Skrevet av Emne: Fersking som trenger litt feedback på oppsett...  (Lest 1771 ganger)

Utlogget komiform2004

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Fersking som trenger litt feedback på oppsett...
« : 11. februar 2004, 15:18 »
Hei folkens,
Er en "fersking" som nettopp har start på diett og full trening. Trenger en liten tilbakemelding på diett oppsettet mitt, og treningsplanen. Noe jeg bør legge til, endre på etc.?

Jeg er 25, 188 cm, veide 101 kg. da jeg startet (26. jan), etter to uker er vekten på 94,5 kg (9. feb). Målet er å stramme opp kroppen en
del og komme ned til rundt 76-78 kg.

Diett
08:30 - 1/2 kopp havregryn, 1 glass appelsin juice
10:00 - Snack (nøtter, saltstenger etc.)
12:00 - Grønn salat, 2 grove brødskiver
15:00 - 1 brødskive med peanøttsmør
17:30 - Renset kylling eller filet, eller lakse filet med grønnsaker eller salat
17:30 - CLA, Pyrulean, Multivitamin, Omega-3, Vitamine C
19:30 - Whey Protein med Glutamin shake

20:00 - Trening

22:30 - Cottage cheese, snack (rosiner, nøtter, saltstenger etc.), eller en boks tomatbønner
22:30 - Whey Protein med Glutamin shake

Treningsplan
    4 ganger pr. uke:
                            45 min - Ergometersykkel
                            30 min - Løping
                            20 min - Tredemølle
                            Mage

   3 ganger pr. uke:
                            25 min - Ergometersykkel
                            20 min - Tredemølle
                            Vekter (forskjellige muskelgruppe pr. dag)


Takker for alle tilbakemeldinger Wink

Utlogget larsern_4

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 405
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 405

  • Morn!
Re:Fersking som trenger litt feedback på oppsett...
« #1 : 16. februar 2004, 08:59 »
vil ikke anbefale å spise for mye saltstenger, siden det befinner seg mye raske karbohydrater i dem. Også trenger du ikke å trene mage mer enn 2 ganger i uken om du vil ha "store" magemuskler, men vet ikke om du gjør det for forbrenning eller masse jeg.. Ser ikke så galt ut det kostholds programmet ditt.. Lykke til Smiley
Tren og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor store muskler du får:)

Utlogget komiform2004

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Re:Fersking som trenger litt feedback på oppsett...
« #2 : 16. februar 2004, 14:22 »
Får hive bort saltstengene da, hadde nemlig hørt at det var "trygg" snack og spiste litt av, men klarer meg lett uten jeg Wink

Takk for tilbakemelding!

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:Fersking som trenger litt feedback på oppsett...
« #3 : 18. februar 2004, 03:35 »
Syns du har gått veldig raskt ned i vekt! 6,5 kg på to uker er fryktelig mye uansett hva som er målet ( selv for de som driver med deff): skal du ha en varig vektreduskjon - og ikke miste for mye muskler, men heller fett i prosessen, bør du gå roligere frem. 2 kg i mnd er det som vanligvis anbefales ( for "normal" vektreduksjon) - men du kan jo kanskje tøye det til en kg per uke...men noe mer enn det ville iallefall ikke jeg anbefalt.
vektreduksjon er vel og bra- men vær litt forsiktig med å fokusere for mye på dette - det er vel fettet du vil kvitte deg med? Men selv om man går ned i fett % behøver det ikke å bety at man nødvendigvis går så mye ned i vekt - forutsatt at man samtidig trener vekter/ styrke ( muskler veier mer enn fett). du har mye kardiotrening ser jeg - og det gjør nok susen for fettforbrenningen- men hva med å legge til litt styrketrening? Skal man komme i form bør man satse på allsidig trening og å veldlikehold / forbedring av muskel- og seneapparatet er viktig!

Når det gjelder kosthold. Først : bra fordeling av måltider - viktig åå spise jevnt og ofte, men syns kanskje du spiser litt vel lite! En halv kopp havregryn???  det er jo ingenting for en på din størrelse - du kan med fordel unne deg en skål med havregryn - går ut ifra at du blander med melk? Du kan jo også tilsette litt whey protein hvis ønskelig.
Kutt ut saltstengene, men en håndfull nøtter kan jo være greit - sunne fettsyrer og endel andre nyttige ting - vitaminer og mineraler feks.
Spiser du bare salatblader og skiver til lunsj? Du kan da virkelig i så falll unne deg en ordentlig salat - og litt kjøttpålegg på skivene - det skader ikke med litt proteiner her.
Bytt ut peanøttsmøret med kjøttpålegg eller ost....og spis gjerne en gulerot el. frukt med den ene skiven kl 15 ( det kan du sikkert med god sammvittighet gjøre kl 10 også Wink

Noen grunn til at du ikke spiser ris/ pasta/ poteter til middag? Det går nok greit uten også, men hvis du ikke vil trenger du ikke å kutte dette helt ut.

 hmm du trener ganske sent? ville prøvd å legge treningen til 19 istedet ( da har du fått hvilt deg etter middag, men har likevel næring klar til trening)
Så kan du ta en whyshake etter det....
men hvis du skal ta shake rett før du legger deg bør du heller satse på kaseinprotein ( fordøyes tregere enn whey.)

kveldsmaten så forsåvidt greit ut hvis du tar det til shake samtidig.

Hvis du er en av de som liker tunfisk er jo dette en billig proteinkilde og du kan kanskje tilføye en boks med dette til feks lunsj.

Håper tipsene kommer godt med.

Lykke til og stå på!

Utlogget komiform2004

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Re:Fersking som trenger litt feedback på oppsett...
« #4 : 18. februar 2004, 09:54 »
Hei og takk for fin tilbakemelding,
Fikk en del gode råd jeg tar med videre her Smiley

Har nok vært litt for opptatt av å få fortest mulig ned i vekt og tenkt litt for mye på det mtp. kosthold og kardiotrening. Legger opp treningsplanen litt og får med litt mer vekttrening enn tidligere.

Bør kanskje også ikke være så "redd" for å spise feil, og unne meg litt ekstra karbo ved siden av middagsmaten Wink

Takk igjen for gode råd!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!