Skrevet av Emne: Eg hatar nynorsk  (Lest 18969 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Eg hatar nynorsk
« : 04. november 2008, 19:44 »
Jess da, her kan folk være så usaklige som de bare vil, og jeg skal begynne: jeg synes nynorsk suger kamelsvette, og at Ivar Aaaaaaasen burdte vært kaldkvelt ved fødselen. Hvorfor mener jeg det? Fordi nynorsk er drita irriterende og unødvendig. Hvorfor vi skal bli tvunget til å lære skiten på skolen er meg en gåte, spesielt med tanke på at mange ikke en gang mestrer bokmål som strengt tatt er det som er mest brukt (i min verden i allefall). Bedre å bruke tida på noe nyttig, feks soving. Diplomatisk som jeg til tider kan være, hadde det kanskje vært "naturlig" for meg å si at det er rett at alle får velge om de vil ha nynorsk eller bokmål; NEI! Jeg synes nynorsk-folka bør TVINGES til ekstra mange bokmåltimer på skolen, samtidig med at en eller annen nordlending står fremme ved kateteret og leser fritt fra kjente tekster skrevet på nynorsk, mens han voldtar hver setning som bare en nordlending kan.

puh...

Flesknes, din tur.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Eg hatar nynorsk
« #1 : 04. november 2008, 19:49 »
Går du på vidregående!?!?   Trodde hvert fall du var eldre enn Baltus Sad
Sa brura

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Eg hatar nynorsk
« #2 : 04. november 2008, 19:50 »
Hæ? Videregående? Jeg skrev i fortid, sånn LAAAAANG fortid for lenge siden... 25 år er tallet du lurer på. I "vi" så mente jeg ikke "jeg og alle kompisene mine på 17 år og 73 kg", jeg mente "vi, det norske folk"..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Eg hatar nynorsk
« #3 : 04. november 2008, 19:55 »
Men siden du fortsatt irriterer deg over det tenkte jeg..Slutta med det da jeg innså at jeg hadde stått i det møkkafaget Smiley Nå som "voksen" trenger vi jo ikke å kunne noe om nynorsk! yaaay
Sa brura

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Eg hatar nynorsk
« #4 : 04. november 2008, 19:57 »
Hehe er ferdig med det ja, men kan jo erte på seg noen pro-nynorskfolk fordi da, sånn rent for moro skyld. Grin Dog stygt redd for at ingen kommer til å skrive her. Sad
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Eg hatar nynorsk
« #5 : 04. november 2008, 19:59 »
Skriv heller noe om pedofili, innvandring, eller noe slikt. Nynorsk blir for tamt Wink
Sa brura

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Eg hatar nynorsk
« #6 : 04. november 2008, 20:01 »
Jeg skjønner argumentet med at mange faktisk sliter med bokmål, men personlig digger jeg nynorsk, og elsker å lese tekster på nynorsk. Nynorsk er penere, og egner seg bedre som litterært språk.

Bokmål er nesten en kopi av Dansk, det kommer dere ikke utenom Wink
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Eg hatar nynorsk
« #7 : 04. november 2008, 20:02 »
Skriv heller noe om pedofili, innvandring, eller noe slikt. Nynorsk blir for tamt Wink

"Det er bare pedofile innvandrer-muslimer som liker nynorsk! Kjør debatt!" Sånn? biggrin

The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Eg hatar nynorsk
« #8 : 04. november 2008, 20:03 »
"Det er bare pedofile innvandrer-muslimer som liker nynorsk! Kjør debatt!" Sånn? biggrin



NICE! Wink
Sa brura

Utlogget Adrian B

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

  • Etthundreogtrettikilo
Sv: Eg hatar nynorsk
« #9 : 04. november 2008, 20:10 »
Jeg skjønner argumentet med at mange faktisk sliter med bokmål, men personlig digger jeg nynorsk, og elsker å lese tekster på nynorsk. Nynorsk er penere, og egner seg bedre som litterært språk.

Bokmål er nesten en kopi av Dansk, det kommer dere ikke utenom Wink

Bokmål er vel en fornorskning av det danske språket?


EDIT:

Eller, det er det jo Smiley
Benk: 187,5 Mark: 305 Bøy: LOL

Utlogget kvasives

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Eg hatar nynorsk
« #10 : 04. november 2008, 20:29 »
Bokmål, i litteraturen, gjev som regel ein monoton tone slik at teksten verkar mindre engasjerande. Eg bruker bokmål når eg skriv faglitteratur og nynorsk elles.

Dessutan tykkjer eg det er bra at nynorsk kan vere med på å trekkje ned karaktersnittet til folk som allereie slit med bokmål s.a. det kan bli ei hindring for høgare utdanning; det finnast faen ikkje noko meir irriterande enn å slite seg gjennom tekstar som er skrive av dyslektikarar og andre ordblinde:p

Utlogget Linseprinsen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Eg hatar nynorsk
« #11 : 04. november 2008, 20:31 »
Slepper nynorsken Smiley Dyztleksi

Må vel svare på nynorsk viss brevet er skrevet på nynorsk når man jobber i staten. Så nynorsken følger etter deg til du ligger i grava Smiley

Utlogget Linseprinsen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Eg hatar nynorsk
« #12 : 04. november 2008, 20:35 »
Bokmål, i litteraturen, gjev som regel ein monoton tone slik at teksten verkar mindre engasjerande. Eg bruker bokmål når eg skriv faglitteratur og nynorsk elles.

Dessutan tykkjer eg det er bra at nynorsk kan vere med på å trekkje ned karaktersnittet til folk som allereie slit med bokmål s.a. det kan bli ei hindring for høgare utdanning; det finnast faen ikkje noko meir irriterande enn å slite seg gjennom tekstar som er skrive av dyslektikarar og andre ordblinde:p

" Er så enig"

For folk som ikke kan skrive bra er retards hele gjengen. Vi si det er motsatt folk som ikke kan matte og realfag burde bli trekt mye mer ned. Veit ikke hvor mange jeg kjenner som ikke skjønner at (x)(x)=x i andre og får bare 5ere

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: Eg hatar nynorsk
« #13 : 04. november 2008, 20:36 »
Slepper nynorsken Smiley Dyztleksi

Må vel svare på nynorsk viss brevet er skrevet på nynorsk når man jobber i staten. Så nynorsken følger etter deg til du ligger i grava Smiley

HVIS man evt jobber i staten ja, og HVIS det er slik du sier.

Jeg syns det burde vært lov til å bruke pro-nynorskfolk som åte i haifiske.. Hvithai vel og merke.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Eg hatar nynorsk
« #14 : 04. november 2008, 20:45 »
Jeg hadde selv store problemer med å forstå hvorfor jeg skulle lære meg nynorsk da jeg gikk på ungdomsskolen og videregående, og kan fortsatt ikke se noen gode argumenter. Pr idag er det vel 10-15% av norges befolkning som har nynorsk som skriftspråk og da blir det, slik jeg ser det, unødvendig at de 85-90% andre skal lære seg dette. Jeg forstår at visse funksjonærer skal kunne beherske både bokmål og nynorsk da man i visse tilfeller har krav på å få svar på sitt eget skriftspråk, men for alle oss andre blir det bare frustrasjon.

Jeg mener med andre ord at man burde kunne velge mellom bokmål eller nynorsk. Da man i tillegg skal lære seg engelsk og et fremmedspråk til (i alle fall på allmenn hvor jeg gikk) blir for mye grammatikk som skal inn på en og samme tid. Jeg kan forstå at det er snakk om å bevare tradisjoner etc. men det argumentet driter jeg igrunn langflatt i. Å føre nynorsken videre kan de 10-15% av de som har det som skriftspråk ta seg av, så kan vi andre få fokusere på bokmål, engelsk og fransk, tysk eller spansk.

Norsklæreren min var for øvrig en av de som hadde nynorsk som skriftspråk og var dermed ganske strikt på at nynorsk skulle leses, pugges og likes. Han kan ta rennefart og sykle vannrett inn i helvete for alt jeg bryr meg...


Nynorskelskere...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!