Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 342059 ganger)

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: allmektig Gud
« #120 : 03. januar 2009, 15:37 »
Hvorfor tror du verden oppsto? Hva er målet med verden? Menneskeheten?
Hvorfor lever vi? Hvorfor er vi her? Hvorfor finnes ondskap? Hvorfor finnes satan?



Haha, den siste der. Tongue
Men det er jo ikke sikkert at alt har en mening da.

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: allmektig Gud
« #121 : 03. januar 2009, 15:50 »
Hvorfor tror du verden oppsto? Hva er målet med verden? Menneskeheten?
Hvorfor lever vi? Hvorfor er vi her?

Gud må være en ganske merkelig kar. Han skaper mennesker, for så å teste hele menneskerasen, der han kan finne hvem som skal få lov å bo med han ut evigheten. Han setter seg godt tilbake og skriver ned alle som tror på han, mens han ser på alt helvete som skjer rundt om i verden. Gud ser på alle de hundre millionene mennesker som lider hver eneste dag, små barn som blir misshandlet, voldtatt, sultet i hjel, men hvorfor skal ha gjøre noe med det? Vi må jo vite at han har en plan, og Gud elsker alle mennesker på jorden, men dette inngår bare i planen hans.

Gud skaper også mennesker som kanskje er utviklingshemmet, som ikke har hjerne som fungerer bra nok til å tro på gud, disse skal selvsakt brenne i helvete ilag med de andre som kanskje lever et helt perfekt liv, hjelper andre mennesker, men desverre ikke tror på Gud.
Gud i himmelen er også en homofob. Han må ha hatt dårlige opplevelser med homofile som ung, for disse fortjener heller ikke enn plass i kongeriket hans.

- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #122 : 03. januar 2009, 16:23 »
Gud må være en ganske merkelig kar. Han skaper mennesker, for så å teste hele menneskerasen, der han kan finne hvem som skal få lov å bo med han ut evigheten. Han setter seg godt tilbake og skriver ned alle som tror på han, mens han ser på alt helvete som skjer rundt om i verden. Gud ser på alle de hundre millionene mennesker som lider hver eneste dag, små barn som blir misshandlet, voldtatt, sultet i hjel, men hvorfor skal ha gjøre noe med det? Vi må jo vite at han har en plan, og Gud elsker alle mennesker på jorden, men dette inngår bare i planen hans.

Gud skaper også mennesker som kanskje er utviklingshemmet, som ikke har hjerne som fungerer bra nok til å tro på gud, disse skal selvsakt brenne i helvete ilag med de andre som kanskje lever et helt perfekt liv, hjelper andre mennesker, men desverre ikke tror på Gud.
Gud i himmelen er også en homofob. Han må ha hatt dårlige opplevelser med homofile som ung, for disse fortjener heller ikke enn plass i kongeriket hans.



Bra skrevet, delvis sant.

1: Gud er rettferdig. "Alle skal få ta sitt valg".
Det betyr at de som ikke fikk sjansen på jord, skal få sjansen til å tro på han og få evig godhet i himmelen der man kan gjør hva man vil, når man vil Smiley
Dette foregår sikkert etter døden og der har ikke vitenskapsfolk og vi så mye kontroll eller makt over.. der er det KUN GUD som har makt.

2: Gud er ikke homofob! Han ELSKER homser! Han bare vet at det er unaturlig og han mener at det kan skade og såre og vil ikke at vi skal alle bli homser for da stopper menneskeheten opp.

3: Han har gitt menneskeheten fri vilje, som betyr at han kan ikke stoppe Hitler i å drepe folk fordi hitler har fri vilje.. men hvor er den frie viljen til de som blir drept? Dette er vanskelige spm og har en bok om det, men har ærligtalt ikke gidda å lest det Tongue er meget komplisert opplegg.

4: Ondskapen stammer fra Satan og det største trikset Satan har gjort mot denne verden, var å overbevise verden om at han ikke finnes...

5: Derfor sier Jesus hele tiden: VEND OM OG TRO! Smiley
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: allmektig Gud
« #123 : 03. januar 2009, 17:07 »
Der kom det fram. Hva som faktisk er sant har ikke noe å si, så lenge du tror på Gud. Klarer du ikke å se hvor latterlig det høres ut?




Hvis det hjelper for noe, så ser jeg faktisk ikke hvor latterlig det høres ut.  Er det noe bedre  å finne ånden i  bunnen på sprit flasken?

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #124 : 03. januar 2009, 17:09 »
Greit nok det, men like mye min mening alikevel. Smiley Trukkje på gud.
Tro hva du vil for min del, men det er langt mellom å ikke tro og å kalle samtlige religiøse for svake. Det er jo i bunn og grunn det du gjør. Ikke at det gjør meg så mye, for det kunne ikke brydd meg mindre hva du mener, men som noen av pk-folka her inne så ofte sier: vi må være forsiktig med å stemple folk. Gjentatt til det kjedelige; ikke alle muslimer er terrorister.. Tongue

synes egentlig det er en veldig logisk og filosofisk forklaring på fenomenet religion.

hvorfor tror du det oppstod?
Det spørsmålet der ligner mest på et dårlig forsøk på retorisk krumspring, men kan jo svare likevel. Tongue

Jeg tror religioner har oppstått som en følge av utrolige hendelser. Jeg tror ikke at folk har dikta opp religioner helt fra null for å ha noe å støtte seg til, uten å ha noe å bygge det på. Dette behovet for å ha noe å støtte seg til kom mao etter en slik hendelse. Behovet var der kanskje, men folk innså det ikke før etterpå. Litt som at vi ikke trengte mobilen for 10 år siden, mens vi i dag ikke kan leve uten.
Nå sier jeg da selvsagt ikke noe om grunnlaget for religionen, fordi vi da faktisk ikke veit om det feks var ufoer på besøk hos de gamle egypterne. Er jo lite som skulle tilsi det, men for alt vi veit kan det jo ha skjedd ting på den tiden, og kanskje levd skapninger, som har vært grunnlaget for figurene som man finner på tegninger i pyramidene? Jeg tror mao ikke at en eller annen arbeidsløs dude skrev opp alt det syke han kom på når han satt og røyka favoritt-urten sin.

Egypt-greiene var selvsagt bare for å vise et enkelt eksempel. Så enkelt at de aller, aller fleste skjønner hva jeg mener.. (Forbehold om historiske småfeil, seff.)

Hvis det hjelper for noe, så ser jeg faktisk ikke hvor latterlig det høres ut.  Er det noe bedre  å finne ånden i  bunnen på sprit flasken?
Kanskje ikke bedre, men langt mer alment akseptert.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: allmektig Gud
« #125 : 03. januar 2009, 17:11 »
Religion er for de svake som trenger noe å trøste seg med når virkeligheten svikter.


Du kan gjerne si svake,  men det du sier er at  svake  er alle de som finner en måte å få hjelp da, av mamma eller pappa, eller de som går til psykolog (ekteskaps brudd, psyken.. ), en venn osv..
Da er vi alle svake, du har nok fått funnet hjelp noen ganger i blandt selv.

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: allmektig Gud
« #126 : 03. januar 2009, 17:13 »
Sitat fra: 007 på I dag kl. 17:07
Hvis det hjelper for noe, så ser jeg faktisk ikke hvor latterlig det høres ut.  Er det noe bedre  å finne ånden i  bunnen på sprit flasken?

Kanskje ikke bedre, men langt mer alment akseptert.


Bare man følger "flowen"  så er det greit?

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #127 : 03. januar 2009, 17:15 »
Sitat fra: 007 på I dag kl. 17:07
Hvis det hjelper for noe, så ser jeg faktisk ikke hvor latterlig det høres ut.  Er det noe bedre  å finne ånden i  bunnen på sprit flasken?

Kanskje ikke bedre, men langt mer alment akseptert.


Bare man følger "flowen"  så er det greit?
Øh.. Sier du i mot meg, eller bekrefter du, eller hva? Tok ikke den der helt..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: allmektig Gud
« #128 : 03. januar 2009, 17:16 »
nei var vel heller hva du mente med det?

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #129 : 03. januar 2009, 17:18 »
Jeg mener at det ikke blir sett på som en svakhet om en kar drukner sine sorger i sprit. Er man religiøs er man derimot en svak, hjelpeløs stakkar.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: allmektig Gud
« #130 : 03. januar 2009, 17:23 »
Jeg mener at det ikke blir sett på som en svakhet om en kar drukner sine sorger i sprit. Er man religiøs er man derimot en svak, hjelpeløs stakkar.

Du synst det ja, da er vi iallefall uenige, en som drikker for å slukke følesene sine, blir som verre av å drikke dette, å værstefall hissigere å det kan gå utover andre. Å gjerne fortsetter slik å ødlegger livet sitt/ andres.  En som har blitt kristen får ny styrke å livsglede.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #131 : 03. januar 2009, 17:51 »
Arrh du misforstår jo alt jeg skriver.. Tongue Les hva jeg skriver da mann.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #132 : 03. januar 2009, 18:09 »
jeg mener religion og alkoholisme er samme flukt fra virkeligheten, og det at det er mer akkseptert å drikke enn å være kristen? bullshit.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #133 : 03. januar 2009, 18:29 »
Hva synes du er rarest da, at en person er kristen eller at en person drikker?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: allmektig Gud
« #134 : 03. januar 2009, 18:35 »
Arrh du misforstår jo alt jeg skriver.. Tongue Les hva jeg skriver da mann.

Ja prøver å lese det du skriver. Synst det er en blanding av hva du mener å hva alle andre aksepterer å at du glir litt i mellom begge deler :p

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!