Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 342042 ganger)

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #165 : 04. januar 2009, 15:46 »
Alt dette tatt i betraktning; hvorfor skylder da folk på Gud (som de ikke en gang tror på) om det skjer noe trasig? Huh "Vi vil gjerne ha et fint liv uten å tro på noe som helst, men skjer det noe fælt skal guden jeg ikke tror på jammen få høre det!!11"

Har litt vanskeligheter med å koble den der, serru.

Jeg har litt vanskeligheter med å koble hvorfor religiøse mennesker stort sett alltid tilskriver "mirakler" som f.eks. at noens immunforsvar slår tilbake en sykdom til sin "gud", slik som f.eks. Jokkemannj gir eksempel på her i tråden når han sier at "gud" ordner så at "dette skjer med alle hans venner og han selv":

Dette skjer med alle mine venner og meg selv!!
Føtter vekkser ut, kronisk migrene forsvinner, epilepsi borte, kreft borte, brokk borte, hørsel kommer tilbake, lammelser forsvinner, +++++++++


Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: allmektig Gud
« #166 : 04. januar 2009, 15:57 »
Ingen har klart å motbevise noen Gud.. de finner heller ut at det MÅ være en gud..
Ingen kan bevise hva som skjer etter døden..
INGEN kan bevise hvordan menneskekroppen på sine syke måter fungerer... sjelden, hjernen, det me forelskelse.. (jdoa, de vet det er hormoner, men hvorfor i akkurat den personen..osv)
INGEN kan bevise hvorfor vi er her på jord..
Ingen kan bevise været og bestemmer over det...

TUSEN ting man ikke kan bevise eller gjøre noe med, med de små udugelige menneskehender..
Vi er for små! Vi er små dyr.. men elsket og opphøyet av Gud Smiley

Et viktig ord: "Om noen kunne bevise Gud, hadde hele bibelens fundament ramlet sammen.. det handler om det å få belønning for sin tro! Ikke vite! Man ska være TØFF OF TRO! VÅG OG TRO!"

Gud er som vinden for oss kristne; vi kan ikke se vinden, men se og kjenne effekten av den.. høre den, føle den.. Smiley

Jesus sier: "salig er de som tror, men ikke ser.."

Hvorfor må det være en grunn til at vi er her? Kan det ikke bare være tilfeldig?
Må det skje noe etter døden?
Hva har været med gud å gjøre? Dessuten har vi bevist hvorfor det opptrår slik det gjør.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #167 : 04. januar 2009, 16:14 »
Så vidt jeg vet snakker kristendommen om en allmektigud, i mine øyne gjør dette at unskyldninger som fri vilje og satan er ikke eksisterende.

Dessuten har jeg problem med å skjønne at alle som hinter til hvor vakker og sammensatt universet er, alltid skal være så skrå sikkre på at deres religion stemme. Godt mulig at det MÅ ha vert en gud som skapte alt, men hvorfor må det være Allah (i følge muslimene) eller Gud (Jehova ifølge de kristne).

Hvem skapte big bang? Hvem skapte Gud?

Utlogget Mr. Regresjon

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 139

Sv: allmektig Gud
« #168 : 04. januar 2009, 16:23 »
Er ikke spesielt religiøs av meg, men at god musikk har helbredende krefter er jeg helt sikker på.

http://www.youtube.com/watch?v=RTrYE4a1BmE
220 - 160 - 222,5 = 602,5

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #169 : 04. januar 2009, 16:53 »
Så vidt jeg vet snakker kristendommen om en allmektigud, i mine øyne gjør dette at unskyldninger som fri vilje og satan er ikke eksisterende.

Dessuten har jeg problem med å skjønne at alle som hinter til hvor vakker og sammensatt universet er, alltid skal være så skrå sikkre på at deres religion stemme. Godt mulig at det MÅ ha vert en gud som skapte alt, men hvorfor må det være Allah (i følge muslimene) eller Gud (Jehova ifølge de kristne).

Hvem skapte big bang? Hvem skapte Gud?

Gode spm.
1: Koranen er en billig og dårlig kopi på Bibelen.. (Nå har så mange gjort my narr av meg, så håper ingen bomber meg for å si det..)
Den ble skrevet 800 år (ca?) etter Jesu tid.

2: Hvem som skapte Big bang? Jeg tror Gud sto bak big bang.. noe må ha planlagt det å for at det skulle ende opp så perfekt som idag Smiley amen!

Gud er ikke skapt.. "han som var, er og kommer".. Han er til evig tid.
Han er ikke et menneske, en person som dør eller blir født!
Han er en Gud! Evig kjærlig far! Smiley

Men vi har ikke nok intelligens med vår lille baby-hjerne til å forstå dette, fordi når vi snakker om en som har skapt milliarder av arter, blir dette for avangsert for oss som har skapt tv og telefoner, som går i stykker og må repareres stadig..

Btw: arti og interessant og diskutere med dere alle, men føler ikke vi kommer noen vei og vil kanskje trekke meg rolig tilbake snart Tongue orker ikke å sitte på treningsforum KUN for å diskutere med noen som det tydeligvis ikke er noe vits i diskutere med..


-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget JohnAmund

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 893
  • Honnør: 124
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 893

Sv: allmektig Gud
« #170 : 04. januar 2009, 16:58 »
Er ikke spesielt religiøs av meg, men at god musikk har helbredende krefter er jeg helt sikker på.
So sant so sant Cheesy

http://www.youtube.com/watch?v=7-NOZU2iPA8

Den får meg i alle fall til å smile, uansett om eg er deprimert og lei Tongue
Min logg
▪██─────██▪
"There is no point in being alive if you cannot do the deadlift"
- Jón Páll Sigmarsson

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: allmektig Gud
« #171 : 04. januar 2009, 17:03 »
Gode spm.
1: Koranen er en billig og dårlig kopi på Bibelen.. (Nå har så mange gjort my narr av meg, så håper ingen bomber meg for å si det..)
Den ble skrevet 800 år (ca?) etter Jesu tid.

2: Hvem som skapte Big bang? Jeg tror Gud sto bak big bang.. noe må ha planlagt det å for at det skulle ende opp så perfekt som idag Smiley amen!

Gud er ikke skapt.. "han som var, er og kommer".. Han er til evig tid.
Han er ikke et menneske, en person som dør eller blir født!
Han er en Gud! Evig kjærlig far! Smiley

Men vi har ikke nok intelligens med vår lille baby-hjerne til å forstå dette, fordi når vi snakker om en som har skapt milliarder av arter, blir dette for avangsert for oss som har skapt tv og telefoner, som går i stykker og må repareres stadig..

Btw: arti og interessant og diskutere med dere alle, men føler ikke vi kommer noen vei og vil kanskje trekke meg rolig tilbake snart Tongue orker ikke å sitte på treningsforum KUN for å diskutere med noen som det tydeligvis ikke er noe vits i diskutere med..




Nå ble ikke bibelen sånn som vi kjenner den ferdig før på 1800tallet da.
Den har blitt endret opptil flere gnager og under reformasjonen på 1600 tallet som tok deå fjernet mye materialet fra bibelen for å kommersialisere den. Tok vekk kapitlene om dødssyndene som nå bare katolikkene har. Så hvordan kan du se på bibelen som noe relevant når de har endret den for å få flere tilhengere?
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #172 : 04. januar 2009, 17:15 »
Nå ble ikke bibelen sånn som vi kjenner den ferdig før på 1800tallet da.
Den har blitt endret opptil flere gnager og under reformasjonen på 1600 tallet som tok deå fjernet mye materialet fra bibelen for å kommersialisere den. Tok vekk kapitlene om dødssyndene som nå bare katolikkene har. Så hvordan kan du se på bibelen som noe relevant når de har endret den for å få flere tilhengere?

Dette er FEIL!
Bibelen ble skrevet for mange tusen år siden. (gamle testamentet)
Det nye kom ut ganske rett etter disiplene og resten av gjengen hadde skrevet det nye!

OG INGENTING er blitt fjernet!! Kanskje ord er "modernisert". Dette med dødsynder er katolikkenes sitt opplegg samtidig som de fant opp skjærskilden og atler osv..
Dødsynder og skjærskilde har ALDRI stått i Bibelen.. for bibelen snakker IMOT dette!
Se filmen Martin Luther!!
Han kom seg ut av den katolske kirke på 14-1500 tallet fordi han så de IKKE fulgte Bibelen!
De mente man f.eks sparte 500år i skjærskilden om man betalte skatt til paven så han kunne bygge peterkirken osv.. folk trodde de fikk evig liv når de BETALTE fordi katolikkene lærte ikke bare bort guds ord.. de lærte bort ALT annet de gale menneskene SELV hadde funnet på! (for da å tjene penger)
Katolske kirke har tjent sykt mye penger på folk som betaler dyre dommer til store prester for å sette seg fri fra synder og sette slekt og forfedre fri fra skjærskilden!
Dette er HELT sjukt spørr du meg, og er ikke ihenhold til GUD eller BIBELEN!

SÅ det du kommer med der er 100% BULLSHITT!
Propoganda..
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #173 : 04. januar 2009, 17:20 »


Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #174 : 04. januar 2009, 17:21 »
rofl

hahaha, very funny!!
DU KAN LESE ALLE DE 100 BØKENE DU DA OM DU GIDDER DET!!

nyhet til deg: vitenskap du leser om er i bøker og filmer\programmer også..

btw: den som ler sist ler best........................
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: allmektig Gud
« #175 : 04. januar 2009, 17:23 »
Dette er FEIL!
Bibelen ble skrevet for mange hundre tusen år siden. (gamle testamentet)
Det nye kom ut 300 +- år etter kristus..!

OG INGENTING er blitt fjernet!! Dette med dødsynder er katolikkenes sitt opplegg samtidig som de fant opp skjærskilden og atler osv.. Se filmen Martin Luther!
Han kom seg ut av den katolske kirke på 14-1500 tallet fordi han så de IKKE fulgte Bibelen!
De mente man f.eks sparte 500år i skjærskilden om man betalte skatt til paven så han kunne bygge peterkirken osv.. folk trodde de fikk evig liv når de BETALTE fordi katolikkene lærte ikke bare bort guds ord.. de lærte bort ALT annet de gale menneskene SELV hadde funnet på! (for da å tjene penger)
Katolske kirke har tjent sykt mye penger på folk som betaler dyre dommer til store prester for å sette seg fri fra synder og sette slekt og forfedre fri fra skjærskilden!
Dette er HELT sjukt spørr du meg, og er ikke ihenhold til GUD eller BIBELEN!

SÅ det du kommer med der er 100% BULLSHITT!
Propoganda..
rofl
Tror du virkelig at bibelen i den form du leser den er skrevet slik den fremstår idag? det gamle testamentet for seg, og det nye for seg? og at det er et verk slik det var tenkt?

Bibelen er en samling skrifter som stammer fra forskjellige forfattere, samlet til en bok. Den er gjennomgått, redigert, skrifter er fjernet. Disse som er fjernet kalles de apokryfe tekster. http://no.wikipedia.org/wiki/Apokryfer

det at disse skriftene av ML ble regnet for ikke å være skikket til å være i denmoderne bibelen, betyr at det har foregått en vurdering av tekster funnet....

Vurdering av mennesker...
menneskelig feil....

Å tro blindt på bibelen er for meg det glade vanvidd. Over alt hvor mennesket gjør vurderinger, redigerer virkeligheten og oversetter etter "beste evne" skjer det feil.

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: allmektig Gud
« #176 : 04. januar 2009, 17:25 »
Dette er vel og bra, Quadriceps.  Men det er ikke det hele og fulle bildet.  Et viktig aspekt kommer i tillegg: Religion som politikk, fritatt fra krav om rasjonelle begrunnelser.  La oss tenke oss følgende eksperiment: Massevis av personer fra mange forskjellige samfunnsformer fra mange forskjellige tider stilles opp på rekke og skal svare på spørsmålene: Hvordan er gudene?  Hva ønsker gudene at vi mennesker skal gjøre?  Jeg er helt sikker på svarene vil vise de politiske realitetene i de samfunn som de forskjellige menneskene kom fra.

En romersk centurion vil kanskje svare at gudene vil at Romerriket skal forbli mektig og rikets fiender skal få bank.  En bonde fra det gamle Egypt vil kanskje svare at vi mennesker må sikre Farao evig liv og en plass blandt gudene, så nilen vil flomme over til neste år også, og sikre gode avlinger.  En forretningsmann fra 1600-tallets Nederland vil kanskje si at gud gir inspirasjon til å henge i og jobbe hardt, så den nye produksjonsmåten (kapitalismen) vil resultere i økt rikdom til seg og andre borgere.  En svensk glad-kristen eller glad-muslim fra 2000-tallet vil kanskje si noe om å forhindre global oppvarming.

Religion er mer enn et spørsmål om gudene eksisterer eller ikke.  Den er politiske tanker knyttet til eiendom og produksjon, gitt en abstrakt og irrasjonell form.  Om det ikke var sånn, så ville ikke de store religionene vært så seiglivede som de er.

At religion har en sterk forankring mot politikken er det ingen tvil om. At ingen religion i realiteten ville kunne overleve med knallharde krav til rasjonellt tankegods er det også liten tvil om. For å oppsummere det jeg har brukt et lengre stykke tekst på å omtale tidligere:

1) Tro har ingen kvalitetskrav knyttet til seg. Tro knyttes mot håp, ikke mot stadfestede fakta. Ethvert menneske kan med rette hevde de håper det eksisterer et gudevesen. Men de kan ikke med rette hevde at det finnes et gudevesen. I så fall blir de offer for de samme krav til rederlighet som tilfaller all annen faktainformasjon.
2) Uten å skrive noen lengre avhandling rundt vitenskaplig metode, så stilles det helt andre (og mye strengere) krav til hva som slipper gjennom nåløyet som fakta. Mange går i den fellen at de tror at vitenskapen er en samling absolutte fakta. Dette er selvsagt helt feil. Vår "viten" er i konstant bevegelse ettersom menneskeheten tilegner seg mer kunnskap om sine omgivelser. Det som derimot står mye sterkere enn hva som til enhver tid er vår viten, er hvordan en kom frem til denne viten. Altså er det ikke hovedfokus på sluttkonklusjonen som er viktig, men hva som ble gjort i forkant av det en konkluderte med.

Er ellers enig i betraktningene dine.

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: allmektig Gud
« #177 : 04. januar 2009, 17:28 »
Alt dette tatt i betraktning; hvorfor skylder da folk på Gud (som de ikke en gang tror på) om det skjer noe trasig? Huh "Vi vil gjerne ha et fint liv uten å tro på noe som helst, men skjer det noe fælt skal guden jeg ikke tror på jammen få høre det!!11"

Har litt vanskeligheter med å koble den der, serru.

Når det går mennesket bra, så kreditterer mennesket "Gud" for dette. Når det går mennesket ille, så legger en skyld på fantasiobjektet "Satan". Det er kanskje på høy tid at mennesket begynner å ta ansvar for sine handlinger snart?

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
Sv: allmektig Gud
« #178 : 04. januar 2009, 17:30 »
rofl
Tror du virkelig at bibelen i den form du leser den er skrevet slik den fremstår idag? det gamle testamentet for seg, og det nye for seg? og at det er et verk slik det var tenkt?

Bibelen er en samling skrifter som stammer fra forskjellige forfattere, samlet til en bok. Den er gjennomgått, redigert, skrifter er fjernet. Disse som er fjernet kalles de apokryfe tekster. http://no.wikipedia.org/wiki/Apokryfer

det at disse skriftene av ML ble regnet for ikke å være skikket til å være i denmoderne bibelen, betyr at det har foregått en vurdering av tekster funnet....

Vurdering av mennesker...
menneskelig feil....

Å tro blindt på bibelen er for meg det glade vanvidd. Over alt hvor mennesket gjør vurderinger, redigerer virkeligheten og oversetter etter "beste evne" skjer det feil.

Men skjønner du poenget i den kristne narrativen fra skapelse til korsfestelse Egil?
Finn fem feil.

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: allmektig Gud
« #179 : 04. januar 2009, 17:35 »
Ingen har klart å motbevise noen Gud.. de finner heller ut at det MÅ være en gud..
Ingen kan bevise hva som skjer etter døden..
INGEN kan bevise hvordan menneskekroppen på sine syke måter fungerer... sjelden, hjernen, det me forelskelse.. (jdoa, de vet det er hormoner, men hvorfor i akkurat den personen..osv)
INGEN kan bevise hvorfor vi er her på jord..
Ingen kan bevise været og bestemmer over det...

TUSEN ting man ikke kan bevise eller gjøre noe med, med de små udugelige menneskehender..
Vi er for små! Vi er små dyr.. men elsket og opphøyet av Gud Smiley

Et viktig ord: "Om noen kunne bevise Gud, hadde hele bibelens fundament ramlet sammen.. det handler om det å få belønning for sin tro! Ikke vite! Man ska være TØFF OF TRO! VÅG OG TRO!"

Gud er som vinden for oss kristne; vi kan ikke se vinden, men se og kjenne effekten av den.. høre den, føle den.. Smiley

Jesus sier: "salig er de som tror, men ikke ser.."

Det er ikke jeg som påstår det eksisterer noen Gud. Derfor er det heller ikke min oppgave å sannsynliggjøre Guds eksistens. Det er din (og andre mennesker som er av samme oppfatning) sin oppgave å redegjøre for dette.

Det er ikke jeg som påstår det finnes et liv etter døden. Derfor er det heller ikke min oppgave å sannsynliggjøre et liv etter døden. Det er din (og andre mennesker som er av samme oppfatning) sin oppgave å redegjøre for dette.

Vitenskapen har gjort kjempefremskritt i å forstå hvordan menneskehjernen fungerer. Fremdeles er det mange ark å bleke her, men sammenlignet med en primitiv tidsalder hvor mennesklig adferd som lå utenfor vår fatteevne ble adressert som "ondskap", så har vi beveget oss et godt stykke i riktig retning.

Generelt (som nevnt tidligere) så opererer ikke vitenskapen med "negativ bevisbyrde". I så fall ville vi daglig blitt bombardert med et stort antall kvasi-fakta med få/ingen krav til rederlighet hva kvalitet angikk.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!