Skrevet av Emne: Madcow - the friendly cow  (Lest 398891 ganger)

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: "maaadcow" logger dietmar/rehab
« #135 : 19. november 2008, 12:19 »
Kjør vekt og sett som det står, men kutt ned til bare 3 reps på mandag og fredag. Hovedmarken prøver du å gjøre slik som det står. Hvist ikke..Kutt ned på reps dær også... Smiley Fullfør!!!!!!!!!


I morgen blir 4. turen til kiropraktor på under en måned. Det gidder jeg ikke mer. Så det blir bare mark en dag pr uke. Aldri hatt problemer med det før.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: "maaadcow" logger dietmar/rehab
« #136 : 19. november 2008, 12:30 »

I morgen blir 4. turen til kiropraktor på under en måned. Det gidder jeg ikke mer. Så det blir bare mark en dag pr uke. Aldri hatt problemer med det før.

Tynjt... Da må du bare kjøre hoved marken på onsdager. Ikke bynn me Mark P. prog. Det er for tung for slike som deg og meg...Det er for karer som ikke har mere enn 260-70 i mark det. Du har/hadde 300/340! Tro meg, ryggen din blir vonnere av det prog Smiley Kjør det som står på onsdager. På de ukene alt kjennes bra ut kjøre resten av øvelsene evt...

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: "maaadcow" logger dietmar/rehab
« #137 : 19. november 2008, 12:35 »
Det er en mulighet ja, nå er ryggen så hoven og vondt at jeg har ikke ord. Skal til kiro i morgen tidlig. Tar det uansett lungt ut denne uka.

Blir dårligere effekt av å ikke få trent noe i allefall Smiley
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: "maaadcow" logger dietmar/rehab
« #138 : 19. november 2008, 14:44 »
Du trener for tungt.  Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, Dietmar mengde MÅ trenes lett! 
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: "maaadcow" logger dietmar/rehab
« #139 : 19. november 2008, 14:53 »
Du trener for tungt.  Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, Dietmar mengde MÅ trenes lett! 

Men var er "lett" Smiley Jeg skriver alltid opp mine maxer som jeg tok på oppkjørings prog i forveien. Slik som det ble denne gang: 290-250-300 ( uten utstyr ) Mener du feks at jeg skulle ha satt mindre verdier? bare lurer..For jeg har alltid gjort det slik..

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: "maaadcow" logger dietmar/rehab
« #140 : 19. november 2008, 14:54 »
Ryggen blir bra igjen den, du trenger bare mer sjokoladekake!!  Grin

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: "maaadcow" logger dietmar/rehab
« #141 : 19. november 2008, 15:24 »
Men var er "lett" Smiley Jeg skriver alltid opp mine maxer som jeg tok på oppkjørings prog i forveien. Slik som det ble denne gang: 290-250-300 ( uten utstyr ) Mener du feks at jeg skulle ha satt mindre verdier? bare lurer..For jeg har alltid gjort det slik..
Nå var det mest ment til den gale kua og hans vonde rygg. 
Men jeg mener man har bedre utbytte av å gå ut i fra lettere vekter enn det man kanskje er god for på ett slikt program.  Spesiellt om man ikke er vant til mengdetreningsprogram der de tre store blir trent 3 ganger pr. uke. 
La oss si at om man trener bøy og mark 2-4 ganger pr. uke til vanlig så gjør man det i ett Dietmarprogram 6 ganger pr. uke...  Når man i tillegg kanskje trener flere løft pr. trening pr. øvelse i tillegg kan fort antall løft bli 2-3 doblet i antall løft.  Da sier det seg selv at det må trenes lett! 
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
Sv: "maaadcow" logger dietmar/rehab
« #142 : 19. november 2008, 15:27 »
hoven rygg? hva faen.. på tide å roe ned litt sjefen Smiley
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: "maaadcow" logger dietmar/rehab
« #143 : 19. november 2008, 18:52 »
Pingle Grin
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: "maaadcow" logger dietmar/rehab
« #144 : 19. november 2008, 21:51 »
Pingle Grin

hoho

Ryggen føles bedre i dag. Iom at programmet gjør 2 like uker så kan jeg prøve å kjøre fulle økter første uke og reduserer settene litt andre uka, føle meg frem litt.

Har satt inn 300kg på marken, mener selv jeg var god for ca 320 for kort tid siden. Dro 340 i april. Mulig jeg kunne kjørt lettere spesielt mtp det er en tilvenningsak med all bøyen og marken. Press og bøy kjennes greit ut.

Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: "maaadcow" logger dietmar/rehab
« #145 : 19. november 2008, 22:35 »
hoho

Ryggen føles bedre i dag. Iom at programmet gjør 2 like uker så kan jeg prøve å kjøre fulle økter første uke og reduserer settene litt andre uka, føle meg frem litt.

Har satt inn 300kg på marken, mener selv jeg var god for ca 320 for kort tid siden. Dro 340 i april. Mulig jeg kunne kjørt lettere spesielt mtp det er en tilvenningsak med all bøyen og marken. Press og bøy kjennes greit ut.



Det er ikke så viktig hva du kunne løftet nå. Det viktige her er hvor godt treningsgrunnlag du har, og det er vel relativt tynt akkurat nå, eller?

Hvis du har stilt programmet til 300 i mark uten å ha trent skikkelig siden mai er du nødt til å gå på en smell. Du kunne antakelig stilt det på 200 og trent gjennom det på fem minutter og fortsatt hatt effekt nå. Da hadde du sluppet å få vondt i ryggen også.  Wink
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: "maaadcow" logger dietmar/rehab
« #146 : 19. november 2008, 22:36 »
Det er ikke så viktig hva du kunne løftet nå. Det viktige her er hvor godt treningsgrunnlag du har, og det er vel relativt tynt akkurat nå, eller?

Hvis du har stilt programmet til 300 i mark uten å ha trent skikkelig siden mai er du nødt til å gå på en smell. Du kunne antakelig stilt det på 200 og trent gjennom det på fem minutter og fortsatt hatt effekt nå. Da hadde du sluppet å få vondt i ryggen også.  Wink
Korektomondus!
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: "maaadcow" logger dietmar/rehab
« #147 : 19. november 2008, 23:14 »
Jeg trodde man skulle stille programmet etter hva man har løftet? Målet med mengde programmet er å legge ett grunnlag  Smiley

Markløft treninga har stort sett bestått av 1 arbeidssett mark 1 gang i uka. Så jeg ser at arbeidsmengden blir stor for en skrøplig rygg.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: "maaadcow" logger dietmar/rehab
« #148 : 20. november 2008, 11:08 »
Jeg trodde man skulle stille programmet etter hva man har løftet? Målet med mengde programmet er å legge ett grunnlag  Smiley

Hvis du ser på hva Espen gjorde, som er det vanlige, så trente han godt, testet maksene sine, og satte programmet deretter. Du trente godt til NSM, ødela foten, gikk ned 15? kg og trente lite i flere måneder. Selv om du kunne løftet 300 i mark nå, så er ikke kroppen din klar for det. Som jeg sa i går, du ville antakelig forbedret treningsgrunnlaget ditt om du stilte bøy og mark til 150 kg.  Grin

Markløft treninga har stort sett bestått av 1 arbeidssett mark 1 gang i uka. Så jeg ser at arbeidsmengden blir stor for en skrøplig rygg.

Nok en grunn til å stille programmet lett. Hvis du har hatt kranglete rygg og skal gå fra ett sett til femten, eller fra ti til hundre løft pr uke, så er det en veldig stor økning. Heller enn å bytte all marken med lårcurl og rygghev ville jeg stilt programmet ned med hundre kg eller så, slik at det var mulig å gjennomføre. Det vil hjelpe både ryggen og marken din mer såvidt jeg kan forstå.

Min modige påstand er at det er bedre å kunne gjennomføre alle settene hver økt uten pause enn å kunne trene en av tre økter og ha vondt i ryggen i to måneder.  Wink

Jeg tviler ikke et sekund på styrken din, men som du selv sier er du ikke vant til mengdene, og da er det eneste fornuftige å begynne lett, spesielt når du er i en opptreningsfase etter skade.

Ha en fortsatt god dag.  biggrin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Studenten

  • Gjest
Sv: "maaadcow" logger dietmar/rehab
« #149 : 20. november 2008, 12:51 »
Jeg er enig med fenriken over her. I et mengdeprogram kan det være greit å stille målene noe lavere enn det persene egentlig er, dette fordi det er en hel del set og reps som skal gjennomføres. Personlig har jeg stilt målene noen kilo lavere i alle de tre store enn det persene egentlig er. Har også hatt en del krøll med ryggen, men med en fornuftig nedjustering fungerer den utmerket  Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!