Skrevet av Emne: Hva kan man spise for å få stabilt blodsukker på trening?  (Lest 8606 ganger)

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Haha, det med å drikke cola jevnlig var BARE EN SPØK, beklager hvis noen ikke skjønte det.
Jeg blir sykt slapp av å drikke cola.

Utlogget Håpløs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 89
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 89

Ser ofte at folk drikker cola på trening. Skal sies at dette er folk som løfter en del, men som også har en stor vom hengende i frontpartiet Wink

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Ser ofte at folk drikker cola på trening. Skal sies at dette er folk som løfter en del, men som også har en stor vom hengende i frontpartiet Wink

Og du tror det er colaen som er skyld i dette?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Håpløs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 89
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 89

heh, nei ikke direkte...

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

men indirekte?

Utlogget ArvidH

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 183

Liten tvil om at en lagrer fett viss en drikker mye cola.

Utlogget Håpløs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 89
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 89

ja indirekte... som arvid sier

Med mindre man trener litt annet enn bare løft (som de observerte ikke gjør (og ja, jeg vet hva de trener!))

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Coca cola er ikke noe verre en denne superkarboen og alt annet med tilsvarende navn som blir velvet ned under trening.

Personlig drikker jeg en multipower karbo drikk (ca 80g karb) og en protein pluss (50prot/50karb) i løpet av treninga. Og så gjentar jeg gildet rett etter trening.

Dvs 260g karb og 100g protein i løpet av treninga. Akkurat som de ca 30 grammene som er abefalt i løpet av treninga Grin

Og da glemmer jeg med vilje og ikke nevne en stk aa drikk + en gainomax rett før trening  rofl

Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Coca cola er ikke noe verre en denne superkarboen og alt annet med tilsvarende navn som blir velvet ned under trening.

Personlig drikker jeg en multipower karbo drikk (ca 80g karb) og en protein pluss (50prot/50karb) i løpet av treninga. Og så gjentar jeg gildet rett etter trening.

Dvs 260g karb og 100g protein i løpet av treninga. Akkurat som de ca 30 grammene som er abefalt i løpet av treninga Grin

Og da glemmer jeg med vilje og ikke nevne en stk aa drikk + en gainomax rett før trening  rofl



Enig i det egentlig, i teorien stemmer det godt, da farin/raffinert sukker/sukrose som er det samme som glukose+fruktose. Men nå må man huske på at f.eks Gjerdrum her, etter hva jeg har skjønt er en stor mann, og kan fint gomle i seg ganske store mengder næring uten å tenke på fettlagring. For en mann på 140kg, så kan vedkommende sikkert fint drikke 2-3 colaer etter trening og hurra for det. Men for ei lita tjei på 50kg, så vil en cola ødelegge for hele treningsøkten dersom målet hennes er å gå ned i vekt.

Du kan mao, like gjerne drikke cola som noe annet om målet er å få i seg så rask næring som mulig etter trening. ( med unntak av ren glukose da, om du er en av de som gomler vingummi rett etter trening) Men som regel er det ikke engang nødvendig med raske karbohydrater etter trening, da glykogenlagrene mest sannsynlig ikke er forsvunnet. Så proteiner er uansett det viktigste etter trening.

Sa brura

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Jammen raske karbs smaker godt selv om det ikke nødvendig.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Liten tvil om at en lagrer fett viss en drikker mye cola.

Det er klart at dersom en drikker så mye at en er i et kcalorioverskudd så skjer det; det er enkel fysikk. Det samme skjer om du spiser uhorvelige mengder med gulrøtter.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Det er klart at dersom en drikker så mye at en er i et kcalorioverskudd så skjer det; det er enkel fysikk. Det samme skjer om du spiser uhorvelige mengder med gulrøtter.

Lettere å se for seg hvis vi sier uhorvelige mengder gulrotkake Grin
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Så lenge du holder hormonnivåene under kontroll gjør det da ingenting med cola av og til.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Er ikke kroppen vant til raske karbohydrater og slikt gjør jo cola deg stappmett. Du har ikke nok insulin i kroppen til å konvertere energien til fett og du får høyt blodsukker rimelig lenge. En fyr som har gått i ketose en stund kan sikkert ha høyt blodsukker hele dagen av noen liter cola.

Så det går an å bli mettere av cola enn fett og proteiner..Men kroppen begynner veldig fort å få mer insulin nivåer generelt og veldig snart gjør cola deg overhodet ikke mett lenger.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Dokumenter? Har bare slengt ut en konkret påstand: Det generelle insulinnivået i kroppen din kommer på hva du spiser. Er jo velkjent at karbohydrater stimulerer til mer insulin enn fett og proteiner.

Tror du eller tror du ikke (har du ikke opplevd dette selv forresten?) at du har blitt skikkelig mett av junkfood selv om du ikke får i deg så veldig mye kalorier ? (regner med at du normalt spiser sunt) Hvordan tror du det går an?


Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!