Skrevet av Emne: "allergisk" mot noe i kostholdet, MASSE luft...  (Lest 3581 ganger)

Utlogget bmwgmbh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

"allergisk" mot noe i kostholdet, MASSE luft...
« : 19. november 2008, 21:19 »
ennå en tråd om luft i magen men syns de andre ikke ga med noen konkrete svar. her er mitt problem:
for ett år siden så begynte jeg å få endel luft i magen som gikk over til å bli nærmest diarè og fikk beskjed av legen om å kutte ut melk for å se om det ble bedre. Etter tre uker uten melk så ble det helt bra men savnet melk for det er så godt  Cheesy det samme skjedde i mai/juni, kuttet ut melk og det gikk tre uker og det ble bedre men ikke helt.. drakk 2l om dagen og syns ikke det er så mye men. Nå i det siste (2mnd ca.) så har det blitt verre og verre! har ikke drukket melk siden sommer så er ikke det som er "feil".

Har brukt litt forskjellige proteinpulver ettersom jeg har vært i sverige osv. Har brukt Norkost sin Activate24 så tipper at dette kan være synderen, er det flere som er plaget med activate serien ? blander ut med vann. Det jeg bruker/har brukt av kosttilskudd (siste 3-4mnd) er: Proteiner (SelfNutrition Isolat og Activate24), kreatin (Norkost Cee og nå Kreabolic), fiskeolje (fra Norkost), Zma, Syncro multivit (allergisk mot frukt og noe grønt).

Prøvd også å ta bort mesteparten av skummet i Activate24 proteinen da det blir veldig mye skum i shaken uten noe "bedring". Tar en shake til frokost sammen med brødskiver (har spist brødskiver så lenge jeg husker til frokost), brødskiver til lunsj, middag blir et eller annet, så shake før trening (prøvd å droppe denne for å minske luften men ikke noe resultat der heller), brødskiver etter trening med shake. hvordan er det med kreatin og luft i magen ? noe sammenheng der ? Nå har det gått så langt at jeg måtte på apoteket å kjøpe noe for å begrense luften. Tør ikke å kjøre noe tungt i bøy, lårpress og hvertfall ikke tungt i mark. Litt småfising går ann men ikke skikkelig digre høylyttede promper Undecided Tenkte å bytte pulver men har ikke fått gjort det ennå, kan fungere det ?

Ble ganske langt men håper det er noen som har svar.

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: "allergisk" mot noe i kostholdet, MASSE luft...
« #1 : 19. november 2008, 21:30 »
Uten at jeg er sikker, så tror jeg proteinpulveret kan ta noe av skylden.
Har du prøvd å kutte det for å sjekke hva som skjer da?
En annen mulighet er jo at du får i deg for mye brødmat også. Smiley

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Sv: "allergisk" mot noe i kostholdet, MASSE luft...
« #2 : 19. november 2008, 21:30 »
Jeg vet iallefall at jeg reagerer på ett moderat inntak av kasein. Derfor tar jeg kun whey blandinger når jeg drikker shake. Nå vet jeg ikke hva denne active 24 inneholder da.

Protein1991

  • Gjest
Sv: "allergisk" mot noe i kostholdet, MASSE luft...
« #3 : 19. november 2008, 21:34 »
Litt luft i magen er ikke noe stress. Viktigere å få i seg det man trenger.

Eneste problemet er om man sover sammen med kjæresten eller er i et fisefint selskap..DA kan det være lurt å knipe godt igjen!  Wink

Utlogget Griffon

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: "allergisk" mot noe i kostholdet, MASSE luft...
« #4 : 19. november 2008, 21:36 »
Kan jo også være at du har gluten allergi, har du prøvd visiblin? Får kjøpt det på apoteket. Er fiber som går rett til tarmen, hjelper ihvertfall mot løs mage

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: "allergisk" mot noe i kostholdet, MASSE luft...
« #5 : 19. november 2008, 21:36 »
Litt luft i magen er ikke noe stress. Viktigere å få i seg det man trenger.

Eneste problemet er om man sover sammen med kjæresten eller er i et fisefint selskap..DA kan det være lurt å knipe godt igjen!  Wink

Vel, når det begynner å gå utover livskvalitet og trening så vil jeg påstå at det er ganske så viktig.

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: "allergisk" mot noe i kostholdet, MASSE luft...
« #6 : 19. november 2008, 21:37 »
Eneste problemet er om man sover sammen med kjæresten.. DA kan det være lurt å knipe godt igjen!  Wink

Aldri hørt uttrykket "dutch oven" du?
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Sv: "allergisk" mot noe i kostholdet, MASSE luft...
« #7 : 19. november 2008, 21:37 »
Litt luft i magen er ikke noe stress. Viktigere å få i seg det man trenger.

Eneste problemet er om man sover sammen med kjæresten eller er i et fisefint selskap..DA kan det være lurt å knipe godt igjen!  Wink

Nå tror jeg du snakker for deg selv. Har selv vært uggen i magen i 5 år i strekk. Har noe som heter IBS. Må være ekstremt påpasselig med hva man spiser. Så det e mulig at for deg ikke er så farlig hva du trøkker i deg, men her i gården må man være veldig påpasselig. Mulig trådstarter ikke har det samme, men det er greit å være litt kritisk når magen protesterer, da er det noe som ikke er som det skal. Kroppen er flink til å si ifra sånn sett

Utlogget bmwgmbh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: "allergisk" mot noe i kostholdet, MASSE luft...
« #8 : 19. november 2008, 22:36 »
Knut M: nei har ikke, har tenkt til det, kjøpe 3kg med 100% whey eller lignende som jeg ikke har hatt noen problemer med så får man se om det blir bedre.

Griffon: har ikke prøvd Visiblin men skal sjekke det ut !

Er ikke noe gøy å måtte ha på halvparten av vektene man pleier fordi man har altfor mye luft i magen. Går utover alt, trening og psyke..

Utlogget bmwgmbh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: "allergisk" mot noe i kostholdet, MASSE luft...
« #9 : 20. november 2008, 19:04 »
kan prøve å kutte ned på brødmaten litt men har dere noen forslag til hva som kan erstatte brød uten å måtte stå på kjøkkenet i en time kontra 5 min som noen brødskiver tar ?

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: "allergisk" mot noe i kostholdet, MASSE luft...
« #10 : 20. november 2008, 19:18 »
Proteinpulveret du brukar er jo basert på melk, så det er ikkje så rart at du er dårleg i magen.

Utlogget bmwgmbh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: "allergisk" mot noe i kostholdet, MASSE luft...
« #11 : 20. november 2008, 19:56 »
hva vil du anbefale da ?  Smiley

Utlogget Gymsokk

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 102
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 102

Sv: "allergisk" mot noe i kostholdet, MASSE luft...
« #12 : 20. november 2008, 20:06 »
Prøv et proteintilskudd basert på egg, eller soja? Eller slutt totalt og spis mat i steden.
Lykke til.

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: "allergisk" mot noe i kostholdet, MASSE luft...
« #13 : 20. november 2008, 20:09 »
hva vil du anbefale da ?  Smiley

Det finst blant anna proteinpulver basert på egg, soya og erter. Norkost.no har erteprotein for 100kr pr kg. Magen min tålte ein smakeprøve av det iallfall.

Utlogget bmwgmbh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: "allergisk" mot noe i kostholdet, MASSE luft...
« #14 : 20. november 2008, 20:32 »
skal kutte ut proteiner i  en uke for å se om det hjelper, evnt prøve soja eller eggprotein. men kom på at jeg har ikke så mye luft i magen hele dagen. spiser frokost (5skiver brød + shake) men det er etter jeg har spist lunsj (7-8skiver brød) at det bygger seg opp MYE luft og forsvinner litt men føler det kommer igjen når jeg skal trene..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!