Ryggtrening - Kaliber 22.11.08 kl 20:00 (ca)
Dette ble ei dårlig trening. Tror kroppen begynner å ta meg igjen etter jeg hoppet over den obligatoriske friuken etter konkurransene i høst.. Man får veldig mye gratis etter konkurransene, naturligvis, ettersom kaloriene blir skrudd opp fra "next to nothing" til "eat till you moan". Stykren har kommet seg ganske greit også, men ikke helt på nivået jeg kunne tenkt meg før jeg etter hvert begynner på ny diett.

Kjedelig problem det her- blir vanskelig å planlegge enhver form for periodisering når styrken og formen er så prissatt matinntaket. Misunner litt strongman gutta det der å ha en fast plan på hva man skal løfte, planen min blir satt i løpet av dagen i hodet mitt - alt etter formen. Og gårsdagens ryggtrening var ikke noe super-duper dag. Har kjent det i kroppen en stund nå at den tydeligvis syns jeg er for ivrig:
vondt i ledd når jeg løfter
generelt trøtt og sliten
må sove veldig mye, og føler meg ikke uthvilt
Jaja.. nok syt - over til treningen som var:
Chins: Statisk hold i 20sek med 15kg 2x10 BW+15kg bredt grep supersett med 2x5 BW+15kg smalt grep
+ ett droppsett med 6 reps bredt grep BW
Stående roing: 1x8 140kg 1x6 180kg 1x8 140kg
Nedtrekk 2x10 90kg (strikt, treg eccentric)
Bred kabelroing 2x12 70kg (strikt, treg eccentric)
mat: 260g mutant mass + 100g havre

tror jeg må ta med meg et lite hefte og notere under trening, vanskelig å huske eksakte rep merker jeg.