Skrevet av Emne: Steroider - akseptabelt eller ikke?  (Lest 6741 ganger)

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

Steroider - akseptabelt eller ikke?
« : 23. november 2008, 15:48 »
(Bare for å gjøre ting klart først så er jeg selv ikke interessert i å ta steroider.)

Har lest mange steder her at du er idiot, dum eller bare lysten på oppmerksomhet viss du tar steroider. Men når det kommer til kjente bodybuildere i verdensklasse eller noen norske som er gode så er det plutselig akseptabelt. Da snakker man bare om hvor god han er som har klart å bli så stor. 
Men er det noen som tar det for å blir stor og få noen lange blikk etter seg, men ikke vil stille i noen konkurranser er det plutselig mye verre.
Hvorfor er det slik? 

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #1 : 23. november 2008, 16:05 »
Hvor vidt det er akseptabelt eller ikke avhenger vel stort sett om man er medlem av Norges Idrettsforbund (eller andre liknende organisasjoner) eller ei. I forbund som er tilknyttet Antidoping Norge, Wada etc. er doping totalt uakseptabelt fordi det bryter med de etiske og moralske retningslinjene om fair play, og dermed at man skal konkurrere på like vilkår. Noen vil sikkert argumentene med at mennesker fra fattige land aldri vil kunne konkurrere med de fra rike industriland, men å dope seg for å utjevne forskjellene i treningsutstyr, metoder, opplegg etc er overhodet ikke et holdbart argument!

Nå har jeg ingen kjennskap til fitness eller bodybuilding industrien, men det er vel hevet over enhver tvil at de største og mest kjente byggerne benytter seg av stoffer som utgjør en stor forskjell i både størrelse og styrke kontra det å trene uten disse preparatene i kroppen. Det skal sies at det er forskjell på å være proffbygger og leve av det, og det å trene for å se bra ut på stranda. Den ene gjør det fordi det er levebrødet, mens den andre gjør det fordi man vil dra damer, imponere kompiser etc. og det er en relevant forskjell.

Jeg aksepterer at andre velger å gjøre ting jeg selv ikke ville gjort, men jeg vil ha de som doper seg eller vurderer å dope seg langt unna organisert idrett! Jeg har kjennskap til flere som har dopet eller doper seg via treningssentre og det er hyggelige folk, men vi deler ikke nødvendigvis de samme holdningene. Likevel respekterer jeg de som mennesker og kaller de ikke dumme, idioter eller oppmerksomhetssyke. De har tatt sitt valg da de tok steroider, og jeg har tatt mitt valg ved å la være...


Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #2 : 24. november 2008, 13:07 »
Synes det er no forbanna tull enten du er gym rotte med dårlig selvbilde eller går for å vinne Mr olympia.

Å dytte sånn drit i kroppen er for mongoer, enter du heter Ronnie Coleman eller Ronny Kålmann.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Proffen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 221
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 221

  • Eat Lightning and Crap Thunder..!
Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #3 : 24. november 2008, 13:15 »
Enig med fleksnes. Er tull selv om du er proff eller hobbybygger! Det er vel ikke helt greit selv om man er proff bodybuilder heller, eller?
Benk: 85 kg        Mark: 136,5 kg        Bøy: Nei takk

Logg

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #4 : 24. november 2008, 13:24 »
for de som er over 23år og vet hva de gjør og vet hva de får så har jeg ingenting imot det..

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #5 : 24. november 2008, 14:35 »
Så siden jeg er over 23 år og proklamerer at jeg vet hva jeg gjør, så kan jeg bole meg.

Artige tanker du går rundt med.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #6 : 24. november 2008, 14:42 »
for de som er over 23år og vet hva de gjør og vet hva de får så har jeg ingenting imot det..

Er det virkelig noen som vet hva de gjør, når de trykker i seg hormoner? Meg bekjent finnes det ikke konkluderende forskning på langtidsvirkning av steroider.
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #7 : 25. november 2008, 18:57 »
Har sitt alt som er på youtube (veldig kritisk til det) men uanett har sitt 2-3ulike dokumentarer som er relatert til steroider og da får vi bare se de som er friske av og ta det osv (er sikkert en annen side).. men jeg personlig syns ikke at steroider er så jevla gale som folk skal ha det til. I idretter er det gjerne ikke noe alle vil se men hva hadde f eks MMA vert uten steroider? Akkurat Golf hadde ikkje blitt utsatt for meltdown men når vi snakker sånne syke sporter som det er det tåpelig å gå rundt og snakke om "de som boler er koko-dritt-dume-bivirkninger-klol-whine-2k".......... Skal vedde på mange av idolene våre har tatt jevlig me steroider og eg bryr meg ganske lite egentlig de har vert en stor del av livet til mange sikkert (ikke meg spessielt) men kjenner flere som begynte trene pga Arnold og kor faen hadde de vert nå vis de ikkje hadde trent? Hengt me bussstasjon gjenger og solgt grønt som aktivitet? SÅ min mening at steroider er greit for de som vet hva de gjør og sei ka dokkor vil eg skifte ikkje meining før eg ser at par raporterte dødsfall

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #8 : 25. november 2008, 19:00 »
Forresten de rapportene skal være blant friske mennesker me iq over 100 og ikke tro jeg ser på meg selv som noe smart innfor doping men er ikke så veldig naiv heller vet det er mer enn 2stk smo har brukt det innfor idrett osv...

Waal

  • Gjest
Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #9 : 25. november 2008, 19:24 »
Jeg synes at man bestemmer over sitt eget liv, ta gjerne steroider, men hold deg da unna Styrkeløft! Wink

Utlogget Morph

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 75
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 75

Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #10 : 25. november 2008, 19:30 »
Jeg synes at man bestemmer over sitt eget liv, ta gjerne steroider, men hold deg da unna Styrkeløft! Wink

Så du bestemmer ikke over ditt eget liv med engang du starter med styrkeløft? Smiley

Waal

  • Gjest
Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #11 : 25. november 2008, 19:32 »
Så du bestemmer ikke over ditt eget liv med engang du starter med styrkeløft? Smiley

Hehe, det ble endel feil i forhold til hva jeg tenkte da jeg skrev Tongue
Ser det nå, beklager xD

Utlogget siljem

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 120

Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #12 : 25. november 2008, 19:33 »
Jeg mener at dette valget har veldig lite med intellektet å gjøre. Mange veldig glupe mennesker har vært avhengige av både det ene og det andre.

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #13 : 25. november 2008, 19:33 »
Må ikke glemme at steroider er det legemiddel ved siden av morfin som man har kunnet følge skadevirkning lengst. Og siden 30 tallet er det vel ingen som kun har brukt normal mengde aas som har fått skade av betydelig karakter. Hørte aldri om noen på 80-90 tallet som hadde bivirkninger bortsett fra noen kviser i ny og ne. Men det var før dagens idioter som uten forutsettninger hva atletisk fysikk gjelder på liv og død skal bruke alt de kommer over til enhver pris. Og man blir faktisk norgesmester i bb om man trøkker nok, selv om man i utgangspkt ser ut som en feit nerd. Så om man klarer å kjøre moderate doser aas og ligger unna sentralstimuli, så er skadevirkningen lik null. Men hva moralen i forhold til andre konkurenter angår er en annen ting. Men siden de fleste i dagens idrett bruker, så skulle ikke dette heller være et problem. Og hva allmennheten ellers angår, så kan disse holde kjeft:-)

Waal

  • Gjest
Sv: Steroider - akseptabelt eller ikke?
« #14 : 25. november 2008, 19:36 »
Jeg synes steroider er akseptabelt om man kun trener som hobby, ikke for konkurranser hvor rene folk deltar.
Da blir det jo feigt i forhold til de rene folka.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!