Skrevet av Emne: Måltidserstatter? Sliter med Frokost  (Lest 8121 ganger)

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Måltidserstatter? Sliter med Frokost
« #15 : 30. november 2008, 01:14 »
Altså jeg spør deg. Når man har lyst å øke i muskelmasse, er ikke det da greit med et proteinrikt måltid etter man har stått opp ? Virker jo ganske logisk for meg som har gjort det så og si hele tiden. Vekten er som sagt på det letteste om morgenen, så erkke det da viktig å spise næringsrik mat spesielt proteiner, karbs, etter at man har såvet rundt 8 timer ? Vist ikke dette er tilfelle så er vel ikke ordtaket "aldri gå svolten" vist du vil vekse ikke noe å si ?

Ved et "vanlig" kosthold ja, men totalen teller mer enn om du spiser til frokost, før trening eller etter osv.

Jeg anbefaler Reflex Nutrituon sin måltidserstatter, den inneholder havre som karbohydratkilde istedenfor usundt maltodextrin. Mer næringstoffer, vitaminer og mineraler! Smaker også godt! Jeg kjøpte på www.norkost.no , men ser ut som at de ikke selger den lenger. www.fitnessplanet.no selger den også!

Eventuel kan du blande havremel i proteinshaken, går for noe av det samme. Anbefaler ikke "vanlige" gainere så tidlig på morningen, da blodsukkeret kan bli noe ustabilt, og det er absolutt ikke noen godt start på dagen!

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Måltidserstatter? Sliter med Frokost
« #16 : 30. november 2008, 01:19 »
Du er ikke nødvendigvis sulten når du står opp. Og kroppen forbrenner ikke noe særlig i løpet av natten.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Måltidserstatter? Sliter med Frokost
« #17 : 30. november 2008, 01:19 »
Du er ikke nødvendigvis sulten når du står opp. Og kroppen forbrenner ikke noe særlig i løpet av natten.

Veldig relevant Smiley

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Måltidserstatter? Sliter med Frokost
« #18 : 30. november 2008, 01:20 »
ehh, ja?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450


Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Måltidserstatter? Sliter med Frokost
« #20 : 30. november 2008, 01:21 »
Joda, er smart det av mange grunner! Men det betyr ikke at det er smart å kalle folk idioter..

Synest bare det er jævlig rart at dere anbefaler å droppe frokosten til en som vil øke i muskelmasse, virker for meg helt ulogisk. Fikk iallefall et helt annet uttryk når jeg leste den frokost artikkelen som låg her på tf for en stund siden ..........

Det er vell ikke noe som er bedre enn å ha en god frokost som en god start på dagen ? ..  what
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Måltidserstatter? Sliter med Frokost
« #21 : 30. november 2008, 01:24 »
Frokosten er vel som et hvilket som helst annet måltid. Jeg vil gjerne ha link på at kroppen har sær-behov etter søvn.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Måltidserstatter? Sliter med Frokost
« #22 : 30. november 2008, 01:28 »
Frokosten er vel som et hvilket som helst annet måltid. Jeg vil gjerne ha link på at kroppen har sær-behov etter søvn.

Generelt sett vil en god frokost forbedre dagen, og få næring til kroppen, hvis du ikke har spist et utrolig stort måltid sent på kvelden dagen før. Blir teit å whine over at HVIS man har en sær spisemåte som gjør at man spiser mesteparten av maten sin på kvelden SÅ har man ikke behov for en bra frokost, i et generelt tilfelle. Mulig det stemmer, men man går ikke ut ifra at en person spiser på denne måten utifra en slik tråd.

Til den linken du whiner om, omtrent "alle" anbefaler en god frokost... Ikke det at det gjør det så mye sannere, men google magic my friend.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Måltidserstatter? Sliter med Frokost
« #23 : 30. november 2008, 01:34 »
Nei, jeg skjønner det fortsatt ikke. Har lest noen slike frokost-artikler men det de mener er at frokost er lurt for å unngå å sprekke til lunsj. Og det er jo klart at hvis du er vant til frokost og en dag kutter den ut vil blodsukkeret ditt blir lavt resten av dagen ene og alene på grunn av mindre kalorier.

Er du enig eller ikke enig i at frokost er unødvendig hvis du kompenserer i form av å spise mer kalorier til de andre måltidene?

Hvis nei, begrunn hvorfor kroppen er i sær-stilling etter søvn.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Måltidserstatter? Sliter med Frokost
« #24 : 30. november 2008, 01:36 »
Nei, jeg skjønner det fortsatt ikke. Har lest noen slike frokost-artikler men det de mener er at frokost er lurt for å unngå å sprekke til lunsj. Og det er jo klart at hvis du er vant til frokost og en dag kutter den ut vil blodsukkeret ditt blir lavt resten av dagen ene og alene på grunn av mindre kalorier.

Er du enig eller ikke enig i at frokost er unødvendig hvis du kompenserer i form av å spise mer kalorier til de andre måltidene?

Hvis nei, begrunn hvorfor kroppen er i sær-stilling etter søvn.

Jeg har jo skrevet i de forrige innleggene at totalen teller... Men i et NORMALT kosthold mener jeg at frokosten er viktig. Hvorfor er vel at hvis du ikke har spist mye på kvelden har du ikke masse næringstoffer til å bygge av. Er ganske logisk...

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Måltidserstatter? Sliter med Frokost
« #25 : 30. november 2008, 01:40 »
Jeg har jo skrevet i de forrige innleggene at totalen teller... Men i et NORMALT kosthold mener jeg at frokosten er viktig. Hvorfor er vel at hvis du ikke har spist mye på kvelden har du ikke masse næringstoffer til å bygge av. Er ganske logisk...

Vist du leser argumentene mine om frokost og i tilleg at du sier selv nå at frokost er viktig i et normalt kosthold, hvorfor sier de første som skrev her inne at frukosten er verdt å hoppe over ? Skjønner på en måte hvorfor de skrev det utifra det for eks. Quasimodo skrev, men er fortsatt for meg en gåte ... Eller ?  dry
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Måltidserstatter? Sliter med Frokost
« #26 : 30. november 2008, 01:44 »
Vist du leser argumentene mine om frokost og i tilleg at du sier selv nå at frokost er viktig i et normalt kosthold, hvorfor sier de første som skrev her inne at frukosten er verdt å hoppe over ? Skjønner på en måte hvorfor de skrev det utifra det for eks. Quasimodo skrev, men er fortsatt for meg en gåte ... Eller ?  dry

Jeg er enig med argumentene dine i et normalt kosthold, men det er fullt mulig å droppe all mat før klokken 16, tilog med 17! Du kan spise alt på 1 time, eller fordele utover hele dagen, blir som regel få forskjeller i "resultatet".

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Måltidserstatter? Sliter med Frokost
« #27 : 30. november 2008, 01:46 »
Nah skjønner ikke. Jeg mener å spise frokost er unødvendig, kalorimengden betyr alt. Hvis du med "normalt kosthold" mener et kosthold der kroppen skal ha kalorier på morgenen for å gå i pluss/minus (whatever hensikten med kaloriinntaket er) så har du rett.

Dessuten trenger du ikke spise dobbelt så mye kveldsmat, du kan fint fordele det utover:)

HoLs7ad: Finn en link som sier kroppen er i sær stilling etter søvn, for det er det dine argumenter bygger på hvis jeg ikke har misforstått.

Leste siste innlegget ditt zyklox, kom opp da jeg skulle poste dette og lurer på hva jeg og du egentlig diskuterer..
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Måltidserstatter? Sliter med Frokost
« #28 : 30. november 2008, 01:48 »
Jeg er enig med argumentene dine i et normalt kosthold, men det er fullt mulig å droppe all mat før klokken 16, tilog med 17! Du kan spise alt på 1 time, eller fordele utover hele dagen, blir som regel få forskjeller i "resultatet".

Har jeg aldri lest før ... Men tar sikkert helt feil når jeg motsier det uanset ..
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Måltidserstatter? Sliter med Frokost
« #29 : 30. november 2008, 01:49 »
Har jeg aldri lest før ... Men tar sikkert helt feil når jeg motsier det uanset ..

Søk etter periodisk faste, blant annet Beefcake her på forumet driver med det.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!