snø er også et problem i store byer, og snøen blir derfor bare brøytet regelrett PÅ bilene. Så ved stort snøfall i Oslo er bilen din under halvannen meter pløyd snø, samt mangel på brøytebiler gjør at store deler av byen blir ploget seint. Kombinert med stor trafikk, morgentrøtte tryner og stor variasjon mellom bilistene, der mange kjører svære SUV`er med 4hjulstrekk og gode dekk,  skvetter andre bytryner i små urbane biler rundt som baderinger.

Neste gang kan du jo tenke litt før du skriver et så lite gjennomtenkt innlegg, og jeg burde definitivt ha holdt min fremtidlige hustru med selskap fremfor å skrive et så meningsløst innlegg på treningsforum klokken to på natten, når jeg skal opp i normal tid for å trene i morgen.

Adjø
Sa brura

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Eg hatar nynorsk
« #57 : 07. november 2008, 02:30 »
Hva driver du egentlig med til vanlig, Soldat? Er av og til jeg kan sitte helt aleine på forumet her, tilsynelatende i allefall, og nå er det "plutselig" en til som kan tillate seg å sitte på nett til "langt" på natt.. Smiley
Jeg er freelancer.. What`s your excuse?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Celdiir

  • Gjest
Sv: Eg hatar nynorsk
« #58 : 07. november 2008, 02:46 »
Et lite bilde for å underbygge det Unknown_Soldier sier. Dette bildet er tatt fra et av de større boligområdene i Tromsø, og sjekk den haugen med snø som får stå i fred. Store åpne plasser gjør det lett for brøytemannskapene. Kan vel finne tilsvarende bilder av alle småbyer ved å google litt.


De som er riktig interessert kan dra bildet opp til en annen fane for å se det i storformat.


Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Eg hatar nynorsk
« #59 : 07. november 2008, 10:17 »
Dokke hersens bokmål-folks lagar debattar om at dykk hatar nynorsk. Deretter kjem frøken fleksnes å seier at VI syt, at VI klagar?

Kall oss heimbrent nissar osv. Litt trist at Oslo står stille når dykk våknar til 2,3cm snøv?
And I dont give a shit if you`re not from Oslo.. Men Oslo representerer det triste bokmålet og brukarens intelligens spør du meg..

Kan ikke annet enn å le. Stakkars.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!