Skrevet av Emne: Dette spiser jeg.. er det bra??  (Lest 2637 ganger)

leinen

  • Gjest
Sv: Dette spiser jeg.. er det bra??
« #15 : 14. november 2008, 14:07 »
Trener du hver dag?

Isåfall ta litt ca. 20g protein før trening og 40g rett etter trening. Da tenker jeg mest på styrketrening.

Er du ekstremt interessert om hva du spiser er sunt og hvor mye spiser du egentlig så sett deg ned med Excel, før opp alt du spiser og summer opp kcal, prot, karb og fett.


Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Dette spiser jeg.. er det bra??
« #16 : 15. november 2008, 01:56 »
Anbefaler deg og ta kroppsvekten din  ganger med 1.5-2. så finner du ut ca hvor mye proteiner du børr få i deg iløpet av en dag:)

Mitt eksempel!

93 x 1.7 = 158.1 gram pr dag: )

Utlogget Sindre2843

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4

Sv: Dette spiser jeg.. er det bra??
« #17 : 15. november 2008, 04:11 »
meld deg på spinning eller lange rolige jogge turer.. helst på over en time..
Klarer det:)
Bare gå i høyt tempo når du er sliten;)
Yes:)

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Dette spiser jeg.. er det bra??
« #18 : 15. november 2008, 13:26 »
Proteinsyntesen er nok høyest 1 til 3 timer etter trening, og det er da det er viktigst med proteiner.
"kroppen" bygger ikke så mye muskler som man skulle tro mens man sover, men viktigheten av at muskler får hvile er også høy.

Grunnen til at jeg personlig i hvert fall spiser proteiner og ikke så mye karbohydrater til kvelds, er at iløpet av 4-6 timer faste, så vil en rekke mekanismer gå i gang, som omdanner aminosyrer til glukose. Blandt annet, men også selvsagt nedbrytning av glykogen til glukose i skjelettmusklatur gjennom glukonegenesen ( glukose i skjelettmusklatur --> Pyrevat --> til blodet ---> til lever ---> omdannes til glukose)

Derfor tenker jeg at det må være best å sørge for å legge seg med et lite overskudd av aminosyrer, for mens leverens glykogenlagre opprettholder blodets glukosekonsentrasjon i 4-6 timer så glykogen i musklatur, og i sin tur omdannelsen av fettsyrer til ketolegemer ( etter lang faste) opprettholde glukosekonsentrasjonen i blodet i opptil 1-2 MND! Med andre ord, kroppen kan alltid finne måter å holde blodsukkeret oppe på over lengre tid, mens det man faktisk som regel dør av om man skulle finne på å faste i flere mnd, er underskudd av proteinkonsentrasjon i cellene.

Sa brura

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Dette spiser jeg.. er det bra??
« #19 : 17. november 2008, 01:40 »
Til trådstarter: Synes det ser lite ut. Har du regna ut hvor mange kalorier det er?

Uansett ville jeg bytta ut gryn, ris og pasta med kalorifattige frukt og grønnsaker i dertil større kvantum.

Utlogget VeronicaL

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6

  • Man har hele tiden noe nytt å lære!
Sv: Dette spiser jeg.. er det bra??
« #20 : 17. november 2008, 13:45 »
Syntes det ser veldig bra ut jeg Smiley

et lurt tips er å bruke kasein som proteinshake før du legger deg. det er langtopptakelig protein, som varer lengre i kroppen.

Ellers ligger du nok på et greit kalori nivå. som en har sagt før:
Sett opp i Excel f.eks:

Vare           Mengde     Protein         Fett          Karbo           Kcal
Havregryn    70g          =11,7*0,7    =7*0,7    =61,4*0,7     =(PROTEIN*4)+(FETT*9)+(KARBO*4)

På kcal der hvor det står PROTEIN, FETT og KARBO, mener jeg at du trykker på der hvor det står utregnet protein, fett og karbohydrater, ikke teksten Tongue hehe.

Kan gjerne sende deg et eksempel på mail om du ønsker. Smiley

Ang. "fettet" ditt:

Før frokost om morgenen, kom deg ut å gå. Gå i raskt tempo i ca 45 min. ikke løp eller jogg.
Ta gjerne noen kjappe aminosyrer (amino-x f,eks) og en sterk kaffe /grønn te FØR turen.
Når du kommer hjem spiser du frokost.

Dette gjør at kroppen eter kun av fettet ditt. en viktig ting er å bli varm da Wink


De andre har nevnt det meste, men om du skal ned i vekt, ØK proteininntaket, og senk karbo og fett. men ikke for mye da! dette må prøves over en periode. som sagt: Det er ingen fasit - bare teorier! alt er individuelt.

Masse lykke til da!! Cheesy
Det er aldri noen fasit, bare teorier Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!