Skrevet av Emne: Eg hatar nynorsk  (Lest 18915 ganger)

Utlogget Dipsman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Eg hatar nynorsk
« #60 : 07. november 2008, 10:45 »
Bokmål er rent, enkelt og effektivt - akkurat som språk bør være for optimal kommunikasjon Grin

Utlogget Rocky-Balboa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 548
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 548

Sv: Eg hatar nynorsk
« #61 : 07. november 2008, 10:46 »
Bokmål er rent, enkelt og effektivt - akkurat som språk bør være.

Enig, er akkurat kommet hjem fra nynorsk tentamen Smiley
Bildelogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103777.msg1572196;topicseen#new

The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Eg hatar nynorsk
« #62 : 07. november 2008, 10:48 »
Bokmål er rent, enkelt og effektivt - akkurat som språk bør være for optimal kommunikasjon Grin
Esperanto er mye enklere og renere.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Eg hatar nynorsk
« #63 : 07. november 2008, 11:14 »
er det noe som motiverer oss ungdom til skolegang er det 100% BS fag =)

egentlig er hele norsk-faget ødelagt. jeg kunne møtt opp i første og siste norsktime på vidergående og fått AKKURAT samme karakter på eksamen som om jeg hadde vært i hver eneste. det vi lærer i timen (BARE litteraturhistorie) har ingenting med eksamen å gjøre.
Det vi har lært til nå på vidergående var vi allerede igjennom på ungdomskolen.

har hatt 4 fra 8klasse, og går ut med det til våren også, 6 år senere. akkurat like middels i stilskriving som da jeg begynte.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Eg hatar nynorsk
« #64 : 07. november 2008, 13:58 »
Hva driver du egentlig med til vanlig, Soldat? Er av og til jeg kan sitte helt aleine på forumet her, tilsynelatende i allefall, og nå er det "plutselig" en til som kan tillate seg å sitte på nett til "langt" på natt.. Smiley
Jeg er freelancer.. What`s your excuse?

Studerer fulltid...Smiley  Kan egentlig ikke tillate meg å sitte seint oppe, men jeg gjør det uansett !
Sa brura

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Eg hatar nynorsk
« #65 : 07. november 2008, 14:05 »
Akkurat ja. Her har vi altså fremtiden til Norges land, studentene, som skal passe på oss når vi blir gamle. Sitter oppe hele natta på internett, og sover under leksjonene hele dagen. Før i tiden, når jeg og et par karer til fra skauen ( ikke nynorsk bønder nei, fra Østmarka i Oslo selvsagt ) bygde hele landet, tillot vi oss en kvikklunsj og 5 min på øyet annenhvert døgn.

Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Eg hatar nynorsk
« #66 : 07. november 2008, 14:07 »
Nei, slik stigmatisering av studenter vil jeg ha meg frabedt godeste FLESKnes! Onkelen min var på skaugen, og han døde faktisk av en forgiftet kvikklunsj. Jeg takker herved for meg!

Sa brura

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Eg hatar nynorsk
« #67 : 07. november 2008, 14:14 »
Dagens neste ord er: DU eller DEG. Dette utgår selvsagt, og erstattes med; to kjappe grynt mens man peker på den det gjelder. Om ikke oppmerksomheten rettes umiddelbart, etterfølges dette av ett langt grynt og ett saftig spark i balla, før ordinær innledelse av ordet gjentas.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Eg hatar nynorsk
« #68 : 07. november 2008, 16:35 »
Fikk 2/3 på en tåpelig nynorskstil her om dagen, BÆÆDER for trynet mitt. Ivar Aasen og nynorsken kan brenne.

Utlogget JohnAmund

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 893
  • Honnør: 124
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 893

Sv: Eg hatar nynorsk
« #69 : 07. november 2008, 16:55 »
Berre fordi du ikkje gidd å gjere ein innsats som står til ein betre karakter enn 2/3, so kan du ikkje klage på nynorsken. Dersom innhaldet hadde vore bra, so hadde det vore ein 3'ar minst, sjølvom ein slurvar med gramatikken.
Min logg
▪██─────██▪
"There is no point in being alive if you cannot do the deadlift"
- Jón Páll Sigmarsson

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Eg hatar nynorsk
« #70 : 07. november 2008, 17:27 »
Berre fordi du ikkje gidd å gjere ein innsats som står til ein betre karakter enn 2/3, so kan du ikkje klage på nynorsken. Dersom innhaldet hadde vore bra, so hadde det vore ein 3'ar minst, sjølvom ein slurvar med gramatikken.
Hvorfor skal jeg gidde det når jeg klarer å uttrykke meg perfekt på bokmål, og jeg har ennå ikke funnet en nynorsker som har hatt problemer med å forstå meg...?

Utlogget Fex

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 88
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 88

Sv: Eg hatar nynorsk
« #71 : 07. november 2008, 18:53 »
Hvorfor skal jeg gidde det når jeg klarer å uttrykke meg perfekt på bokmål, og jeg har ennå ikke funnet en nynorsker som har hatt problemer med å forstå meg...?
Best! Det er hele poenget! Cheesy

Utlogget Dan

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 391
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 391

Sv: Eg hatar nynorsk
« #72 : 07. november 2008, 19:07 »
Syntes synd på fleirtalet på dette forumet. "Jeg hater nynorsk for at jeg er for innkompetent til å lære de.."


Vet om mange som får/fikk gode nynorsk karakterer, og behersker språket godt, som allikevel HATER det (deriblant meg).

Jeg misliker også SV, betyr det at jeg er for inkompetent til å forstå deres politikk?

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Eg hatar nynorsk
« #73 : 07. november 2008, 19:41 »
Berre fordi du ikkje gidd å gjere ein innsats som står til ein betre karakter enn 2/3, so kan du ikkje klage på nynorsken. Dersom innhaldet hadde vore bra, so hadde det vore ein 3'ar minst, sjølvom ein slurvar med gramatikken.

Hvorfor i helvete skal jeg lære nynorsk? Ja du har helt rett, jeg gjør en dårlig innsats i nynorsk, men jeg gjør en god innsats i resten av fagene og sitter flere timer med lekser hver dag. Påbyggning er ille og nynorsk er det jeg prioriterer SIST.

Utlogget JohnAmund

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 893
  • Honnør: 124
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 893

Sv: Eg hatar nynorsk
« #74 : 07. november 2008, 20:01 »
Hvorfor i helvete skal jeg lære nynorsk? Ja du har helt rett, jeg gjør en dårlig innsats i nynorsk, men jeg gjør en god innsats i resten av fagene og sitter flere timer med lekser hver dag. Påbyggning er ille og nynorsk er det jeg prioriterer SIST.

Når eg les dette, so stillar eg meg lite forståande til kvifor du kjem med slike tåpelege utsegner:

Fikk 2/3 på en tåpelig nynorskstil her om dagen, BÆÆDER for trynet mitt. Ivar Aasen og nynorsken kan brenne.

Om du veit at du ikkje prioriterar nynorsken, kvifor då verte so vonbroten av ein dårleg karakter?

Og forresten, lukke til med påbyggingåret Smiley Er nok hardt nok ja Wink
Min logg
▪██─────██▪
"There is no point in being alive if you cannot do the deadlift"
- Jón Páll Sigmarsson

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!