Skrevet av Emne: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo  (Lest 7750 ganger)

Utlogget MarleneK

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« : 07. desember 2008, 21:47 »
Hei!
Jeg er en jente på 19 år og trenger hjelp til å sette opp en kostholdsplan for å gå ned noen kilo i vekt.
Jeg er rundt 1.68 høy og veier 55 kg. Vet det ikke er stort, men jeg veide 50 kg før sommeren, og da var jeg veldig fornøyd med kroppen min. Jeg vil derfor ned til 50 kg igjen.

Trening er noe jeg ikke har særlig mye erfaring med, da jeg alltid har klart å holde en fin vekt uavhengig av kosthold og mosjon, men dette har tydligvis endret seg.

Trenger derfor hjelp i forhold til hvor mye og hvor ofte jeg bør spise for å gå ned rundt 5 kg. Noen som har tips? Smiley

Utlogget TehKris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 102
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 102

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #1 : 07. desember 2008, 21:49 »
Du må nesten legge ut bilde hvis du vil ha hjelp.....

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #2 : 07. desember 2008, 21:53 »
Hei! Smiley <3

Selvsagt er alle her lystne på å hjelpe en som sier så mye informasjon om seg selv! Smiley

Jeg vet jo ikke hvor mye du spiser nå, hvor mye du trener nå, hvor stort aktivitetsnivå du har nå, om du gjør noe annerledes nå forhold til da du veide mindre osv, men skal prøve så godt jeg kan <3


Frokost - 1 egg

Lunsj - Litt druer og kanskje en frukt hvis du har spisedag

Middag - Et par brødskiver

Kvelds - Litt frukt


DA går du ned i vekt skal du se Cheesy

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #3 : 07. desember 2008, 22:14 »
5kg ned er en enkel sak! med litt tolmodighet er du der om to månders tid med litt trening og riktig kosthold Smiley

det er masse poster her inne om hva man kan og bør spise, og det er masse poster om diett. bare å søke litt på tråder rundt "deffing", som det kalles når man skal spisse formen.

viktigste;
-ligg i kaloriunderskudd
-tren smart, ikke for mye og ikke for lite. lett å bli utslitt i kaloriunderskudd
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #4 : 07. desember 2008, 22:16 »
Hei! Smiley <3

Selvsagt er alle her lystne på å hjelpe en som sier så mye informasjon om seg selv! Smiley

Jeg vet jo ikke hvor mye du spiser nå, hvor mye du trener nå, hvor stort aktivitetsnivå du har nå, om du gjør noe annerledes nå forhold til da du veide mindre osv, men skal prøve så godt jeg kan <3


Frokost - 1 egg

Lunsj - Litt druer og kanskje en frukt hvis du har spisedag

Middag - Et par brødskiver

Kvelds - Litt frukt


DA går du ned i vekt skal du se Cheesy




Dette er ikke forsvarlig og faktisk direkte helseskadelig over tid, ikke å anbefale. dette tilsvarer omtrent 500-700kcal!
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget MarleneK

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #5 : 07. desember 2008, 22:29 »
Hei! Smiley <3

Selvsagt er alle her lystne på å hjelpe en som sier så mye informasjon om seg selv! Smiley

Jeg vet jo ikke hvor mye du spiser nå, hvor mye du trener nå, hvor stort aktivitetsnivå du har nå, om du gjør noe annerledes nå forhold til da du veide mindre osv, men skal prøve så godt jeg kan <3


Frokost - 1 egg

Lunsj - Litt druer og kanskje en frukt hvis du har spisedag

Middag - Et par brødskiver

Kvelds - Litt frukt


DA går du ned i vekt skal du se Cheesy


Jeg spiser vel ikke direkte sunt, men det er noe jeg har tenkt til å endre på nå, derfor jeg ba om hjelp. Men jeg må si at hvis jeg skulle spise så lite som du skrev, så ville jeg nok svimt av på flekken.

Utlogget MarleneK

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #6 : 07. desember 2008, 22:31 »
5kg ned er en enkel sak! med litt tolmodighet er du der om to månders tid med litt trening og riktig kosthold Smiley

det er masse poster her inne om hva man kan og bør spise, og det er masse poster om diett. bare å søke litt på tråder rundt "deffing", som det kalles når man skal spisse formen.

viktigste;
-ligg i kaloriunderskudd
-tren smart, ikke for mye og ikke for lite. lett å bli utslitt i kaloriunderskudd

Jeg har tittet litt rundt på en 10-12 sider med innlegg, men jeg fant ikke noe jeg syntes passet meg. Fant stort sett bare tråder fra gutter på 80-90 kg som ønsker å gå ned, og de vil jo naturligvis bruke litt andre fremgangsmåter enn kanskje jeg burde.

Har du noe mer konkret, hadde det vært supert Cheesy

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #7 : 07. desember 2008, 22:33 »
Hva spiser du på en dag?
Hvordan er aktivitets nivået ditt?
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget TehKris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 102
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 102

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #8 : 07. desember 2008, 22:34 »
Du må nesten legge ut bilde hvis du vil ha hjelp.....
.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #9 : 07. desember 2008, 22:34 »
Hei!
Jeg er en jente på 19 år og trenger hjelp til å sette opp en kostholdsplan for å gå ned noen kilo i vekt.
Jeg er rundt 1.68 høy og veier 55 kg. Vet det ikke er stort, men jeg veide 50 kg før sommeren, og da var jeg veldig fornøyd med kroppen min. Jeg vil derfor ned til 50 kg igjen.

Trening er noe jeg ikke har særlig mye erfaring med, da jeg alltid har klart å holde en fin vekt uavhengig av kosthold og mosjon, men dette har tydligvis endret seg.

Trenger derfor hjelp i forhold til hvor mye og hvor ofte jeg bør spise for å gå ned rundt 5 kg. Noen som har tips? Smiley

Hvorfor ikke kombinere et fornuftig kosthold med fornuftig trening? Økt muskelmasse vil tilsvare økt forbrenning, hvilket selvsagt er gunstig. Videre bør du ikke fokusere så mye på vekt, men hva du ser i speilet. Er du fornøyd med hva du ser bør ikke tallet på vekta ha en betydning. Videre vil du kanskje veie det samme evt gå noe opp i vekt hvis du begynner å trene med vekter, men muskler veier nå engang mer enn fett. Det er for øvrig mange jenter som ser tynne ut, men som har en fettprosent som er skremmende høy, bare for å presisere det. Tynn er ikke nødvendigvis lik sunn...

Å sulte deg ned i vekt ved å innta mindre enn hva du forbrenner daglig er igrunn bare starten på en ond sirkel. Da mister du muskelmasse, hvilket betyr at du vil forbrenne mindre. Å sulte seg ned i vekt er med andre ord den dummeste måten å gå ned i vekt på, så tipset mitt er: start å trene med vekter og få noen som kjenner deg og dine preferanser til å sette opp et fornuftig kostholdsprogram for deg.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #10 : 07. desember 2008, 22:35 »
Du må nesten legge ut bilde hvis du vil ha hjelp.....
Hvorfor?
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget MarleneK

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #11 : 07. desember 2008, 22:39 »
Hvorfor ikke kombinere et fornuftig kosthold med fornuftig trening? Økt muskelmasse vil tilsvare økt forbrenning, hvilket selvsagt er gunstig. Videre bør du ikke fokusere så mye på vekt, men hva du ser i speilet. Er du fornøyd med hva du ser bør ikke tallet på vekta ha en betydning. Videre vil du kanskje veie det samme evt gå noe opp i vekt hvis du begynner å trene med vekter, men muskler veier nå engang mer enn fett. Det er for øvrig mange jenter som ser tynne ut, men som har en fettprosent som er skremmende høy, bare for å presisere det. Tynn er ikke nødvendigvis lik sunn...

Å sulte deg ned i vekt ved å innta mindre enn hva du forbrenner daglig er igrunn bare starten på en ond sirkel. Da mister du muskelmasse, hvilket betyr at du vil forbrenne mindre. Å sulte seg ned i vekt er med andre ord den dummeste måten å gå ned i vekt på, så tipset mitt er: start å trene med vekter og få noen som kjenner deg og dine preferanser til å sette opp et fornuftig kostholdsprogram for deg.

Tusen takk for mange fornuftige ord Smiley Helt enig med det du sier om å tenke mer på det som ser tilbake på meg i speilet enn tallet på vekten, og der er også det jeg gjør. Problemet er ikke vekten i seg selv, problemet er at jeg har lagt på meg litt rundt magen.
Hadde satt pris på tips evt til en fornuftig frokost? Smiley

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #12 : 08. desember 2008, 07:44 »
Tusen takk for mange fornuftige ord Smiley Helt enig med det du sier om å tenke mer på det som ser tilbake på meg i speilet enn tallet på vekten, og der er også det jeg gjør. Problemet er ikke vekten i seg selv, problemet er at jeg har lagt på meg litt rundt magen.
Hadde satt pris på tips evt til en fornuftig frokost? Smiley

Havregryn, egg, grovt brød, mager kesam, cottage cheese, melk, proteinpulver osv er sunne greier du kan spise til frokost. Om du skal ned i vekt må du tilpasse hvor mye du evt skal spise.
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #13 : 08. desember 2008, 11:30 »
Å gå ned noen kg burde ikke være umulig. Det er egentlig en enkel sak.

Dersom du har en lat livsstil vil ditt daglige energiforbruk ligge på ca 1700 kcal. Dersom du trener moderat 3-5 ganger i uka vil energiforbruket ditt ligge på rundt 2200 kcal. Avhengig av ditt aktivitetsnivå legger du opp en kostholdsplan der du spiser 300-500 kcal mindre enn ditt daglige energiforbruk. Last ned programmet "Mat på data", da vil dette ta deg 10 minutter.

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Jente 19 trenger hjelp til å gå ned noen kilo
« #14 : 08. desember 2008, 11:48 »
Hei! Smiley <3

Selvsagt er alle her lystne på å hjelpe en som sier så mye informasjon om seg selv! Smiley

Jeg vet jo ikke hvor mye du spiser nå, hvor mye du trener nå, hvor stort aktivitetsnivå du har nå, om du gjør noe annerledes nå forhold til da du veide mindre osv, men skal prøve så godt jeg kan <3


Frokost - 1 egg

Lunsj - Litt druer og kanskje en frukt hvis du har spisedag

Middag - Et par brødskiver

Kvelds - Litt frukt


DA går du ned i vekt skal du se Cheesy



Var det ingen som skjønte at dette var en spøk? Selvfølgelig mener han ikke at hun skal spise så lite. Hvor blir det av ironien til folk?

---------------------------------

Til trådstarter: Du er 168 cm og 55 kg. Du er jo slank som bare det. 50 kg er en veldig lav vekt til din høyde. Du burde være glad for at du har greid å legge på deg sunn vekt. Menmen, selvsagt er det din kropp det er snakk om og du som bestemmer. Hadde bare lyst til å fortelle deg at du absolutt ikke har noe behov for å gå ned i vekt. Hvis du slanker deg de 5 kgene vil du ligge på bmi 17, som er undervektig og en vanlig bmi for anorektikere. Et tankekors? Beholder du den vekten du har nå har du en bmi som ligger på helt nedre del av det som er normalt før det kalles undervektig. Ikke ødelegg kroppen din Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!