Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 341800 ganger)

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: allmektig Gud
« #75 : 03. januar 2009, 01:42 »
Litt offtopic, men det har med GUD å gjøre så:

Noen som tror på karma her inne?

Jeg har opplevd at det skjer dårlige ting for meg når jeg begår noe som er dårlig for andre.
Og det har skjedd gang på gang, ikke tro at jeg er naiv eller noe, det er rett og slett sant. Jeg har opplevd så mange ganger og nå har det ført til at jeg tenker meg mere grundig om før jeg gjør noe.

Jeg har også opplevd gode ting når jeg har gjort noe godt.

Det høres rart ut, men det er sant for min del..
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #76 : 03. januar 2009, 01:48 »
Alvorlige sykdommer o.l. Er bare naturens gang.

NATURENS GANG?
ER ALT BARE TILFELDIG OG IKKE EN DEL AV GUDS STORE PLAN?

wææææææææææææææææææææææ!!

elsker hvordan religiøse kan hente argumenter fra vitenskap for religion, men man kan ikke bruke vitenskap mot religion. dere kristne har ikke forstått noen ting. dere trenger ikke diskutere. religion kan ikke bevises. av noe som helst! bare si: jeg tror. TROR. da trenger du ingen beviser =)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #77 : 03. januar 2009, 01:49 »
Litt offtopic, men det har med GUD å gjøre så:

Noen som tror på karma her inne?

Jeg har opplevd at det skjer dårlige ting for meg når jeg begår noe som er dårlig for andre.
Og det har skjedd gang på gang, ikke tro at jeg er naiv eller noe, det er rett og slett sant. Jeg har opplevd så mange ganger og nå har det ført til at jeg tenker meg mere grundig om før jeg gjør noe.

Jeg har også opplevd gode ting når jeg har gjort noe godt.

Det høres rart ut, men det er sant for min del..

etter 70-tallet har fødslene i europa gått kraftig nedover. det samme har storkebestanden i verden.

oh its happening!

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #78 : 03. januar 2009, 01:54 »
Hoff... JA, men Guds plan er sååå mye strørre enn menneskes dumme, lille tankegang.
Gud sendte Jesus til jorden for å "oppfylle" loven, og mye av det blir f.eks nevnt i bergprekenen!
Kan alltids si "hvorfor gjorde Gud dette??!" Men tror mye av grunnen til at det står der er fordi vi skal huske på han som en Gud, ikke bare som en dumsnill pappa.. Vi skal ÆRE OG FRYKTE heter det. Vi snakker ikke om en smart professor som har kommet på noe bra, men en GUD.
Ellers sa du mye som var meget bra i forige innlegg, og jeg skulle gjerne svart deg på de, men orker ikke lengre diskusjon, kan ikke alle svarene, og er ikke utdanna Teolog og har heller ikke gått Bibelskole, så er ikke ekspert på dine utsagn..
At jeg ble helbredet er nok for meg.. AT JEG gikk fra et liv i ondskap og dritt, til et herlig liv med kristent felleskap, nåde og GUd, er det som teller for meg. Smiley

ok så du ble "reddet". du tror ikke du føler det slik fordi det var kristne som "reddet" deg?
viss det var et muslimsk, jødisk, w/e annet miljø som hadde tatt deg inn til seg, hadde du ikke mest sannsynligvis da følgt deres tro? =)

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: allmektig Gud
« #79 : 03. januar 2009, 01:57 »
Kristent fellesskap er viktig. Viktig at likesinnede for utvikle seg i en spennende gruppedynamikk: http://www.youtube.com/watch?v=aWPAjTE5zSU
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: allmektig Gud
« #80 : 03. januar 2009, 01:58 »
ok så du ble "reddet". du tror ikke du føler det slik fordi det var kristne som "reddet" deg?
viss det var et muslimsk, jødisk, w/e annet miljø som hadde tatt deg inn til seg, hadde du ikke mest sannsynligvis da følgt deres tro? =)

Jøde får du ikke lov til å bli hvis jeg ikke tar feil?? Du må være født jøde eller noe sånt...
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #81 : 03. januar 2009, 01:59 »
Jøde får du ikke lov til å bli hvis jeg ikke tar feil?? Du må være født jøde eller noe sånt...

og?

fatter ikke helt om dette skulle ha noe med diskusjonen å gjøre?

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: allmektig Gud
« #82 : 03. januar 2009, 02:00 »
Det er vel heller ikke noen arkelogiske eller historiske bevis, foruten bibelen (som en ikke kan kalle bevis alene) på at jesus levde.

Hvordan kan en tro på noe så.... tynt ?

For meg virker det som om det ofte er som en krykke, et håp eller en indoktrinasjon enten fra fødselen av eller av venner etc..

Greit nok, hvis det hjelper en å leve livet sitt bedre, så er det jo vel og bra. Men hvordan kan en godta det for sannhet, hvordan kan en ikke se kritisk på det. En vil da at det en tror på har noe sannhet over seg, og ikke bare er en usynlig fantasi venn?

Er det ikke bedre å ta ting for det de er?

Samme gjelder personlige meritter. Er det ikke bedre å ta æren for de selv, og bli litt stolt, få litt selvtillitt og føle en har jobbet for noe og oppnådd det selv; ikke bære gi æren over til en eller annen gud? Her kommer jo og selfølgelig idrettsprestasjoner inn.

Å tro at gud har en plan med alt, gjør livet numment, en føler ikke med alt som en burde, fordi en tror det er en plan med det. Smerte, glede, hva som helst.

Å leve et liv for å legge opp til et evig liv etter døden gjør da og at livet her og nå blir sekundært; men hva hvis dette er det eneste livet du har?


Har endel problemer med å forstå mye av dette. Og jeg føler at mange kristne bare "follow the ropes", altså ikke tenker så mye på det, men bare har det som en pute.


En liten digresjon... "Det er ikke noe som heter et religiøst barn, bare et barn av religiøse foreldre".. Syns det er en skam at barn ikke får mulighet til å velge selv hva de vil tro på når de vokser opp, om noe.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: allmektig Gud
« #83 : 03. januar 2009, 02:02 »
Kristent fellesskap er viktig. Viktig at likesinnede for utvikle seg i en spennende gruppedynamikk: http://www.youtube.com/watch?v=aWPAjTE5zSU

Ikke for å være slemme mot noen kristne, har respekt for dem, men denne greia er jo skremmende. Og det ser ut som om at de folka bare later som
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: allmektig Gud
« #84 : 03. januar 2009, 02:07 »
Sitat

Sitat
og når dere er ferdig med den, så kan dere ta denne:

http://www.youtube.com/watch?v=rCz0-HY1TLU

hahaha seriøst, konge.  Grin

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: allmektig Gud
« #85 : 03. januar 2009, 02:12 »
og?

fatter ikke helt om dette skulle ha noe med diskusjonen å gjøre?

Du ga et feil eksempel og jeg rettet på det ----
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #86 : 03. januar 2009, 02:22 »
.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #87 : 03. januar 2009, 02:49 »
En liten digresjon... "Det er ikke noe som heter et religiøst barn, bare et barn av religiøse foreldre".. Syns det er en skam at barn ikke får mulighet til å velge selv hva de vil tro på når de vokser opp, om noe.
Akkurat den der er litt interessant, for greia er jo at de aller aller fleste kristne faktisk lar ungene få bestemme sjøl.. Selvsagt blir de oppdratt i samme livssyn som sine foreldre, men er jo ikke langt i mellom de ungene som velger å ikke tro, kanskje velger å tro, men har andre meninger innen selve religionen, kanskje har litt mindre konservativt syn på religionen, eller kanskje til og med er MER konservative enn sine foreldre. Mange andre variasjoner og.. Antallet gestapo-kristne er faktisk forsvinnende lavt, om man da ser på "normal" kristendom a la bedehus-folk, og ikke sekteriske deler av religionen. Dog har jeg ikke noen problemer med å skjønne hvorfor folk tror at kristne unger kanskje blir litt hjernevasket; enkelte blir jo faktisk det, og det blir hakket for dumt å nekte på. Men å si at det er slik gjevnt over er ganske enkelt feil, uten at jeg påstår at du har sagt det.. (Men enkelte påstår det og.)
Kan for øvrig ikke se så mye negativt i at unger blir oppdratt på "kristent vis", for å si det på en litt teit måte; påstår på ingen måte at ikke-kristne ikke kan oppdra sine unger like godt eller bedre, men hva er egentlige det negative med kristen oppdragelse? Om man skal se på dette på samme vis som "ikke alle muslimer er terrorister"..

For øvrig er det nok både rett og feil på samme tid det der sitatet du skrev. På den ene siden har man det naturlige at unger blir påvirket av sine foreldre, men på en annen side kunne jeg fortalt om 8-9 åringer som er kristne mens foreldrene ikke alltid har vært det, og de ungene har på _ingen_ måte blitt hjernevasket av noe som helst, kanskje utenom mammon. De har bare blitt overbevist ved å ha sett og opplevd, og et lite barnesinn er vel kanskje litt mer åpent for sånt noe enn en voksens. Men da kommer igjen spørsmålet: er opplevelsene tilfelle, er ungen sinnsyk, oppmerksomhetssyk eller har ungen ganske enkelt for mye fantasi..  Tongue


Kristent fellesskap er viktig. Viktig at likesinnede for utvikle seg i en spennende gruppedynamikk: http://www.youtube.com/watch?v=aWPAjTE5zSU
Haha dat is da lol... biggrin
Der har vi den sekteriske delen jeg skrev om lenger oppe her, kanskje spesielt de med slangene helt i starten av klippet..
Mesteparten i klippet kan det dessuten like godt være støggen sjøl som står for, og ikke Gud..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: allmektig Gud
« #88 : 03. januar 2009, 03:51 »
nja,
hvis foreldrene til et barn er f.eks  kristne, så burde jo egentlig de gjøre alt de kan for å gjøre barnet sitt kristent og. ...... Fordi...... Det ligger i den kristne tro at den eneste veien er gjennom jesus ? Am I wrong ? De vil da gjøre mest mulig for at barnet ikke skal havne i evig pinsel? Mye av dette er vel modifisert bort av moderne kristne. Men hvis foreldren virkelig er kristne så er da dette sanheten, og gud er ikke til å komme unna. Dette gjelder vel nesten alle religioner.

Derfor tror jeg og at mange egentlig ikke er religiøse, men bare ikke tenker virkelig over det(vil ikke?), bruker det som krykke/håp som nevnt tidligere. For hadde jeg vært kristen, og visst at gud eksisterte, og visst at alle som ikke trodde på gud, dvs den rette gud, havnet i skjærsilden, helvete, gikk glipp av evig liv eller all of the above; så hadde jeg ikke nølt et sekund om å prøve å omvende så mange som mulig, og ikke minst barna mine.

Men er det bare håp om at det må være noe godt, så er det bare det,,,, håp, og kanskje frykten for å se endel realiteter i øynene.


Tror ikke det er mange barn som blir religiøse i sin reelle forstand uten påvirkning fra foreldrene eller tilsvarende. Barn som får velge fritt blir vel egentlig bare lokket av f.eks "evig liv" og skremt av "helvete" e.l.. Men det er da ikke reell tro (altså religiøs);.................

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #89 : 03. januar 2009, 09:41 »
Man kan si hva man vil om Islam og sharialov, men bibelen har sine gullkorn den også:

-Når en mann slår sin trell – eller trellkvinne – med staven sin så han dør for hans hånd, da skal mannen straffes.  Men lever trellen en dag eller to, skal han ikke straffes; trellen er jo hans eiendom. (2. Mosebok 21:20-21

-Den som ofrer til andre guder og ikke til Herren alene, skal bannlyses. (2. Mosebok 22:20)

-Når en mann driver hor med en gift kvinne, skal de begge dø, både mannen og kvinnen som har brutt ekteskapet. (3. Mosebok 20:10)

-Og den som spotter Herrens navn, skal dø; hele menigheten skal steine ham. Enten han er innflytter eller født i landet, skal han steines når han spotter Herrens navn. (3. Mosebok 24:16)

-Når en mann blir grepet i å ha samleie med en gift kvinne, skal de begge dø, både kvinnen og mannen som hadde samleie med henne. Slik skal du rydde det onde ut av Israel. (5. Mosebok 22:22)

 -Når to menn kommer i slagsmål, og konen til en av dem kommer løpende for å hjelpe sin mann, og hun rekker hånden ut og griper den som slår ham, i kjønnsdelene, 12 da skal du uten skånsel hogge hånden av henne. (5. Mosebok 25:11)

-Det kan hende at din bror som har samme mor som du, eller din sønn eller datter eller din kone som du tar i favn, eller din venn som du har så kjær som ditt eget liv, hemmelig lokker deg og sier: «La oss gå bort og dyrke andre guder» (...)  Du skal ta livet av ham. Selv skal du være den første til å løfte hånden mot ham, og siden skal hele folket gjøre det samme.  Du skal steine ham i hjel..  (5. Mosebok 13:6-9)


-En kvinne skal ta imot opplæring i stillhet og underordne seg i alt.  Jeg tillater ikke en kvinne å undervise eller bestemme over mannen, hun skal være stille. For Adam ble skapt først og så Eva. (Paul 1. brev til Tim.)


osv osv..
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!