Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 341937 ganger)

Utlogget Orka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: allmektig Gud
« #30 : 02. januar 2009, 20:23 »
Hvorfor alt dette hatet mot kristendommen? Bare fordi enkelte ledere av kristne orginasjoner har utrettet diverse som har resultert i negativitet?

Gud eksisterer for enkelte, selvom man ikke kan bevise dens eksistens på en vitenskapelig måte. Eksisterer Gud hos enkelte, om det er en påvirkning av barnetro, frykt for døden osv. Har vel ikke så mye å si. Så lenge dem får en positiv effekt av sin guds tro og ikke tvinger den på andre (noen veldig få faktisk gjør).

Jeg mener at mange ateister rett og slett er "stygg" mot troende i form av person angrep. Vist dere har deltat på en fest, der det befant seg en kristen person. Har dere kanskje observert hva dem må gjennomgå? De blir hengt ut, latterliggjort og alle de selvutnevte evolusjons spesialistene begynner å hakke på dem i form av diskusjon og siden personen ikke forandrer sitt livssyn. Pågrunn av en full "drittsekk", starter dem med uthenging og latterliggjøring av personen.

Dette har jeg observert x antall ganger, og må si det er mye dårligere gjort enn hva jeg noen gang har sett en kristen person utføre. Konfrentering av disse bedreviterne fungerer heller ikke, siden dem er så fast bestemt at dem har rett til å uttøve og påtvinge deres livssyn på andre.

Kanskje litt off topic mot slutten her, men måtte utnytte denne situasjonen til å få ut litt.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #31 : 02. januar 2009, 20:35 »
Signerer den, oleoleole. Jeg har blitt grilla en haug med ganger, dog har jeg både sluppet billig unna fordi jeg diskuterte med en tulling, samt at jeg fikk de "riktige" spørsmålene. Det er jo så enkelt som at kristendom enkelt og greit ikke alltid kan forsvares med vitenskapelig grunnlag, bl.a. fordi tro da faktisk ikke har noe med vitenskap og gjøre, i tillegg til at en kristen faktisk ikke nødvendigvis kjenner til hvert eneste ord som står i Bibelen. Noen ganger litt morsomt, fordi den hardbarka ateisten har lest mer i Bibelen enn det den kristne har.. Tongue (En lei tendens til å pugge Gamletestamentet da men..) En ting som er felles med alle diskusjonene er nå likevel at det nesten er slik en rørende interesser for religionen. Enkelte er jo ganske enkelt hatefulle mot all slags religion, kanskje spesielt kristendom, hvis grunnlag til dette kanskje har blitt lagt som en følge av egne erfaringer, oppvekst etc, mens andre faktisk er genuint interesserte; de skjønner at deres egen kunnskap på området ikke strekker til, og stiller da vanskelige spørsmål ganske enkelt på grunn av at de lurer. I alle tilfeller er det jo positivt at folk spør, spesielt om man klarer å argumentere for seg sjøl. Akkurat dette er jo litt av et problem, fordi det er mye mer i Bibelen som kan forklares på historiske og/eller vitenskapelige grunnlag enn det mange kristne tror, de bare vet ikke hva de skal svare om de får spørsmål.. Dette ender da i at man ikke klarer å forsvare det man tror på, og man gir inntrykk av at man faktisk ikke har en eneste forklaring som støtter noe som helst av det som står i boka. Man gjør seg mao fullstendig åpen for hugg hva latterliggjøring angår.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Rapture

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: allmektig Gud
« #32 : 02. januar 2009, 20:58 »
Mennesker er selv ansvarlige for deres egene handlinger. Hvis f.eks. Jeg en dag bestemmer meg for å skyte en stakkar har ikke gud noen ting med det å gjøre. Alvorlige sykdommer o.l. Er bare naturens gang. Og hvis en storrøyker får kols eller lungekreft er det heller ikke gud sin feil.

Hvem ellers skulle utrette miraklene da? Hvem lagde universet?

Det som er litt merkelig er at Gud har ingenting med saken å gjøre hvis det skjer noe negativt slik som drap, kreft osv, men hvis personen blir frisk fra sykdommen så har han en finger med i spillet? skurrer ikke det for deg også?

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #33 : 02. januar 2009, 21:00 »
Det som er litt merkelig er at Gud har ingenting med saken å gjøre hvis det skjer noe negativt slik som drap, kreft osv, men hvis personen blir frisk fra sykdommen så har han en finger med i spillet? skurrer ikke det for deg også?
Selvfølgelig er det ikke sånn, og det mente han da _selvfølgelig_ heller ikke. Ikke-kristne blir jo friske de og.. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Rapture

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: allmektig Gud
« #34 : 02. januar 2009, 21:04 »
Hvorfor alt dette hatet mot kristendommen? Bare fordi enkelte ledere av kristne orginasjoner har utrettet diverse som har resultert i negativitet?

Gud eksisterer for enkelte, selvom man ikke kan bevise dens eksistens på en vitenskapelig måte. Eksisterer Gud hos enkelte, om det er en påvirkning av barnetro, frykt for døden osv. Har vel ikke så mye å si. Så lenge dem får en positiv effekt av sin guds tro og ikke tvinger den på andre (noen veldig få faktisk gjør).

Jeg mener at mange ateister rett og slett er "stygg" mot troende i form av person angrep. Vist dere har deltat på en fest, der det befant seg en kristen person. Har dere kanskje observert hva dem må gjennomgå? De blir hengt ut, latterliggjort og alle de selvutnevte evolusjons spesialistene begynner å hakke på dem i form av diskusjon og siden personen ikke forandrer sitt livssyn. Pågrunn av en full "drittsekk", starter dem med uthenging og latterliggjøring av personen.

Dette har jeg observert x antall ganger, og må si det er mye dårligere gjort enn hva jeg noen gang har sett en kristen person utføre. Konfrentering av disse bedreviterne fungerer heller ikke, siden dem er så fast bestemt at dem har rett til å uttøve og påtvinge deres livssyn på andre.

Kanskje litt off topic mot slutten her, men måtte utnytte denne situasjonen til å få ut litt.

Litt det samme som homofile gjør på grunn at det er naglet inn i hodet på oss fra vi var små barn at de er annerledes fordi det står i Bibelen. At noen velger å legge sin tro i, og hente kunnskap fra en slik bok er forbi min fatteevne.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #35 : 02. januar 2009, 21:11 »
.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #36 : 02. januar 2009, 21:14 »
Litt det samme som homofile gjør på grunn at det er naglet inn i hodet på oss fra vi var små barn at de er annerledes fordi det står i Bibelen. At noen velger å legge sin tro i, og hente kunnskap fra en slik bok er forbi min fatteevne.
At du ikke fatter det er vel strengt tatt ikke noen andres problem enn ditt eget? Tongue I den grad det er et problem, selvsagt.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: allmektig Gud
« #37 : 02. januar 2009, 21:15 »
Sitat
Det der er så tøft..
yap!

Utlogget Mathi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

  • Steinløfting i fjæra
Sv: allmektig Gud
« #38 : 02. januar 2009, 21:27 »
Det som er litt merkelig er at Gud har ingenting med saken å gjøre hvis det skjer noe negativt slik som drap, kreft osv, men hvis personen blir frisk fra sykdommen så har han en finger med i spillet? skurrer ikke det for deg også?
Nei? Hvis du tenker litt bør du skjønne at det ikke "skurrer" i det hele tatt...

Waal

  • Gjest
Sv: allmektig Gud
« #39 : 02. januar 2009, 21:56 »
Hvordan kommer englene ned fra himmelen for å åpenbare seg for menneskene?

Bruker de stige? Grin

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #40 : 02. januar 2009, 22:03 »
Nei? Hvis du tenker litt bør du skjønne at det ikke "skurrer" i det hele tatt...
Å skrive sånt som det der får deg bare til å se ut som en dott, ikke sant, som ingen gidder å ta på alvor. Om du begrunner hvorfor, forklarer, blir alt så mye lettere å ta på alvor... Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: allmektig Gud
« #41 : 02. januar 2009, 22:44 »
Hvis man tenker litt objektivt og barnslig: hva er værst med å "ta feil" som kristen eller som ateist? En kristen som tar feil vil nok bli skuffet. "Jaja, så var det ingen himmel likevel." Hvis han rekker å tenke det. Alt blir kanskje bare svart før han rekker å sukke noe i den duren.
Hva med ateisten som fornektet Guds eksistens og hans godhet?

Bra eksempel. "Jeg er i tvil om jeg skal tro på Gud eller ikke. Jeg bruker bare resten av livet mitt å leve slik som det står i ei bok, så er jeg hvertfall sikker."
Ja og forresten, denne samme boka som har de samme likhetstrekka som 'Den egyptiske bok om døden / Egyptian book of the death, som ble skrevet 1280 BC.

* Horus, sønn av guden Osiris
* ble født av ei jomfru mor
* Som Jesus, blei Horus fristet når han gjekk alene i ørkenen
* Healet de syke, de blinde, drev ut demoner,
* Horus gikk på vann
* Horus reiste Asar fra de døde (Lazarus ble gjennopplivet av Jesus)
* Horus hadde også 12 disipler
* Den gode Horus blei korsfestet, 3 dager senere, ble Horus gjenopplivet igjen

Noen som fikk dejavu? Shocked
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #42 : 02. januar 2009, 22:49 »
Hvorfor alt dette hatet mot kristendommen?

Jeg tror ikke det har så mye med hat å gjøre egentlig, snarere en trang til å fremme sine egne synspunkter. En agnostiker eller ateist har ofte gjort seg opp en rekke 'håndfaste' bevis i form av vitenskapelige feil i bibelen og logiske brister osv. Den religiøse har troen og 2000 år gammel tekst å støtte seg på. Atheisten blir oppgitt av at den religiøse ikke godtar 'håndfaste' bevis og vice versa. Virker som dette er den samme regla hver gang en slik diskusjon ihverksettes.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #43 : 02. januar 2009, 22:54 »
Bra eksempel. "Jeg er i tvil om jeg skal tro på Gud eller ikke. Jeg bruker bare resten av livet mitt å leve slik som det står i ei bok, så er jeg hvertfall sikker."
Ja og forresten, denne samme boka som har de samme likhetstrekka som 'Den egyptiske bok om døden / Egyptian book of the death, som ble skrevet 1280 BC.

* Horus, sønn av guden Osiris
* ble født av ei jomfru mor
* Som Jesus, blei Horus fristet når han gjekk alene i ørkenen
* Healet de syke, de blinde, drev ut demoner,
* Horus gikk på vann
* Horus reiste Asar fra de døde (Lazarus ble gjennopplivet av Jesus)
* Horus hadde også 12 disipler
* Den gode Horus blei korsfestet, 3 dager senere, ble Horus gjenopplivet igjen

Noen som fikk dejavu? Shocked
Du må gjerne linke til aktuelle tekster, hadde vært interessant å lese. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Rapture

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: allmektig Gud
« #44 : 02. januar 2009, 23:03 »
Nei? Hvis du tenker litt bør du skjønne at det ikke "skurrer" i det hele tatt...

Jeg er tydeligvis ikke kapabel til slik tenkning, vennligst forklar til meg hvorfor dette ikke skurrer. Det er nok Gud som har fratatt meg evnen til å forstå slike ting, fordi jeg ikke tror på ham.
Ånei, det stemmer. Gud har bare en finger med i gode ting, ikke vonde.

Vennligst forklar nærmere. =)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!