Skrevet av Emne: Det du ikke visste om melk  (Lest 61206 ganger)

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Det du ikke visste om melk
« #15 : 18. desember 2008, 12:45 »
Det er jeg som har skrevet artikkelen Smiley

Da kan du kanskje greie ut litt om hvorfor vi skal tro på det du sier i artikkelen. Hadde kanskje vært greit å vise til eksterne kilder.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Det du ikke visste om melk
« #16 : 18. desember 2008, 12:45 »
Kan jo bare snakke for meg selv. Drakk ett glass melk før en benkøkt forrige uke, og makset 45 kg, failure på første reppen.

Holdt meg unna melk denne uka, og dro på 5x200 i benk med 5x2000 i beinpress samtidig.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Det du ikke visste om melk
« #17 : 18. desember 2008, 12:47 »
Jan Baggerud Larsen har hatt noen tester med melk og styrke. Tror faktisk han kan fortelle litt om dem!? Jan?

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Det du ikke visste om melk
« #18 : 18. desember 2008, 12:54 »
Er også overrasket over at TF støtter publisering av en slik artikkel. Kan man skrive hva som helst om trening/ernæring og TF legger det ut med glede? Artikkelforfatteren har ingen kildehenvisning - det er så useriøst som man kan få det, spesielt når man tar i betraktning alle de bastante og hårreisende påstandene han serverer. Ettersom jeg har forstått så er han bare en PT? Han beveger seg langt ut på områder der han åpenbart ikke har kompetanse. F.eks. dette med MS. Har han utdannelse innen f.eks. nevrologi (MS er en nevrologisk sykdom)? Neppe. Han sikter til forskning uten å fortelle når forskningen ble utført og av hvem.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Det du ikke visste om melk
« #19 : 18. desember 2008, 12:59 »
.

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Det du ikke visste om melk
« #20 : 18. desember 2008, 13:06 »
Du veit ikke at et karbohydrats glykemiske index ikke har veldig mye å si for det totale måltidet om det er et sammensatt av både fett, protein og karbohydrater?

Forsåvidt bedre artikkel enn du har kommet med tidligere, men fortsatt enorme mengder svada og sujektive oppfattelse. Det nytter ikke å hevde at forskning har vist uten å vise hvilke artikler du snakker om. Det elendige svaret ditt om at du ikke hadde plass i artikkelen holder ikke mål, du kan enkelt flette inn tall i parantes som henviser til referanseliste etter artikkelen.

Forøvrig spennende å se at du nå plutslig har fått fnerten av forskning i din artikkel. Trudde det var slik at du ikke stolte på noe av det som sto der jeg?

Til TF så mistenker jeg dere for å publisere elendigheta for å skape diskusjoner, men tenk også på de som faktisk bare titter inn på hovedsiden og ikke i forumene. Det hele begynner å bli latterlig.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Det du ikke visste om melk
« #21 : 18. desember 2008, 13:07 »
.

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Det du ikke visste om melk
« #22 : 18. desember 2008, 13:07 »
MB7: Du bør holde deg til å løfte damer og veilede/villede mennesker på SATS eller hvor det nå enn er du holder til. Hver gang du får motbør for dine påstander, graver du deg bare lengre og lengre ned. Du har bevisst utelatt kilder så artikkelen ikke skulle bli så lang? Ja, det sier jo sitt. Pinlig!

Dessverre går dette utover ryktet og seriøsiteten til Treningsforum.

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Det du ikke visste om melk
« #23 : 18. desember 2008, 13:09 »
Så langt har du kommet med en kilde.

Utlogget ubertass

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 768
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 768

Sv: Det du ikke visste om melk
« #24 : 18. desember 2008, 13:12 »
Minner litt om iform dette.

Skriv opp kildene dine no da, what's stopping you ?
Total mangel på kilder, muligens ? Wink
http://ubertass.blogspot.com
RPE handler om å leve i nuet !
There is nothing worse than aggressive stupidity.

taraquin

  • Gjest
Sv: Det du ikke visste om melk
« #25 : 18. desember 2008, 13:13 »
MB7: Du bør holde deg til å løfte damer og veilede/villede mennesker på SATS eller hvor det nå enn er du holder til. Hver gang du får motbør for dine påstander, graver du deg bare lengre og lengre ned. Du har bevisst utelatt kilder så artikkelen ikke skulle bli så lang? Ja, det sier jo sitt. Pinlig!

Dessverre går dette utover ryktet og seriøsiteten til Treningsforum.
Enig! Jeg har tidligere opplevd at TF holder et rimelig høyt nivå hva artikler angår, men denne og f.eks den med "Glem kaloriene" trekker ned nivået. Synd synes jeg! Synes kilder for det man sier og kilder til forskning (spesielt når man henviser til det) bør være et krav!

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Det du ikke visste om melk
« #26 : 18. desember 2008, 13:14 »
.

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Det du ikke visste om melk
« #27 : 18. desember 2008, 13:16 »
Å trekke slutningen at melk IKKE står bak psykoser fordi det også finnes psykiske problemer der man drikker lite melk, holder heller ikke mål slik jeg ser det.
Det er ikke bare melk som hevdes å skape slike problemer, men også hvete og soya. I Norge er det mange som spiser for mye av disse matvarene, og kan dermed pådra seg en intoleranse. I deler av Asia f.eks, er det større utbredelse av intoleranser mot ris, ettersom mange asiatere spiser dette i særdeles store mengder. "Et måltid uten ris er ikke noe måltid", blir uttalt der borte.
Har du forresten satt pasienter på en melkefri diett? Om det hjelper kan jo ikke jeg si noe om, men skal vi tro forskerne er det verdt å prøve.


Hehe men dine sluttninger DE holder mål??

taraquin

  • Gjest
Sv: Det du ikke visste om melk
« #28 : 18. desember 2008, 13:18 »
Å trekke slutningen at melk IKKE står bak psykoser fordi det også finnes psykiske problemer der man drikker lite melk, holder heller ikke mål slik jeg ser det.
Det er ikke bare melk som hevdes å skape slike problemer, men også hvete og soya. I Norge er det mange som spiser for mye av disse matvarene, og kan dermed pådra seg en intoleranse. I deler av Asia f.eks, er det større utbredelse av intoleranser mot ris, ettersom mange asiatere spiser dette i særdeles store mengder. "Et måltid uten ris er ikke noe måltid", blir uttalt der borte.
Har du forresten satt pasienter på en melkefri diett? Om det hjelper kan jo ikke jeg si noe om, men skal vi tro forskerne er det verdt å prøve.
Øh? Men du kan fritt trekke slike slutninger? Hvordan forklarer du at forekomsten allikevel er omtrent identisk? Ja, faktisk har flere av både de jeg har med psykose og MS sluttet med melk, matvarer med transfett, hvitt mel og alt mellom himmel og jord uten at det har gjort noen som helst forskjell ut ifra hva de forteller meg. Du komme med en påstand og da er det faktisk opp til deg å prøve å bevise den påstanden. Hvilke stoffer i melk, soya og hvitt mel er det som trigger psykoser? Hvilke stoffer trigger MS? Hva skjer på cellenivå?

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Det du ikke visste om melk
« #29 : 18. desember 2008, 13:21 »
.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!