Skrevet av Emne: Skjortejævler  (Lest 25391 ganger)

Utlogget lightweights

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Skjortejævler
« : 04. desember 2008, 00:26 »
Vil bare spørre hvorfor i all verden det løftes styrkeløft med skjorter og drakter? Var å trente her om dagen da jeg til min store forundring så et par spinkle jævler iført en såkalt benkpress-skjorte presse opp unaturlig mange kilo! Ble lettere irritert over dette ,da de løftet ganske mye mer enn meg Wink Siden jeg har sett de samme gutta løfte lightweights tidligere, forundret det meg.Har en slik skjorte mye å si for prestasjonene i feks benkpress og hvorfor bruker folk slike skjorter? Ok, vist det er slik at man presser mere kilo, så er det vel kult å briefe på gymmen, men hva er vitsen når du greier 20-30 kilo mindre uten?

Dette skjønner jeg ikke og for min del så er jeg all natural, det vil si: uten skjorte,proteinshakes,bol og ordentlig kosthold, men det er vel ikke så mye å skryte av;)
trur æ droppe derre plan om å bli tynn,å samtidig sterk!for det funke faen itj!

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Skjortejævler
« #1 : 04. desember 2008, 00:31 »
Kan være skummelt å skrive slikt på TF, er et følsomt tema for mange. Nå er det slik at både bol og drakter har funnet seg til rette i verdens styrkesport, og sån har det blitt med åra. Bruker ikke noen av delene selv, men det var bare "in" i det antikke hellas desverre what
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget lightweights

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Skjortejævler
« #2 : 04. desember 2008, 00:35 »
Kan være skummelt å skrive slikt på TF, er et følsomt tema for mange. Nå er det slik at både bol og drakter har funnet seg til rette i verdens styrkesport, og sån har det blitt med åra. Bruker ikke noen av delene selv, men det var bare "in" i det antikke hellas desverre what
Hehe, i antikken ja! det var da de var råå..se på filmen "300"Tongue
trur æ droppe derre plan om å bli tynn,å samtidig sterk!for det funke faen itj!

Utlogget Geekforgreek

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Skjortejævler
« #3 : 04. desember 2008, 00:40 »
hold det naturlig, det er uten tvil det sunneste. men folk må gjøre hva de selv vil. bare synd så mange ikke syns naturlig er nok:(

Utlogget lightweights

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Skjortejævler
« #4 : 04. desember 2008, 00:44 »
sant det,men kan ikke si at jeg bryr meg om hva andre synes:)
trur æ droppe derre plan om å bli tynn,å samtidig sterk!for det funke faen itj!

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: Skjortejævler
« #5 : 04. desember 2008, 00:48 »
Alle internasjonale styrkeløftforbund tillater hjelpemidler i form av drakter, knebind og benkskjorte. Dette er delvis begrunnet i at det skal hjelpe å hindre skader (men mest sannsynlig av andre grunner).

Om man vil bli en seriøs styrkeløfter så er man med andre ord nødt å bruke utstyr for å nå opp i konkurransen. De på gymmet briefet vel ikke, de trente med skjorte - og det er forsåvidt noe alle styrkeløftere gruer seg til å gjøre (har jeg inntrykk av). Min oppfatning er at alle disse halvstore amatørbodybuilderne er mye mer opptatt av å briefe enn styrkeløfterne uansett.
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Skjortejævler
« #6 : 04. desember 2008, 00:50 »
Jeg tror dette temaet har vært diskutert en del tidligere;)
Men kommer jo nye brukere hele tiden.

Jeg stiller meg også undrende til bruk av utstyr; en ting hadde vært om det var skadeforebyggende det var snakk om, men det blir bare tull og si, er snarere det motsatte da belastning økes drastisk. Er jo også ødeleggende for sporten da det splitter mtp regler, og skaper forvirring. Har egentlig aldri hørt en eneste god grunn for bruk av utstyr:p

Men nå er det nå en gang sånn det er i styrkeløft, og for å endre på dette kreves det at noen med midler, interesse, kontaker, vilje etc setter i gang. Og såpass liten og rotete som styrkeløftscenen er, så er det ikke så rart at ingen "gidder."  

Dog tror jeg det er beste løsning dersom Styrkeløft faktisk ønsker økt publisitet og interesse. Få vekk alle jallaforbund, og kjør et seriøst raw-opplegg som samler alle.
Men regner med at det forblir en utopi  Undecided

Utlogget lightweights

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Skjortejævler
« #7 : 04. desember 2008, 00:55 »
raw-opplegg ja! det hørtes ikke så dåli ut.For min del så er det jævla mye mer imponerende historiene fatter`n har om bestefar, der han sprang rundt med 3 50kilos betongsekker rundt på arbeidsplassen. Han gikk da vel ikke med noen betong-skjorte!:P
trur æ droppe derre plan om å bli tynn,å samtidig sterk!for det funke faen itj!

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Sv: Skjortejævler
« #8 : 04. desember 2008, 00:58 »
 Grin Dette blir nok en bra diskusjon etterhvert  Grin

Bare så det er sagt, hadde jeg klart meg godt uten utstyr jeg Tongue
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Skjortejævler
« #9 : 04. desember 2008, 01:04 »
Lo godt av den overskrifta biggrin
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget stef

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 61

Sv: Skjortejævler
« #10 : 04. desember 2008, 09:06 »
Du får mer ut av skjorta jo større du er(seff må du også ha trent mye med den, får å ha inne teknikken). Så skulle forundre meg om disse "spinkle jævlene" tok VELDIG mye mer med.
Er vel ikke snakk om stort mer enn 5-20kg.

Også over på den "brifingen"....
Det er ikke spesielt "digg" å trene med utstyr, for din informasjon:p
Tror ikke dems intensjoner er å brife.
Prøv å tren 1 økt MED f.eks  benkskjorte.
Du kan ofte ende opp med blodmerker på kroppen, såppas hardt går det for seg.


Også over på dette du skrev med "all-natural"

"Dette skjønner jeg ikke og for min del så er jeg all natural, det vil si: uten skjorte,proteinshakes,bol og ordentlig kosthold, men det er vel ikke så mye å skryte av;)"

Lo litt av denne, no offence...
Altså, selv om man tar proteinshakes og har et ordentlig kosthold så er man natural!
kommer jo bare opp til personen selv hvor dedikert og hvor keen på framgang han virkelig er.
Er som å kjøre en bil som prøver å nå toppfart på 200km, uten kostholdet når kansje 100km

Hvor fort din framgangsbil går, er opp til DEG!
Men å si at å ta seg en tunfiskboks på en lørdagskveld isteden for pizza/m godteri er ikke "all-natural" er tull.
Nå sier jeg jo ikke at du sa det da:) hehe.

Stefan Ødegård - 21 år.
Status - SOMMERDEFFING:
87kg @ 8.23 fett%.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Skjortejævler
« #11 : 04. desember 2008, 09:20 »
Først, svaret på spørsmålet(?) ditt:

Utstyr brukes av tre grunner:
- løfter mer vekter = setter rekorder/ser tøft ut = mer publikum (kanskje)
- redusert skaderisiko i skuldre og knær pga skjorter og knebind
- utstyrsprodusentene vil tjene penger, og finner opp produkter som lar løfteren løfte mer

Så til dagens tilbakemelding:


Du forstår ikke hvorfor det brukes utstyr i styrkeløft, men i stedet for å spørre på en saklig måte, så babler du om "spinkle jævler", briefing på gymmet og sutrer over at de løfter mer enn deg når de har på utstyret, for så å avslutte med ukens dummeste kommentar om at du er "all-natural" fordi du enten ikke kan, vil eller orker å bry deg med hva du spiser.

Forventet du et fornuftig svar på dette, eller postet du en hjernefjert? Her kommer noen forslag:

1. Post slike oppgulp i din egen logg, så slipper du at de som er interesserte i styrkeløft kaster opp i munnen av dumskapen din.

2. Dersom du ønsker fornuftige svar, ha med å stille spørsmålet, og droppe all sutringen og de underforståtte beskyldningene om at det egentlig er juks?

3. Hvis du ikke forstår, ikke bryr deg, og ikke har tenkt å konkurrere, hvorfor er det da et problem at noen løfter mer enn deg?

Herre...............................
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Zuul

Sv: Skjortejævler
« #12 : 04. desember 2008, 09:22 »
 Grin

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Skjortejævler
« #13 : 04. desember 2008, 09:28 »
Vil bare spørre hvorfor i all verden det løftes styrkeløft med skjorter og drakter? Var å trente her om dagen da jeg til min store forundring så et par spinkle jævler iført en såkalt benkpress-skjorte presse opp unaturlig mange kilo! Ble lettere irritert over dette ,da de løftet ganske mye mer enn meg Wink Siden jeg har sett de samme gutta løfte lightweights tidligere, forundret det meg.Har en slik skjorte mye å si for prestasjonene i feks benkpress og hvorfor bruker folk slike skjorter? Ok, vist det er slik at man presser mere kilo, så er det vel kult å briefe på gymmen, men hva er vitsen når du greier 20-30 kilo mindre uten?

Dette skjønner jeg ikke og for min del så er jeg all natural, det vil si: uten skjorte,proteinshakes,bol og ordentlig kosthold, men det er vel ikke så mye å skryte av;)

Er dette skrevet av en person med ganske lav selvtillit som må rakke ned på andre for selv å føle storhet? Hvis man lar seg irritere over at noen løfter mer enn en selv med utstyr har man et alvorlig problem, men da jeg ikke har en psykologiutdannelse skal jeg ikke uttale meg om mulige årsaker. Videre er poenget å benytte seg av den slags i konkurranse, hvilket er en nødvendighet da "alle andre" benytter seg av benkskjorter etc. Det kan godt hende den teknologiske utviklingen mtp utstyr har fjernet noe av egenarten, men det kan også tenkes at dette er en naturlig utvikling som i alle andre idretter.

Men briefing er det neppe - snarere en dyd av nødvendighet hvis de skal ha mulighet til å hevde seg i konkurranser. Det er ikke et "supermannplagg" man kan dra på seg nå og da, og plutselig få 20-30kg på - det kreves mye trening! Du viser liten innsikt i hva det kreves å bli god med slikt utstyr, men du er tydeligvis en veldig ålreit fyr selv - "all natural" og flink til å uttale deg om ting du mener å ha belegg for å uttale deg om...

"Skjortejævler" er jo for øvrig et bra navn på en tråd - viser forståelse og respekt for hva andre driver med...

Først, svaret på spørsmålet(?) ditt:

Utstyr brukes av tre grunner:
- løfter mer vekter = setter rekorder/ser tøft ut = mer publikum (kanskje)
- redusert skaderisiko i skuldre og knær pga skjorter og knebind
- utstyrsprodusentene vil tjene penger, og finner opp produkter som lar løfteren løfte mer

Så til dagens tilbakemelding:


Du forstår ikke hvorfor det brukes utstyr i styrkeløft, men i stedet for å spørre på en saklig måte, så babler du om "spinkle jævler", briefing på gymmet og sutrer over at de løfter mer enn deg når de har på utstyret, for så å avslutte med ukens dummeste kommentar om at du er "all-natural" fordi du enten ikke kan, vil eller orker å bry deg med hva du spiser.

Forventet du et fornuftig svar på dette, eller postet du en hjernefjert? Her kommer noen forslag:

1. Post slike oppgulp i din egen logg, så slipper du at de som er interesserte i styrkeløft kaster opp i munnen av dumskapen din.

2. Dersom du ønsker fornuftige svar, ha med å stille spørsmålet, og droppe all sutringen og de underforståtte beskyldningene om at det egentlig er juks?

3. Hvis du ikke forstår, ikke bryr deg, og ikke har tenkt å konkurrere, hvorfor er det da et problem at noen løfter mer enn deg?

Herre...............................

Enig i mye av dette - honnør! Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Skjortejævler
« #14 : 04. desember 2008, 09:28 »
Jeg trener ikke en gang da jeg føler det er juks!!! Blir ikke natural da liksom, så vet naturligvis ikke hva jeg tar i benken men faen så naturlig det er!!!! Skjortehelvetteproteindrikksatan blir så forbanna!!
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!