Skrevet av Emne: Hva kan man spise for å få stabilt blodsukker på trening?  (Lest 8609 ganger)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Det er bare min erfaring de gangene jeg har drukket cola etter å ha latt være å spise noe særlig karbohydrater på en stund. Gjelder kanskje ikke alle (??), men det er sånn for meg meg + en til jeg kjenner.

Synes ikke det er særlig rart.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Du har testet at du har høyt blodsukker hele dagen ? Dersom det er tilfelle bør du besøke en lege som tester deg for diabetes.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget ArvidH

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 183

Første gang jeg har hørt at junkfood og cola gir bra metthetsfølelse i forhold til kaloriinnhold Huh

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Du har testet at du har høyt blodsukker hele dagen ? Dersom det er tilfelle bør du besøke en lege som tester deg for diabetes.

Der sa du noe.. Nå ble jeg bekymret.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

mye tullsnakk!

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

Veit noen av dere at Maltodextrin har raskere opptak enn sukker? Maltodextrin er i de fleste gainere..

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Ta med deg han du kjenner også i samme slengen Smiley

haha!

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Nja, når jeg tenker meg om trenger man ikke ha diabetes bare for å få høyt blodsukker 12-14 timer av 3-4 liter cola (rundt 1300 kcal). Spiser vanligvis 2800-3300 kcal. Når jeg har hvileuke hender det at jeg spiser en del junk, bare jeg holder meg innenfor mitt vedlikeholdsinntak, og jeg blir stappmett av det.

Skal gå på ketose noen dager bare for å få testet dette med colaen..
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Regner med at du har apparater og duppedingser slik at du kan ta målinger av blodsukkeret ditt da over lengre periode?!

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Trenger ikke. Kjenner selv om jeg har høyt blodsukker og vet forskjellen på det og apetitt.

Men på slutten er det sikker bare litt over normalen ja.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Trenger ikke. Kjenner selv om jeg har høyt blodsukker og vet forskjellen på det og apetitt.

Men på slutten er det sikker bare litt over normalen ja.

Gir opp jeg nå

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Tja..Kjenner ikke dere om dere er sulten eller ikke?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Trenger ikke. Kjenner selv om jeg har høyt blodsukker og vet forskjellen på det og apetitt.


Innse at du er langt ute på viddene og ta tapet. Dette er pisspreik.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Trenger ikke. Kjenner selv om jeg har høyt blodsukker og vet forskjellen på det og apetitt.

Da innehar du og din kropp ett helt unikt system for å regulere mattintaket, og som ikke deles av drøye 6 miliarder av dine medmennesker.

slikt gjør jo cola deg stappmett. Du har ikke nok insulin i kroppen til å konvertere energien til fett og du får høyt blodsukker rimelig lenge. En fyr som har gått i ketose en stund kan sikkert ha høyt blodsukker hele dagen av noen liter cola.

Når man går i ketose (og lenge før det) så øker kroppen insulinfølsomheten, slik att kroppen på en mer effektiv måte kan senke blodglukosenivåene.

Om noen går rundt med høyt blodsukker en hel dag av en liter cola, så har den personen diabetes.
Og nei, du kan ikke føle det, det må måles.
Med en sånn en:
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!