Skrevet av Emne: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge  (Lest 21643 ganger)

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #135 : 17. desember 2008, 00:57 »
Du halvveis forsvarer kurdernes voldsbruk, fordi 50-åringen dyttet først.
Forskjellen mellom en hendelig dytt fordi det er trangt og en "han mannen dytte me mai, vi drapa han" er jo åpenbar. Skal man ikke også møte sure tryner med et smil? Selv fatter jeg ikke at store deler av Øst-Europa og Midt-Østen KAN være så agressive som de er, det er rent fascinerende.

For øvrig er det god folkeskikk å slippe folk av bussen før du selv går på. Skjønner jo at ikke alle forstår dette, men en annen ting de kanskje forstår, er dette: om bussen er skita full, er det ikke enkelt og greit lettere for deg sjøl om du slipper noen av før du selv går inn? Tongue

Jeg skjønner ganske godt hvorfor noen av innvandrere er veldig aggresive. Det er en grunn til alt her i verden.

Sett deg inn dems situasjon og tenk hvordan det føles å være en innvandrer i Norge.

En utlending er veldig sårbar og når man er en slik situasjon så vil man helst vise at man ikke lar seg kontrollere av andre. Eller rettere sagt, så føler de at Nordmenn setter seg selv et hakk opp og forskjellsbehandler dem. Og dermed er det fort gjort å gå til angrep slik som i denne saken. Hvis en eller annen gamling dytter til meg (samma faen hvordan han ser ut) så smeller det for meg også. Og det er slik at de fleste innvandrere føler seg mindre enn nordmenn noen ganger og da er det veldig vannlig å svare tilbake med vold og trulser for å kunne hevde seg. Ingen liker å føle seg mindre enn andre og nordmenn må være forsiktige med å ikke være "likegyldige" med utlendinger som med nordmenn.  
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #136 : 17. desember 2008, 01:04 »
Sett deg inn dems situasjon og tenk hvordan det føles å være en innvandrer i Norge.

En utlending er veldig sårbar og når man er en slik situasjon så vil man helst vise at man ikke lar seg kontrollere av andre. Eller rettere sagt, så føler de at Nordmenn setter seg selv et hakk opp og forskjellsbehandler dem. Og dermed er det fort gjort å gå til angrep slik som i denne saken. Hvis en eller annen gamling dytter til meg (samma faen hvordan han ser ut) så smeller det for meg også. Og det er slik at de fleste innvandrere føler seg mindre enn nordmenn noen ganger og da er det veldig vannlig å svare tilbake med vold og trulser for å kunne hevde seg. Ingen liker å føle seg mindre enn andre og nordmenn må være forsiktige med å ikke være "likegyldige" med utlendinger som med nordmenn.  
For noen er det nok utrolig gudd å komme hit. Gettoer de kan bo i, penger på konto hver måned... Tongue

Så det koker opp til at det er _vår_ feil at de gjør som de gjør?  Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #137 : 17. desember 2008, 01:14 »
For noen er det nok utrolig gudd å komme hit. Gettoer de kan bo i, penger på konto hver måned... Tongue

Så det koker opp til at det er _vår_ feil at de gjør som de gjør?  Tongue

At de får penger på konto hver måned så tror jeg de fleste er veldig fornøyde med og takknemmelige for, selvom det ikke ser ut sånn.

Men betyr det da at de må tåle å bli sett på som mindre verdige?
Det hadde gått mye bedre om noen nordmenn hadde forandret væremåten sin med innvandrere. Hvis de hadde blitt "sett på" som alle andre, for nordmenn, så hadde vel de fleste utlendinger også endret meningene sine om nordmenn og banket dem mindre Wink
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #138 : 17. desember 2008, 01:18 »
At de får penger på konto hver måned så tror jeg de fleste er veldig fornøyde med og takknemmelige for, selvom det ikke ser ut sånn.

Men betyr det da at de må tåle å bli sett på som mindre verdige?
Det hadde gått mye bedre om noen nordmenn hadde forandret væremåten sin med innvandrere. Hvis de hadde blitt "sett på" som alle andre, for nordmenn, så hadde vel de fleste utlendinger også endret meningene sine om nordmenn og banket dem mindre Wink
Utrolig masse sprøyt du klarer å lire av deg da, gutt. Smiley

Det der er så latterlig at jeg ikke en gang gidder å svare seriøst på det. Det du sier ER jo faktisk at det er vår feil?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #139 : 17. desember 2008, 01:30 »
At de får penger på konto hver måned så tror jeg de fleste er veldig fornøyde med og takknemmelige for, selvom det ikke ser ut sånn.

Men betyr det da at de må tåle å bli sett på som mindre verdige?
Det hadde gått mye bedre om noen nordmenn hadde forandret væremåten sin med innvandrere. Hvis de hadde blitt "sett på" som alle andre, for nordmenn, så hadde vel de fleste utlendinger også endret meningene sine om nordmenn og banket dem mindre Wink

herregud skjerpe deg..Hvem er det som bor i hvem sitt land?


Og det er slik at de fleste innvandrere føler seg mindre enn nordmenn noen ganger og da er det veldig vannlig å svare tilbake med vold og trulser for å kunne hevde seg. Ingen liker å føle seg mindre enn andre og nordmenn må være forsiktige med å ikke være "likegyldige" med utlendinger som med nordmenn. 

Tror alle føler seg mindre hvert enn andre noen ganger. Hadde jeg f.eks møtt Jay-Z hadde jeg garantert følt meg mindre hvert enn han pga han får fler damer og har mer penger enn meg. Tror du jeg slår han ned for det? Tenk hvis alle norske skulle slå ned en utlending pga noen av de har bra damer? Det jeg sier er at misunnelighet er ganske vanlig, men man trenger ikke begynne å slå alle for det...

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #140 : 17. desember 2008, 07:09 »
herregud skjerpe deg..Hvem er det som bor i hvem sitt land?


Tror alle føler seg mindre hvert enn andre noen ganger. Hadde jeg f.eks møtt Jay-Z hadde jeg garantert følt meg mindre hvert enn han pga han får fler damer og har mer penger enn meg. Tror du jeg slår han ned for det? Tenk hvis alle norske skulle slå ned en utlending pga noen av de har bra damer? Det jeg sier er at misunnelighet er ganske vanlig, men man trenger ikke begynne å slå alle for det...

Hahahahaa, finnes det noen Gud, må han være barmhjertig mot deg!
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #141 : 17. desember 2008, 08:18 »


Vi blir fra vi går i barnehagen fortalt at vi er alle like på innsiden. Dette mener jeg er bare tull. Jeg tror det er naturlig forskjell i atferd mellom folkegruppene fra fødsel av. Øst-asiater er feks mer intelligente enn oss, Afrikanere er mindre intelligente.(Dette kan jeg backe opp) Selv om jeg aldri har sett forskning på det, tror jeg det samme gjelder feks aggresjon og kynisme.

Lurer litt på hva du bruker for å backe opp påstanden din om intelligens. Om det er IQ tester, så måler ikke de annet enn en persons evne til å løse IQ tester, noe mange i Afrika sannsynligvis aldri/sjelden gjør. Anser ikke meg selv for å være spesielt dum, har gjennomført en mastergrad med svært gode karakterer, men vet at jeg hadde kommet til å gjort det rævva på en IQ test, siden jeg nesten aldri har tatt de, blir det en helt ny måte å tenke på for meg. Om du har annen forskning som viser at afrikanere er mindre intelligente så kan du bare se bort i fra dette innlegget. Amerikanske forskere har også skrevet om afrikaneres motorikk, siden afrikanere stort sett har bedre utviklet motorikk på et tidlig stadie kontra vi i vesten. De fant imidlertid ut at afrikanske barn var dårlige til å gå i trapper. Kanskje for at de aldri har gått i trapper før? Håper du skjønner hvor jeg vil hen med dette..

Men enig i att det skulle vært vanskligere for utlendinger å få statsborgerskap her.
Hvis vi f.eks hadde hatt en prøveperiode på 10 år, som jeg tror er nevnt her tidligere, og hvis en utlending begår en straffbar handling innen de 10 åra, så burde han/hun bli sendt rett ut igjen.

Det ER vanskelig å få statsborgerskap her med dagens regler. Det er også vanskelig å få permanent oppholdstilatelse her. Problemet er at når mange først er kommet, så kan de ikke bare sendes tilbake dit de kommer fra, så lenge det er fare for liv eller for å bli utsatt for tortur der. Derfor blir mange gående lenge på asylmottak mens man leter etter videre løsninger.
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Tannfeen

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #142 : 17. desember 2008, 08:36 »
Lurer litt på hva du bruker for å backe opp påstanden din om intelligens. Om det er IQ tester, så måler ikke de annet enn en persons evne til å løse IQ tester, noe mange i Afrika sannsynligvis aldri/sjelden gjør. Anser ikke meg selv for å være spesielt dum, har gjennomført en mastergrad med svært gode karakterer, men vet at jeg hadde kommet til å gjort det rævva på en IQ test, siden jeg nesten aldri har tatt de, blir det en helt ny måte å tenke på for meg. Om du har annen forskning som viser at afrikanere er mindre intelligente så kan du bare se bort i fra dette innlegget. Amerikanske forskere har også skrevet om afrikaneres motorikk, siden afrikanere stort sett har bedre utviklet motorikk på et tidlig stadie kontra vi i vesten. De fant imidlertid ut at afrikanske barn var dårlige til å gå i trapper. Kanskje for at de aldri har gått i trapper før? Håper du skjønner hvor jeg vil hen med dette..

Det ER vanskelig å få statsborgerskap her med dagens regler. Det er også vanskelig å få permanent oppholdstilatelse her. Problemet er at når mange først er kommet, så kan de ikke bare sendes tilbake dit de kommer fra, så lenge det er fare for liv eller for å bli utsatt for tortur der. Derfor blir mange gående lenge på asylmottak mens man leter etter videre løsninger.

Hva med å sende dem tilbake til det landet de kom fra? De færreste flyktninger reiser direkte til Norge, og reglene er klare på at asylsøkere skal søke asyl i det første landet de kommer til. Er sikkert ikke så uvanlig at 'asylsøkere' har vært innom både Frankrike, Tyskland, Nederland og Sverige før de kommer til Norge. Det som er trist er at de som virkelig har behov for asyl sitter som politiske fanger i hjemlandet på ubestemt tid fordi de har satt seg i opposisjon til den korrupte regjeringen i landet sitt.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget KreV

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #143 : 17. desember 2008, 09:21 »
Lurer litt på hva du bruker for å backe opp påstanden din om intelligens. Om det er IQ tester, så måler ikke de annet enn en persons evne til å løse IQ tester, noe mange i Afrika sannsynligvis aldri/sjelden gjør. Anser ikke meg selv for å være spesielt dum, har gjennomført en mastergrad med svært gode karakterer, men vet at jeg hadde kommet til å gjort det rævva på en IQ test, siden jeg nesten aldri har tatt de, blir det en helt ny måte å tenke på for meg. Om du har annen forskning som viser at afrikanere er mindre intelligente så kan du bare se bort i fra dette innlegget. Amerikanske forskere har også skrevet om afrikaneres motorikk, siden afrikanere stort sett har bedre utviklet motorikk på et tidlig stadie kontra vi i vesten. De fant imidlertid ut at afrikanske barn var dårlige til å gå i trapper. Kanskje for at de aldri har gått i trapper før? Håper du skjønner hvor jeg vil hen med dette..

Jeg tror du undervurderer hva en iq-test kan vise.

Klippet fra mensa.no:
"Hvordan blir en intelligenstest laget?
Spørsmål velges ut fra hva forskningen viser om hvilke oppgaver som skiller mer og mindre intelligente mennesker fra hverandre. For slike formål regnes intelligens som evne til å oppnå sosioøkonomisk suksess, hvor sosioøkonomisk suksess regnes som høy inntekt, god jobb, solid vennekrets, stabilt parforhold. Oppgavene blir gitt til mange mennesker, og de oppgavene som bl.a. skiller effektivt og som det er vanskelig å øve seg opp på, blir beholdt."

^det som nevnes her er jo viktige egenskaper fo å lykkes. Ikke bare "god i matte".
Og nei, man blir ikke mye bedre på iq-tester selv om man har tatt en del av dem.

" Kan man ikke øve seg opp?
Det kan man, men trening har begrenset effekt. Tar du samme test flere ganger vil treningseffekten være størst. Økningen mellom første og andre test ligger på rundt 4-5 poeng, deretter flater det ut. Tar du en annen test med andre oppgaver vil du «falle» ned igjen."

Poenget mitt var at jeg mener den ubalanserte voldsstatistikken kan forklares genetisk, og ikke med at disse personene bare er et offer for omstendigheter. De har ganske enkelt lettere for å ty til vold enn feks skandinaver.

Utlogget Håpløs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 89
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 89

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #144 : 17. desember 2008, 09:22 »

Psykotisk i øyeblikket. Nesten så jeg får lyst til og gå rundt og se etter en utlandsk kvinne med unger, gå bort og drepe henne og si nei, Jeg er helt uskyldig, Jeg har ikke gjort noe galt, Var bare stemmer i hodet mitt. Så får alle fetterne og kusinene kjøre hu til sykehus for og bli erklært død fordi ambulangsen får hun faen meg ikke være med på.

om du er psykotisk passer du fint inn i fengsel. Drap er drap uansett hvor gal du er. Skal man sette fri gale mordere? hvor er logikken?

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #145 : 17. desember 2008, 12:57 »

Det hadde gått mye bedre om noen nordmenn hadde forandret væremåten sin med innvandrere.

Fy faen er du helt dust i hue eller?!

Er da for faen ikke VI som skal forandre oss! Dem kommer hit, sånn er vi, LIVE WITH IT!
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #146 : 17. desember 2008, 13:27 »
Burrhus tolket det fritt, og det er jo lov. Det jeg mente var slik du skriver, at afrikanere har lav arbeidsdeltakelse. Ikke bare i Afrika, men de ligger også på bunn blandt innvandrergrupper i Norge. I motsetning til de politisk korrekte tror jeg at dette har vært status så lenge at det ikke bare har blitt en del av kulturen deres, men at det ogå ligger i genene. Og det er vanskelig å gjøre noe med, uansett hvor god integrering vi får til.

Jeg mener det ikke gagner noen, hverken oss eller dem, at denne verdensdelen har den største befolkningsveksten på jorden da de på alle måter er de mest ressurssvake. Det kan umulig være noen fordel for dem at de små ressursene de har må deles på enda flere.

Vi blir fra vi går i barnehagen fortalt at vi er alle like på innsiden. Dette mener jeg er bare tull. Jeg tror det er naturlig forskjell i atferd mellom folkegruppene fra fødsel av. Øst-asiater er feks mer intelligente enn oss, Afrikanere er mindre intelligente.(Dette kan jeg backe opp) Selv om jeg aldri har sett forskning på det, tror jeg det samme gjelder feks aggresjon og kynisme.

Jeg vet dette kan være vondt å svelge for venstre-orienterte, men tenk over det! Hvorfor skal alle være dønn like i sjela, når vi så absolutt ikke er det på utsiden? Dette bunner ikke i at jeg mener personer fra midt-østen og Afrika ikke har livets rett eller er mindre verdt. Bare at dette er noe vi må innse og godta.   

Jeg håper du innser hvor ufattelig stigmatiserende og fordomsfullt det bildet du gir er. I tillegg er det så utrolig arrogant å sitte å lire av seg liksomsannheter om hele verdensdeler.

1. Hva mener du med lav arbeidsdeltakelse?
2. Hvor har du det fra at de fleste afrikanere lider av dette?
3. Hvordan kan du påstå at arbeidsskyhet ligger i genene? Dette er forøvrig (nå kommer sikkert sprøsomkjeks til å sprette i taket) en rimelig rasistisk uttalelse.

Burrhus

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #147 : 17. desember 2008, 13:28 »
For noen er det nok utrolig gudd å komme hit. Gettoer de kan bo i, penger på konto hver måned... Tongue

Så det koker opp til at det er _vår_ feil at de gjør som de gjør?  Tongue

Tror du det er enkeltfaktorer som forårsaker handlinger i hele populasjoner?

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #148 : 17. desember 2008, 13:40 »
Jeg tror du undervurderer hva en iq-test kan vise.

Klippet fra mensa.no:
"Hvordan blir en intelligenstest laget?
Spørsmål velges ut fra hva forskningen viser om hvilke oppgaver som skiller mer og mindre intelligente mennesker fra hverandre. For slike formål regnes intelligens som evne til å oppnå sosioøkonomisk suksess, hvor sosioøkonomisk suksess regnes som høy inntekt, god jobb, solid vennekrets, stabilt parforhold. Oppgavene blir gitt til mange mennesker, og de oppgavene som bl.a. skiller effektivt og som det er vanskelig å øve seg opp på, blir beholdt."

^det som nevnes her er jo viktige egenskaper fo å lykkes. Ikke bare "god i matte".
Og nei, man blir ikke mye bedre på iq-tester selv om man har tatt en del av dem.

" Kan man ikke øve seg opp?
Det kan man, men trening har begrenset effekt. Tar du samme test flere ganger vil treningseffekten være størst. Økningen mellom første og andre test ligger på rundt 4-5 poeng, deretter flater det ut. Tar du en annen test med andre oppgaver vil du «falle» ned igjen."

Poenget mitt var at jeg mener den ubalanserte voldsstatistikken kan forklares genetisk, og ikke med at disse personene bare er et offer for omstendigheter. De har ganske enkelt lettere for å ty til vold enn feks skandinaver.


1. Problemet ligger vel egentlig i mangel på konsensus i definisjonen av IQ. Den operasjonelle definisjonen er at IQ er det som IQ-tester måler.

2. Igjen slenger du ut mumbojumbo-rasistiske kommentarer. Vold kan forklares genetisk? Vel, jeg vil ha en forklaring!

Burrhus

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #149 : 17. desember 2008, 13:52 »
Jeg tror du undervurderer hva en iq-test kan vise.

Klippet fra mensa.no:
"Hvordan blir en intelligenstest laget?
Spørsmål velges ut fra hva forskningen viser om hvilke oppgaver som skiller mer og mindre intelligente mennesker fra hverandre. For slike formål regnes intelligens som evne til å oppnå sosioøkonomisk suksess, hvor sosioøkonomisk suksess regnes som høy inntekt, god jobb, solid vennekrets, stabilt parforhold. Oppgavene blir gitt til mange mennesker, og de oppgavene som bl.a. skiller effektivt og som det er vanskelig å øve seg opp på, blir beholdt."

^det som nevnes her er jo viktige egenskaper fo å lykkes. Ikke bare "god i matte".
Og nei, man blir ikke mye bedre på iq-tester selv om man har tatt en del av dem.

" Kan man ikke øve seg opp?
Det kan man, men trening har begrenset effekt. Tar du samme test flere ganger vil treningseffekten være størst. Økningen mellom første og andre test ligger på rundt 4-5 poeng, deretter flater det ut. Tar du en annen test med andre oppgaver vil du «falle» ned igjen."

Poenget mitt var at jeg mener den ubalanserte voldsstatistikken kan forklares genetisk, og ikke med at disse personene bare er et offer for omstendigheter. De har ganske enkelt lettere for å ty til vold enn feks skandinaver.

Jeg tror ikke du har belegg for å si at genetikk bestemmer voldelig atferd. Hvordan har de kommet frem til "volds-genet"? I såfall kan man jo bare ta gentester på småbarn, og når man så finner volds-genet så kan man bare sette ungen under oppsyn?

Sitat fra Norsk legeforenings tidsskrift:

Intelligens anslås ut fra observerte ferdigheter som i utgangspunktet må læres. IQ (intelligenskvotient) er et mål på en persons prestasjon i forhold til en referansepopulasjon med henblikk på de ferdighetene som måles i en gitt test. Det finnes en rekke forskjellige IQ-tester med forskjellig innhold og form. Et avgjørende premiss for at IQ-tester skal fungere ”rettferdig” er at de som testes har hatt omtrent samme anledning til å lære de ferdighetene som det spørres etter. Dersom dette er tilfelle, vil forskjeller mellom folk med hensyn til IQ kanskje avspeile noe mer grunnleggende, slik som evner eller intelligens. Forsøk på å lage såkalte kulturfrie tester har stort sett vært mislykket.

Så, hvilken undersøkelse har du funnet, som tar hensyn til kulturelle forskjeller, som stadfester at afrikanere er mindre intelligente enn andre?

Professor Mysterud, biolog ved UiO, har blant annet skrevet dette:

På verdensbasis har et stort antall forskere i flere tiår studert forskjellige sider ved voldsatferd og bakgrunnen for den. Derfor skulle man kanskje anta at forskere hadde kommet fram til enighet om en del hovedprinsipper og grunnteorier
for å forklare slik atferd. Dette er imidlertid ikke tilfellet. Hvis man studerer en del av den litteraturen
som finnes om vold, oppdager man nokså raskt at det ikke finnes noen enhetlig teori som forbinder de ulike tilnærmelsene. For eksempel vektlegger noen forskere psykososiale miljøfaktorer som årsaker til vold, mens andre mener genetiske, biokjemiske eller fysiologiske variabler kan si noe kausalt om slik atferd. Disse forskerne ser ut til å leve i forskjellige verdener. Dette er uheldig.


Om du velger å høre på en fraksjon som sier "slik er det", uten å ta i betraktning den andre fraksjonen som er uenig, så kan du ikke påberope deg å sitte med en absolutt sannhet, og ergo, afrikanere kan ikke sies å være genetisk mer voldelige enn andre.
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!