Skrevet av Emne: Sensorveiledningen: NM-Sølv i benkpress. Rapport s. 27  (Lest 53914 ganger)

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
   Det var en kald Lørdag i Desember det endelig skulle skje. Mange tanker surret i hodet mitt på veien inn i bygningen der jeg visste det skulle skje. "Er det vondt?", "får jeg prestasjonsangst?", "Kommer jeg i det hele tatt å få stanga opp!!?Huh".
   Mor hadde tidligere i uken beroliget meg med at "dette går så bra så, det er jo ingen hemmelighet at du har øvd på dette siden du var ung tenåring.." Hun hadde jo rett. Opptil flere ganger i uken i mange år hadde jeg gjort det på egen hånd. Mye svette, støle og svulmende kroppslemmer. Dette blir nesten det samme. Dessuten hadde jeg jo sett hundrevis av filmklipp av det på internett, så jeg visste nøyaktig hvordan man skulle gjøre det.
   Inne i bygningen fikk jeg se rommet vi skulle gjøre det i. Det var ikke helt som jeg hadde sett for meg, men skitt au. Jeg begynner å glede meg litt, og det begynner å krible litt i magen. På en stol i rommet sitter Bente og venter utålmodig på at vi skal starte. Hun har gjort dette mange ganger før, og skal avgjøre om jeg duger eller ikke.
   Jeg går inn på toalettet og glir inn i noe mindre komfortabelt. Klar til dyst! Jeg er klar, stanga står klar. Noen sekunder senere finner jeg meg selv i skrevende på huk, og idet jeg presser den opp kan jeg konstatere at jeg nettopp har debutert. Dance

Her kan du se hvordan det gikk:
http://resultater.styrkeloft.no/protokoll_vis.php?id=1275

PS: 100% raw i alle øvelser.
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: Eirik Thunder: Diary of a madman
« #1 : 15. desember 2008, 13:09 »
Dette er særdeles bra, spesielt med tanke på at det er det første stevnet ditt.
Med utstyrstrening tar du glatt 750 til sommeren. Det blir barskt! At du puster meg i nakken allerede er litt skummelt. Jeg får trøste meg med at du har løftet uorganisert i mange år og derfoer "egentlig" ikke er nybegynner Tongue




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: Eirik Thunder: Diary of a madman
« #2 : 15. desember 2008, 13:43 »
Dette er særdeles bra, spesielt med tanke på at det er det første stevnet ditt.
Med utstyrstrening tar du glatt 750 til sommeren. Det blir barskt! At du puster meg i nakken allerede er litt skummelt. Jeg får trøste meg med at du har løftet uorganisert i mange år og derfoer "egentlig" ikke er nybegynner Tongue

takk takk! Ja jeg er vel ingen nybegynner med vekttrening..Men du kan jo få litt av æren for at jeg begynte med styrkeløft da Wink
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget BAs

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 426

Sv: Eirik Thunder: Diary of a madman
« #3 : 15. desember 2008, 15:36 »
Det var imponerende løfting av deg i helgen. 210/175/270 er resultater svært få i norge gjør etter deg. Legger til grunn at du deltar i RM 21 februar (Askim). Da kan du forsøke å løfte tunge vekter.

PS. Julestevnet er i utgangspunktet et kosestevne hvor klubbens løftere samles før julebordet. Det har blitt litt tammere de siste årene, men antar det tar seg opp.
Medlem av OSKs styrketrimlag

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: Eirik Thunder: Diary of a madman
« #4 : 16. desember 2008, 06:16 »
Det var imponerende løfting av deg i helgen. 210/175/270 er resultater svært få i norge gjør etter deg. Legger til grunn at du deltar i RM 21 februar (Askim). Da kan du forsøke å løfte tunge vekter.

PS. Julestevnet er i utgangspunktet et kosestevne hvor klubbens løftere samles før julebordet. Det har blitt litt tammere de siste årene, men antar det tar seg opp.

Thank you, artig å høre! Ja nå kjører jeg siste 10 uker av et 12-ukers dietmarprogram, slik at det vil matche til RM i Askim. Dette innebærer selvsagt at jeg skal starte med drakter snarest.. Så får vi se om jeg ikke kan få skikk på bøyen, den henger jo laaangt etter! =)

300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: Eirik Thunder: Diary of a madman
« #5 : 23. desember 2008, 06:16 »
Da har jeg kjøpt alle draktene.. Og hadde første trening med knebøydrakt og bind i går.

Det var jo..vel..annerledes! Vanskelig å sette seg ned, men det skal visstnok gå seg til etterhvert som man lesser på flere kilo og blir litt vant til drakta/bind.

Inntrykket jeg sitter igjen med etter at de lastet 200 kg på benkpressen for at jeg skulle få prøve en jævlig trang skjorte er at dette faktisk var mindre behagelig enn dagen før, hvor jeg sklei sidelengs ned en bakke i en stor Iveco uten bilbelte og måtte klatre opp av høyre sidedør etter at den endelig veltet. Det endte med at jeg kjøpte en litt større skjorte.

300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: Eirik Thunder: Diary of a madman
« #6 : 12. januar 2009, 18:56 »
MANDAG 12. januar.

Tung dag i bøy, uten utstyr. Dietmar, uke 7.

BØY
Tyngste sett: 2x175kg
Gikk veldig lett, og jeg kjørte ass to the gras.


Så hadde jeg to lette øvelser; mellombred benk med stopp, og stiffleggmarkløft på kloss.

Så øvde jeg meg litt på walkouts i bøyen, med 250kg, og 280kgx2. Altså bare walkouts. Trist å se skuffelsen i øynene på alle tilskuerne Tongue
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: Eirik Thunder: Diary of a madman
« #7 : 14. januar 2009, 21:04 »
Onsdag 14.01

Dietmar uke 7, dag 2.

Benk med drakt
Tyngste sett:
2x170
2x175
2x175
Lett som ingenting. Drakta er stor som fy, men greit nok siden jeg er ny med drakt. Er på en måte ny pers da siden persen min er 1x175 (riktignok raw på stevne :p)



Mark med drakt
Tyngste sett:
2x247,5
2x247,5
Forrige gang var drakta så trang at jeg nesten ikke rakk ned, nå var den helt slapp så jeg kunne sette meg på huk og legge på vekter selv. Jeje, jeg blir ikke helt klok av det. Det var helt ok belastning, følte at jeg fikk trene litt i motsetning til hva jeg følte i benkpress som var svært lett.

Deretter militærpress, dips, og shitups
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Onsdag 21.januar

En måned igjen til stevnet akkurat. Hadde ikke store forhåpninger til denne dagen da jeg har sliti veldig med å bli vant til bøy med utstyr. I tillegg kommer jeg rett fra fylletur i Krakow.

Bøy med utstyr - Tyngste sett:
2x230 Gikk veldig bra, godkjent dybde på begge.
1x237,5 Godkjent dybde. Skulle egentlig ta to reps men den andre gikk til helvete på vei opp. Uansett ny pers.

Benk med utstyr - Tyngste sett:
2x175 Greit
2x180 Greit
2x180 Veldig greit!

Det viste seg på bli beste treningsøkta jeg kan huske. Forrige pers i benk var 2x175, og i bøy har jeg vel ikke hatt noen dype nok siden 210 kg på stevnet i desember, altså ny pers nå på 237,5. Og de intense smertene som kommer med utstyrstreninger spiser jeg nå til frokost! =)

 Knebøy Dance
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Bra jobba! Det er bare snakk om å venne seg til utstyret, så tar du 250kg i bøyen. 200 i benk er også bare en vanesak.
Var det bra i Krakow? Alt som ikke egner seg for offentligheten egner seg imidlertid glimrende i en PM Smiley




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Bra jobba! Det er bare snakk om å venne seg til utstyret, så tar du 250kg i bøyen. 200 i benk er også bare en vanesak.
Var det bra i Krakow? Alt som ikke egner seg for offentligheten egner seg imidlertid glimrende i en PM Smiley

Krakow var moro. Ølen kosta fra kroner 7 per halvliter, og det var jo greit å se Auscwitczchz og saltgruvene. Kult uteliv, fant et sted som het JazzRock og den var delt i en stor rockedel og en jazzdel. Vi satt for det meste på rockestedet for de hadde rimelig fet musikk (bedre enn martins for å si det sånn). Var nesten som å sette på en brenne-cd jeg selv hadde laget med mine favoritter. Ellers så var maten veldig billig, men på en annen side så ville man ikke spise på de billigste stedene da servicen og maten var relativt dårlig på noen av disse stedene. De er tydeligvis glad i kål i hundre forskjellige former der nede...kål!!

Ja nå har jeg begynt å glede meg til drakttreninger. Fant ut at morten strammer knebindene så hardt at det blir grusomt (og umulig) å få til et godkjent løft. Fikk Vegard til å stramme sist gang, og da gikk det jo veldig greit. Så får man heller stramme hardere etterhvert.

Hvordan går det med Mark phillipien?
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Vegard strammer ikke knebind, han legger på bandasjer......
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Vegard strammer ikke knebind, han legger på bandasjer......

hehe! Mulig det, men det må ha vært en slags superbandasje som gjør at man øker persen med 20-30 kilo...
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Morten er ekstremt god til å stramme bind!
Grunnen til at jeg tok maksløftet mitt i bøy på Låven var at jeg krevde å få enten Ivar eller Morten som bindsurrer og Morten var opptatt. Begge to bringer frem tårene når de etterstrammer bindene Tongue

Etter hvert som du venner deg til surringene så skal du få se hvor mange ekstra kg du får på surringene til Morten, men da vil du også være blå/gul/lilla i hele kneregionen etterpå, men det hører med Smiley

Phillippe går greit nok. Stiff legg markløften går ekstremt lett, mark fra bukk likeså, men jeg får ikke noe videre trykk i bunn på den vanlige markløften og da går det så treigt. Får finne ut hva årsaken kan være, må kanskje roe bøyen enda mer ned, eventuelt endre litt på kroppsvinkelen i bunn av løftet for å få aktivert hamstringen mer.

Etter at Ivar dro 300 i mark før meg er halve moroa med Phillippe-programmet borte uansett, meningen med livet er jo å sette slike frekke oldiser på plass Smiley




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Morten er ekstremt god til å stramme bind!
Grunnen til at jeg tok maksløftet mitt i bøy på Låven var at jeg krevde å få enten Ivar eller Morten som bindsurrer og Morten var opptatt. Begge to bringer frem tårene når de etterstrammer bindene Tongue

Etter hvert som du venner deg til surringene så skal du få se hvor mange ekstra kg du får på surringene til Morten, men da vil du også være blå/gul/lilla i hele kneregionen etterpå, men det hører med Smiley

Phillippe går greit nok. Stiff legg markløften går ekstremt lett, mark fra bukk likeså, men jeg får ikke noe videre trykk i bunn på den vanlige markløften og da går det så treigt. Får finne ut hva årsaken kan være, må kanskje roe bøyen enda mer ned, eventuelt endre litt på kroppsvinkelen i bunn av løftet for å få aktivert hamstringen mer.

Etter at Ivar dro 300 i mark før meg er halve moroa med Phillippe-programmet borte uansett, meningen med livet er jo å sette slike frekke oldiser på plass Smiley

Hvis du er medlem av lørenskog ak kan du ja delta på stevne og ta klubbrekorden (som jeg tror jeg 295). Denne er i ekstremt fare for tiden, da både jeg og Morten har intensjoner om å straks ta den...

Ja morten har jo surret på meg hittil, og han surrer så hardt at jeg ikke klarer å komme ned, og jeg prøver jo å følge dietmar og kan ikke legge på 280 kg når jeg trener liksom. Så etterhvert får jeg vel han til å surre igjen, jeg har ikke noe hastverk..

Du får vurdere sumo Tongue Er det forresten noe særlig trening med vanlig markløft i phillipi? Ikke i den jeg har sett på iallefall (som er en norsk oversettelse jeg lastet ned fra ntnu.no/et-eller-annet...)
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!