Skrevet av Emne: hvordan bør jeg trene?  (Lest 1598 ganger)

Utlogget prinzesse

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

hvordan bør jeg trene?
« : 16. februar 2004, 12:45 »
hei.
jeg er en jente på 178 cm som veier 52 kg....ja jeg vet at jeg er tynn men jeg er skapt sånn  Wink har prøvd å legge på meg i alle år i form av å spise alt jeg klarer men dety går nok ikke. jeg har en datter på to år og dagen etter fødselen var jeg nede i normal vekt igjen.

nå trener jeg litt hjemme men har ikke kommet i gang skikkelig og vet ikke helt hvilke øvelser jeg skal ta.
jeg trener da :

situps 30x3
push-ups 10x3
går tur 1-2 ganger i uken

tenkte jeg skulle begynne med svømming 2 ganger i uken også.

spørsmålet mitt er bare hva slags øvelser kan jeg utføre. jeg vil ikke ned i vekt som dere sikkert skjønner men vil stramme opp muskler litt. noen som har noen greie øvelser jeg kan utføre hjemme?


           

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
Re:hvordan bør jeg trene?
« #1 : 16. februar 2004, 12:48 »
Dips og pullups kan du gjøre hjemme.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget prinzesse

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Re:hvordan bør jeg trene?
« #2 : 16. februar 2004, 12:50 »
hmm jeg er helt grønn jeg ass så jeg får bare spørre....hva er dips?
 
og funker hjemmetrening kombinert med svømming to ganger i uken til å forme kroppen litt?

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Re:hvordan bør jeg trene?
« #3 : 16. februar 2004, 16:34 »
Du er ikke akkurat feit nei, kjenner til problemet, er selv 175 og var helt nede i 50 kg etter fødsel og amming. For det første så bør du satse på et bra kosthold. Spis ofte, få i deg mye proteiner, nok sunt fett og trege karbohydrater. Ev. kan du supplere med proteintilskudd eller gainer. Begynn å trene, vil anbefale deg å trene på et gym, vet det er vanskelig med små barn men prøv å få det til mens barnet er hos dagmamma/barnehage eller finn deg et gym med barnepass. Et fullkroppsprogram vil passe deg utmerket tror jeg, sjekk ut nybegynnerprogrammet øverst på kroppsbygging/fitnessforumet. Dette vil hjelpe deg å stramme opp litt og få deg opp i vekt uten å bli feit.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:hvordan bør jeg trene?
« #4 : 18. februar 2004, 01:28 »
Er nok ikke lett å være  fro tynn heller nei, men hvis du følger zorias råd vil du nok komme langt. det er endel ting som gjelder enten man vil opp i vekt eller ned.

1. spis jevnlig.
2. spis nok.
3:spis sundt.

Lykke til! Dette klarer du fint !
Svømming er bra trening av mange grunner og muskler vil du nok få av det etterhvert - og muskler veier som kjent endel Wink, og med litt styrketrening og et bra kosthold  i tillegg vil du nok snart begynne å se resultater Smiley
Men ikke forvent mirakler -  ting tar tid. Sad Kjipt, men det må man bare godta.

Stå på!:2thumbsup:

ps! hvis du ikke har mulighet til å trene på studio kan du jo invistere i en vektstang ( 10kg feks) og noen tilsvarende hantler/ manualer som du kan legge på økt belastning etter hvert. du kan komme langt med det med et sett med gode øvelser/ et godt program. Sikkert noen som kan hjelpe deg med det her inne. hvis  du sender meg en pm, så kan jeg sende deg et forslag med et på et slikt program som jeg har her et sted Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!