Skrevet av Emne: stiil sin dagbok  (Lest 707 ganger)

Utlogget stiil

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

stiil sin dagbok
« : 30. januar 2009, 17:13 »
Kort om meg:
Navn: Ståle
Alder: 21
Bosted: Trondheim
Vekt: +/-80 (skal prøve å skaffe meg en vekt)
Høyde: ca 182

Jeg er født september 1987, noe som gjør meg 21 år i skrivende stund. Begynte å trene så vidt høsten 2007 på et lite "treningsrom" på min studentby pga for mye fritid, rett og slett. Styrken økte fort i starten, hvertfall i benkpress. Etter julen 2007 ble det slapt, men tok opp treningen igjen høsten 2008 og det er her jeg står nå. Har prøvd litt forskjellige programmer, men har ikke bestemt meg 100% for et ennå, men pleier å kjøre et 5x5-program. Trener nå på NTNUI i Trondheim, et treningssenter for studenter, som uheldigvis er ganske fullt på ettermiddagen og kvelden.

Øvelser
For tiden tar jeg benkpress med hantler, føler det er mer effektivt mtp støttemuskler og sånt. Har også begynt å trene beina, noe jeg aldri har gjort før. Går som regel i beinpress her.

Har aldri prøvd å makse i noen øvelser, men det meste jeg har tatt i benken er 65 kg etter en "pyramide". Ellers pleide jeg å trene på 50-55 kg når jeg tok benken med stang, så litt usikker på hvor jeg ligger her nå siden jeg nå trener med hantler.

Vitaminer++
- Multivitamin
- Kreatin
- Proteinpulver
- Omega-3
- ZMA (sover fint med disse Cheesy)
- CLA (usikker på om dette har en effekt på meg, men jeg skal hvertfall bruke opp boksen)

Vekten min
Målte også fettprosenten i stad med sånn fettmåler man kan kjøpe, og denne viste ca 25%, noe som akkurat lå mellom IDEAL og AVERAGE. Føler meg ikke tynn, for har fortsatt mange kilo å ta av (ølmage?  Huh ), men føler meg ikke akkurat feit heller. Veier nå i underkant av 80 kg, veide 78 i jula og har sikkert gått ned en kilo eller to siden da. Har veid rundt dette en stund, men muskler veier heldigvis mer enn fett! Bryr meg egentlig ikke så mye om vekten min, men liker at den er der den er nå.

Andre aktiviteter
På vinteren står jeg litt på snowboard, noe jeg merker er veldig slitsomt i beina, så må få trent beina mer. Ellers er det lite med sport og sånt her.

Målene mine
Målet mitt er først og fremst styrke, men tror jeg bør vurdere kondistrening også, siden kondisen er elendig og for å forbrenne fett. Prøver også å klare å få trent 3 ganger i uka. Akkurat nå er jeg syk, så da holder jeg meg mye innendørs. Har også bil nå, selv om jeg er student i Trondheim og bor mildt sagt veldig sentralt, men denne bruker jeg for å komme meg til dama nå om vintern og litt sånt, men vurderer å kjøpe meg ny sykkel til sommern for å droppe bilen litt.

Kort oppsumert ønsker jeg altså å øke styrken min, men også minske fettprosenten.


Skal prøve å holde denne oppdatert fremover og skrive ned mine rekorder og resultater i de forskjellige øvelsene.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!