Skrevet av Emne: Vekteryrket  (Lest 6820 ganger)

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Vekteryrket
« #15 : 08. desember 2008, 19:01 »
Vekter er veldig dårlig betalt, men om det står om å jobbe i kassa på rimi så er det ett fett Smiley

Føler ikke det er så ille akkurat. Jobber som mobilvekter, og får vel 143 i timen.
Og da har jeg kun ett år fra militæret som ansiennitet.
Veldig grei jobb ved siden av studiene. Smiley



Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: Vekteryrket
« #16 : 08. desember 2008, 20:33 »
Føler ikke det er så ille akkurat. Jobber som mobilvekter, og får vel 143 i timen.
Og da har jeg kun ett år fra militæret som ansiennitet.
Veldig grei jobb ved siden av studiene. Smiley




Ved siden av studiene så er det sikkert helt greit, men med tanke på at man må jobbe forskjellige tider på  døgne,  jobbe helger osv så  er man litt for flexibel i forhold til lønninga Wink

Utlogget pergronn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 212
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 212

Sv: Vekteryrket
« #17 : 08. desember 2008, 20:45 »
Lønn står beskrevet i vekteroverenkomsten for 2008. Her står også de ulike funksjonstilleggene mm.

http://www.arbeidsmandsforbundet.no/WEB/Arbforbund/hjem.nsf/vekter.pdf

KK-67

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: Vekteryrket
« #18 : 08. desember 2008, 21:11 »
Vekter er veldig dårlig betalt, men om det står om å jobbe i kassa på rimi så er det ett fett Smiley

Ikke for å skryte men, valget hadde ikke akkurat vært vanskelig Smiley Det utelukker kassa på rimi for dem som skulle være i tvil...
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Håpløs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 89
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 89

Sv: Vekteryrket
« #19 : 08. desember 2008, 22:12 »
 
Vekter er veldig dårlig betalt, men om det står om å jobbe i kassa på rimi så er det ett fett Smiley

Vekterjobben er jo veldig mye mer utfordrende! Værste som kan skje på rimi er vel at de ikke finner rett plu kode? eller at det skjer ett tyveri å de må ringe vekter Wink

I forhold til utdannelse, vil jeg si at vekterjobben ligger ganske langt over kassa jobben.
Beste er vel å jobbe natt + helg. Da har du vel kanskje dobbelt av kassa jobben

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Vekteryrket
« #20 : 08. desember 2008, 22:56 »
Jeg har jobbet med mye forskjellig, og vekteryrket er det mest givende og interessange så langt. Bare så det er sangt. Kunne aldri jobbet som lagerarbeider igjen.

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: Vekteryrket
« #21 : 09. desember 2008, 00:49 »
Oki. Hvis du kan velge mellom alt du kan ta fagbrev i så er nok vekteryrket et av de dårligst betalte og kanskje minst givende.

Lønna er bare rundt 135 i timen i grunnlønn. TIllegg: 20 kroner for natt og 40 kroner for helg.


Mekanikere, elektrikere...alle tjener mye mer!

Jeg har jobbet deltid noen år, og har vært innom alle tenkelige vekterjobber. Og det er stor forskjell på å stå på en senter og å kjøre mobil og liknende. Har aldri funnet noe virkelig spennende.

Føler meg jævlig kjip nå hvis du virkelig har bestemt deg, men jeg anbefaler deg å tenke deg litt om. Dessuten: Velger du noe annet og angrer, så er veien veldig kort til vekterjobb. Man trenger jo ikke gå på videregående for å bli det, bare et introkurs. Så betaler sannsynligvis arbeidsgiveren de andre kursene.

Men men, bedre enn kassa på rimi selvsagt...

300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Vekteryrket
« #22 : 09. desember 2008, 23:44 »
Oki. Hvis du kan velge mellom alt du kan ta fagbrev i så er nok vekteryrket et av de dårligst betalte og kanskje minst givende.

Lønna er bare rundt 135 i timen i grunnlønn. TIllegg: 20 kroner for natt og 40 kroner for helg.


Mekanikere, elektrikere...alle tjener mye mer!

Jeg har jobbet deltid noen år, og har vært innom alle tenkelige vekterjobber. Og det er stor forskjell på å stå på en senter og å kjøre mobil og liknende. Har aldri funnet noe virkelig spennende.

Føler meg jævlig kjip nå hvis du virkelig har bestemt deg, men jeg anbefaler deg å tenke deg litt om. Dessuten: Velger du noe annet og angrer, så er veien veldig kort til vekterjobb. Man trenger jo ikke gå på videregående for å bli det, bare et introkurs. Så betaler sannsynligvis arbeidsgiveren de andre kursene.

Men men, bedre enn kassa på rimi selvsagt...




Man kan ikke bare tenke på lønna, det blir helt feil.

Tenk så kjedelig det er da, og våkne klokken 7 hver eneste morgen og grue seg til jobb, det er ikke akkuratt noe jeg vil gjøre resten av livet. Hvem vet? Kanskje vekter-yrket ikke er noe som passer for meg, men man må tørre og satse litt også. Akkuratt nå er det, det yrket som jeg har aller mest lyst til å jobbe som. Og jeg har jo forsåvidt nesten hele tiden hatt det i bakhodet.

Har nok heller ikke bestemt meg HELT enda, selv om det begynner å bli jævla liten tid og tenke.. Vanskelig dette, gitt Tongue

Utlogget eh

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 195
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 195

Sv: Vekteryrket
« #23 : 10. desember 2008, 09:08 »
Trivsel er definitivt viktigst. Bedre å ha en jobb du trives med å tjene 140kr timen en enn jobb som du gruer deg litt til hver dag med 220kr timen. Vurderer selv å skifte jobb om ikke så lenge.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!