Skrevet av Emne: DC vedlikeholds trening  (Lest 11556 ganger)

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

DC vedlikeholds trening
« : 18. desember 2008, 15:25 »
Tar denne rett fra Doggpound forumet. Jeg har oppnådd det jeg var ute etter størrelsemessig, men sliter med motivasjon ved å vedlikeholde med 10-20 sets pumpedager... men Dante har også lagt om treningen sin til svak progresjon/vedlikehold... og var vennlig nok til å dele med andre.
Har akkurat starta med det, i et forsøk på å få inn mere cardio, og kortere økter oftere.  Ser ut som jeg får problemer med mere enn 5 økter til tider pga litt teite åpningstider i gymmet jeg trener i helgene.   
Men da slår jeg bare sammen bein øktene, og dropper legger på lår dagen, da jeg har legger på biceps dag og... men målet er å få til 6 dager i uka

ca 10-20 min vekt trening, og 20 min kardio er start opplegget.  Og jeg kjører   kardioen først på lårdagene...  fordi jeg trenger å svekke låra litt og passe på noen skader.  Dessuten sitte på en sykkel ol etter widowmaker  var omtrent som å legge beina på en bål!

kommer tilbake med meninger etter 1-2mnders tid, eller før hvis jeg hopper av. 


Her er utklippet..

I still do that and I do believe you can get bigger doing this albeit at a much slower pace than normal DC training.....I was showing the supermods what Ive been doing lately by example a couple days ago.....

Busy for the holidays? Busy doing something else? Contest prep eating you up? Just got so many things going on that you need to spare time?

then i would say try this schedule out

(cut and pasted what i put in the supermod forum)

Im at the stage of the game where im looking to get bigger but maintaining also--so im not worried as much about the 2 x every 9 days frequency part of things so i do this and it gives me really short workouts but keeps me incredibly consistant in the gym

ill give some examples of exercises so you get the drift

mon forearms biceps
1)standing dumbell curl 15-25 rp
2)reverse cable curl for forearms 12-15 reps (i do them in the middle of biceps so i get a slight rest for the widowmaker)
3)widowmaker biceps preacher curl hammer dumbell 15 to 20 reps straight
stretch
4) I do a set of seated calves here too because this workout is so short

tues quads
1)smythe squat up to heaviest 9-10 and then a 6-7 even heavier
2)widow leg press for 20 reps
stretch
3) set of abs on the nautilus nitro for 10-15 reps heavy

wens shoulders triceps
1) hammer strength shoulder press for 15 rp
2) widowmaker lateral machine
3) reverse grip smythe machine press for 15-25 rp
4) widow hammer tricep dip machine (triceps usually a strong bodypart but been doing the widow for my triceps because of that right tricep/nerve atrophy problem i had and now im afraid to give it up)

thurs hams and calves
1) lying hamstring curl rest paused
2 adductor machine rest paused
stiff legged stretch
3) standing calve machine (2 second negative at bottom but rest paused because of the foot slippage)
4) naut nitro ab machine again

fri backwidth backthickness
1) rack chins rp
2) widowmaker for back width
3) deadlifts up to heaviest 8-10 and then even heavier 5-6
stretch

sat chest
1) chest machine rest paused
2) widowmaker smythe incline
3) because my chest workout is so short i do one straight set of the pec deck pushes
stretch

I love this schedule--in and out and i can maintain with it easily but because i train to gain all the time ....the shortness of the workouts rock though and i like going to the gym 6 days a week as it keeps me regimented without burnout (because the workouts are so short)

thats just me....thats what im doing of late....now if you desperately need size pronto and your running late on that front....you better get after it with regular DC training....if your already pretty big and there are more important things in your life at this moment....the above might be for you

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: DC vedlikeholds trening
« #1 : 18. desember 2008, 18:18 »
Håper bare folk fikk med seg at det er ikke denne splitten man vokser mest på. Men fortsatt den vanlige 2 splitten Smiley

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: DC vedlikeholds trening
« #2 : 18. desember 2008, 23:19 »
ja,  denne er kun for de som egentlig vil ha vedlikehold med litt fokus..... fordi vedlikeholds trening uten fokus fører lettere til ufrivillig krymping.  Denne håper jeg fører til vedlikehold, evnt. litt fatloss (ergo grei krymping)



Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: DC vedlikeholds trening
« #3 : 19. desember 2008, 08:38 »
Håper bare folk fikk med seg at det er ikke denne splitten man vokser mest på. Men fortsatt den vanlige 2 splitten Smiley

Det er en sannhet med modifikasjoner. Det er ingenting som er hugget i stein, det handler om individuell tilpasning også. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: DC vedlikeholds trening
« #4 : 19. desember 2008, 12:46 »
Det er en sannhet med modifikasjoner. Det er ingenting som er hugget i stein, det handler om individuell tilpasning også. Smiley

Jajaja, seff... det var underforstått. Smiley

Utlogget Gullgutten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 70

Sv: DC vedlikeholds trening
« #5 : 19. desember 2008, 17:56 »
Hva mener han med adductor? Altså, hva skal man bytte ut denne øvelsen med? Han sier jo også at dette skal fungere som en vanlig DC-split (rotere øvelser). (Jeg vet hva adductor er, ja)

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: DC vedlikeholds trening
« #6 : 20. desember 2008, 12:59 »
ikke alle øvelser bytter han ut på denne. widowmakers og extra øvelser som push press og abductor taes samme øvelse hver gang.  Samme med seated calf etter biceps tror jeg. 


Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: DC vedlikeholds trening
« #7 : 20. desember 2008, 13:01 »
http://www.intensemuscle.com/33534-dc-style-maintenance-training-suggestions.html  her kan du evnt. spørre selv om du lurer på noe, med litt flaks, så giddern å svare mere på dette..

Utlogget Gullgutten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 70

Sv: DC vedlikeholds trening
« #8 : 20. desember 2008, 16:25 »
Ja var det jeg også trodde, men tenkte jeg bare skulle spørre erfarne gutter!

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: DC vedlikeholds trening
« #9 : 21. desember 2008, 18:32 »
Trent gjennom første runde, så og si, men jeg droppa bakside lår dagen denne uka.  Vet ikke hva som er verst, lange økter 3-4 ganger i uka eller ha tid til å komme seg til gymmet 5-6 dager... korte økter er fortsatt plaget av reisetid, dusj, skift osv. 


Med kardio blir disse nesten like lange, men får iallefall noe kardio..  men til gjengjeld orker jeg ikke gå så mye tur i ute i naturen. Men det er jo greit nok, sliter med det om vintern uansett.

Skal fortsette videre iallefall, se om jeg krymper i fett eller muskler hehe. Første runde var iallefall preget av meget behaglig periode etter øktene... følte meg meget ...good and relaxed.

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: DC vedlikeholds trening
« #10 : 03. februar 2009, 15:11 »
Jeg gjorde om til bryst/biceps, lår/legger, skuldre/triceps, rygg/mage første 6 uker. 
Nå i neste ukene har jeg måtte kutte lår pga nummenhets problemer som begynte å spøke etter enorm lår/rumpe vekst. (har ikek trent bein hardt på et år, så de økte sykt)  Så jeg tar noen runder helt uten bein nå..

da blir det sånn
Biceps, underarmer, legger
skuldre triceps
rygg
bryst,mage

Resultat etter  7-8 uker på dette vedlikeholds DC greiene, er jeg  nå tilbake til vekta jeg hadde da jeg trente DC 2 dagers splitt skikkelig hardt, men uten behov for tilsvarende koshold, og har slått nesten alle styrke rekorder og.  Skuldrene er langt rundere og ryggen bredere... så jeg holder meg til "vedlikeholdstrening" fra nå av... ser ut som det funker utmerket med litt mere hvile og widowmakers for meg...
Dessuten er det langt mere gøy, og kortere økter... biggrin



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!