Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 341845 ganger)

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: allmektig Gud
« #150 : 04. januar 2009, 13:52 »
For å si det, bør du har hørt en del vitnesbyrd, samt ha tilstrekkelig dømmekraft. Men som du sier, du tror.

For øvrig ikke et direkte argument for "Gud", men hvordan forholder du deg f.eks. til advokat Cato Schiøtz som mener at bevisene for at Snåsamannen er synsk og kan helbrede er sterkere enn mange av de sakene han har arbeidet med i retten i 30 år?
Påstanden om at Snåsamannen er synsk og kan helbrede er en påstand om at Snåsamannen har overnaturlige evner som kan brukes om og om igjen.  Det finnes måter å teste dette på, og bevisbyrden ligger på dem som setter fram påstander om at overnaturlige fenomener finnes.  Så dersom Snåsamannen nekter å la seg teste under vitenskapelige betingelser, eller feiler i tester, så bør dette tolkes sånn at Cato Schiøtz har feilet.

De sakene som prøves i en rettssal, er ikke saker som kan testes ved vitenskapelige gjentagelser om og om igjen, og er derfor av en annen type.  For øvrig må jeg si at jeg blir bekymret for rettssikkerheten dersom det Cato Schiøtz sier er riktig.  Dersom jeg skulle ende opp som tiltalt i en rettssak en dag, så håper jeg at beviser av den kvaliteten som nå finnes for at Såsamannen er synsk, ikke får meg dømt.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: allmektig Gud
« #151 : 04. januar 2009, 13:53 »

For øvrig ikke et direkte argument for "Gud", men hvordan forholder du deg f.eks. til advokat Cato Schiøtz som mener at bevisene for at Snåsamannen er synsk og kan helbrede er sterkere enn mange av de sakene han har arbeidet med i retten i 30 år?

At mange av sakene han har jobba med har hatt ekstremt dårlege bevis. Uansett skjønnar eg ikkje heilt relevansen i spørsmålet.

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #152 : 04. januar 2009, 14:03 »
Nå har det seg slik at det aldri har blitt stadfestet at det finnes noen "Gud", "Satan", "Himmel", "Helvete", "Engler", "Demoner" ... eller andre metafysiske entiteter. Jeg har til gode å se noe som helst som pr vitenskaplige kriterier for faktainformasjon kan underbygge slike påstander. Dermed blir også det gjeldende ståsted hva fakta vedrører at det ikke eksisterer noe vesen ved navn "Satan".

"Ondskap" er en primitiv forklaringsmodell på adferd mennesket opp gjennom årtusener har slitt med å forstå. Hvis en av mine forfedre for flere hundre år siden slaktet ned husdyrene på en liten gård, drepte alle mannfolkene der og voldtok kvinnene deres ... så ville det ikke være uvanlig at han ville blitt beskrevet som "Besatt av Djevelen", "styrt av den onde selv", "påvirket av demoner" og andre lignende utsagn. Religiøse ledere kunne dermed gi bekymrede (og ikke akkurat godt opplyste) mennesker sinnsro ved å bruke en forklaringsmodell de kunne forholde seg til. Menneskesinnet slik vi kjenner det i dag var ukjent for disse menneskene. Når de da så adferd som divergerte såpass med deres egen adferd, så hadde en altså en merkelapp å sette på dem som utførte handlinger en ikke kunne fatte bevegrunnen bak.

Hadde jeg gjort noe slikt i dag, så ville noen menn i hvite frakker hentet meg og sperret meg inne på en institusjon. Det ville heller ikke forbauset mange at det stod å lese i avisen at jeg var en sinnsforvirret person. Alternativt ville jeg blitt plukket ned av et swat-team om jeg ikke ønsket å overgi meg frivillig.

Mennesker misliker alt som stikker seg ut. Alt som er forskjellig fra våre faste referansepunkter. Mennesket er flokkdyr og de aller fleste tenderer å søke felles trøst som gruppe, heller enn å gå egne veier. Er en psykopat "ond" fordi psykopaten ikke innehar befatning med empati? Kan en si noe er "ondt" fordi det mangler en dimensjon med livet som de fleste ellers har? Ondskap finnes ikke. Mentalt divergerende adferd finnes derimot. Handlinger er motivstyrt. Selv en sinnsforvirret person vil en anta handler ut fra egne motiver, være seg om det er at vedkommende hører stemmer i hodet eller agerer ut fra et slutningsmønster de fleste av oss ikke vil kjenne seg igjen i. Det er å begå en grov feil å tro at naturen generelt innehar et "justis-politi" som opererer med en universal forståelse av hva som er rett og galt. Naturen bryr seg ikke om enkeltmenneskets følelser som i ordets rette forstand ikke er å regne for noe annet enn et lokalt fenomen (internt i hjernen).

Mennesket har siden tidenes morgen hatt vanskeligheter med å akseptere seg selv som noe annet enn universets navle. Mennesket nekter å tro at den dag det trekker sitt siste åndedrag så skal alt være over. I nærvær av en sterk dødsangst skaper derfor mennesket sine guder som kan love dem evig liv og som kommer mennesket til unnsetning når menneskets kropp ikke lenger evner å supportere vitale livsfunksjoner.

Små barn tror på julenissen. De aller fleste barn pleier å forkaste sin tro på julenissen når de når en gitt alder. Små barn tror også gjerne på Jesus, Gud, Satan, Himmel og Helvete. Merkelig nok er det mange som fortsetter å tro på disse fantasiobjektene i godt voksen alder ... og det til tross for at julenissen virker å stå oss nærmere enn hva en hypotetisk eksisterende gudsentitet måtte være.


Ingen har klart å motbevise noen Gud.. de finner heller ut at det MÅ være en gud..
Ingen kan bevise hva som skjer etter døden..
INGEN kan bevise hvordan menneskekroppen på sine syke måter fungerer... sjelden, hjernen, det me forelskelse.. (jdoa, de vet det er hormoner, men hvorfor i akkurat den personen..osv)
INGEN kan bevise hvorfor vi er her på jord..
Ingen kan bevise været og bestemmer over det...

TUSEN ting man ikke kan bevise eller gjøre noe med, med de små udugelige menneskehender..
Vi er for små! Vi er små dyr.. men elsket og opphøyet av Gud Smiley

Et viktig ord: "Om noen kunne bevise Gud, hadde hele bibelens fundament ramlet sammen.. det handler om det å få belønning for sin tro! Ikke vite! Man ska være TØFF OF TRO! VÅG OG TRO!"

Gud er som vinden for oss kristne; vi kan ikke se vinden, men se og kjenne effekten av den.. høre den, føle den.. Smiley

Jesus sier: "salig er de som tror, men ikke ser.."
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #153 : 04. januar 2009, 14:08 »
Påstanden om at Snåsamannen er synsk og kan helbrede er en påstand om at Snåsamannen har overnaturlige evner som kan brukes om og om igjen.  Det finnes måter å teste dette på, og bevisbyrden ligger på dem som setter fram påstander om at overnaturlige fenomener finnes.  Så dersom Snåsamannen nekter å la seg teste under vitenskapelige betingelser, eller feiler i tester, så bør dette tolkes sånn at Cato Schiøtz har feilet.

De sakene som prøves i en rettssal, er ikke saker som kan testes ved vitenskapelige gjentagelser om og om igjen, og er derfor av en annen type.  For øvrig må jeg si at jeg blir bekymret for rettssikkerheten dersom det Cato Schiøtz sier er riktig.  Dersom jeg skulle ende opp som tiltalt i en rettssak en dag, så håper jeg at beviser av den kvaliteten som nå finnes for at Såsamannen er synsk, ikke får meg dømt.

Finnes mange titusen dokumentmapper i NORGE der leger har skrevet under at forige gang pasienten var her hadde hun\han (den og den sykdommen), men er nå 100% frisk og finner ikke tegn på sykdommen..

Dette skjer med alle mine venner og meg selv!!
Føtter vekkser ut, kronisk migrene forsvinner, epilepsi borte, kreft borte, brokk borte, hørsel kommer tilbake, lammelser forsvinner, +++++++++

tusen historier.. holder på å leite etter den siden på internett som man kan kjøpe en film og en bok fra et møte for toppleger i norge, hvor de prøvde å finne forklaringer på alle disse helbredelsene, men de fikk det ikke til! Mennesker helbreder ikke... GUD GJØR. Han bruker menneskene.. Jesus sier: "gå ut å helbred de syke"
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: allmektig Gud
« #154 : 04. januar 2009, 14:12 »
Ingen har klart å motbevise noen Gud.. de finner heller ut at det MÅ være en gud..
Ingen kan bevise hva som skjer etter døden..
INGEN kan bevise hvordan menneskekroppen på sine syke måter fungerer... sjelden, hjernen, det me forelskelse.. (jdoa, de vet det er hormoner, men hvorfor i akkurat den personen..osv)
INGEN kan bevise hvorfor vi er her på jord..
Ingen kan bevise været og bestemmer over det...

TUSEN ting man ikke kan bevise eller gjøre noe med, med de små udugelige menneskehender..
Vi er for små! Vi er små dyr.. men elsket og opphøyet av Gud Smiley

Et viktig ord: "Om noen kunne bevise Gud, hadde hele bibelens fundament ramlet sammen.. det handler om det å få belønning for sin tro! Ikke vite! Man ska være TØFF OF TRO! VÅG OG TRO!"

Gud er som vinden for oss kristne; vi kan ikke se vinden, men se og kjenne effekten av den.. høre den, føle den.. Smiley

Jesus sier: "salig er de som tror, men ikke ser.."
Det grunntemaet som gjentas om og om igjen i innlegget over, er bruk av kunnskapsmangel som argument ('arguing from ignorance').  Dette er en logikkfeil.  Det at man vet noe, kan brukes som argument.  Derimot kan det at men ikke vet noe, ikke brukes som argument.  De gudene som forsøkes bevises utifra kunnskapsmangel ('gods of the gaps') er i bunn og grunn åndelige fluktruter og suttekluter.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: allmektig Gud
« #155 : 04. januar 2009, 14:18 »
Finnes mange titusen dokumentmapper i NORGE der leger har skrevet under at forige gang pasienten var her hadde hun\han (den og den sykdommen), men er nå 100% frisk og finner ikke tegn på sykdommen..

Dette skjer med alle mine venner og meg selv!!
Føtter vekkser ut, kronisk migrene forsvinner, epilepsi borte, kreft borte, brokk borte, hørsel kommer tilbake, lammelser forsvinner, +++++++++

tusen historier.. holder på å leite etter den siden på internett som man kan kjøpe en film og en bok fra et møte for toppleger i norge, hvor de prøvde å finne forklaringer på alle disse helbredelsene, men de fikk det ikke til! Mennesker helbreder ikke... GUD GJØR. Han bruker menneskene.. Jesus sier: "gå ut å helbred de syke"
Denne typen historier gjentas og gjentas i miljøer der påstander om helbredelser og alskens alternative behandlingsformer florerer.  For det første er det nå engang sånn at de aller fleste skader, plager og sykdommer går over, og mennesker og dyr blir friske igjen.  Kroppens eget immunforsvar og sårhelende evner tar seg av dette.

For det andre er så mange av disse historiene ekstraordinære påstander.  Kan Jokkemannj vise til et vitenskapelig bekreftet historie der en menneskelig fot har vokst ut igjen?  Skeptikeren Joe Nickell har brukt mange tiår på å finne beviste tilfeller av sånne mirakler.  Han har aldri funnet noen.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget FOA

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 266

Sv: allmektig Gud
« #156 : 04. januar 2009, 14:27 »
Når det er Gud som står for alle de gode/positive handlingene er det vel også Gud som står for de mindre gode handlinger i samfunnet. Forstår det slik at dere kristne mener at Gud brukes mennesket som "redskap" for sine handlinger.

Hvorfor skulle Gud ville at ei jente på 4 år skal bli misbrukt f.eks.

Hvorfor?? Hva er tanken bak det?

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: allmektig Gud
« #157 : 04. januar 2009, 14:34 »
Når det er Gud som står for alle de gode/positive handlingene er det vel også Gud som står for de mindre gode handlinger i samfunnet. Forstår det slik at dere kristne mener at Gud brukes mennesket som "redskap" for sine handlinger.

Hvorfor skulle Gud ville at ei jente på 4 år skal bli misbrukt f.eks.

Hvorfor?? Hva er tanken bak det?
Det er vel den store vranglæren i kirken i dag, at Gud styrer eller tillater alt som skjer. Man kan diskutere hva begrepet "allmektig" betyr, men leser man bl.a. skapelsesberetningen ser vi at Gud ga råderetten over jorda til menneskene. Det betyr at menneskene styrer showet her nede, ikke Gud, selv om han sikkert har en finger med i spillet på forespørsel fra troende...

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #158 : 04. januar 2009, 14:48 »
Finnes mange titusen dokumentmapper i NORGE der leger har skrevet under at forige gang pasienten var her hadde hun\han (den og den sykdommen), men er nå 100% frisk og finner ikke tegn på sykdommen..

Dette skjer med alle mine venner og meg selv!!
Føtter vekkser ut, kronisk migrene forsvinner, epilepsi borte, kreft borte, brokk borte, hørsel kommer tilbake, lammelser forsvinner, +++++++++

tusen historier.. holder på å leite etter den siden på internett som man kan kjøpe en film og en bok fra et møte for toppleger i norge, hvor de prøvde å finne forklaringer på alle disse helbredelsene, men de fikk det ikke til! Mennesker helbreder ikke... GUD GJØR. Han bruker menneskene.. Jesus sier: "gå ut å helbred de syke"

Ja, kjøp en film og en bok fra den der siden på internett du. rofl

Hvis man har slike retoriker som deg Jokkemannj på sin side trenger man egentlig ikke motdebattanter.


Det er vel den store vranglæren i kirken i dag, at Gud styrer eller tillater alt som skjer. Man kan diskutere hva begrepet "allmektig" betyr, men leser man bl.a. skapelsesberetningen ser vi at Gud ga råderetten over jorda til menneskene. Det betyr at menneskene styrer showet her nede, ikke Gud, selv om han sikkert har en finger med i spillet på forespørsel fra troende...

Hvilken skapelsesberetning mener du da? Den du tror på (som sikkert er den "riktige"), eller noen av de utallige andre skapelsesberetninger (selvsagt "vranglærer") som utallige andre mennesker tror på?  :Smiley


Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: allmektig Gud
« #159 : 04. januar 2009, 14:54 »
Hvis du tenker på vitenskapelige argumenter, så er det lettere sagt enn gjort da vitenskapen per definisjon kun forholder seg til den naturlige verden. Den har rett og slett ekskludert overnaturlige forklaringer i sin definisjon av begrepet (ref. bl.a. Britannica):

Hvorfor er ikke spørsmålet om hvorvidt gud finnes et vitenskapelig tema? Jeg mener at det absolutt er det! Et univers med en allmektig gudeskikkelse som kommuniserer med milliarder av mennesker samtidig, hører deres ønsker, bryr seg om sexlivet til disse menneskene, som kjemper på begger sider i kriger (alt etter som hvem du spør), som vet alt, som er overalt men samtidig ingensteds etc etc er et ganske annet univers enn et foruten! Dette er i høyeste grad et vitenskapelig tema.

any system of knowledge that is concerned with the physical world and its phenomena and that entails unbiased observations and systematic experimentation. In general, a science involves a pursuit of knowledge covering general truths or the operations of fundamental laws

Utover det finnes det en rekke argumenter. Bl.a. i rettsalen opererer vi med vitnesbyrd, at noen har sett eller hørt noe. Dette er bevis nok i retten, og det er en rekke vitnesbyrd på Guds eksistens.

For alle med litt kunnskap om psykologi så faller dette på sin egen urimelighet. Hjernen er fullt kapabel til å produsere illusjoner om både det ene og det andre! Hvorfor har vi mennesker f.eks en tendens til å se ansikter overalt (månen, skygger på rommet, røyk fra twin towers etc)? Er det fordi det bor en mann i månen, eller er det fordi vi faktisk har en egen ansiktsdetektor inne i hjernen som hele tiden prøver å gjennkjenne ansikt?

Hva vitnesbyrd angår så må jeg bare få sagt at de er helt vanvittig lette å påvirke. Psykologen Elizabeth Lofthus påviste hvor lett det var at folk produserte såkalte falske minner på 70-tallet. http://agora.stanford.edu/sjls/Issue%20One/fisher&tversky.htm

Ville du trodd på noen som sier de så et flyvende spagghettimonster for de de pr. definisjon kom med et vitnesbyrd? Hvorfor er det stort sett katolske jenter som har personlige opplevelser av Jomfru Maria og ikke hinuder?

Burrhus

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: allmektig Gud
« #160 : 04. januar 2009, 14:55 »
Hvilken skapelsesberetning mener du da? Den du tror på (som sikkert er den "riktige"), eller noen av de utallige andre skapelsesberetninger (selvsagt "vranglærer") som utallige andre mennesker tror på?  :Smiley
Vi snakker selvsagt om den babylonske. Hva trodde du???

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #161 : 04. januar 2009, 15:03 »
Vi snakker selvsagt om den babylonske. Hva trodde du???

Den hvor guden Marduk dreper dragen Tiamat og skaper verden utifra dennes kropp altså? Ja, den liker jeg. Tror jeg skal begynne å tro på den jeg med. Drager er jo så tøffe.


Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: allmektig Gud
« #162 : 04. januar 2009, 15:04 »
Hail Selassie I.
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #163 : 04. januar 2009, 15:28 »
Nå har det seg slik at det aldri har blitt stadfestet at det finnes noen "Gud", "Satan", "Himmel", "Helvete", "Engler", "Demoner" ... eller andre metafysiske entiteter. Jeg har til gode å se noe som helst som pr vitenskaplige kriterier for faktainformasjon kan underbygge slike påstander. Dermed blir også det gjeldende ståsted hva fakta vedrører at det ikke eksisterer noe vesen ved navn "Satan".

"Ondskap" er en primitiv forklaringsmodell på adferd mennesket opp gjennom årtusener har slitt med å forstå. Hvis en av mine forfedre for flere hundre år siden slaktet ned husdyrene på en liten gård, drepte alle mannfolkene der og voldtok kvinnene deres ... så ville det ikke være uvanlig at han ville blitt beskrevet som "Besatt av Djevelen", "styrt av den onde selv", "påvirket av demoner" og andre lignende utsagn. Religiøse ledere kunne dermed gi bekymrede (og ikke akkurat godt opplyste) mennesker sinnsro ved å bruke en forklaringsmodell de kunne forholde seg til. Menneskesinnet slik vi kjenner det i dag var ukjent for disse menneskene. Når de da så adferd som divergerte såpass med deres egen adferd, så hadde en altså en merkelapp å sette på dem som utførte handlinger en ikke kunne fatte bevegrunnen bak.

Hadde jeg gjort noe slikt i dag, så ville noen menn i hvite frakker hentet meg og sperret meg inne på en institusjon. Det ville heller ikke forbauset mange at det stod å lese i avisen at jeg var en sinnsforvirret person. Alternativt ville jeg blitt plukket ned av et swat-team om jeg ikke ønsket å overgi meg frivillig.

Mennesker misliker alt som stikker seg ut. Alt som er forskjellig fra våre faste referansepunkter. Mennesket er flokkdyr og de aller fleste tenderer å søke felles trøst som gruppe, heller enn å gå egne veier. Er en psykopat "ond" fordi psykopaten ikke innehar befatning med empati? Kan en si noe er "ondt" fordi det mangler en dimensjon med livet som de fleste ellers har? Ondskap finnes ikke. Mentalt divergerende adferd finnes derimot. Handlinger er motivstyrt. Selv en sinnsforvirret person vil en anta handler ut fra egne motiver, være seg om det er at vedkommende hører stemmer i hodet eller agerer ut fra et slutningsmønster de fleste av oss ikke vil kjenne seg igjen i. Det er å begå en grov feil å tro at naturen generelt innehar et "justis-politi" som opererer med en universal forståelse av hva som er rett og galt. Naturen bryr seg ikke om enkeltmenneskets følelser som i ordets rette forstand ikke er å regne for noe annet enn et lokalt fenomen (internt i hjernen).

Mennesket har siden tidenes morgen hatt vanskeligheter med å akseptere seg selv som noe annet enn universets navle. Mennesket nekter å tro at den dag det trekker sitt siste åndedrag så skal alt være over. I nærvær av en sterk dødsangst skaper derfor mennesket sine guder som kan love dem evig liv og som kommer mennesket til unnsetning når menneskets kropp ikke lenger evner å supportere vitale livsfunksjoner.

Små barn tror på julenissen. De aller fleste barn pleier å forkaste sin tro på julenissen når de når en gitt alder. Små barn tror også gjerne på Jesus, Gud, Satan, Himmel og Helvete. Merkelig nok er det mange som fortsetter å tro på disse fantasiobjektene i godt voksen alder ... og det til tross for at julenissen virker å stå oss nærmere enn hva en hypotetisk eksisterende gudsentitet måtte være.

Alt dette tatt i betraktning; hvorfor skylder da folk på Gud (som de ikke en gang tror på) om det skjer noe trasig? Huh "Vi vil gjerne ha et fint liv uten å tro på noe som helst, men skjer det noe fælt skal guden jeg ikke tror på jammen få høre det!!11"

Har litt vanskeligheter med å koble den der, serru.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: allmektig Gud
« #164 : 04. januar 2009, 15:40 »
Alt dette tatt i betraktning; hvorfor skylder da folk på Gud (som de ikke en gang tror på) om det skjer noe trasig? Huh "Vi vil gjerne ha et fint liv uten å tro på noe som helst, men skjer det noe fælt skal guden jeg ikke tror på jammen få høre det!!11"

Har litt vanskeligheter med å koble den der, serru.

Kven i huleste gjer  det? Folk på amerikanske filmar?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!