Skrevet av Emne: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo  (Lest 7739 ganger)

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #15 : 08. desember 2008, 12:05 »

Var det ingen som skjønte at dette var en spøk? Selvfølgelig mener han ikke at hun skal spise så lite. Hvor blir det av ironien til folk?

---------------------------------

Til trådstarter: Du er 168 cm og 55 kg. Du er jo slank som bare det. 50 kg er en veldig lav vekt til din høyde. Du burde være glad for at du har greid å legge på deg sunn vekt. Menmen, selvsagt er det din kropp det er snakk om og du som bestemmer. Hadde bare lyst til å fortelle deg at du absolutt ikke har noe behov for å gå ned i vekt. Hvis du slanker deg de 5 kgene vil du ligge på bmi 17, som er undervektig og en vanlig bmi for anorektikere. Et tankekors? Beholder du den vekten du har nå har du en bmi som ligger på helt nedre del av det som er normalt før det kalles undervektig. Ikke ødelegg kroppen din Wink

Veldig gode poeng, Luxie - honnør! Smiley

Som Luxie sier, og som jeg har nevnt tidligere, er styrketrening det du bør fokusere på fremfor diett. Selvsagt vil en kombinasjon av begge deler være ideelt, men da du allerede har en så lav BMI bør du kanskje ta Luxie sitt innlegg i betraktning. BMI er riktignok ikke det mest pålitelige mediumet man kan bruke, men det gir en viss indikasjon. Ved å bygge muskler vil du, som sagt tidligere, forbrenne mer og dermed ha en bedre kroppssammensetning. Å ha en høyere bmi/høyere vekt, men med mer muskler er naturligvis bedre enn å være lettere med høy fettprosent. 

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Mobs

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #16 : 26. desember 2008, 05:06 »
Du må nesten legge ut bilde hvis du vil ha hjelp.....

stakkars jente, kan ikke spørre om noe så enkelt uten at en kåt gris vil ha bilde og sikle over...
vist det er det du er ute etter, prøv deiligst . no ..

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #17 : 26. desember 2008, 16:18 »

Var det ingen som skjønte at dette var en spøk? Selvfølgelig mener han ikke at hun skal spise så lite. Hvor blir det av ironien til folk?

---------------------------------

Til trådstarter: Du er 168 cm og 55 kg. Du er jo slank som bare det. 50 kg er en veldig lav vekt til din høyde. Du burde være glad for at du har greid å legge på deg sunn vekt. Menmen, selvsagt er det din kropp det er snakk om og du som bestemmer. Hadde bare lyst til å fortelle deg at du absolutt ikke har noe behov for å gå ned i vekt. Hvis du slanker deg de 5 kgene vil du ligge på bmi 17, som er undervektig og en vanlig bmi for anorektikere. Et tankekors? Beholder du den vekten du har nå har du en bmi som ligger på helt nedre del av det som er normalt før det kalles undervektig. Ikke ødelegg kroppen din Wink

hvor mye veier du?

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #18 : 26. desember 2008, 16:20 »
stakkars jente, kan ikke spørre om noe så enkelt uten at en kåt gris vil ha bilde og sikle over...
vist det er det du er ute etter, prøv deiligst . no ..

selv om du kansje sliter med å være mannegris betyr ikke at resten av oss har det samme problemet =)

når mannfolk lager slike tråder er det veldig vanlig at det kommer bilder ut.

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #19 : 01. januar 2009, 03:20 »
Hei!
Jeg er en jente på 19 år og trenger hjelp til å sette opp en kostholdsplan for å gå ned noen kilo i vekt.
Jeg er rundt 1.68 høy og veier 55 kg. Vet det ikke er stort, men jeg veide 50 kg før sommeren, og da var jeg veldig fornøyd med kroppen min. Jeg vil derfor ned til 50 kg igjen.

Trening er noe jeg ikke har særlig mye erfaring med, da jeg alltid har klart å holde en fin vekt uavhengig av kosthold og mosjon, men dette har tydligvis endret seg.

Trenger derfor hjelp i forhold til hvor mye og hvor ofte jeg bør spise for å gå ned rundt 5 kg. Noen som har tips? Smiley

Vekten din er bra. 168cm og 55kg, du trenger ikke gå ned i vekt..
Søsteren min er også sånn, er helt passe, men så vil hun gå enda lengre ned i vekt.
Hvorfor føler du at du må absolutt lengre ned på skalaen?? Du har en veldig bra ratio allerede.
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #20 : 01. januar 2009, 03:41 »
Jeg anbefaler at du spiser det du pleier, men trener styrke (et standard program du f,x finner her inne på tf). Da vil du de første 1-2 måndene gå ned i fettprosent selv om du går i kaloribalanse fordi kroppen bygger litt muskler. Du vil ikke bli "stor" eller særlig markert, men se strammere og finere ut. Modell-aktig kan du si. Du vil da være like *tynn* som da du veide 50 kilo, bare strammere og fastere i kroppen.

EDIT: Eller du kan spise mer fett og proteiner (Mange som spiser masse fett når de slanker seg ingenting galt i det). Dette vil gjøre deg mett og du vil sansynligvis spise mindre og gå ned i vekt. I alle fall vil kroppen binde litt mindre væske og du vil se tynnere ut. Du bør også trene styrke hvis du gjør dette. Styrken og størrelsen din vil øke nå også, men kanskje ikke like mye som hvis du hadde ligget i kaloribalanse.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget gjedda

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #21 : 07. januar 2009, 11:14 »
Hei!
Jeg er en jente på 19 år og trenger hjelp til å sette opp en kostholdsplan for å gå ned noen kilo i vekt.
Jeg er rundt 1.68 høy og veier 55 kg. Vet det ikke er stort, men jeg veide 50 kg før sommeren, og da var jeg veldig fornøyd med kroppen min. Jeg vil derfor ned til 50 kg igjen.

Trening er noe jeg ikke har særlig mye erfaring med, da jeg alltid har klart å holde en fin vekt uavhengig av kosthold og mosjon, men dette har tydligvis endret seg.

Trenger derfor hjelp i forhold til hvor mye og hvor ofte jeg bør spise for å gå ned rundt 5 kg. Noen som har tips? Smiley

En vinner er vel vanlig trening, holde seg unna drittmat og brus, og minimalt med karbohydrater 4 timer før du legger deg. for 5 kg trenger du ikke noe strengere program enn det

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #22 : 07. januar 2009, 11:18 »

Var det ingen som skjønte at dette var en spøk? Selvfølgelig mener han ikke at hun skal spise så lite. Hvor blir det av ironien til folk?

---------------------------------

Til trådstarter: Du er 168 cm og 55 kg. Du er jo slank som bare det. 50 kg er en veldig lav vekt til din høyde. Du burde være glad for at du har greid å legge på deg sunn vekt. Menmen, selvsagt er det din kropp det er snakk om og du som bestemmer. Hadde bare lyst til å fortelle deg at du absolutt ikke har noe behov for å gå ned i vekt. Hvis du slanker deg de 5 kgene vil du ligge på bmi 17, som er undervektig og en vanlig bmi for anorektikere. Et tankekors? Beholder du den vekten du har nå har du en bmi som ligger på helt nedre del av det som er normalt før det kalles undervektig. Ikke ødelegg kroppen din Wink

Ingen har ikke vondt av å kvitte seg med litt dødkjøtt. Smiley Du kan rett og slett ikke uttale seg om kroppssammensetning basert på høyde og vekt.
Ingen vecka utan deca!

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #23 : 07. januar 2009, 11:45 »
50 kg er latterlig lite på en så høy jente, da især hvis du har det minste islett av muskler. Om jeg jobbet som pt (hvilket jeg forhåpentlig gjør innen et år eller så) eller lignende ville jeg aldri i livet hjulpet en allerede så tynn/mager person med å gå ned i vekt.
Det er nå min mening.

Utlogget MarleneK

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #24 : 23. februar 2009, 15:18 »

50 kg er latterlig lite på en så høy jente, da især hvis du har det minste islett av muskler. Om jeg jobbet som pt (hvilket jeg forhåpentlig gjør innen et år eller så) eller lignende ville jeg aldri i livet hjulpet en allerede så tynn/mager person med å gå ned i vekt.
Det er nå min mening.
[/quote]

Jo takk, det må jeg si var svært konstruktivt...
Jeg vet ikke hvor mye du vet om emnet, men jeg kan love deg at jeg ikke er "mager" som du så pent kaller det. Jeg er heller ikke kraftig/tykk eller noe annet, jeg ønsker simpelthen litt hjelp til et treningsprogram som kan stramme opp kroppen, og hjelp til å spise mer fornuftig.
Innlegg som ditt blir da utrolig unødvendig.
Du blir nok ikke noen pt hvis du kommer med slike frekke og unødvendige svar.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #25 : 23. februar 2009, 15:30 »
Jo takk, det må jeg si var svært konstruktivt...
Jeg vet ikke hvor mye du vet om emnet, men jeg kan love deg at jeg ikke er "mager" som du så pent kaller det. Jeg er heller ikke kraftig/tykk eller noe annet, jeg ønsker simpelthen litt hjelp til et treningsprogram som kan stramme opp kroppen, og hjelp til å spise mer fornuftig.
Innlegg som ditt blir da utrolig unødvendig.
Du blir nok ikke noen pt hvis du kommer med slike frekke og unødvendige svar.

Mummelmann gav deg kanskje ikke det svaret du ville ha, men 50kg fordelt på 168cm er ikke mye. Jeg syns personlig du har et litt feil fokus her, og istedet for å måle form i antall kg bør du heller måle i fettprosent. Slutt å se på vekt, men heller på hvordan kroppen forandrer seg. Muskler veier mer pr enhet enn fett, så selv om du går opp i vekt kan det hende kroppssammensetningen blir bedre. Det er mange tynne jenter jeg har kjennskap til som veier lite og som er tynne, men deres kroppssammensetning er på ingen måte ideell av den grunn. Høy fettprosent som følge av minimalt med muskler. Det du heller bør fokusere på er riktig og nok styrketrening med et kosthold og livsstil som står i stil. Mer muskler = høyere metabolisme og bedre kroppssammensetning.

Kort sammenfattet: Glem vekt som et indikasjon på form - bruk fettklype og speilet.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #26 : 23. februar 2009, 15:39 »
Ingen har ikke vondt av å kvitte seg med litt dødkjøtt. Smiley Du kan rett og slett ikke uttale seg om kroppssammensetning basert på høyde og vekt.

BMI er et veldig godt verktøy i den undervektige delen av skalaen, da det er begrenset med muskler på så lite vekt. I den overvektige delen av skalaen er den dog ubrukelig.


Til trådstarter:
Kast badevekta! Fokusering på vekt, har liten nytte. Det som betyr noe er hvordan du ser ut, og eventuelt hva midjemål ol. er.

Vil du bli kvitt fett, er styrketrening absolutt gull verdt. Jo mer muskler du får, jo lettere blir det og forbrenne fett. Kan også nevne at du ikke vil bli "stor og bulkete" over natta, da mange jenter tror dette. Se på bilder av fitnessjenter, så ser du flotte kvinnelige former og stramme muskler. De har oppnådd det vha. riktig kosthold, tung styrketrening, og sikkert noe kardio.
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget babuShka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 300
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 300

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #27 : 05. mars 2009, 14:46 »
Hei! Smiley <3

Selvsagt er alle her lystne på å hjelpe en som sier så mye informasjon om seg selv! Smiley

Jeg vet jo ikke hvor mye du spiser nå, hvor mye du trener nå, hvor stort aktivitetsnivå du har nå, om du gjør noe annerledes nå forhold til da du veide mindre osv, men skal prøve så godt jeg kan <3


Frokost - 1 egg

Lunsj - Litt druer og kanskje en frukt hvis du har spisedag

Middag - Et par brødskiver

Kvelds - Litt frukt


DA går du ned i vekt skal du se Cheesy


Når man spiser så lite, så vil hun miste det lille hun har (sannsynligvis) av muskelmassen sin. Og muskler "spiser fett til frokost".
Det virker som hun har en ganskegrei vekt. Jenter skal ha litt i hoftene lårene og andre steder.. og jeg vet at det er tusenvis av normale jenter som syns de er feite.
Men hennes vekt ville jeg bare økt aktivitetsnivået litt mer, og hun vil sikkert merke resultat over lengre tid.
Dessuten er jo trening godt for andre ting enn bare fettreduksjon også - helsemessig. Spesielt for jenter som går på p-piller eller røyker, da det øker sjansen for blodpropp og dårlig blodsirkulasjon.
5x5 Stronglifts
For engasjerte mennesker er ingenting umulig.

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #28 : 24. mars 2009, 19:48 »
Når man spiser så lite, så vil hun miste det lille hun har (sannsynligvis) av muskelmassen sin. Og muskler "spiser fett til frokost".
Det virker som hun har en ganskegrei vekt. Jenter skal ha litt i hoftene lårene og andre steder.. og jeg vet at det er tusenvis av normale jenter som syns de er feite.
Men hennes vekt ville jeg bare økt aktivitetsnivået litt mer, og hun vil sikkert merke resultat over lengre tid.
Dessuten er jo trening godt for andre ting enn bare fettreduksjon også - helsemessig. Spesielt for jenter som går på p-piller eller røyker, da det øker sjansen for blodpropp og dårlig blodsirkulasjon.


Takk for oppklarende informasjon, da vet jeg det også! Smiley

Utlogget mark1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #29 : 28. mars 2009, 23:08 »
Synes det er litt rart at folk fortsatt regner bmi, sånn jeg ser det så har trådstarter aldri vært noen særlig aktiv person og har lite muskelmasse som drar opp vekta, sånn at om hun vil ned på 50kg trenger ikke det å bety at hun vil bli sykelig tynn.
Og det er vel nettopp pga dette at ett bilde av kroppen ville bekreftet dette, men siden det er ei jente det er snakk om her så må jo selvfølgelig personen som ber om bildet være en gris..

Jeg ville anbefalt at trådstarter bruker en kveld å lese om kosthold og har dette i bakhodet når hun er i butikken og at hun vurderer å begynne med aktiviteter.
så går de 5kiloene bort iløpet av ett halvt år uten at hun har gjort noen særlig store endringer, pluss at hun i tillegg har en litt sunnere livsstil som gjør at hun lett kan holde en vekt hun er fornøyd med.
Selvfølgelig kan hun trene seg ihjel med styrke og hiit, ligge i kalori underskudd og få vekk de 5kiloene på 2måneder, men så blir man utslitt, går lei og vips så kommer vekta krypendes tilbake igjen.
From fatass to not so fatass
Nov. 08 98kg bf: 25.7%                       Okt. 98.4kg bf: 16.3% spise løfte spise løfte
Mai.  09 94kg bf: 19.4%                      des. 09 102kg bf: 18.5 slutt på bulk
Aug. 09 92kg bf: 16.1%
Sep. 09 92kg bf: 15.7% prøver å bulke

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!