Skrevet av Emne: iPhone  (Lest 2066 ganger)

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
iPhone
« : 06. november 2008, 21:05 »
Heisann

Foreldrene mine er i USA nå. Hadde egentlig tenkt å kjøpe meg speilreflekskamera (Nikon D80 med 18-135mm linsekit), men siden dollaren er såpass sterk (eller kronen så svak), så var det ikke mye å spare der uansett.

Nå har jeg heller tenkt å kjøpe meg en iPhone gjennom de. Noen som har gjort det? Kjenner en del som har kjøpt den gamle versjonen i USA, og det var smal sak å låse den opp i Norge.

Vurderer nå å kjøpe som sagt, men vet ikke om jeg skal kjøpe den gamle eller den nye. Kort sagt har den nye 3G og GPS, noe som jeg ikke er helt skråsikker på om jeg trenger. Tongue I tillegg syns jeg den nye ser MYE kulere ut, selvom det faktisk ikke er store forskjellen. Tongue

Hva er egentlig den store fordelen med 3G, utenom god hastighet på nettet på mobilen?


Noen som vet om det er vanskelig å låse opp den nye iPhonen? Vet at det er smal sak med den gamle, men er litt usikker på om det går med den nye enda. Har drevet og lest litt og søkt litt, uten å bli så veldig mye smartere.

Takker for svar  Cheesy
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: iPhone
« #1 : 06. november 2008, 21:09 »
Hei!

Om jeg ikke tar feil så går det faktisk ikke an å låse opp nye iphone - den må aktiveres i butikken du kjøper den i. Det vil si at du da må betale for abonnomentet.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Symbiose

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 195
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 195

Sv: iPhone
« #2 : 06. november 2008, 21:33 »
Det finnes haugevis av tråder om dette emnet overalt på nettet.

Den nye Iphonen kan du bare få kjøpt med abonnement. Den billigste metoden er å kjøpe den med det billigste abonnementet for så å si opp greia. Hvis jeg husker riktig kommer den på 4000kr+ for 8GB versjonen.

Etter det kan du gjøre absolutt hva du vil med den, lykke til Smiley.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Utlogget Thomas.R

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

Sv: iPhone
« #3 : 06. november 2008, 21:44 »
Kjøp deg Ipod touch xD Den har alle "spesialeffektene" som en Iphone har untatt Kamera og mobilfunksjon. Men bare vis Du Tar ned "brannmuren på ipoden som er ganske enkelt.
Link til hvordan du gjør det: http://www.youtube.com/watch?v=w0v91MIepB0
Forresten det er egentlig ikke så stor fordel med 3g. Cheesy   
mvh meg Cheesy
I intend to live forever. So far, so good.

Utlogget Moe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 512
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 512

Sv: iPhone
« #4 : 06. november 2008, 22:37 »
Kjøp deg Ipod touch xD Den har alle "spesialeffektene" som en Iphone har untatt Kamera og mobilfunksjon. Men bare vis Du Tar ned "brannmuren på ipoden som er ganske enkelt.
Link til hvordan du gjør det: http://www.youtube.com/watch?v=w0v91MIepB0
Forresten det er egentlig ikke så stor fordel med 3g. Cheesy   
mvh meg Cheesy

Jeg kjørte ipoden min til helvete ved å jailbreake den. Plutselig en dag hang den seg, og nå står den i gjenopprettingsmodus, og jeg har ingen mulighet til å få gjenopprettet den...
Det finnes flere metoder, og noen er sikkert bedre enn andre, men greit å ha i bakhodet at det KAN gå til helvete hvis du er uheldig Tongue

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
Sv: iPhone
« #5 : 06. november 2008, 22:53 »
Det finnes haugevis av tråder om dette emnet overalt på nettet.

Den nye Iphonen kan du bare få kjøpt med abonnement. Den billigste metoden er å kjøpe den med det billigste abonnementet for så å si opp greia. Hvis jeg husker riktig kommer den på 4000kr+ for 8GB versjonen.

Etter det kan du gjøre absolutt hva du vil med den, lykke til Smiley.

Ja, har undersøkt disse muligheten også. Og som sagt har jeg lest utallige poster på nettet, men er faktisk ikke så veldig mange av de som jeg har funnet som handler om den nye.

Kjøp deg Ipod touch xD Den har alle "spesialeffektene" som en Iphone har untatt Kamera og mobilfunksjon. Men bare vis Du Tar ned "brannmuren på ipoden som er ganske enkelt.
Link til hvordan du gjør det: http://www.youtube.com/watch?v=w0v91MIepB0
Forresten det er egentlig ikke så stor fordel med 3g. Cheesy   
mvh meg Cheesy

Nei, kan fort hende at jeg kjøper den gamle, viss det er sikrere å låse opp den. Men å kjøpe en ipod er jo nesten like dyrt (i usa vs norge) som å kjøpe iphone.
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: iPhone
« #6 : 06. november 2008, 22:56 »
Helt ærlig skjønner ikke jeg at folk orker å bære rundt på en Ipod Touch, da hadde jeg ihvertfall investert noen kroner ekstra og kjøpt en Iphone.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
Sv: iPhone
« #7 : 07. november 2008, 06:55 »
Helt enig. Like greit å gjøre det, er jo nesten like "dyrt"/"billig", hvertfall viss man kjøper fra USA.
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget Eirik-kaaby

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 073
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 073

Sv: iPhone
« #8 : 07. november 2008, 07:04 »
Du får ikke kjøpt iphone i usa nå mer uten abonnement. Sad Du fikk det tidligere. 
her står alt du trenger å vite http://ipod1.no/
Min sponsor

Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.
Intervju

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
Sv: iPhone
« #9 : 07. november 2008, 08:52 »
Lyst til å utdype? Såg litt fort igjennom linken din, men fant ikke noe særlig om det du sier.

Har heller ikke lest noe om det på nettet andre steder heller. Du mener ikke den nye iPhonen eller? Er jo noe med at dersom man kjøper iPhone i USA så kjøpes den med abbonement, men det må aktiveres ved å docke den til iTunes, noe jeg bare "skipper".
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: iPhone
« #10 : 07. november 2008, 11:31 »
For å kjøpe Iphone i USA nå, i en offisiell butikk, så må du ha adresse i USA.

Men det finnes butikker som selger uautorisert, dvs uten abonnement, og der jeg var for ett par uker siden, så kostet 1. generasjon 599dollar, og den nye modellen med 3G 699dollar.

Da kan du like godt kjøpe en i Norge, og betale det det koster til Netcom for å bryte bindingstiden.
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget eggz0r

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 457
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 457

Sv: iPhone
« #11 : 07. november 2008, 11:38 »
Du kan kjøpe deg en iphone 3g, men du må da være klar over at det ikke er mulig å _software_ unlocke den. Du kan som med den eldre versjonen hardware hacke den ved å bruke et "fake" simkort. Disse finner du billige rundt om kring på nett - dealextreme har en billig en, dog usikker på hvor bra den fungerer.  Konklusjonen er iallefall at du kan kjøpe deg en iphone3g i statene og bruke den i Norge - du må rett og slett invistere noen kroner ekstra i et hardware sim.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14460

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
Sv: iPhone
« #12 : 07. november 2008, 14:08 »
For å kjøpe Iphone i USA nå, i en offisiell butikk, så må du ha adresse i USA.

Men det finnes butikker som selger uautorisert, dvs uten abonnement, og der jeg var for ett par uker siden, så kostet 1. generasjon 599dollar, og den nye modellen med 3G 699dollar.

Da kan du like godt kjøpe en i Norge, og betale det det koster til Netcom for å bryte bindingstiden.

Hmm, oki. Vet du når disse reglene ble innført? Kompisen min kjøpte i våres, og det gikk fint. Han kjøpe 1 generasjon for 250dollar, har selv funnet den til 170dollar (på nettet -> amazon.com)
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: iPhone
« #13 : 07. november 2008, 14:15 »
Det som gikk i våres fungerer ikke lenger. Flere her jeg jobber som gjorde det.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
Sv: iPhone
« #14 : 07. november 2008, 19:23 »
Hmmm, ja. Men det finnes jo en del måter å hacke den på, dersom du tenkte spesifikt på det. Prøvde de alt?

Nå begynner jeg å tvile på om jeg i det hele tatt skal kjøpe meg en.

# Kanskje jeg ikke får tak i den gamle? (Den nye kan jo ikke hakkes enda)
# Jeg må "konvertere" til iTunes (eller kanskje MediaMonkey klarer å synce iPhonen).
# Den har dårlig kamera (dog ikke bedre enn mit eksisterende kamera på mob)
# Den har ikke mulighet for videopptak
# Vil slite dersom jeg får problemer med den
# Usikker på om den gamle har støtte for valgfrie ørepropper/headset
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!