Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 344820 ganger)

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: allmektig Gud
« #1755 : 07. mars 2009, 17:32 »
Ser at du allerede hadde svart før jeg edita, men men..  Norge var i ferd med sekuleringen før vi fant oljen, mye på grunn av gode kunnskapsreformer som kom tidlig 1900 tallet hvis jeg husker rett, folk fra Dubai har et mye større kunnskapsnivå i forhold til andre islamiserte land som for eksempel Sudan.

Kunnskap fører til rikdom og sekulering(ihvertfall i land hvor kristendom er statsreligionen) og lite kunnskap fører til hellig krig, arbeidsløshet og lite utviking.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: allmektig Gud
« #1756 : 07. mars 2009, 18:01 »
utrolig synd jeg ikke kan gi deg honnør fra din acount.

logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: allmektig Gud
« #1757 : 07. mars 2009, 18:15 »
bra innlegg, men du sier kristendommen er like ond. mener du også at islam er ond?
jeg mener jo som sakt at all religion er ond.

hvordan har gjennomsnittsmannen det i dubai?
trodde det bare var eliten som var steinrike, men gledelig viss alle har det godt.

du har rett i dette med flaks. nød og elendighet får fram det værste i oss, nemlig overlevelses instinktet vårt.  uansett, dette med steining av kvinner trodde jeg man skal kunne ungå selv om man er fattig i midtøsten.

Ganske enig i det du sier her.
Det er jo sult, katastrofer, krig og fattigdom som beskyldes av maktsyke personer og ideologier som gjør oss mennesker til å gå mot hverandre.

Det jeg prøver å si er at om muslimske land hadde like god økonomi som de fleste vestlige land så hadde de blitt langt mindre avhengige av å følge et religion fra punkt til punkt og heller pluket ut ting som samsvarer med et godt samfunn. Europeere har hatt flaks og det er bra, en dag blir det nok slik andre steder også.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: allmektig Gud
« #1758 : 07. mars 2009, 18:17 »
Og lite kunnskap beskyldes langvarige krig, som er påsatt av USA.
Men sånn er det bare, stormaktene bruker de fattige som egen driv til makt.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: allmektig Gud
« #1759 : 07. mars 2009, 18:21 »
Hmmm, står det noe i Koranen om krig osv? Hellig krig (Jihad) er såvidt jeg har forstått kun en forsvarsmekanikk, ikke et angrep. Det eneste religion og ideologier har med krig å gjøre er at de har blitt misbrukt av maktsyke personer. "God bless America" f.eks tror ikke at det noen plass i Bibelen står at Gud støtter Amerika i krig, men Bush, og alle andre amerikanske presidenter velger alikevell og si dette.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #1760 : 07. mars 2009, 18:22 »
aLesserChristian: Må gi deg en nesten-honnør for at du tar deg tid til dette og faktisk finner fram en del av det som blir brukt som beviser for evolusjonsteorien. Ofte kommer bare folk med noe sånt som "evolusjonsteorien er fakta" og en tirade mot kreasjonisme/ID. Da er det betydelig bedre å debattere når man har noe konkrete påstander å jobbe ut ifra, og folk får se hva slags argumenter og beviser vi snakker om den ene og den andre veien.
Jeg må også skryte av aLesserChristian som svarte saklig i sitt forrige innlegg. Honnør for det.

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: allmektig Gud
« #1761 : 07. mars 2009, 18:23 »
Og lite kunnskap beskyldes langvarige krig, som er påsatt av USA.
Men sånn er det bare, stormaktene bruker de fattige som egen driv til makt.

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT?

Når har f.eks Iran vært i krig med USA? Eller de andre landene rundt Isreal? Eller de muslimske landene i Afrika?

Ikke legg skylden på USA, selv om USA kjøpte slaver, var det Afrikanerne som solgte de, Isreal har startet halvparten av sine kriger mot landene i midt-østen som skyldes vannmangel og lignende. De teokratiske landene er fucked religiøst og politisk, ikke USA sin skyld.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: allmektig Gud
« #1762 : 07. mars 2009, 18:24 »
Og lite kunnskap beskyldes langvarige krig, som er påsatt av USA.
Men sånn er det bare, stormaktene bruker de fattige som egen driv til makt.

du skriver rimelig fornuftig gutt, men denne usa-haten synes jeg gjør at ditt innlegg gjøres litt mindre "troverdig".

det er greit å ha noen å skylde på, og jeg vet USA har gjort mye fucked up iløpet av sin karriære, men alikvell er de ikke roten til alt vondt Wink

jeg er glad jeg ikke snakker tysk ihvertfall. jeg elsker USA for alt de noen gang har gjort for oss europere. de trengte strengt tatt ikke sende hundre tusenvis av  18-19 åringer i døden for vår frihet, men de gjorde det uansett. dette er ikke en "unskyldning" for det de har gjort i senere tid, men det blir for lettvint å skylde på USA.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1763 : 07. mars 2009, 18:25 »
men det som er at:
Er du ateist og ikke-troende så skjer enten dette: Du dør å "sover" i en evighet og du kan ikke gjøre noe som helst, du finns ikke mer.

Eller: du kommer til helvete der det er en evig pinelse i flammehavet.

Så dere får da leve livet som dere har nå, for dere vet aldri når man kommer til å dø, og da kommer man enten ingen vei(man finnes ikke lengre)
Eller man kommer til flammehavet i pinelse, for min del ville ikke jeg valgt noe som helst, men uansett bør dere leve livet fullt ut, for livene våres er ikke lange, og det er flere 1000mennesker som dør hver dag.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: allmektig Gud
« #1764 : 07. mars 2009, 18:27 »
men det som er at:
Er du ateist og ikke-troende så skjer enten dette: Du dør å "sover" i en evighet og du kan ikke gjøre noe som helst, du finns ikke mer.

Eller: du kommer til helvete der det er en evig pinelse i flammehavet.

Så dere får da leve livet som dere har nå, for dere vet aldri når man kommer til å dø, og da kommer man enten ingen vei(man finnes ikke lengre)
Eller man kommer til flammehavet i pinelse, for min del ville ikke jeg valgt noe som helst, men uansett bør dere leve livet fullt ut, for livene våres er ikke lange, og det er flere 1000mennesker som dør hver dag.
GTFO!
Står i bibelen at ateister og agnostikere kommer til helvete? Og hvem har bestemt at helvete er et flammehav? Dette står da ingen plass i bibelen, finnene er blant annet forent i sin tro om et ishelvetet.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: allmektig Gud
« #1765 : 07. mars 2009, 18:30 »
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT?

Når har f.eks Iran vært i krig med USA? Eller de andre landene rundt Isreal? Eller de muslimske landene i Afrika?


Iran kommer ikke under denne kategorien, de er verken veldig fattige eller kunnskapsløse.

Ikke nødvendigvis krig og ikke direkte krig, men USA forer de forskjellige stammene med penger og militærstøtte for på kunne sette en regjering i landet hvor lederen er venn med USA.
Du forstår poenget. Slik som i Afghanistan. Presidenten er på "demokratisk" måte valgt, men så har han aldri bodd i Afghanistan heller, han har utdannet i USA og det sier litt om idiologien hans og evnt hvordan styrer et landet (til fordel for USA).

Skjønner?
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: allmektig Gud
« #1766 : 07. mars 2009, 18:30 »
men det som er at:
Er du ateist og ikke-troende så skjer enten dette: Du dør å "sover" i en evighet og du kan ikke gjøre noe som helst, du finns ikke mer.

Eller: du kommer til helvete der det er en evig pinelse i flammehavet.

Så dere får da leve livet som dere har nå, for dere vet aldri når man kommer til å dø, og da kommer man enten ingen vei(man finnes ikke lengre)
Eller man kommer til flammehavet i pinelse, for min del ville ikke jeg valgt noe som helst, men uansett bør dere leve livet fullt ut, for livene våres er ikke lange, og det er flere 1000mennesker som dør hver dag.

du har helt rett. når du dør finnes du ikke mer, så du BØR leve livet ditt til det fulleste hver eneste dag du er på denne jorden.

du har også helt feil. du bør IKKE skremme folk til å tro ved at "du taper ingenting på det. du slipper helvete" osv, for dette er bare patetisk argumentasjon for en sak du tydeligvis vet du ikk har peiling på.

Det er viktigere å vite enn å tro. la oss aldri glemme det.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: allmektig Gud
« #1767 : 07. mars 2009, 18:33 »
Jeg har ikke min hat ut ifra tom luft. USA har gjort mye dritt og det gjrø de fortsatt, slik er det bare.
Synd i grunn at USA er jødestyrt.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1768 : 07. mars 2009, 18:34 »
GTFO!
Står i bibelen at ateister og agnostikere kommer til helvete? Og hvem har bestemt at helvete er et flammehav? Dette står da ingen plass i bibelen, finnene er blant annet forent i sin tro om et ishelvetet.

Dette står i bibelen, hvor ellers skulle jeg fått det fra? koranen...
La oss si ateistene har rett: da kommer alle mennesker som dør til å sove i all eveighet under gjorda.
La oss si at kristne har rett: da kommer de ikke troende til helvete.

uansett er dette dårlig for ateistene, enten evig pyamasfest i graven, eller helvete for å si det rett ut.

Det er jo flammehav i helvete, jeg har det jo fra bibelen, fant det ikke akkuratt fra koranen!. Må gå nå, men vist dere er på senere ca kl 24.00 skal jeg hente bibelverset så du kan se det.

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: allmektig Gud
« #1769 : 07. mars 2009, 18:34 »

Iran kommer ikke under denne kategorien, de er verken veldig fattige eller kunnskapsløse.

Ikke nødvendigvis krig og ikke direkte krig, men USA forer de forskjellige stammene med penger og militærstøtte for på kunne sette en regjering i landet hvor lederen er venn med USA.
Du forstår poenget. Slik som i Afghanistan. Presidenten er på "demokratisk" måte valgt, men så har han aldri bodd i Afghanistan heller, han har utdannet i USA og det sier litt om idiologien hans og evnt hvordan styrer et landet (til fordel for USA).

Skjønner?

du skjønner ikke at å innføre vestlige verdier i et land som Irak er til landets fordel?

jeg VET at demokrati og likestilling ikke er inne over natten, men skal vi ikke prøve å gjøre disse menneskene sivile? ja jeg vet jeg sikkert høres ut som en en engelsk imperialist fra 1800-tallet, men det ligger noe i dette.

hvilket ansvar har vi ovenfor andre mennesker? det gjør ikke meg noe at de steiner deres egne folk, men alikvell så bryr vi oss.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!