Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 345249 ganger)

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: allmektig Gud
« #45 : 02. januar 2009, 23:06 »
Du må gjerne linke til aktuelle tekster, hadde vært interessant å lese. Smiley

http://www.sacred-texts.com/egy/ebod/index.htm  Smiley
- A day without sunshine is like, you know, night.

Protein1991

  • Gjest
Sv: allmektig Gud
« #46 : 02. januar 2009, 23:13 »
http://whywontgodhealamputees.com/god5.htm

Her er svar på det meste  Wink

Edit:

Jeg er hverken for, eller i mot kristendom eller noen annen form for religion. Alle religioner bygger på godt, og ting som blir skrevet der kan tolkes direkte, eller indirekte.

Som for eksempel: Om du er ond havner du i helvete;
Tolkning A - Om du er ond, havner du i helvete etter du dør- det brenner og du må ha daglig sadosex med djevelen.
Tolkning B - Om du er ond og gretten vil selve livet ditt bli et helvete, ingen vil prate med deg, du fryses ut, mister dama etc

..Men logikk og vitenskap overvinner tro. Men det betyr ikke at religion skal tråkkes på av den grund..

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: allmektig Gud
« #47 : 02. januar 2009, 23:19 »
Hvorfor alt dette hatet mot kristendommen? Bare fordi enkelte ledere av kristne orginasjoner har utrettet diverse som har resultert i negativitet?

Gud eksisterer for enkelte, selvom man ikke kan bevise dens eksistens på en vitenskapelig måte. Eksisterer Gud hos enkelte, om det er en påvirkning av barnetro, frykt for døden osv. Har vel ikke så mye å si. Så lenge dem får en positiv effekt av sin guds tro og ikke tvinger den på andre (noen veldig få faktisk gjør).

Jeg mener at mange ateister rett og slett er "stygg" mot troende i form av person angrep. Vist dere har deltat på en fest, der det befant seg en kristen person. Har dere kanskje observert hva dem må gjennomgå? De blir hengt ut, latterliggjort og alle de selvutnevte evolusjons spesialistene begynner å hakke på dem i form av diskusjon og siden personen ikke forandrer sitt livssyn. Pågrunn av en full "drittsekk", starter dem med uthenging og latterliggjøring av personen.

Dette har jeg observert x antall ganger, og må si det er mye dårligere gjort enn hva jeg noen gang har sett en kristen person utføre. Konfrentering av disse bedreviterne fungerer heller ikke, siden dem er så fast bestemt at dem har rett til å uttøve og påtvinge deres livssyn på andre.

Kanskje litt off topic mot slutten her, men måtte utnytte denne situasjonen til å få ut litt.
Dette resonementet har jeg støtt på en del ganger.  Jeg mener at religiøse tankekonstruksjoner ikke har krav på mer respekt og spesiell beskyttelse enn det sekulære tankekonstruksjoner har.  Sjøl hører jeg hjemme et godt stykke ute på venstresida, og har havnet i disputter med høyrefolk (og religiøse!) haugevis av ganger på fester, i lunsjpauser osv.  Dette er bare sunt både for samfunnet som helhet og for alle enkeltindivider.  Mennesker bør beskyttes, ikke tankekonstruksjoner.  Høyrefolk har full rett til (og også i mange tilfeller god grunn til) å konfrontere venstreorienterte oppfatninger, og motsatt.  Religion bør ikke være unntatt fra dette, og den særlige respekten som mange religiøse påberoper seg (muslimer og jøder er særlig påståelige på dette punktet nå for tida!) bør demonteres og avvikles.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget gewgwefwed31d31d

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

Sv: allmektig Gud
« #48 : 02. januar 2009, 23:34 »
Jævelen skal ta over jorda og Gud skal hente sine. De som ikke er troende skal få en ny sjangs etter de har sett ødeleggelsen og terroren slå til her på jord.

Så kanskje han godeste Gud vil se om folk er troende? uten at han må "showe" hele tida... Slik at han ikke tar med seg "feil" folk opp i første omgang Tongue

Kan vere en teori på at det eksistere lidesle og mye anna drit her på jord, sjølv om det skulle finnes en gud


Waal

  • Gjest

Utlogget Mathi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

  • Steinløfting i fjæra
Sv: allmektig Gud
« #50 : 02. januar 2009, 23:40 »
Å skrive sånt som det der får deg bare til å se ut som en dott, ikke sant, som ingen gidder å ta på alvor. Om du begrunner hvorfor, forklarer, blir alt så mye lettere å ta på alvor... Tongue
Jo skjønner det, men det irriterer meg at folk ikke kan ha respekt overfor hva andre tror og mener, nå snakker jeg ikke kun om folk i denne tråden, men også ellers. Når der prøves latteliggjøre folk som tror på noe annet en hva en selv ikke gjør.

Så jeg innrømmer jeg var litt snar i det innlegget. Derfor har jeg svart på nytt:
Det som er litt merkelig er at Gud har ingenting med saken å gjøre hvis det skjer noe negativt slik som drap, kreft osv, men hvis personen blir frisk fra sykdommen så har han en finger med i spillet? skurrer ikke det for deg også?
Det jeg mener er at alt som skjer har en grunn, som ofte kan være en konsenkvens av en annen handling, men ikke alt kan forklares. Når man ikke kan forklare det på noen annen måte begynner man å skylde på gud :S Hva har gud med saken å gjøre hvis man blir alvorlig syk? De aller fleste sykdommer er menneskeskapte, og ble skapt de siste 10000 årene etter jakt- og samlersamfunnets slutt. Altså alt har en grunn.

Så nei det skurrer ikke for meg fordi alt negativt som skjer, skjer av natur eller av menneskeheten.



Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #52 : 02. januar 2009, 23:49 »
mye jeg kunne ha svart på, men gidder ikke, så en rask konklusjon:

IKKE døm en religion basert på folket, DØM den av å se på LEDEREN av religionen..
Altså, mennesker er dumme og gjør mye dumt.
Men se på lederen av religionen for å dømme.

Eks: Jesus. Lærte nestekjærlighet, lærte at man IKKE skulle dømme andre, lærte at å ta vare på hverandre, helbrede hverandre, ++++

Kunne godt ha tatt opp hva de andre religionene`s leder lærte, men redd noen skal klikke her...  Cool
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Sv: allmektig Gud
« #53 : 02. januar 2009, 23:49 »
Hva legger du i "tror på noe annet enn hva en selv gjør"?
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Utlogget Mathi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

  • Steinløfting i fjæra
Sv: allmektig Gud
« #54 : 02. januar 2009, 23:52 »
Hva legger du i "tror på noe annet enn hva en selv gjør"?
Mangler et stk. "Ikke" der. Altså "tror på noe annet enn hva en selv ikke gjør."

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Sv: allmektig Gud
« #55 : 02. januar 2009, 23:54 »
?
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #56 : 02. januar 2009, 23:54 »
Største problemer i Norge er at den vanlige nordmann aner ikke hva Gud er, eller gjør.. han vet bare om denne "eventyr" boken som heter Bibelen, som btw forskere har hentet mere og mere svar ifra, og vitenskap måtte ha bøyd seg i støvet på gang på gang..  (eks da de sa jorda var flat i tusen år.. Bibelen har hevdet i ekstremt mange tusen år at jorda er rund) +++

Så har du de som bare sier: "Nei, bibelen sier imot seg selv.."
Men guess what? Forskere har prøvd dette, men NEI.

Om jeg sier at jeg liker cola, betyr det at jeg IKKE liker fanta?
Og om jeg da sier at jeg elsker fanta, har jeg da sagt imot meg selv? ehhh, nei...

Det handler om å tenke selv.. DRIT i forskere, og se forbi!
Finne sannheten ved å lese, tenke og lese..

Det gjorde jeg..

eks: hva skjer når jeg dør?
Forsvinner jeg bare? isåfall, kjiiipt liv da.. at jeg lever i 70-80 år for så og død og forsvinne?
men vent.. energi forsvinner aldri.. det kun omdannes til ny energi..

hva skapte det big bang?
hva var før the big bang?
hvordan ble tilfeldighet på tilfeldighet til alt dette?
hva med mikro-evolusjon?
eller makro evolusjon?

Alt dette studerte jeg... og jeg fant ett svar: GUD!
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Sv: allmektig Gud
« #57 : 02. januar 2009, 23:57 »
Vet du hva Gud ER eller GJØR da?
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #58 : 03. januar 2009, 00:03 »
Vet du hva Gud ER eller GJØR da?

Bibelen forklarer Gud som: (er du interessert kan jeg skrive ned alle bibelversene, så du kan sjekke selv)
-Skaperen
-Den Eneste Gud
- Den Trofaste
- Den kjærlige
- Far
- Hellig
- Evig
- Rettferdig
- Allmektig
- Synlig i Jesus
- Omsorgsfull
- Synderens venn
- Treenig (Gud, Jesus, den Hellige ånd)
- Full av nåde
- Fredens Gud
- Tilgivende
- Trøsteren
- Den stødige

Bibelen er den eneste boka som har forvandlet så mye menneskeliv Smiley
eks; se topicen: Team Xtrem Vikings.

Gud elsker alle og vil ALLE skal komme til han! Han vil leve i felleskap med oss! Derfor helbreder han, tilgir, hører, reparerer liv, og elsker Smiley
Om alt annet i verden skal hate deg, elsker Gud deg Smiley

Det står faktisk: "...Jesus står ved din hjertedør og banker, men bare du kan åpne opp..)
Gud ga seg selv èi bremse... Han ga menneskene fri vilje, fordi han elsker de så mye og vil de skal gjør det de vil..
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

Sv: allmektig Gud
« #59 : 03. januar 2009, 00:05 »
Jeg må vel bare si at jeg er veldig lite religiøs av meg. Og skjønner ikke hvordan folk kan tro på alt de har lest, uten at det er bekrefta på noen som helst måte.

Men jeg tror mange er religiøse, og følger en tro fordi det "støtter" seg til det. De føler seg ikke alene, alltid "noe" som er der for dem i triste situasjoner osv osv.

Så for mange er det en trygghet å ha noe og tro på, for å klare seg i hverdagen.

Men folk for tro på hva de vil, så lenge de tror frivillig!
Konebanker og totalonanist

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!