Skrevet av Emne: Eg hatar nynorsk  (Lest 18914 ganger)

Utlogget fitnessbjorn

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 332

Sv: Eg hatar nynorsk
« #15 : 04. november 2008, 20:51 »
Helt enig.. Nynorsk suger.. Få det bort. Våre tre skriftspråk blir da Norsk(altså bokmål, eller opprinnelig dansk om man vil), engelsk og arabisk.

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: Eg hatar nynorsk
« #16 : 04. november 2008, 20:55 »
Må ikke glemme de stakkars polakkene som ikke greier å lære seg norsk før de kommer inn til Norge for å få tak i arbeid.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Eg hatar nynorsk
« #17 : 04. november 2008, 20:59 »
Helt enig.. Nynorsk suger.. Få det bort. Våre tre skriftspråk blir da Norsk(altså bokmål, eller opprinnelig dansk om man vil), engelsk og arabisk.
En av de bedre jeg har lest i dag.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget kvasives

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Eg hatar nynorsk
« #18 : 04. november 2008, 21:10 »
" Er så enig"

For folk som ikke kan skrive bra er retards hele gjengen. Vi si det er motsatt folk som ikke kan matte og realfag burde bli trekt mye mer ned. Veit ikke hvor mange jeg kjenner som ikke skjønner at (x)(x)=x i andre og får bare 5ere

Dei som ikkje forstår seg på realfag blir trekt ned sidan dei endar opp med dårlige karakterar i dei faga. Om dei vel å ikkje ta realfag, så kan dei ikkje søkje seg inn på f.eks. ingeniørstudie. Dei endar difor oftast opp i stillingar der ein slepp å vise kor dårleg realfagsfortståinga er. Eg slepp difor å bli plaga av det  Tongue

Utlogget JohnAmund

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 893
  • Honnør: 124
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 893

Sv: Eg hatar nynorsk
« #19 : 04. november 2008, 21:21 »
Hehe er ferdig med det ja, men kan jo erte på seg noen pro-nynorskfolk fordi da, sånn rent for moro skyld. Grin Dog stygt redd for at ingen kommer til å skrive her. Sad

Du skal sleppa å uroa deg kjære bæædboi Smiley

Eg skjønar eigentleg kva dykk meinar når dykk seier at nynorsk er meiningslaust, men det same meinar eg om at vi velge eit framandspråk på skulen, i tilegg til norsk og engelsk.
Tysk, spansk eller fransk er i mine auge like so meiningslaust som nynorsk sikkert er i Dykkar auge. Men det er no ein gong slik at læreplanen, både av Reform 97, og det nye Kunnskapsløftet, at når du går vidaregåande utdanning, so må du lære dette.
Eg var heller ingen tillhengjar av naturfag, eller geografi, men det var aldri snakk om at vi skulle kutte faget, fordi berre 5-10% av Noregs befolkning nyttar dette i dagleglivet.

Man vel sjølv å gå vidare utdanning, og med dertil tillhøyrande nynorskundervisning. Om du ikkje likar nynorsk, so finn deg ein jobb på sjøen. Der får du snakke som du vil Wink

" Er så enig"

For folk som ikke kan skrive bra er retards hele gjengen. Vi si det er motsatt folk som ikke kan matte og realfag burde bli trekt mye mer ned. Veit ikke hvor mange jeg kjenner som ikke skjønner at (x)(x)=x i andre og får bare 5ere

Dette er, for å nytte eit uttrykk eg har nytta før idag, berre reinspikka tull. Soklart vert folk som ikkje kan realfag trekt ned, hvertfall om du ser på Vidaregåande og vidare opp i systemet. Dei må velge ei lettare form for matte, og endar opp med færre studiepoeng, og får heller ikkje spesiel studiekompetanse, men berre generell.
Men dette vart vell eigentleg poengtert ein annan plass her i tråden.
Min logg
▪██─────██▪
"There is no point in being alive if you cannot do the deadlift"
- Jón Páll Sigmarsson

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Eg hatar nynorsk
« #20 : 04. november 2008, 22:04 »
Er mer nytte i å lære fremmedspråk enn nynorsk av den enkle grunn at det faktisk er fremmedspråk. Hvor rar den setningen enn blir; man har da mulighet for å gjøre seg forstått for mange fler, om det skulle bli nødvendig; i vårt multikulturelle samfunn der språkfaunaen er relativt stor, ser jeg for meg at det må være mye bedre rent praktisk å kunne andre språk enn de to "norskene" vi har. Er jo kjekt å ha mulighet til å kommunisere med folk som kanskje ikke kan verken norsk eller engelsk.
Tiden brukt på nynorsk kunne da heller vært brukt på et annet språk, som man faktisk kunne hatt nytte av. Nynorsk har jo ingen reel nyttesverdi, så vidt jeg kan se. Sånn rent bortsett fra om du vil lese dikt med innlevelse da, selvsagt.
Videre ser jeg på nynorsk som unyttig fordi "alle" nordmenn forstår begge deler.

Det er heller ikke snakk om å kutte alle fag man ser på som unyttige, ene og alene fordi man har dette synet, men fordi det er meningsløst å lære to varianter av samme språk. Det blir litt som om vi skulle lært både britisk-engelsk og amerikansk-engelsk.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Krollo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 772
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 772

Sv: Eg hatar nynorsk
« #21 : 04. november 2008, 22:05 »
JEG HATER NYNORSK!
ahh, digg å få det ut, nettop sittet 3timer å skrevet stil om middelalderen/renessansen på nynorsk xD
Stats:
19 år
178cm
85kg


Loggbok!


Bildeprofil

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Eg hatar nynorsk
« #22 : 04. november 2008, 22:06 »
Jeg skjønner argumentet med at mange faktisk sliter med bokmål, men personlig digger jeg nynorsk, og elsker å lese tekster på nynorsk. Nynorsk er penere, og egner seg bedre som litterært språk.

Bokmål er nesten en kopi av Dansk, det kommer dere ikke utenom Wink

Nynorsk er bare en "fornorsking" av gammelnorsk. Hvorfor skal man forkaste utviklingen et språk har hatt?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Bjarne G.T.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 328
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 328

Sv: Eg hatar nynorsk
« #23 : 04. november 2008, 22:15 »
Jess da, her kan folk være så usaklige som de bare vil, og jeg skal begynne: jeg synes nynorsk suger kamelsvette, og at Ivar Aaaaaaasen burdte vært kaldkvelt ved fødselen. Hvorfor mener jeg det? Fordi nynorsk er drita irriterende og unødvendig. Hvorfor vi skal bli tvunget til å lære skiten på skolen er meg en gåte, spesielt med tanke på at mange ikke en gang mestrer bokmål som strengt tatt er det som er mest brukt (i min verden i allefall). Bedre å bruke tida på noe nyttig, feks soving. Diplomatisk som jeg til tider kan være, hadde det kanskje vært "naturlig" for meg å si at det er rett at alle får velge om de vil ha nynorsk eller bokmål; NEI! Jeg synes nynorsk-folka bør TVINGES til ekstra mange bokmåltimer på skolen, samtidig med at en eller annen nordlending står fremme ved kateteret og leser fritt fra kjente tekster skrevet på nynorsk, mens han voldtar hver setning som bare en nordlending kan.

puh...

Flesknes, din tur.

Etter kvart geniale innlegg posta av javelite spør eg meg sjølv: Kva er drivkrafta til denne 25-årige skribenten som kjem med desse reflekterte og modne utsegnene? Er det den gilde følelsen av hjelpsemd, eller er det kanskje eit vidare mål han tek sikte på? Eg må innrøme at eg ikkje kjem fram til noko vettugt svar, kanskje kan han sjølv opplyse meg?

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Eg hatar nynorsk
« #24 : 04. november 2008, 22:18 »
Nynorsk er bare en "fornorsking" av gammelnorsk. Hvorfor skal man forkaste utviklingen et språk har hatt?

Jeg ser ikke helt hvor jeg har sagt noe om å forkaste utvikling av språk?

Det jeg mente med innlegget mitt, var at jeg godt liker nynorsk OG bokmål.
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Eg hatar nynorsk
« #25 : 04. november 2008, 22:18 »
Etter kvart geniale innlegg posta av javelite spør eg meg sjølv: Kva er drivkrafta til denne 25-årige skribenten som kjem med desse reflekterte og modne utsegnene? Er det den gilde følelsen av hjelpsemd, eller er det kanskje eit vidare mål han tek sikte på? Eg må innrøme at eg ikkje kjem fram til noko vettugt svar, kanskje kan han sjølv opplyse meg?

EazyE snakker nynorsk. Hvordan har verden blitt Sad

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Eg hatar nynorsk
« #26 : 04. november 2008, 22:21 »
Etter kvart geniale innlegg posta av javelite spør eg meg sjølv: Kva er drivkrafta til denne 25-årige skribenten som kjem med desse reflekterte og modne utsegnene? Er det den gilde følelsen av hjelpsemd, eller er det kanskje eit vidare mål han tek sikte på? Eg må innrøme at eg ikkje kjem fram til noko vettugt svar, kanskje kan han sjølv opplyse meg?
Beklager, skjønner ikke bæret av hva du babler om. Jeg hadde nok for lite nynorsk på skolen.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Tricex

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

  • :)
Sv: Eg hatar nynorsk
« #27 : 04. november 2008, 22:31 »
Syntes synd på fleirtalet på dette forumet. "Jeg hater nynorsk for at jeg er for innkompetent til å lære de.."

JA: Jeg skriver som regel bokmål her på forumet - Men det er for å kome ned på dykkar nivå Wink

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Eg hatar nynorsk
« #28 : 04. november 2008, 22:33 »
Ja, vi kan jo bare droppe norsk i det store og hele, så trenger vi bare engelsk og fremmedspråk. Engelsk forstår jo alle.

Så slipper vi å slite med så mange vanskelige språk  :Smiley

Utlogget Bjarne G.T.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 328
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 328

Sv: Eg hatar nynorsk
« #29 : 04. november 2008, 22:35 »
To put it in lamest terms: Jeg lurer på hvordan en tilsynelatende oppegående mann(!) som deg selv kan spre så mye tull på forumet. Har du noe større mål utenom å erobre "åpent forum"-riket?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!