Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 342306 ganger)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: allmektig Gud
« #2415 : 21. mai 2009, 00:12 »
ja nettopp. hvordan kan du vite at det er fantasi, hva om Gud er virkelighet, og det er han uansett om en tror eller ikke. Til nå har alle sagt at jeg ikke vet hva big bang er, men ingen av dere har forklart hva big bang er, vet dere det ikke selv? hva var det som var i begynnelsen av alt? hva har allti funnes, fordi det må jo ha funnes noe fra begynnelsen av?
The big bang du kan starte med å lese det, selv om det sannsynligvis ikke dekker hele teorien. Det er ikke vårt ansvar og lære deg the big bang theory, men vi får jo prøve alikevell, si fra når du er ferdig å lese da vell Wink
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2416 : 21. mai 2009, 00:13 »
Men det jeg enda ikke forstår er dere som ikke tror på noe etter døden, dere som bare lever deres liv, får kanskje barn og en jobb, så det eneste dere gjør er å få en familie, jobbe, ha det litt gøy, deretter dø, så er det slutt.(dette høres enormt trist ut)
å i tillegg tror dere på et bang som kom fra noe som alltid har vært, dere tror på noen partikler som alltid har funnes som skapte et stort smell utav ingenting, men det er alt, det var banget og naturen som skapte mennesket så full av kunnskap til å finne ut av ting, samvittigheten, og forskjell på rett og galt. dette skapte naturen--> som ble skapt av et stort smell--> som ble skapt av noen små partikler og gass.

siden du ikke takler sannheten dikter du opp din eget løgn?


Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #2417 : 21. mai 2009, 00:16 »
siden du ikke takler sannheten dikter du opp din eget løgn?




hva er diktet opp her?

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2418 : 21. mai 2009, 00:16 »
ja nettopp. hvordan kan du vite at det er fantasi, hva om Gud er virkelighet, og det er han uansett om en tror eller ikke. Til nå har alle sagt at jeg ikke vet hva big bang er, men ingen av dere har forklart hva big bang er, vet dere det ikke selv? hva var det som var i begynnelsen av alt? hva har allti funnes, fordi det må jo ha funnes noe fra begynnelsen av?

hvis du lurer på dette:

FORSK! bli forsker! les og lær!

ikke bare finn på barnehistorier.

det er dårlig gjort ovenfor sannheten. den er nemlig mye bedre. både mer kompleks og vakker.

dave the brave

  • Gjest
Sv: allmektig Gud
« #2419 : 21. mai 2009, 00:17 »
det kan være mamge forskjellige årsaker til at noen er/blir homo. ofte kompliserte psykososiale faktorer som de fleste rundt vedkommende ikke ser. jeg orker ikke redegjøre for alt dette nå, skal legge meg nå straks. men for meg er det helt unaturlig at to av samme kjønn skal trekke sammen. det strider mot all naturlig logikk. hvordan skal det bli flere kalver hvis alle oksene puler hverandre i ræva? skjønner du tegninga? da kan du si at det dreier seg jo bare om noen få, ikke alle er homo. men jeg mener at ingen er det. jeg støtter hanzyman i mye av det han sier. f.eks. for en gutt som har hatt noen vonde opplevelser/erfaringer med jenter, kan det være lettvint å søke mot gutter i stedet for å ikke gi opp og få det til med en jente gjennom å overvinne det som hindrer ham i å få et godt forhold med en jente. og kanskje finne en slags midlertidig tilfredsstillelse. men den vil aldri være varig, eller fullkommen. det eneste som gjør en mann tilfreds er å ha en kone. ikke bare å ha en dame, men å gifte seg med en dame, og leve sammen med henne resten av livet, og holde seg til henne. så smelter de to sammen. og blir en sterk enhet.
på en måte trekker jeg det så langt som å si at det å være/bli homo kan kalles et bedrag for seg sjøl, en lettvint løsning på et stort problem, den/de bruker problemet sitt (hva det enn måtte være) som et påskudd til å leve som homo. i større eller mindre grad tror jeg de selv føler at det er unaturlig. noen velger også å bli homo som en protest mot noe de sliter med å respektere, f.eks. sine kristne foreldre:) de opponerer mot det naturlige, det sunne.
men det er viktig at jeg får understreke at alle mennesker er akurat like mye verdt. uansett hva dem har gjort, hvordan dem ser ut eller hva som helst. gud sier dette klart og tydelig hele tiden. dessuten vil jeg understreke at en kristen, slik jeg ser det, ser på HELE bibelen som guds ord til menneskene, som en instruksjonsbok til hele skaperverket, livet våres og hvordan vi skal forvalte naturen osv. en sann kristen vil aldri legge til eller trekke i fra noe fra bibelen. heller ikke tolke bibelen symbolsk eller trekke noe fram som viktigere enn noe annet. alt som står i bibelen er guds ord. ikke menneskers ord. ingen mennesker har myndighet til å rokke ved noe av det.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2420 : 21. mai 2009, 00:18 »
ingen mennesker har myndighet til å rokke ved noe av det.

herlig når noe er så bra at det ikke tåler litt kritiske blikk =)

Utlogget Koro

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: allmektig Gud
« #2421 : 21. mai 2009, 00:20 »
 

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2422 : 21. mai 2009, 00:22 »

hva er diktet opp her?

begynner på B slutter på N.

u figure it out.

dave the brave

  • Gjest
Sv: allmektig Gud
« #2423 : 21. mai 2009, 00:22 »
ikke sant? tenk deg gud som en som aldri har gjort en eneste ting han må trekke tilbake. hans natur er ufeilbarlig. han opprettholder alt liv i universet ved sitt ord alene. det er ganske heftig. og han kan trekke det tilbake og rulle sammen hele universet som en papyrusrull når som helst.

Utlogget Koro

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: allmektig Gud
« #2424 : 21. mai 2009, 00:23 »
God for president!

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2425 : 21. mai 2009, 00:25 »
ikke sant? tenk deg gud som en som aldri har gjort en eneste ting han må trekke tilbake. hans natur er ufeilbarlig. han opprettholder alt liv i universet ved sitt ord alene. det er ganske heftig. og han kan trekke det tilbake og rulle sammen hele universet som en papyrusrull når som helst.

skulle likt å treffe fyrn ja =)

så han har all mulig kraft osv, men han angrer ikke på noe?

trodde det var derfor vi hadde syndefloden?

har jeg lov å hitle debatten?

shit jeg gjør det.

angrer han på hitler?

dave the brave

  • Gjest
Sv: allmektig Gud
« #2426 : 21. mai 2009, 00:25 »
jeg tror ikke han er så interessert i en sånn stilling. jeg tror det blir litt kjedelig for han.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: allmektig Gud
« #2427 : 21. mai 2009, 00:25 »
ikke sant? tenk deg gud som en som aldri har gjort en eneste ting han må trekke tilbake. hans natur er ufeilbarlig. han opprettholder alt liv i universet ved sitt ord alene. det er ganske heftig. og han kan trekke det tilbake og rulle sammen hele universet som en papyrusrull når som helst.
Ehm? Gud ufeilbar? Se på mennesket i dag, vi ødelegger jo visstnok naturen, utrydder arter osv. Gud må ha gjort en stor feil med menneskene i såfall, og noen er jo til og med homofile! oh my God!
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

dave the brave

  • Gjest
Sv: allmektig Gud
« #2428 : 21. mai 2009, 00:27 »
les bibelen så forstår du etterhvert.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: allmektig Gud
« #2429 : 21. mai 2009, 00:28 »
les bibelen så forstår du etterhvert.
Jeg forstår at Gud visstnok ga mennesket fri vilje, men hvorfor? Hvorfor skal menneskene være overlegne alle andre arter? Hvorfor skal vi få lov til å bestemme skjebnen til jorden? God must hate us.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!