Skrevet av Emne: Tips for å komme i form  (Lest 12605 ganger)

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Tips for å komme i form
« : 09. desember 2008, 09:57 »
Heidi Vonka Koi gir deg tipsene for å komme i form. Hun kom på 2. plass på NM i Bodyfitness og vet hva hun snakker om.

Les artikkelen her
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Sv: Tips for å komme i form
« #1 : 09. desember 2008, 10:41 »
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=854

Kanskje Heidi Vonkakoi bør lese denne?
Ingen vecka utan deca!

Utlogget Bighush

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 242

Sv: Tips for å komme i form
« #2 : 09. desember 2008, 11:50 »
Kjenner jeg ble lettere irritert over å lese enkelte av tipsene og linker til en artikel av Iben Krogsæter.


http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=556
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

edit; fikset link. Det er så enkelt å lage en link at man tar seg tid til det når man lager et innlegg.

Kikki

Utlogget Pusle

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Sv: Tips for å komme i form
« #3 : 09. desember 2008, 13:12 »
All ære til denne kvinnen som gjør det bra innen Bodyfitness.  Og jeg synes det er bra at hun deler sine erfaringer med oss andre. Men...

Dette er jo hennes tips og personlige synsing, ergo så kan man ikke ta det seriøst.  Hvor er kildene? Fint at dette har fungert for henne, men da mener jeg at det bør presenteres som akkurat det.  Og ikke presentere det som en rotete fasitliste som er allmenn gyldig.  Det finnes nok av mennesker som sluker disse "vaskelistene" rått. 

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=556 - Denne artikkelen har gode kildehenvisninger til gjennomførte studier.

Avslutningsvis så vil jeg si at hun har et par brukbare ting som er verdt å ta med seg i livet generelt:
"...få i deg frokost..."
"Kombiner styrketrening og kardiotrening"
"Få i deg mat fra alle kildene, protein, karbohydrat og fett..."

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

edit; fikset link. Det er så enkelt å lage en link at man tar seg tid til det når man lager et innlegg.

Kikki



Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Tips for å komme i form
« #4 : 09. desember 2008, 13:15 »
Avslutningsvis så vil jeg si at hun har et par brukbare ting som er verdt å ta med seg i livet generelt:
"...få i deg frokost..."
"Kombiner styrketrening og kardiotrening"
"Få i deg mat fra alle kildene, protein, karbohydrat og fett..."

Hvorfor er frokost viktig, og hva er fordelene med å kombinere kardio og styrketrening (ved samme tidspunkt)?


Utlogget Pusle

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Sv: Tips for å komme i form
« #5 : 09. desember 2008, 13:47 »
Jeg mener kombinere kardio (kondisjon) og styrketrening i treningen generelt, ikke en kombinert øvelse. 

Frokost gir hjernen og kroppen energi til å møte dagens utfordringer, slik at man ikke er trøtt og ukonsentrert.  Frokost påvirker også sjansene for overvekt og diabetes.  Det viser cardia-studien.

Eneste artikkelen jeg fant om Cardia-studien i farta.
http://vienna-doctor.com/ENG/Articles_ENG/breakfast.html

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
edit; fikset link. Det er så enkelt å lage en link at man tar seg tid til det når man lager et innlegg.

Kikki




Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Tips for å komme i form
« #6 : 09. desember 2008, 13:57 »
Jeg mener kombinere kardio (kondisjon) og styrketrening i treningen generelt, ikke en kombinert øvelse.

Da er jeg enig. Smiley

Frokost gir hjernen og kroppen energi til å møte dagens utfordringer, slik at man ikke er trøtt og ukonsentrert.  Frokost påvirker også sjansene for overvekt og diabetes.  Det viser cardia-studien.

Eneste artikkelen jeg fant om Cardia-studien i farta.
http://vienna-doctor.com/ENG/Articles_ENG/breakfast.html

Enig i at frokost er en bra ting for folk flest, men jeg mener det har mer å gjøre med at folk som regel velger "sunn" mat til frokost (og dermed kanskje får i seg prosentvis mer sunn mat i løpet av hele dagen), og det faktum at folk som har en sunn livsstil i det store hele også spiser frokost, enn selve frokosten i seg.


Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: Tips for å komme i form
« #7 : 09. desember 2008, 14:17 »
Syns det var en fin artikkel der Heidi gir uttrykk for sine erfaringer. Så må vi som enkeltpersoner finne ut hva som passer for oss. Akkurat i dette tilfelle så har jeg alltid dratt nytte av de fleste av rådene hun nevner selv.

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Tips for å komme i form
« #8 : 09. desember 2008, 21:29 »
Jenta er fin å se på. Kan dere ikke heller komme med noen bilder?

Hvorfor publiserer TF slikt? Er dere blitt så kommersielle at det nå kun er om å gjøre å tjene penger eller ønsker dere fortsatt å fremstå som nogenlunde proffesjonelle?

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Tips for å komme i form
« #9 : 09. desember 2008, 21:39 »
Synes det er bra noen deler sine erfaringer og tips. Om ingen av utøverne vi har her til lands ville dele tips om trening/kost,  så ville det ikke vært noe forum heller. Problemet som alltid dukker opp rundt slike råd om kost/trening (og understreker at jeg ikke sikter til Heidi her) er at det aldri blir nevnt hva som er brukt i tillegg. Og da mener jeg ikke vitaminer:-) Vil si at nesten alle dietter som skrives ned fungerer for å ta noen kilo, men spørsmålet er om grethe roede/fedon o.l ville kommet mye dårligere ut om man ikke brukte andre midler i tillegg. Greia er at det å bli i form som aktiv i realiteten dreier seg om en god del andre ting også. Istedenfor å skrive om tunge byggere og hvor mye kylling de spiser så kunne man vært så tøff å sagt nøyaktig hva som var brukt av medikamenter i stedet. Først da ville disse artikler hatt noen verdi. Og mener faktisk dette tåler dagens lys i tider da man offentlig vurderer utdeling av gratis heroin:-)

Utlogget Eirik-kaaby

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 073
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 073

Sv: Tips for å komme i form
« #10 : 09. desember 2008, 23:14 »
Synes det er bra noen deler sine erfaringer og tips. Om ingen av utøverne vi har her til lands ville dele tips om trening/kost,  så ville det ikke vært noe forum heller. Problemet som alltid dukker opp rundt slike råd om kost/trening (og understreker at jeg ikke sikter til Heidi her) er at det aldri blir nevnt hva som er brukt i tillegg. Og da mener jeg ikke vitaminer:-) Vil si at nesten alle dietter som skrives ned fungerer for å ta noen kilo, men spørsmålet er om grethe roede/fedon o.l ville kommet mye dårligere ut om man ikke brukte andre midler i tillegg. Greia er at det å bli i form som aktiv i realiteten dreier seg om en god del andre ting også. Istedenfor å skrive om tunge byggere og hvor mye kylling de spiser så kunne man vært så tøff å sagt nøyaktig hva som var brukt av medikamenter i stedet. Først da ville disse artikler hatt noen verdi. Og mener faktisk dette tåler dagens lys i tider da man offentlig vurderer utdeling av gratis heroin:-)

Det her er et TRENINGSFORUM. ikke dop forum. Vi diskuterer kosthold og trening. Det finnes nok av andre forum til å diskutere dop. 
Min sponsor

Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.
Intervju

Utlogget Eirik-kaaby

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 073
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 073

Sv: Tips for å komme i form
« #11 : 09. desember 2008, 23:16 »
Jenta er fin å se på. Kan dere ikke heller komme med noen bilder?

Hvorfor publiserer TF slikt? Er dere blitt så kommersielle at det nå kun er om å gjøre å tjene penger eller ønsker dere fortsatt å fremstå som nogenlunde proffesjonelle?

Det er jo to sider av samme sak her.. kommersiell, profesjonell... Når noe blir veldig kommersielt så blir det som regel penger i kassen, det samme gjelder profesjonell.. 
Min sponsor

Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.
Intervju

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Tips for å komme i form
« #12 : 09. desember 2008, 23:29 »
Men det Er et lite problem at det har vært et par artikler den siste tiden som har manglet skikkelig forarbeide og de har ikke fylt kravene til oppdatert og vitenskapelig fundamenterte påstander.

Utlogget Eirik-kaaby

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 073
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 073

Sv: Tips for å komme i form
« #13 : 09. desember 2008, 23:38 »
Men det Er et lite problem at det har vært et par artikler den siste tiden som har manglet skikkelig forarbeide og de har ikke fylt kravene til oppdatert og vitenskapelig fundamenterte påstander.

Det heidi har skrevet kvalifiserer ikke til å kalles en artikkel, men mer synspunkter fra en enkelt utøver. Det har vel aldri heller prøvd og framstå som noe vitenskapelig artikkel heller.

Tror ikke så mange " artiklene" her på TF hadde kvalifisert til og være vitenskaplige

En vitenskapelig publikasjon defineres gjennom fire kriterier, hvorav samtlige må være oppfylt. Publikasjonen må:

    * presentere ny innsikt
    * være i en form som gjør resultatene etterprøvbare eller anvendelige i ny forskning
    * være i et språk og ha en distribusjon som gjør den tilgjengelig for de fleste forskere som kan ha interesse av den
    * være i en publiseringskanal (tidsskrift, serie, bokutgiver, nettsted) med rutiner for "fagfellevurdering"
http://dbh.nsd.uib.no/

 
Min sponsor

Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.
Intervju

Utlogget NattJegeren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 176
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 176

Sv: Tips for å komme i form
« #14 : 10. desember 2008, 00:33 »
Jenta er fin å se på. Kan dere ikke heller komme med noen bilder?

Hvorfor publiserer TF slikt? Er dere blitt så kommersielle at det nå kun er om å gjøre å tjene penger eller ønsker dere fortsatt å fremstå som nogenlunde proffesjonelle?

-Honnør

Helt enig. Det er tull å publisere denne artikkelen rett etter denne artikkelen:

http://treningsforum.no/php/art.php?id=854

Folk som er blanke kommer jo lenger av å ikke lese noen av artiklene!

Dama er jo utrolig talentfull og gjør mye riktig for å være så rå , men å publisere dette gjør jo at nybegynnere bruker energien på feil ting. Er jo det samme som å sette en urutinert nybegynner  på en 5 splitt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!