Skrevet av Emne: Dopingfokus før NSM 09  (Lest 21622 ganger)

Utlogget Lille Sven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 017
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 017

  • Aktiv innen styrkeløft og strongman
Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #45 : 28. november 2008, 11:36 »
For min egen del ønsker jeg sterkt å bli testet. Føler jeg har noe å bevise. Tror faktisk mange på forum ville bli overrasket over resultatet om det skulle blitt gjennomført testing i f.eks nm 2010. Realiteten er at få, om noen i toppen ville testet positivt.
Nr 4 -105 Kristiansand Showlift 2008
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2009
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2010
Norgesmester i Atlasstein 2009 for -105
Nr 3 Heilt vilt 2009
Nr 8 NSM 2011

LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84861.0

Medlem av Kristiansand Atlet Klubb og Kristiansand Strongteam

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #46 : 28. november 2008, 16:15 »
Blir provosert av den holdningen som du viser her, men gjenspeiler utrolig mange i strongman miljøet. Her gjelder det å kåre Norges sterkeste, alt skal være lov. Å gjemme seg bak at dop ikke er "ulovlig" å bruke er et velkjent argument fra den leiren.

Og dopingdiskusjon vil alltid forekomme uansett i strongman så lenge INGEN av Dere er villige til å gjøre noe med det. Dere kan gjøre som Jæren sterkeste at du må være i et idrettslag for å kunne delta. Dvs at alle utøverene kan bli dopingtestet når og hvor som helst. Men Dere gjemmer dere bak sitatet "Vi kan umulig greie å gjennomføre en bra dopingkontroll på alle byggere, mekanikere, snekkere, kjeltringer og tullinger som velger å komme for å prøve seg. Vi vet jo ikke selv hvem som kommer enda..."

Ta tak i problematikken istedet for å komme med unnskyldninger. Bli kvitt dopdritten og forlang at deltakerene skal være dopfri. Forlang at utøverene er med i idrettslag, forlang testing fra ADN. Ikke fortell meg at det ikke går an. Dere vil aldri bli tatt seriøst hvis Dere ikke gjør noe med dop problematikken og holdningene Deres.

Norges sterkeste utøver er den som oppnår det uten bruk av dopingmidler. Juksemakere er tapere, og fortjener null respekt eller kred. De utøverene som ikke bruker noe, og har trent for dette i årevis ville nok ha satt pris på å bli kvitt "dophuene slik at riktig mann sto øvert på pallen.

Så får vi som trener rent fortsette å håpe og be at dop kommer under narkotikaloven, slik at dere ikke kan gjemme dere bak at det er lovlig å bruke.

Jeg ser faktisk ikke feilen, den som løfter mest er sterkest, uansett. Kg er Kg, tyngdekraft er tyngdekraft. Det ville jeg faktisk ment selv om AAS var ulovlig å bruke.. Med tittelen Norges sterkeste mann eller verdens sterkeste mann, bør den som vinner være nettopp det, uansett forutsetninger.

Hvorfor skal alle "vi", i den grad jeg kaller meg en strongman, bevise noe for noen? Dersom strongman skal testes osv, mener jeg at konkuransetittelen, "Norges sterkeste" osv bør forsvinne, og tittelen heter NM i ....
Dette fordi at jeg ikke vil syntes det er noe bra, om noen i publikum er sterkere en han som kalles NSM pga dop, er han allikevel sterkere.

Hvorfor er denne greia tatt så av? Er det misunnelse? Hvorfor kan ikke folk lene seg tilbake å se på strongman, akkurat som de ser på sirkus, tour de france, eller David Copperfield... Som underholdning? Nei, dette klarer folk ikke, fordi Norges strongmanutøvere måler sin styrke i mye av de samme øvelsene som diverse andre idretter, og at de ikke tåler å se at de er ikke sterkest av alle.

FOr å ha det sagt; Jeg tviler faktisk på at det er SÅ mange som doper i strongman.. Fordi alle her som har prøvd strongman har også sett disse karene på tja.. 70kg kroppsvekt som slenger disse steinene rundt som fjærvekter men drar max 150kg mark.. Strongman er strongman, ikke styrkeløft, og disse ferdighetene kan en få gjennom å trene spesifikkt på strongman... Og jeg tror mange av NSM deltagerene er dopfrie, ikke alle, men det bryr jeg meg egentlig ikke om, fordi jeg sitter selv med potetgullposen og colaen i handa når neste NSM går på TV2, og jeg liker det jeg ser:)

Norges STERKESTE utøver er den som løfter mest, udiskutabelt. Mest imponerende? Kanskje ikke, men definitivt er den som løfter mest den sterkeste, og når konken heter norges sterkeste mann, da bør norges sterkeste mann vinne.

Rett mann på pallen.. Tja, om konken heter noe annet, og tittelen som deles ut endres osv.. Ja, absolutt:) (Uten at jeg her mener at norges sterkeste mann i dag er dopet)

Og dette med lovligheten.. ja, det er umoralsk å bidra til organisert kriminalitet etc, og ja, bruken av illegale medisiner og eller rusmiddler er umoralsk, men jeg, kanskje den eneste, vil fortsatt si, at den som løfter mest er den sterkeste mannen, dersom en ser bort fra grunnlag.

Kriminalisering forandrer ikke dette synet hos meg iallefall. Og jeg syntes denne "dere burde ditten og datten" leksa bør du holde deg for god for, for du har absolutt ingen peiling på om hvem som eventuellt bruker dop eller ikke, men generaliserer alle i et miljø, i en sport som er i vekst.

Mvh Lars H

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #47 : 29. november 2008, 15:29 »
Synd å si det men den vanlige mannen i gata skiller ikke mellom styrkeløfteren, bodybuilderen, strongmannen, vektløfteren og styrketreneren, alt dette havner under en kategori i den vanlige manns øyne. Så om du sverter en av disse vil du mest sannsynlig ende opp med at folk tror alle disse er bolere. Så eneste en klarer med dette er å ødlegge for andre og sin egen idrett.

Når det er norges sterkeste mann som skal kåres bør det nesten sikrest at norges sterkeste mann deltar også, ved å utelukke noen synest ikke jeg dette blir en reel kåring. Dessuten blir ikke dopingfrie utestengt, så de også kan konkurere dersom de er sterke nok. Et premiss som burde holde når vi snakker om norges STERKESTE mann.

Som Vegard sier de som ønsker doping fri strongman, og som har tid og penger til å arrangere det, står fritt til å gjøre dette. Jeg for min del synest det er fint at sterke menn og kvinner kan komme i lag og konkurere på ulike stevner, der den som vinner er den sterkeste og styrke er den eneste avgjørende faktoren i konkuransen, det ville uansett vert mye misunnelse, tvil og baksnakking dersom vi det hadde blitt dopingkontroller.

Den sterkeste vinner uansett.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #48 : 01. desember 2008, 10:40 »


Hvorfor er denne greia tatt så av? Er det misunnelse?



det er en smule barnehagekragling over den diskusjonsteknikken dere bruker.
alle som har noe imot doping må jo selvfølgelig være misunnelige!!111

du har ikke tenkt at doping er noe det går ann å være imot bare på pur prinsipp?

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #49 : 01. desember 2008, 10:42 »
Synd å si det men den vanlige mannen i gata skiller ikke mellom styrkeløfteren, bodybuilderen, strongmannen, vektløfteren og styrketreneren, alt dette havner under en kategori i den vanlige manns øyne. Så om du sverter en av disse vil du mest sannsynlig ende opp med at folk tror alle disse er bolere. Så eneste en klarer med dette er å ødlegge for andre og sin egen idrett.

Når det er norges sterkeste mann som skal kåres bør det nesten sikrest at norges sterkeste mann deltar også, ved å utelukke noen synest ikke jeg dette blir en reel kåring. Dessuten blir ikke dopingfrie utestengt, så de også kan konkurere dersom de er sterke nok. Et premiss som burde holde når vi snakker om norges STERKESTE mann.

Som Vegard sier de som ønsker doping fri strongman, og som har tid og penger til å arrangere det, står fritt til å gjøre dette. Jeg for min del synest det er fint at sterke menn og kvinner kan komme i lag og konkurere på ulike stevner, der den som vinner er den sterkeste og styrke er den eneste avgjørende faktoren i konkuransen, det ville uansett vert mye misunnelse, tvil og baksnakking dersom vi det hadde blitt dopingkontroller.

Den sterkeste vinner uansett.

hva er det som gjør vinneren av strongman "nm" til norges sterkeste mann?
flott at dere har bestemt og tatt eneretten på definisjonen av styrke =)

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #50 : 01. desember 2008, 10:46 »
hva er det som gjør vinneren av strongman "nm" til norges sterkeste mann?
flott at dere har bestemt og tatt eneretten på definisjonen av styrke =)

Trodde det var strongman gutta som var hårsåre jeg?

Norges sterkeste mann kan vel kåres innenfor flere grener. Styrkeløft, vektløfting og feks strongman.

Ser ofte at verdensmestere i vektløfting blir referert til som verdens sterkeste mann. Ikke noe feil i det, for han er jo sterkest i verden innenfor det han konkurerer i. I allefall den dagen han vinner VM tittel.

Når det arrangeres et NM i strongman så er vel tittelen norges sterkeste mann ganske naturlig.
Eller burde den vært norges sterkeste strongman?
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Lille Sven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 017
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 017

  • Aktiv innen styrkeløft og strongman
Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #51 : 01. desember 2008, 11:02 »
Er vel ganske åpenbart hvorfor det kalles norges sterkeste mann. Det er en konkurranse der alle som vil måle krefter deltar i en konkurranse satt opp for å på best mulig måte måle generell styrke. Klarere enn det kan det vel ikke bli....?
Nr 4 -105 Kristiansand Showlift 2008
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2009
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2010
Norgesmester i Atlasstein 2009 for -105
Nr 3 Heilt vilt 2009
Nr 8 NSM 2011

LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84861.0

Medlem av Kristiansand Atlet Klubb og Kristiansand Strongteam

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #52 : 01. desember 2008, 12:52 »
Strongman er vel den sporten som legger opp øvelser, der målet er å teste de forskjellige personenes styrke på et breiest mulig spekter.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #53 : 01. desember 2008, 13:31 »
Strongman er vel den sporten som legger opp øvelser, der målet er å teste de forskjellige personenes styrke på et breiest mulig aspekter.

Er vel ikke helt sant, er ofte med øvelser som krever mye kondisjon og utholdenhet. I farmers for max distanse, eller med en halvtung vekt på tid vil ikke nødvendigvis den sterkeste vinn. Men jo tyngre vektene blir jo mer korrekt blir det.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Lille Sven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 017
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 017

  • Aktiv innen styrkeløft og strongman
Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #54 : 01. desember 2008, 13:53 »
Er vel ikke helt sant, er ofte med øvelser som krever mye kondisjon og utholdenhet. I farmers for max distanse, eller med en halvtung vekt på tid vil ikke nødvendigvis den sterkeste vinn. Men jo tyngre vektene blir jo mer korrekt blir det.

Akkurat dette som er poenget i strongman, man måler styrken på ett bredest mulig spekter for å sitte igjen med den som er sterkest. Da er det naturlig at det finnes øvelser for forskjellige muskelgrupper, ulik tidsramme (utholdenhetsgrad) og øvelser der utøveren skal bevege seg med vektene, og vektene i forhold til seg selv (f.eks. farmers vs apollons).

Skulle det bare måles maxstyrke uten kondisjon som faktor ville det vel vært nok med 1xmax i mark for å krone norgessterkeste mann.

Hvis noen finner fram til en bedre måte å måle generell maxstyrke enn det som praktiseres innen strongman per dags dato er hvertfall jeg interessert i å prøve dette!
Nr 4 -105 Kristiansand Showlift 2008
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2009
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2010
Norgesmester i Atlasstein 2009 for -105
Nr 3 Heilt vilt 2009
Nr 8 NSM 2011

LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84861.0

Medlem av Kristiansand Atlet Klubb og Kristiansand Strongteam

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #55 : 01. desember 2008, 14:12 »


Det er poenget. Norges sterkeste mann... Uansett om han bruker utstyr, dop, eller hva det måtte være er denne konken norges sterkeste mann, ikke norges sterkeste (utenom de borte i hjørnet på gymmen som.,.....)



For å sette dop litt til siden, og lufte et annet eksempel;  om person A og B kjemper om tittelen som norges sterkeste, og en øvelse gjenstår, f.eks mark, og A og B har vært helt like underveis. Person A tar 10 reps i mark, og er helt ferdig...person B tar på seg drakt, og løfter 11 reps, og vinner NSM. Har man da kåret NSM?
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #56 : 01. desember 2008, 14:21 »

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Figuz

  • Gjest
Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #57 : 01. desember 2008, 14:39 »
For å sette dop litt til siden, og lufte et annet eksempel;  om person A og B kjemper om tittelen som norges sterkeste, og en øvelse gjenstår, f.eks mark, og A og B har vært helt like underveis. Person A tar 10 reps i mark, og er helt ferdig...person B tar på seg drakt, og løfter 11 reps, og vinner NSM. Har man da kåret NSM?
Han som tok 11 reps. Utøver A er dum som ikke bruker alle tillatte hjelpemidler for å bli sterkest overhodet mulig.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #58 : 01. desember 2008, 14:40 »
Trodde det var strongman gutta som var hårsåre jeg?

Norges sterkeste mann kan vel kåres innenfor flere grener. Styrkeløft, vektløfting og feks strongman.

Ser ofte at verdensmestere i vektløfting blir referert til som verdens sterkeste mann. Ikke noe feil i det, for han er jo sterkest i verden innenfor det han konkurerer i. I allefall den dagen han vinner VM tittel.

Når det arrangeres et NM i strongman så er vel tittelen norges sterkeste mann ganske naturlig.
Eller burde den vært norges sterkeste strongman?

akkurat her er vi enige.
virker som flere mener at vinneren av NSM er sterkest i norge, period! så derfor er doping lov.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #59 : 01. desember 2008, 16:07 »
Ser poenget ditt ErikV, og respekterer VELDIG at folk er i mot doping av prinsipp. FLott sier jeg:)

Men er også enig i den posten her som sa at det handler om en styrketest i bredest mulig spekter, og at denne konken er nærmest å kåre norges sterkeste mann  som den er i dag. (etter mitt syn, for all del:)

hadde det derimot vært arrangert et NM i styrkeløft.. RAW, og doping er tilatt, da har vi kanskje kunne fått en ny vri på norges sterkeste mann som tittel:) For da har vi faktisk fått den som løfter mest som vinner uansett grunnlag, noe som kvalifiserer til "sterkeste" tittel.

NM i strongman betyr jo teknisk sett ikke norges sterkeste mann, det er jeg enig i for så vidt.

Ser for meg Frode Rui m fler pakker i seg.. Det kunne blitt noen kg gitt:) Men er jo fint at vi faktisk har idrettene som de er:) Fantastisk fint at så sterke menn og kvinner som konkurerer i styrkeløft her til lands tar standpunkt og klarer dette med å bevise at de er dopfri på toppen:)

Honnør til dem:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!