Skrevet av Emne: Hjelp til treningsplan for jente  (Lest 5449 ganger)

Utlogget STR

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 281
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 281

  • Be your own design
Hjelp til treningsplan for jente
« : 10. november 2008, 15:00 »
Aloha medmennesker.

Det finnes sikkert mange tråder om dette..  smekk meg over fingrene så er vi skuls.

Jeg fikk en henvendelse fra ei venninne om å lage et program til henne.
Målet er som alltid å stramme opp og se bedre ut til sommeren. Og sikkert miste noen kilo, uten at jeg turte å spørre om dette  :Smiley

Jeg har ikke peiling på hvilke øvelser hun burde trene. Mark og bøy hadde vel forsåvidt vært å foretrekke. Men slike apparater som jenter bruker har jeg ikke noe erfaring med, og hvilke som funker bra.

Kosthold skal jeg klare å ordne selv tough.

Hun ville helst ikke ha noe som gikk utover 3 dager i uka, maks 4.

Hadde vært greit om dere jentene her også kom med litt erfaringer Smiley

Jeg tipper hun er rundt 1.65, rundt 60-65kg, 20 år.
Hun er ikke akkurat hva jeg vil kalle overvektig, men har ikke ondt av å stramme opp litt.

Alle gode forslag mottas med stor klem.
Help me out here ppl  Kiss

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Hjelp til treningsplan for jente
« #1 : 10. november 2008, 15:04 »
Hvorfor skal det være jente-spesifikk trening?


Utlogget STR

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 281
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 281

  • Be your own design
Sv: Hjelp til treningsplan for jente
« #2 : 10. november 2008, 15:14 »
Fordi hun er jente? Tongue

Nei, det er vel stort sett ikke så mye forskjell når jeg tenker meg om. Men jeg tviler på at hun føler seg komfortabel med franskpress, militærpress etcetc.. Men vil sitte litt mer på sykkel og ha sånne  lår-apparater hvor du "åpner og lukker" Tongue

Utlogget turbotor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: Hjelp til treningsplan for jente
« #3 : 10. november 2008, 23:13 »
Dag 1
Benk 3 x 15
Roing 3 x 15
Markløft 2 x 15

Dag 2
Skulderpress med hantel 3 x 15
Nedtrekk 3 x 15
Knebøy 2 x 15

Enkelt og det virker men hun vil vel egentlig ikke ha noe som virker......

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Hjelp til treningsplan for jente
« #4 : 10. november 2008, 23:15 »
I verste fall kan du jo bruke enklere øvelser som hacksquat og beinpress, sittende roing etc.

Men disse gynekologstolene er bare bortkastet tid.

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Hjelp til treningsplan for jente
« #5 : 01. desember 2008, 12:55 »
Det burde ikke være noe som heter jentetrening!
Få jenta til å trene strake markløft, knebøy, benkpress, bicepscurl, nedtrekk, roing og skulderpress. Wink

Og vær så snill, ikke gå i fella og gi henne en kostplan med for lite mat! Med hennes høyde og vekt holder det å ligge på 1800-2000 kcal for å gå ned i vekt og få effekt av treningen. Legger du henne på et lavere nivå enn det kan hun ende opp energiløs og lite motivert.

Lykke til. Smiley

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hjelp til treningsplan for jente
« #6 : 01. desember 2008, 13:02 »
0700-0800 morgensex
0800-1200 løpe etter småunger
1200-1500 Agressivt husarbeid
1500-1800 Handle, lage middag og rydde av etterpå.
1800-1900 Løpe tur med hunden
1900-2100 Handle julegaver
2100-2200 Pause med strikking
2200-2300 Sex

Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget siljem

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 120

Sv: Hjelp til treningsplan for jente
« #7 : 01. desember 2008, 13:16 »
Jeg begynte å trene seriøst i august, og har til november hatt et program som er basert på slike "jenteøvelser", men jeg trente armer stort sett med vekter. Jeg har merket MYE mer fremgang i armene enn resten av kroppen. Nå ser jeg veldig frem til nytt program med flere "mannfolkøvelser", men jeg tror ikke det var så dumt å starte med å bygge opp et greit grunnlag. Du kan jo høre med henne hva hun ønsker. Vil hun trene i apparater, sett opp et program basert på apparater. Hvis ikke kan du jo gi henne en liten innføring i fordelene med andre øvelser Smiley

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hjelp til treningsplan for jente
« #8 : 01. desember 2008, 15:26 »
Tror det er mer med at enkelte jenter ikke trener hardt nok og i tillegg spiser for dårlig, enn om man bruker benpress i stedet for knebøy, f.eks. som utgjør dårligere fremgang.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Hjelp til treningsplan for jente
« #9 : 01. desember 2008, 15:37 »
Mandag: knebøy/benkpress
Onsdag: markløft/benkpress
Fredag: knebøy/markløft

Legg til stående roing med pronert grep, skullcrushers og strake mark og du har oppskriften på suksess! (Ja, og curl med olympiastang hvis litt bicepsmuskulatur ønskes...) Grin

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget siljem

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 120

Sv: Hjelp til treningsplan for jente
« #10 : 01. desember 2008, 15:41 »
Tror det er mer med at enkelte jenter ikke trener hardt nok og i tillegg spiser for dårlig, enn om man bruker benpress i stedet for knebøy, f.eks. som utgjør dårligere fremgang.

Jajo. Jeg trener hardt nok og spiser bra, så er ikke der det ligger hos meg Smiley Men tror mange jenter ikke kan så mye om det, og de tror at det å sitte og gjøre endeløse repitisjoner av innoverpress vil gi de store resultatene. Og så har vi igjen det at jenter er redde for å få store, "ekle" muskler av å trene for hardt. Generelt sett lite kunnskap.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Hjelp til treningsplan for jente
« #11 : 01. desember 2008, 16:53 »
Fordi hun er jente? Tongue

Nei, det er vel stort sett ikke så mye forskjell når jeg tenker meg om. Men jeg tviler på at hun føler seg komfortabel med franskpress, militærpress etcetc.. Men vil sitte litt mer på sykkel og ha sånne  lår-apparater hvor du "åpner og lukker" Tongue

Vil hun sitte på sykkel og trene "gynekolog-apparater" kan hun glemme strammes opp.

Benk, mark og bøy, samt militærpress, leggpress er oppskriften til stram kropp, dog med litt kardio på siden.

er så tyyyypisk kvinnfolk , in general , som tror de blir slanke og stramme av steppern eller sykkelen. Jeg blir regel rett irritert over slik fokus på "bertetrening" , og har gitt klar beskjed til de som vil "trene sammen en dag" av mine kollegaer og venner; Sorry , skal du trene kan du bli med, skal du leke bimbo på sykkel eller stepmaskin, kan du trene for deg selv.

Slemt ja, men jeg ser ikke vitsen om man har et mål, å rett og slett ikke ville gi sats nok til å komme i målet.
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hjelp til treningsplan for jente
« #12 : 02. desember 2008, 10:59 »
Man blir vel strengt tatt strammere av lavere fettprosent, så helt waste er vel ikke kardiotrening.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Dobb

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

Sv: Hjelp til treningsplan for jente
« #13 : 05. desember 2008, 00:32 »
Når jeg begynte å trene (på de samme grunnløagene) fikk jeg denne "planen":

Benpress
Legcurl (?)
Nedtrekk
Roing
Brystpress
Sånn dings som trener ryggen
pluss en del situps og planken..

3-4 ganger i uka, + en dag med det samme + frivekter, osv... (på skolen..)

+ En del spinning, osv..

har iallefall funka godt, har trent i 4 mnd.. men tror du godt kan legge til et par øvelser til da;)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!