Skrevet av Emne: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge  (Lest 21641 ganger)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #120 : 16. desember 2008, 22:35 »
Nei ikke norge, med "vi", men de vestlige nasjoner. I Kongo "starta" kong Leopold av Belgia det hele, hvorpå vesten bidro med å ikke ville rette opp igjen skadene når han hadde herja ferdig. (skal ikke være så bastant på dette dog Wink ).

Spørsmålet er om en kan se de høye fødselstallene som et produkt av fattigdom eller ei? Det er vel påfallende nok bare u-land som kan skilte med så store fødselstall. Så med å redde de som allerede er født og er mennesker som du og jeg (sier ikke at dette blir gjort mest effektivt nå) så bidrar en kanskje til økt utdanning og sysselsetting som kjent er bra for å få ned fødselsratene.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget KreV

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #121 : 16. desember 2008, 22:44 »
Så lenge man ikke ser det i forhold til pr. innbygger, så er de tallene ubrukelige. Og tall i forhold til pr. innbygger har blitt lagt frem her flere ganger, ikke-vestlige kommer svært uheldig ut.

Forresten Burrhus, jeg tolket det kreV skrev som at afrika er det kontinentet med lavest arbeidsdeltakelse sammenlignet med de andre kontinentene, ikke som at folk flest der et late. Mulig jeg tar feil, men det får han klarne opp i selv.

Burrhus tolket det fritt, og det er jo lov. Det jeg mente var slik du skriver, at afrikanere har lav arbeidsdeltakelse. Ikke bare i Afrika, men de ligger også på bunn blandt innvandrergrupper i Norge. I motsetning til de politisk korrekte tror jeg at dette har vært status så lenge at det ikke bare har blitt en del av kulturen deres, men at det ogå ligger i genene. Og det er vanskelig å gjøre noe med, uansett hvor god integrering vi får til.

Jeg mener det ikke gagner noen, hverken oss eller dem, at denne verdensdelen har den største befolkningsveksten på jorden da de på alle måter er de mest ressurssvake. Det kan umulig være noen fordel for dem at de små ressursene de har må deles på enda flere.

Vi blir fra vi går i barnehagen fortalt at vi er alle like på innsiden. Dette mener jeg er bare tull. Jeg tror det er naturlig forskjell i atferd mellom folkegruppene fra fødsel av. Øst-asiater er feks mer intelligente enn oss, Afrikanere er mindre intelligente.(Dette kan jeg backe opp) Selv om jeg aldri har sett forskning på det, tror jeg det samme gjelder feks aggresjon og kynisme.

Jeg vet dette kan være vondt å svelge for venstre-orienterte, men tenk over det! Hvorfor skal alle være dønn like i sjela, når vi så absolutt ikke er det på utsiden? Dette bunner ikke i at jeg mener personer fra midt-østen og Afrika ikke har livets rett eller er mindre verdt. Bare at dette er noe vi må innse og godta.   

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #122 : 16. desember 2008, 22:59 »
Bra spørsmålsstilling du har der på slutten Mofo! Mener vi absolutt har et moralsk ansvar, b.la Kongo er jo det "vi" (vestlige/europeiske land) som har rævkjørt fra gammelt av.
Må være forsiktig med å ta en Farah her; Norge har jo strengt tatt ikke rota til så veldig mye i Afrika.. Wink Men tar jo poenget, om man skal ta en "vesten vs røkla" her. Noe som da kanskje også er mest passende..

Jeg ser heller vår forpliktelse i forhold til afrikanske land i sammenheng med at vi er rike og de ikke; i et verdenssamfunn bør vi ta vare på hverandre, ikke sant, og de som er sterke bør hjelpe dem som ikke er det. Vi må og bør ha som mål at levestandarden i u-land skal opp, men er det da en løsning på problemet å gi dem masse penger? Jeg er vel en av de få som ikke tror det. (Men så er jo jeg også en av dem som tror at Afrika aldri kommer til å bli noe annerledes enn det er nå.) Videre; andre mener at løsningen er å importere så mange som mulig hit. Ehm, nei, sorry mac, funker dårlig det og.

Kanskje man faktisk bør reise ned dit og kontrollere hva pengene vi gir dem blir brukt til? Hmm ja kanskje det? Men før vi kommer så langt kan vi jo slette _all_ gjeld, erstatte statsledere med noen bedre etc? Og SÅ kanskje vi kan gi dem økonomisk støtte, ETTER at landet har kommet seg på beina?
Menneh... Hva var det som skjedde med Zimbabwe mellom 1980 og i dag? De hadde jo penger, gode ledere, og fikk støtte fra mange land, blant annet Norge? Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Håpløs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 89
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 89

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #123 : 16. desember 2008, 23:08 »
Var en ny situasjon i dag i bodø.

En iraner ble kommandert av stemmer i hodet til å drepe en tobarnsmor på 32 år!

Pga av mannen fra Iran mener han var psykotisk i gjerningsøyeblikket erkjenner han ikke straffeskyld..

allright!

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/12/16/558564.html

Utlogget Tordenskjold

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #124 : 16. desember 2008, 23:17 »
Var en ny situasjon i dag i bodø.

En iraner ble kommandert av stemmer i hodet til å drepe en tobarnsmor på 32 år!

Pga av mannen fra Iran mener han var psykotisk i gjerningsøyeblikket erkjenner han ikke straffeskyld..

allright!

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/12/16/558564.html

Fy faen i hælvete, Hatet mitt mot ulenninger vokser seg enda større. Drepe en 2 barns mor, Seriøst ødelagt mye av oppveksten for de 2 ungene. Skulle ha blitt straffet med dødstraff.

Psykotisk i øyeblikket. Nesten så jeg får lyst til og gå rundt og se etter en utlandsk kvinne med unger, gå bort og drepe henne og si nei, Jeg er helt uskyldig, Jeg har ikke gjort noe galt, Var bare stemmer i hodet mitt. Så får alle fetterne og kusinene kjøre hu til sykehus for og bli erklært død fordi ambulangsen får hun faen meg ikke være med på.
In Flames - Only for the weak!

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #125 : 16. desember 2008, 23:18 »
Kjenner stesønnen til drapsofferet. Min beste venn bor rett atmed huset til drapsmannen, og hørte alt i morgest.

Kompisen min forteller at drapsmannen ER psykotisk, uten tvil. Han har alltid vandra rundt og snakka med seg selv, og var psykisk ustabil. Leiligheten hans var kommunalt finansiert, ett prosjekt for å få psykisk syke innvandrere inn i samfunnet igjen.
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Tannfeen

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #126 : 16. desember 2008, 23:26 »
Menneh... Hva var det som skjedde med Zimbabwe mellom 1980 og i dag? De hadde jo penger, gode ledere, og fikk støtte fra mange land, blant annet Norge? Tongue

Hehe, mulig det kan ha noe med den apekatten som sitter som statsleder å gjøre.

Enig i at levestandard må opp samtidig som juntaen ryddes vekk og enkelte statsledere styrtes. Å pøse penger inn er ingen løsning på dette, som du sier. Gjelda til utviklingsland er latterlig, og det er idiotisk at denne ikke slettes. De fleste landene dette gjelder har ikke midler nok til å betale rentene en gang, så istedet fungerer det som et effektivt politisk verktøy og stabil inntektskilde til de som lånte ut penger. Jeg tror heller ikke at løsningen ligger i å øke befolkningen ytterligere, ihvertfall ikke i de fattigste områdene, men heller satse på utdanning.

Noen som har peiling på når i historien det skar seg så jævlig? Slavetiden? Boertiden? Når farmerne dro?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Tordenskjold

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #127 : 16. desember 2008, 23:30 »
Kjenner stesønnen til drapsofferet. Min beste venn bor rett atmed huset til drapsmannen, og hørte alt i morgest.

Kompisen min forteller at drapsmannen ER psykotisk, uten tvil. Han har alltid vandra rundt og snakka med seg selv, og var psykisk ustabil. Leiligheten hans var kommunalt finansiert, ett prosjekt for å få psykisk syke innvandrere inn i samfunnet igjen.

Angrer litt på hva jeg skrev fordi det er fult mulig at han var veldig psykotisk mens jeg legger skylden bare fordi han er innvandrer, Trekker tilbake den men syns staten burde passa litt bedre på han da. De måtte vel ha vist at dette kunne skje? Det sto at han fikk stemmene tilbake, har han hatt stemmer som vil at han skal drepe før?

Skal tenke litt før jeg skriver neste gang
In Flames - Only for the weak!

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #128 : 16. desember 2008, 23:50 »
Kjenner stesønnen til drapsofferet. Min beste venn bor rett atmed huset til drapsmannen, og hørte alt i morgest.

Kompisen min forteller at drapsmannen ER psykotisk, uten tvil. Han har alltid vandra rundt og snakka med seg selv, og var psykisk ustabil. Leiligheten hans var kommunalt finansiert, ett prosjekt for å få psykisk syke innvandrere inn i samfunnet igjen.

Og det funker ikke alltid med kommunale boliger midt i et familieboligfelt.. Det er greit de skal prøve å få dem inn i samfunnet igjen. Men da må de for guds skyld ha såpass oppfølging på dem at de ikke får mulighet til å holde på sånn. Han sluttet å ta medisin for to måneder siden. Dette skulle ha blitt oppdaget om noen hadde "passet på".
Det er liksom så greit å skylde på at en er utilregnelig i øyeblikket. Enten det er snakk om utlendinger eller ikke.. 

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #129 : 16. desember 2008, 23:54 »
Og det funker ikke alltid med kommunale boliger midt i et familieboligfelt.. Det er greit de skal prøve å få dem inn i samfunnet igjen. Men da må de for guds skyld ha såpass oppfølging på dem at de ikke får mulighet til å holde på sånn. Han sluttet å ta medisin for to måneder siden. Dette skulle ha blitt oppdaget om noen hadde "passet på".
Det er liksom så greit å skylde på at en er utilregnelig i øyeblikket. Enten det er snakk om utlendinger eller ikke.. 


Helt enig Smiley
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #131 : 17. desember 2008, 00:01 »
Typisk i norge at man noen ganger skal rehabilitere folk som er "damaged beyond repair"

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #132 : 17. desember 2008, 00:14 »
Hehe, mulig det kan ha noe med den apekatten som sitter som statsleder å gjøre.
My point exactly. Men har han vært sånn hele tiden? Neida, han var faktisk en kjernekar i begynnelsen. Gode skoler, helsevesen etc. Men... "Everyone is corruptible", ikke sant. Han ble vel etterhvert så paranoid at han så det som nødvendig å ta livet av folk; han ville vel også ha rikdommen for seg sjøl, noe som kanskje kan sies å være Afrikas største problem; motviljen til å dele med andre.

Og det funker ikke alltid med kommunale boliger midt i et familieboligfelt.. Det er greit de skal prøve å få dem inn i samfunnet igjen. Men da må de for guds skyld ha såpass oppfølging på dem at de ikke får mulighet til å holde på sånn. Han sluttet å ta medisin for to måneder siden. Dette skulle ha blitt oppdaget om noen hadde "passet på".
Det er liksom så greit å skylde på at en er utilregnelig i øyeblikket. Enten det er snakk om utlendinger eller ikke.. 

Samtidig er institusjonen innen psykisk helse satt opp på en sånn måte at ingen har ansvar. "Ikke se på meg" er written all over it, om du spør hvem som hadde ansvar i denne saken. Fytte rakkern å jeg hater ansvarsfraskrivelse.

Er jo ikke tvil om at mannen er syk, og poenget i denne saken er jo hvorfor ingen tok ansvar for ham, mye heller enn at det er en sak om innvandrere (også etnisk norske kan bli psykisk syke, in keis noen har glemt det).
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #133 : 17. desember 2008, 00:37 »
Mange av disse innvandrerne har en relgion som er helt bak mål i dagens samfunn.
Hudfarge har ingen ting å si, mørk eller lys er samme greia.
Hvorfor er noen av dere så naive å tror at det finnes godt i meste parten av disse?
De er oppdratt til å være voldelige, å ikke vise respekt til andre kulturer enn deres egen!
Har noen av dere lest sharia lovene? (sharia.no) Tror dere dette er lover som gjør ett samfunn godt?

Se på hvordan landene de kommer fra er, dette er land som folk holder seg unna.
Nå drar jeg ikke alle over en kam, fordi det finnes de som har forstått domskapen i koranen og denne relgionen.
Norge skulle hatt mye strenger vilkår for å slippe de inn i landet, tatt ut de beste. De som er ute etter å yte noe
for et land! Ikke tilbe en relgion som deres eneste mål i livet! Relgion er roten til alt ondt!
Så tenker sikkert noe av dere, mange er da helt uskyldige å trenger hjelp!
Hva så? Verden er overbefolket, vi trenger ikke å redde flere!
Tenk dere om, å slutt å vær så naive å dumme!
Bygg et sterkt land, med beste av de beste! Og la avskummet av menneskearten være igjenn!

Mvh

Med den dårlige grammatikken din så blir du også en del av avskummet eller?
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #134 : 17. desember 2008, 00:51 »
Nesten så jeg får lyst til og gå rundt og se etter en utlandsk kvinne med unger, gå bort og drepe henne og si nei, Jeg er helt uskyldig, Jeg har ikke gjort noe galt, Var bare stemmer i hodet mitt. Så får alle fetterne og kusinene kjøre hu til sykehus for og bli erklært død fordi ambulangsen får hun faen meg ikke være med på.

Hva har en random utenlandsk kvinne med denne grusomme handlingen å gjøre?

Men enig i att det skulle vært vanskligere for utlendinger å få statsborgerskap her.
Hvis vi f.eks hadde hatt en prøveperiode på 10 år, som jeg tror er nevnt her tidligere, og hvis en utlending begår en straffbar handling innen de 10 åra, så burde han/hun bli sendt rett ut igjen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!