Skrevet av Emne: Min diett for å bli tynnere, hva syns du? (oppdatert)  (Lest 7406 ganger)

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Ok, hvordan sletter jeg dette innlegget  Huh
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: Min diett for å gå ned i vekt, hva syns du?
« #1 : 09. desember 2008, 17:52 »
For det første trenger du ikke å gå ned i vekt.

For det andre, dersom målet er å bli mer "markert" i kroppen, dropp dietten, spis proteiner og tren styrke. Kjør gjerne på med kardio (kondisjonstrening) men da må du ihvertfall få i deg mer mat). Smiley

En annen ting er at du spiser for lite. Dessuten bør du få i deg mer proteiner og SUNT fett. Dvs Udo`s Choice (vegetabilske oilje), fiskeolje eller selolje. Det eneste fettet du får i deg i den kosten er det usunne fettet i fra melk. Husk at det sunne fettet også bidrar til at vekta synker. Du kan f.eks hive egg inn i salaten din. Det vil inneholde både fett og proteiner.

Dessuten må du fortelle de andre her at du er veggis, dersom de skal kunne hjelpe deg med programmet. Wink

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Min diett for å gå ned i vekt, hva syns du?
« #2 : 09. desember 2008, 17:54 »
kan du fortelle meg hvorfor du skal ned i vekt? Ingen som driver seriøs idrett i din alder bør under noen omstendigheter gå ned i vekt, og spesielt ikke med din lave alder. Når det er sagt bør du få i deg mer en god del mer mat. Faktisk i nærheten av farlig den dietten du har satt opp. Spis mer og legg på deg muskler istedenfor å satse på spisevegring. Nesten alle jenter du ser bilde av på forumet i konkuranseform ligger helt opp mot 20 kg over i kroppsvekt off season.

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: Min diett for å gå ned i vekt, hva syns du?
« #3 : 09. desember 2008, 17:58 »
Mange leser:

Dersom du skal bli mer markert må man kjøre på med kardio, og ikke satse så mye på styrketrening.

Dette bør man ta med en klype salt. Om man i utgangspunktet har lite kroppsfett er det styrketrening og mye sunn mat som gjelder. Smiley

Utlogget bjekke

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Sv: Min diett for å gå ned i vekt, hva syns du?
« #4 : 09. desember 2008, 19:19 »
Mere å ta i mere å være glad i;-)

Dropp diettene og vær fornøyd med deg selv, du har en BMI på 20,7, noe som er 0,7 ifra undervekt.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Min diett for å gå ned i vekt, hva syns du?
« #5 : 09. desember 2008, 19:22 »
En diett uten fett er ikke veldig lurt. Kort fortalt, den dietten vil jeg ganske enkelt kalle håpløs.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Min diett for å gå ned i vekt, hva syns du?
« #6 : 09. desember 2008, 19:24 »
Mere å ta i mere å være glad i;-)

Dropp diettene og vær fornøyd med deg selv, du har en BMI på 20,7, noe som er 0,7 ifra undervekt.


Ja men det er ikke helt min melodi. Ingen som trenger noe å ta i her vettu;) Men jeg kjenner jo kroppen min bedre en deg da Tongue så syns jeg trenger en diett.
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Min diett for å gå ned i vekt, hva syns du?
« #7 : 09. desember 2008, 19:28 »
En diett uten fett er ikke veldig lurt. Kort fortalt, den dietten vil jeg ganske enkelt kalle håpløs.

Ok kanskje litt fett fra olivenolje er lurt da, til å f.eks ha over salaten?Smiley  hvorfor mener du at dietten er håpløs? har jo ikke tenkt å bli body builder akkurat.
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Min diett for å gå ned i vekt, hva syns du?
« #8 : 09. desember 2008, 19:39 »
kan du fortelle meg hvorfor du skal ned i vekt? Ingen som driver seriøs idrett i din alder bør under noen omstendigheter gå ned i vekt, og spesielt ikke med din lave alder. Når det er sagt bør du få i deg mer en god del mer mat. Faktisk i nærheten av farlig den dietten du har satt opp. Spis mer og legg på deg muskler istedenfor å satse på spisevegring. Nesten alle jenter du ser bilde av på forumet i konkuranseform ligger helt opp mot 20 kg over i kroppsvekt off season.

Ja jeg kan fortelle deg at jeg skal det:) altså vekta drit æ mildt sagt i, men når man ikje får på sæ den dyre buksa man kjøpte før sommeren.. såe må man jo vurdere litt;) jeg vet at jeg burde trene kardio (eller hva dere kaller det), men nå har det begynt å bli veldig kaldt, og da frister det ikke så veldig å gå ut å jogge:S og ikke har man tredemølle tilgjengelig.. så da blir msn  litt desperat og kutter ned på kosten.

men altså, jeg har vært veldig grådig før, og jeg kunne fint stappe i meg 5-10 brødskiver!! så dette hjelper meg også til å få litt selvkontroll:)
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget siljem

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 120

Sv: Min diett for å gå ned i vekt, hva syns du?
« #9 : 09. desember 2008, 19:51 »
Oi. Det var veldig lite mat. Som ^Th0mas^ her påpeker, er dietten din nesten blottet for protein. Du skriver at du trener styrke to ganger i uken? Ja, da trenger du nettopp PROTEIN. Uansett, for et års tid siden var jeg litt i samme situasjon. Jeg var passe tynn, men ville bli enda tynnere. Det førte til veldig lite mat, joggeturer nesten hver dag, og joda, jeg gikk ned i vekt, men ikke på en sunn måte. I august begynte jeg å trene styrke, begynte å spise sunt (dvs. mye og riktig), etter råd fra en jente her på treningsforum. Jeg har gått opp 7 kg, men det synes ikke mye. Jeg har vel vokst ut av en bukse, men det er ikke pga fett. Jeg føler meg mye bedre nå enn jeg gjorde på mitt tynneste, jeg er sterkere og fastere, og jeg elsker virkelig kroppen min.

Hvis du vil slanke deg, burde du satse på en litt sunnere diett. Når jeg kjapt ser over det, nekter jeg å tro at det er nok mat i løpet av en dag. Da vil kroppen din gå i sparemodus når du kommer til et visst punkt, og fremgangen vil stoppe opp. Siden du er vegetarianer, står du jo i fare for å få i deg for lite protein fra før av, og her er det jo nesten ingenting! Ikke dumt å ta med litt sunt fett, i alle fall, som det har blitt sagt tidligere. Jeg støtter for øvrig opp om styrketreningen. Du vil ikke få veldig store muskler av det, med mindre du virkelig, virkelig går inn for det. Uansett; vi må alle prøve og feile. Kanskje funker dette for deg? Ønsker deg lykke til, og håper du når målet ditt Smiley

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Min diett for å gå ned i vekt, hva syns du?
« #10 : 09. desember 2008, 20:26 »
Oi. Det var veldig lite mat. Som ^Th0mas^ her påpeker, er dietten din nesten blottet for protein. Du skriver at du trener styrke to ganger i uken? Ja, da trenger du nettopp PROTEIN. Uansett, for et års tid siden var jeg litt i samme situasjon. Jeg var passe tynn, men ville bli enda tynnere. Det førte til veldig lite mat, joggeturer nesten hver dag, og joda, jeg gikk ned i vekt, men ikke på en sunn måte. I august begynte jeg å trene styrke, begynte å spise sunt (dvs. mye og riktig), etter råd fra en jente her på treningsforum. Jeg har gått opp 7 kg, men det synes ikke mye. Jeg har vel vokst ut av en bukse, men det er ikke pga fett. Jeg føler meg mye bedre nå enn jeg gjorde på mitt tynneste, jeg er sterkere og fastere, og jeg elsker virkelig kroppen min.

Hvis du vil slanke deg, burde du satse på en litt sunnere diett. Når jeg kjapt ser over det, nekter jeg å tro at det er nok mat i løpet av en dag. Da vil kroppen din gå i sparemodus når du kommer til et visst punkt, og fremgangen vil stoppe opp. Siden du er vegetarianer, står du jo i fare for å få i deg for lite protein fra før av, og her er det jo nesten ingenting! Ikke dumt å ta med litt sunt fett, i alle fall, som det har blitt sagt tidligere. Jeg støtter for øvrig opp om styrketreningen. Du vil ikke få veldig store muskler av det, med mindre du virkelig, virkelig går inn for det. Uansett; vi må alle prøve og feile. Kanskje funker dette for deg? Ønsker deg lykke til, og håper du når målet ditt Smiley


hehe, ja takk for det lange brevet ditt... Smiley
ja altså, har ikke tenkt å bli noen muskelbunt...
Som sagt så bryr jeg meg lite om vekta i seg selv.. det er utseendet jeg snakker om. Jeg er bevisst på "sparemodus" som du sier, men det er vel om man ikke spiser noe i d hele tatt. jeg spiser - har ikke tenkt å bli anorektisk lssm! Jeg føler meg ikke sulten heller, og det er jo bra:D
Litt av poenget m denne dietten er også og gjøre magesekken mindre, altså sånn at man blir mett av bare en liten porsjon mat:P
Og jeg har ikke tenkt å holde på så veldig lenge med dette da, kanskje noen uker .. får se på resultatet vettu;)

det er bare sånn at jeg legger på meg bare av å se på et glass med vann, så nå tenkte jeg - gidder ikke dette. Ærlig talt hadde jeg fortsatt å spise; en stor talerken musli + 2 brøskiver (med smør og ost) til frokost, en dobbeltskive (med fett) til lunsj, en god porsjon middag og 5-7 brødskiver(med alskens usunnt) til kvelds... ja da hadde jeg jo sett ut som en amerikaner etter en måned(!)
de som har høy forbrenning er jo heldige, de kan spise en stor tallerken middag og være tynne som en strek.. mens de andre må slite ræva av seg for å oppnå samme resultat. urettferdig ass:(
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Min diett for å gå ned i vekt, hva syns du?
« #11 : 09. desember 2008, 20:34 »
Ok kanskje litt fett fra olivenolje er lurt da, til å f.eks ha over salaten?Smiley  hvorfor mener du at dietten er håpløs? har jo ikke tenkt å bli body builder akkurat.

Du har ikke tenkt å bli bodybuilder? For å si det på den måten - det er overhodet ingen fare med den dietten, og det er heller ingen fare om du dobler den. For å si det på en annen måte - jeg har to jenter på 8 og 9 år gående her hjemme, og de spiser nesten mer enn det der pr. måltid.

Skal du ha et mål om å gå ned i vekt må du gjøre det på en fornuftig måte. Det du ender opp med å er å spise altfor lite, og resultatet blir at du ikke går ned som forventet - trass i at du vil gå mye sulten. Hva tror du skjer med motivasjonen din da?

Videre - fett er essensiellt for kroppen din, og ikke bare litt olivenolje over maten. Protein er nødvendig. Og redslen for å bli bodybuilder - du er jente og du er i negativ kcaloribalanse. Dersom du klarer å bygge nevneverdige muskler da har du et talent av de meget meget sjeldne. Så bruk hodet litt mer fornuftig, så vil du enkelt nå målet ditt.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget siljem

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 120

Sv: Min diett for å gå ned i vekt, hva syns du?
« #12 : 09. desember 2008, 20:37 »

hehe, ja takk for det lange brevet ditt... Smiley
ja altså, har ikke tenkt å bli noen muskelbunt...
Som sagt så bryr jeg meg lite om vekta i seg selv.. det er utseendet jeg snakker om. Jeg er bevisst på "sparemodus" som du sier, men det er vel om man ikke spiser noe i d hele tatt. jeg spiser - har ikke tenkt å bli anorektisk lssm! Jeg føler meg ikke sulten heller, og det er jo bra:D
Litt av poenget m denne dietten er også og gjøre magesekken mindre, altså sånn at man blir mett av bare en liten porsjon mat:P
Og jeg har ikke tenkt å holde på så veldig lenge med dette da, kanskje noen uker .. får se på resultatet vettu;)

det er bare sånn at jeg legger på meg bare av å se på et glass med vann, så nå tenkte jeg - gidder ikke dette. Ærlig talt hadde jeg fortsatt å spise; en stor talerken musli + 2 brøskiver (med smør og ost) til frokost, en dobbeltskive (med fett) til lunsj, en god porsjon middag og 5-7 brødskiver(med alskens usunnt) til kvelds... ja da hadde jeg jo sett ut som en amerikaner etter en måned(!)
de som har høy forbrenning er jo heldige, de kan spise en stor tallerken middag og være tynne som en strek.. mens de andre må slite ræva av seg for å oppnå samme resultat. urettferdig ass:(

Nei, sparemodus går man i når man ikke får tilført nok energi til å holde kroppen ved like, også inkludert fysisk aktivitet. Men hvis dette gjelder bare noen uker, er det sikkert ikke så ille. Og jeg synes egentlig ditt "amerikanerkosthold" så bedre ut Tongue Jeg spiser sikkert tilsvarende det på en dag. Men det er vel ganske individuelt hva man legger på seg av. Så du tenker å gå på denne dietten i en liten periode, og så gå tilbake til et normalt kosthold, bare med litt mindre porsjoner? Isåfall er det ikke så ille som det i utgangspunktet så ut. Hehe. Jeg kan for øvrig LOVE deg at du ikke vil bli en muskelbunt, uansett hvor mye du trener, og i alle fall ikke med det kostholdet. For å bygge muskler må man ha overskuddsenergi Tongue Og det er vanskelig for jenter å bygge muskler, da vi ikke har så mye testosteron.

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Min diett for å gå ned i vekt, hva syns du?
« #13 : 09. desember 2008, 22:19 »
Nei, sparemodus går man i når man ikke får tilført nok energi til å holde kroppen ved like, også inkludert fysisk aktivitet. Men hvis dette gjelder bare noen uker, er det sikkert ikke så ille. Og jeg synes egentlig ditt "amerikanerkosthold" så bedre ut Tongue Jeg spiser sikkert tilsvarende det på en dag. Men det er vel ganske individuelt hva man legger på seg av. Så du tenker å gå på denne dietten i en liten periode, og så gå tilbake til et normalt kosthold, bare med litt mindre porsjoner? Isåfall er det ikke så ille som det i utgangspunktet så ut. Hehe. Jeg kan for øvrig LOVE deg at du ikke vil bli en muskelbunt, uansett hvor mye du trener, og i alle fall ikke med det kostholdet. For å bygge muskler må man ha overskuddsenergi Tongue Og det er vanskelig for jenter å bygge muskler, da vi ikke har så mye testosteron.

Jada men bodybuilder va jo en spøk, d håper jeg dere skjønnte^^ Wink
hvis jeg spiser som det "amerikanske" opplagget så legger ejg på meg, masse!! for jeg er ikke så super aktiv..
men okey, har du noe forslag på kostplan da?Smiley jeg er blitt ganske målrettet nå, og vill ha bort fettet.. men en svakehet er jo at jeg er lit lat:P men jeg vil ikke spise så mye mere enn det der (får jo helt angst om jeg skal trykke ned store fete måltider), men er det noe jeg skal tilføye? jeg har ikke råd til å kjøpe masse dyre omega 3  oljer og whatever som måtte trenges. men spørsmålet er, hva trenger jeg av råvarer? og er veggis så ikke forsøk m masse kjøtt opplegg..  ;P

noen som har noen tips?? Smiley
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Min diett for å gå ned i vekt, hva syns du?
« #14 : 09. desember 2008, 22:27 »
Du har ikke tenkt å bli bodybuilder? For å si det på den måten - det er overhodet ingen fare med den dietten, og det er heller ingen fare om du dobler den. For å si det på en annen måte - jeg har to jenter på 8 og 9 år gående her hjemme, og de spiser nesten mer enn det der pr. måltid.

Skal du ha et mål om å gå ned i vekt må du gjøre det på en fornuftig måte. Det du ender opp med å er å spise altfor lite, og resultatet blir at du ikke går ned som forventet - trass i at du vil gå mye sulten. Hva tror du skjer med motivasjonen din da?

Videre - fett er essensiellt for kroppen din, og ikke bare litt olivenolje over maten. Protein er nødvendig. Og redslen for å bli bodybuilder - du er jente og du er i negativ kcaloribalanse. Dersom du klarer å bygge nevneverdige muskler da har du et talent av de meget meget sjeldne. Så bruk hodet litt mer fornuftig, så vil du enkelt nå målet ditt.

altså motivasjonen er på topp:D jeg er ikke helt fanatisk heller da. skriver jo at jeg unner meg godteri ol. på lørdager.
ok hvor får jeg proteiner fra?
nevneverdige muskler, sånn at de synes?  ja men det er jo mange kvinnlige bodybuildere da - går skkert m rett kost og trening. men, det var ike det jeg var ute etter.

ja men du kan nesten ikke sammenligne små kids på 8 år m meg. jeg spiste som en hest i den alderen, og var tynn og fin. nå er jeg ungdom og d er noe anner, da begynner d å skje ting m kroppen - og man blir feit:(
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!