Skrevet av Emne: Utholden musklatur?  (Lest 4084 ganger)

Utlogget Tøffingen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

Utholden musklatur?
« : 30. desember 2008, 04:34 »
Går det ann å trene musklene slik at dem bli veldig utholdene? Hvordan gjør jeg det, må jeg ta hundresvis av reps da? Øker volumet på musklene mye på denne måten? Smiley
"It ain't about how hard you hit, it's about how hard you can get hitted and keep moving forward,
how much you can take and keep moving forward."



"Live for nothing, or die for something"

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Utholden musklatur?
« #1 : 30. desember 2008, 04:54 »
Det du må se på er hvorfor vil du være utholden? eller, hva skal du bruke det til?


Utlogget Tøffingen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

Sv: Utholden musklatur?
« #2 : 30. desember 2008, 05:02 »
Bra det er noen som har vett til å svare midt på natten Tongue Trenger utholden styrke i forbindelse jobben min, den er hardt fysisk krevende og ofte 10 timer i strekk uten mye pause. Ellers har jeg lyst til å ha utholdene musklatur istedenfor store muskler. Wink
"It ain't about how hard you hit, it's about how hard you can get hitted and keep moving forward,
how much you can take and keep moving forward."



"Live for nothing, or die for something"

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Utholden musklatur?
« #3 : 30. desember 2008, 05:14 »
I så fall må du nok kjøre hundrevis av reps TROR jeg. Men statisk styrke vil være også være til stor hjelp pga bedre arbeidskapasitet i musklene.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Tøffingen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

Sv: Utholden musklatur?
« #4 : 30. desember 2008, 05:24 »
hundrevis av reps med hvor mange sett? Kan du forklare statisk styrke? Huh
"It ain't about how hard you hit, it's about how hard you can get hitted and keep moving forward,
how much you can take and keep moving forward."



"Live for nothing, or die for something"

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Utholden musklatur?
« #5 : 30. desember 2008, 05:27 »
Statisk styrke ren styrke.

Tenker litt sånn her: Du skal bruke de samme musklene hele dagene og må derfor trene kondisjon i de. Jo flere  reps jo mer kondisjonsrettet trening blir det. Sett og slikt gidder jeg ikke gjette på, vet jo ikke mer enn deg om dette.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Utholden musklatur?
« #6 : 30. desember 2008, 05:28 »
Bra det er noen som har vett til å svare midt på natten Tongue Trenger utholden styrke i forbindelse jobben min, den er hardt fysisk krevende og ofte 10 timer i strekk uten mye pause. Ellers har jeg lyst til å ha utholdene musklatur istedenfor store muskler. Wink

Kva jobbar du som?

Utlogget Tøffingen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

Sv: Utholden musklatur?
« #7 : 30. desember 2008, 05:33 »
Takker for svar Cheesy Jobber som fisker, hadde tenkt å trene litt før Lofotfiske begynner Tongue
"It ain't about how hard you hit, it's about how hard you can get hitted and keep moving forward,
how much you can take and keep moving forward."



"Live for nothing, or die for something"

Utlogget Proffen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 221
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 221

  • Eat Lightning and Crap Thunder..!
Sv: Utholden musklatur?
« #8 : 30. desember 2008, 07:03 »
Grunnreglene for reps ( repetisjoner) går som følger;

1-4 reps gir nesten utelukkende styrke. Dvs. hvis man tar en vekt, der er så tung, at man kun kan løfte den mellom 1-4 ganger, da vil det utelukkende gi styrke og ingen masse/volume (størrelse), heller ikke noen markeringer / definitioner. Et blikk på vektløftere og konkurrenter illustrerer dette fullt ut. Disse er overhodet ikke muskuløse (markerte muskler). Disse styrkeløfterne som konkurrerer er kun store og meget sterke.
Man bør man ikke alltid og utelukkende trene etter 8-12 reps prinsippet, dvs. man skal ikke alltid kun kjøre mellom 8-12 reps. Man skal derimot varierer sin trening, således at man tiltider ( ca. 1 gang år mnd) "flørter" med store vekte, dvs. her bør man forsøke å løfte en vekt, som man ikke har løftet før. Denne variasjonen vil sjokkere musklene, idet de er vant til at man alltid kjører mellom 8-12 reps. Derutover vil det også belaste musklene hardere, hvilket er godt. Til sist så vil det også gi "blod på tann", idet man hermed bestreber seg målrettet på at bryte en bestemt grense. - Det skal også nevnes, at man skal være meget forsiktig når man forsøker at løfte en vekt, som man ikke har løftet før. Sørg for at du er grundig oppvarmet og at du har strekket godt ut. Sørg også for at du løfter øvelsen noenlunde korrekt, selv om det er en vekt du aldri har løftet før.

6-12 reps gir primært muskelmasse. Kjører man en vekt, som er så tung, at den kun tillater en å ta mellom 6-12 reps, da vil det primært giv muskelmasse samt størrelse. De fleste bodybuildere kjører også mellom 6 og 12 reps.

15-25 reps giv primært definerte samt utholdenhet. En vekt der tillater en, å kjøre max. 15-25 reps gir primært utholdenhet samt markeringer. Denne form for trening minner meget om fitness, hvor man primært er fokusert på at øke utholdenhet og på at "forbrenne fett".

Edit: Limte inn fra http://www.styrketrening.com/Styrketrening_Trening_Bodybuildning.htm, men det var vist en dårlig side..
Benk: 85 kg        Mark: 136,5 kg        Bøy: Nei takk

Logg

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Utholden musklatur?
« #9 : 30. desember 2008, 07:14 »
Alle bidragsytere i denne tråden burde skamme seg.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Tøffingen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

Sv: Utholden musklatur?
« #10 : 30. desember 2008, 12:02 »
Alle bidragsytere i denne tråden burde skamme seg.
Hvordan mener du jeg skal trene da?
"It ain't about how hard you hit, it's about how hard you can get hitted and keep moving forward,
how much you can take and keep moving forward."



"Live for nothing, or die for something"

Utlogget gewgwefwed31d31d

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

Sv: Utholden musklatur?
« #11 : 30. desember 2008, 13:30 »
Grunnreglene for reps ( repetisjoner) går som følger;

1-4 reps gir nesten utelukkende styrke. Dvs. hvis man tar en vekt, der er så tung, at man kun kan løfte den mellom 1-4 ganger, da vil det utelukkende gi styrke og ingen masse/volume (størrelse), heller ikke noen markeringer / definitioner. Et blikk på vektløftere og konkurrenter illustrerer dette fullt ut. Disse er overhodet ikke muskuløse (markerte muskler). Disse styrkeløfterne som konkurrerer er kun store og meget sterke.
Man bør man ikke alltid og utelukkende trene etter 8-12 reps prinsippet, dvs. man skal ikke alltid kun kjøre mellom 8-12 reps. Man skal derimot varierer sin trening, således at man tiltider ( ca. 1 gang år mnd) "flørter" med store vekte, dvs. her bør man forsøke å løfte en vekt, som man ikke har løftet før. Denne variasjonen vil sjokkere musklene, idet de er vant til at man alltid kjører mellom 8-12 reps.

Vil bare understreke at dette stemmer! kjører 4x5 på benk. Forrige økte gikk jeg ned 30 kg for å prøve meg på 10x3  det gikk ikke:O Etter 5 reps blei det like tungt som når jeg hadde på 30 kg mer....

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Utholden musklatur?
« #12 : 30. desember 2008, 13:46 »
Alle bidragsytere i denne tråden burde skamme seg.

haha
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Utholden musklatur?
« #13 : 30. desember 2008, 14:37 »
Grunnreglene for reps ( repetisjoner) går som følger;

1-4 reps gir nesten utelukkende styrke. Dvs. hvis man tar en vekt, der er så tung, at man kun kan løfte den mellom 1-4 ganger, da vil det utelukkende gi styrke og ingen masse/volume (størrelse), heller ikke noen markeringer / definitioner. Et blikk på vektløftere og konkurrenter illustrerer dette fullt ut. Disse er overhodet ikke muskuløse (markerte muskler). Disse styrkeløfterne som konkurrerer er kun store og meget sterke.



Tror du denne kroppen er bygd med høyrepstrening?
 rofl
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Utholden musklatur?
« #14 : 30. desember 2008, 14:46 »
Litt enig med Mr. Benk her, selv om det innebærer at jeg selv skulle skamme meg. Tongue


For wannabe-arnold og proffen, tror dere skal holde dere på stille-spørsmål siden en god stund til.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!