Hei!
Jeg er en gutt på 19 år som bor i Oslo. Begynte å trene for 7 måneder siden, og har fra første dag tatt trening og kosthold veldig seriøst. Jeg hadde ingen som helst treningsbakgrunn før dette, og syntes egentlig at styrketrening bare var teit. Så plutselig en dag satt jeg i økonomitimen og søkte etter fasiten til en oppgave , da jeg kom over Einar Gilbergs Fasit. Her var det mye lesestoff om trening, og jeg ble hekta

Han skrev mye om mat, og jeg skjønte hva jeg hadde gjort feil hele livet. Det var da jeg kom fram til mitt treningsmotto ; spis MYE mat, og tren hardt.
Jeg ble ofte ertet og banket på skolen, både i ung og eldre alder. Dette har nå endret seg, og problemet har faktisk blitt borte av seg selv

Hadde ikke peiling på at dette kom til å skje, men var en veldig positiv ting trening brakte med seg

Så over til litt treningsrelatert info :
Jeg har funnet opp min egen lille "styrkedrikk", hvor jeg blander havregryn, fløte, h-melk, aminosyrer, kreatin, glutamin, protein, egg og banan oppi. Dette kjøres i mikseren, som blir en slags robust shake, og jeg drikker den til frokost, lunsj middag og kvelds. Dette høres sikkert ganske sykt og drøyt ut for de fleste, men har funket veldig bra for meg

Jeg prøver også å kjøre i meg minst 1,5 liter Cola hver dag, som skal hjelpe meg som en slags gainer.
Treningsprogram er også egenkomponert. Jeg mener selv at med dette kostholdet er grunnen til at jeg har kunnet kjørt på så hardt.
Programmet består av :
Mandag : Benkpress 5x5, Flyes 5x5, Roing 5x5, Militærpress 5x5, Dips 5x5, Mage 5x5, Chins 5x5, Lårcurl 5x5, Tåhev 5x5, Underarmer 5x5 (litt vondt her nå, kan brygge til senebetennelse), Knebøy 5x5, Markløft 5x5
Tirsdag : Benkpress 5x5, Flyes 5x5, Roing 5x5, Militærpress 5x5, Dips 5x5, Mage 5x5, Chins 5x5, Lårcurl 5x5, Tåhev 5x5, Underarmer 5x5 (litt vondt her nå, kan brygge til senebetennelse), Knebøy 5x5, Markløft 5x5
Torsdag : Benkpress 5x5, Flyes 5x5, Roing 5x5, Militærpress 5x5, Dips 5x5, Mage 5x5, Chins 5x5, Lårcurl 5x5, Tåhev 5x5, Underarmer 5x5 (litt vondt her nå, kan brygge til senebetennelse), Knebøy 5x5, Markløft 5x5
Fredag : Benkpress 5x5, Flyes 5x5, Roing 5x5, Militærpress 5x5, Dips 5x5, Mage 5x5, Chins 5x5, Lårcurl 5x5, Tåhev 5x5, Underarmer 5x5 (litt vondt her nå, kan brygge til senebetennelse), Knebøy 5x5, Markløft 5x5
Jeg legger ut noen før og etter-bilder, så dere kan kommentere på hva dere synes jeg bør jobbe mer med. Før-bildene er tatt i for 5 måneder siden, hadde da trent i 2 måneder.
Håper på kommentarer, tar alt til etterretning